Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten kuluttaisit aikasi työtömänä?

Vierailija
31.03.2014 |

jäin juuri...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää työtön, mutta:

- työnhakuun,koulutusmahdollisuuksien etsintään yms saa menemään yllättävän paljon aikaa kun tosissaan tekee

- hyväntekeväisyys käsitöihin

- lenkkeily, lukeminen, omaehtoinen opiskelu

- satsasin ruuan laittoon enemmän kuin normaalisti, myös hintoja vertailin tarkkaan

- Kirppariloosin otin kerran puolessa vuodessa, siihenkin  saa aikaa kulumaan kun laittaa tavarat siistiin kuntoon 

...tässä nyt jotain. Joskus kun oikein otti päähän, pelasin vain pasianssia pitkän aikaa putkeen. 

Vierailija
22/32 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. Hoidan 1-vuotiasta kotona. Teen kaikki kotihommat. Ei muuta ehdi. Iltaisin muutaman kerran viikossa pääsen harrastamaan liikuntaa. Töitä haen jos on jotain oikein hyvää tarjolla. Ei ole kiire töihin.

Jos lapsi olisi hoidossa, aloittaisin päivän lenkillä ja kuntosalikäynnillä. Töitä etsisin joka päivä. Opiskelisin avoimessa yliopistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, nukkuminen, lorvailu, tv, internet, kaikenlaista pientä, työnhaku...Kotona ollessa toi unirytmi menee tosiaan helposti tosi huonoksi, ainakin jos on lapseton. Itse myös huomasin, että netin selailun ja tv:n katselun osuudet kasvoivat reippaasti. Siis periaatteessa sain kotona enemmän aikaan kaikkea hyödyllistä silloin kuin olin töissä. Vaikka aikaa oli paljon vähemmän käytettävissä. Työttömyys jotenkin lamaannuttaa helposti, varsinkin jos tulee jatkuvia pettymyksiä työnhaussa.

Vierailija
24/32 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntoilisin, opiskelisin, maalaisin, kirjoittaisin kirjan, hakisin töitä, suunnittelisin oman yrityksen perustamista, laittaisin ruokaa, tapaisin kavereita, siivoaisin, lukisin, katsoisin telkkaa, järjestäisin valokuvat, kävisin ilmaistapahtumissa, leipoisin suklaakeksejä, söisin suklaakeksejä...

Vierailija
25/32 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ikinä ollut tylsää työttömänä ollessani (monia vuosia). Aina keksin puuhaa (esim. lukemista, erilaisia käsitöitä, entisöintiä, puutarhajuttuja, taiteilua, kansalaisopistonkursseja tms.) ja pari koiraa piti huolen myös tylsyyden poistamisesta. Jos tuli tylsää hakeuduin työkkärin kautta jonnekin itseäni kiinnostavaan harjoittelupaikkaan, jos en sellaisessa jo ollut. Nyt kuntoutustuella, eli sairaslomalta toipumassa, eikä vieläkään ole tarvinnut miettiä mitä tekisin. Lapsi pitää rytmiä yllä ja kohta vauva tuo lisäpuuhaa. Ja pikkuhiljaa suoritan lukion kursseja loppuun (että jotenkin kehittäisin itseäni jollain saralla ja hyvä syy lähteä pois neljän seinän sisältä), tavoitteena kenties hakea yliopistoon joskus, kun voimavarat riittävät. Eli jos sinulla ei ole jo tarpeeksi tekemistä/harrastuksia, niin nyt on hyvä aika kokeilla uusia mielenkiinnon kohteita. Vastapainoksi niiden työnhakuilmoitusten teolle.

Vierailija
26/32 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan tiiviisti, mitä Internetissä tapahtuu.

Vierailija
27/32 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samoja asioita kuin kotirouvatkin, hoidan lapset ja kodin ja harrastan kuten muutkin ihmiset, en ole sen kummempi kuin muutkaan, en vaan käy töissä tällä hetkellä. Koskaan mulla ei ole tekeminen loppunut, päinvastoin, tekemättömien töiden lista hirvittää. Pitää olla aika mielikuvitukseton tylsä ihminen jos kotona oleminen tylsistyttää.

Vierailija
28/32 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Oulun tykkärissä annetaan työttömille TYÖNHAKIJOILLE  liikutapassi, jolla voi kulkea ilmaiseksi huhtikuun kuun loppuun 3 kertaa viikossa, arkipäivinä klo 8-15 kaupungin kuntosaleissa, uimahalleissa ja urheilutaloilla pelaamassa sulkapalloa. Lisäksi hoidan koiria ja käyn niiden kanssa lenkillä.. Odotan tässä tosin että työt alkavat toukokuussa. Otan tämän lomana, lepään ja kerään voimia tulevaan vakituiseen  työhöni. Tämän työpaikan hommasin itse vaivalla, en työkkärin kautta. Hengailen ystävieni kanssa, hemmottelen itseäni ja nautin olla itsekseni! Nyt on hyvä aika myös hoitaa asioita ja tehdä semmoista, mitä ei työ tai opiskeluaikana jaksa tai voi tehdä. Nukkua pitkään, matkustella pidempään kuin sen v-lopun, nauttia keskipäivän auringosta ulkona. :)

Vierailija
29/32 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis katsotaas... Töissäkäyvät veronmaksajathan ovat keksineet työttömille oivia ajanviettotapoja, joihin kuulemma kuuluvat muun muassa lähikuppilassa kaljatuopin ääressä aamusta iltaan päivystäminen, kotona risoissa verkkareissa kaljan tissuttelu ja yleinen pahalta haiseminen aamusta iltaan, juoksushoppailu liha- ja leikkeleosastolla sekä karjalainen juoksukoppa, nettifoorumeilla notkuminen kaljapöhnässä aamusta iltaan pahalta haisten, ylipäänsä kaikki aktiviteetti mihin saadaan ympättyä kalja ja verorahojen väärinkäyttö. Jos ei nuo kiinnosta niin ilmeisesti silloin ei ole työtön.

Vierailija
30/32 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin juuri elämäni ensimmäistä kertaa työttömäksi ja nautin jo pelkästä ajatuksestakin! Suurin pelko on että jostain löytyy töitä ja täytyisi mennä takaisin vaikka haluaisin ainakin kesän yli olla kotona.

Mulla on ainakin niin paljon tekemistä - teen (kuten tähänkin saakka) keikkahommaa unelmieni alalla, suunnitteluun saan kulutettua vaikka tunteja joka päivä. Lisäksi mulla on iso puutarha mikä odottaa jo rapsuttajaa ja olen aloittanut "kevätsiivouksen" - käyn jokaisen varaston, kaapin, laatikon ja hyllyn läpi ja hävitän turhat tavarat. Ja tietty siivoan, tässä 250m2 talossa riittää hommia:)

Leivon ja laitan ruokaa sillä erotuksella että siihen on nyt aikaa arkenakin, ihanaa! Parhaillaan on hapanjuuri kehittymässä levain leipää varten. Ihan kotirouvana olen:D

Vierailija
31/32 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:40"]

No kyllä sinulle kohta (ainakin 300 päivän jälkeen) tulee määräys lähteä työpajalle kutomaan sukkia/lajittelemaan ruuveja/kaivamaan ojaa. Ei siinä sitten paljon aikaa jää kun yrittää säilyttää järkensä ja hakea iltaisin töitä.

[/quote]

Minä kudon sukkia kotonakin, ja ajattelin lähteä tänään virittämään kangaspuut kudontakuntoon. Ruuvienlajitteluakin piisaa ... ojankaivamisen sijasta kirjaimellisesti paskanlappamista kun on elukoita.

Olen jo tarpeeksi vanha, että minulle tuskin työpajapaikkaa tarjotaan, kuten ei mitään muutakaan. Ihan itse ja omin neuvoin olen hankkinut työpaikkani jo 1980-luvulta alkaen. Tänään laitoin jo yhden kurssihakemuksen (tuskin pääsen, on jo tällä tasolla sen verran vaativa yliopistotutkintoa täydentävä) ja ainakin yksi työpaikkahakemus pitäisi laittaa.

Vierailija
32/32 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa harrastamalla ja kitaraa rämpyttämällä tämä pari kuukautta on nyt sinkkumiehenä mennyt. Ja tietysti töitä hakemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi