Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äh!! En jaksa enää tätä raskautta!! En kykene!

Vierailija
31.03.2014 |

Viikko 37 meneillään ja olo kuin mammutilla. Jalat turvonneet nesteestä kuin mitkäkin puupölkyt. Olen kuin pumpattu nestettä täyteen... Viime viikkoina tullut lähes kilo lisää painoa per viikko. Mä oon niin poikki.. en jaksa tehdä mitään kotitöitä, en jaksa tehdä ruokaa en yhtään mitään muuta kuin istua koneella. Kaupassa käynti on yhtä tuskaa. 

Olin todella energinen koko raskauden ajan. Jaksoin olla fyysisessä työssä loppuun asti, olin vielä viikko sitten täynnä energiaa, ja tein kaikkia mahdollista. Mutta nyt. Kertakaikkiaan olen niiiin väsynyt tähän. Päässä huimaa ja on todella vetämätön olo. Odotan vain, koska supistukset hieman tulisivat voimakkaammiksi, nyt vain tullut ennakoivia, eikä limatulppaa näy. Hirvittää ajatuskin jos venyy vielä viikolle 40.... eih en jaksa kolmea viikkoa. Kuulostan kyllä aivan kauhealta kitisijältä, mutta tää on niin hirveetä. Päähän sattuu koko ajan ja huimaa. Tsempatkaa mua nyt kestämään loppuun asti!!  Mietin vain, että mitkä keinot saisivat synnytyksen käyntiin :((

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 11:10"]

Aika yllättävä veto tuo syöpä.

[/quote]

Eikö vain? Eihän sitä päällepäin nää mitä ihminen on kokenut. Mitä jos olisin laittanut sen jo alotukseen? Olisin kaikkien mielestä provo. Ja en sitä alotukseen laittanut juuri sen takia, koska se ei liity raskauteeni mitenkään. En edes ajatellut asiaa, mutta kun tuli niin idioottimaisia kommentteja, että en voinut hermojani hallita. Nykyään ei saisi kyllä mistään valittaa, kun sitten " ei ole mitään vakavaa ikinä kokenut elämässä, syntynyt kultalusikka perseessä". Ja vedetään kaikki maailman ongelmat esiin, mitä muut ovat joutuneet kokemaan, ja valitan pienestä. Pienestä valitankin todella, mutta miksi ei saisi? Koska se on tällä hetkellä ainoa ongelmani, luojan kiitos. Menneet huonot kokemukset ovat menneisyyttä.

ap

Vierailija
2/59 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap ja muut kärvistelevät odottajat! Mulla laskettu aika kesäkuussa, vielä on aikaa odotella. Toivottavasti ei kerkeä kovin kuumaksi lämpötilat nousta ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan samat fiilikset, liikkumaan olen päässyt kunnolla viimeksi syyskuussa ja kaikki mahdolliset raskausvaivat käyty läpi.. Nyt vikoilla viikoilla olo on pahentunut entisestään, enkä jaksa enää yhtään mitään. Odotan kauhulla meneekö yliajalle, nyt viikko 36 ja voimat on ihan loppu. Kaikki sanovat, että pitäisi levätä ennen synnytystä, mutta kun ei pysty makaamaan tai nukkumaan, niin mitenpä lepäät. Tulee varmaan ihana synnytys näillä univeloilla :) 

Vierailija
4/59 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa naiset tyytyväisiä siitä että raskautenne on jatkunut noin pitkälle. Voisi olla että lapsenne olisi syntynyt keskosena ja joutuisi läpikäymään paljon pahempaa.

Oma raskauteni päättyi 22+6, vauva painoi päälle 500 g ja oli todella raskasta katsoa kun oma vauva kärsii, käy läpi toimenpiteitä ja taistelee hengestään. Sairaalassa oltiin 130 päivää ennen kotiutumista, jonka jälkeen vauva sai RS-viruksen ja joutui sairaalaan vielä kahdeksi viikoksi.

Itse olisin mielummin kärsinyt pahatkin kivut ja turvotukset kuin antanut lapseni syntyä liian aikaisin.

Vierailija
5/59 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta te ootte raskaana seksikkäitä!

Vierailija
6/59 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:20"]

Ei kannata hankkia niitä lapsia ellei kestä raskaustuskaa.

[/quote]

Sä et oo kyllä ikinä ollut raskaana!

Vierailija
7/59 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että tuo vitutus on tärkeä osa synnytykseen valmistautumista. Joku biologinen lähtölaskennan alkaminen. Niin yleistä se on.

Vierailija
8/59 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli loppuraskaudessa painoa 3kg/vk (15 kiloa viiteen viikkoon), verenpaine oli 140/90 (raskauden puoliväliin asti se oli n. 105/60), huimasi, outoja ylämahakipuja, kovaa pääkipua.. Mutta raskausmyrkytystä ei todettu koska pissassa ei ollut valkuaista vai mitä siitä tutkitaankaan :-) Ja raskauden jälkeen todettiin että maksa-arvot olivat selvästi koholla.

Käy ihmeessä tarkistuttamassa pissa näkyiskö raskausmyrkytykseen viittaavaa, koska kuten joku aiempi sanoi, tila on todella vaarallinen.

Vierailija
9/59 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä jaksat. Tee jotain mukavaa äläkä kyttää konetta.

Vierailija
10/59 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyis yks raskaudenvihaaja rv 39+6!! Voin kans kertoo, että vituttaa suunnattomasti tää läskeily ja elämän hankaluus! Vauvan syntymisestä ei vielä tietoakaan (esikoinen syntyi 39+2). Tää antaa odottaa itseään!! Haluan juoksulenkille tonne ihanaan kevätilmaan, hoitaa vauvaa ja palautua vähitellen omaan kroppaan!! Aaaarghhhh!!!!!!! Mutta tiedän miltä susta tuntuu! Ja sitten eniten vituttaa kun koko ajan joku soittaa/tekstaa, että joko oon sairaalassa!! Lisäksi nää kliseiset lauseet "nauti nyt tuosta masusta" ym.! Vittu.

Vierailija
11/59 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää uikuttako! :D

Vierailija
12/59 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko verenpaineet ok? Mietin vaan jos turvotusta on runsaasti ja päätä särkee. Itsellä esikoisen raskaudessa raskausmyrkytys, ja se turvotus ja särky oli ihan hirveää. Tsemppiä kovasti!

Vierailija
13/59 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin, tosin itselläni olo on varsin hyvä ja olen 39. viikolla. Käyn koulussa yhä kokopäiväisesti pitääkseni ajatukset muualla kuin tässä piinaavan pitkässä loppuraskaudessa.

Maha kyllästyttää, en jaksaisi yhtään enää olla raskaana. Tätä loppuajan kitumista toisaalta on kuullut niiiin monelta taholta, että taitaa olla yleistäkin :D

Kävin äsken reippaalla kävelylenkillä ja sen lopussa ja jälkeen tuli muutama pienehkö supistus, mutta ei sen enempää. Olisin valmis synnyttämään jo...

Minuakin inhottaa valittaa, etenkin kun yhtä ainoatakaan vaivaa ei ole koko raskaudessa ollut. Silti alan olemaan jo aika kypsä tähän, haluaisin jo vauvan syliin :-)

Vierailija
14/59 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. lisää että mulla rv 36, ihan valmista kauraa olisin jo, mutta en viitsi edes ajatella... Esikoinen syntyi 41+6 (lopulta käynnistettiin kun myrkytys meni pahaksi), kakkonen 40+5. Ei tää ole tulossa vielä aikoihin...

Vierailija
15/59 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin alkoi rasittaa 37. viikon tiennolla. Lapsi syntyi vasta viikolla 41+0, joten olihan siinä kärvistelemistä. Mutta kyllä se pieni sieltä tulee, ihan varmasti :)

Vierailija
16/59 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta helpottaa!! :) Mieti kuinka masentavaa on niillä, jotka joutuvat olemaan kesähelteillä viimeisillään...

Vierailija
17/59 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin heti kuin vitonenkin eli onko verenpaineet kohdillaan? Osa kuvailemistasi oireista sopii raskausmyrkytykseen (mm. turvotus, päänsärky ja epämääräisen huono olo). Kannattaa tarkistuttaa.

Vierailija
18/59 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/59 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tarkistaisin, ettei ole raskausmyrkytystä. Jos yhtään lohduttaa, joillakin meillä suurin osa raskautta on lähes samanlaista. Mä olen viikolla 29 ja viimeiset pari viikkoa ollut samanlainen olo lukuunottamatta turvotusta ja jos välillä onkin energinen olo, vaivat estävät tekemästä paljon mitään. Mutta mä olen vain helpottunut, ettei tätä kestä enää kuin pari kolme kuukautta, tähän saakkakaan ei ole ollut erityisen helppoa.

Yritä miettiä, että sulla ei ole sentään kuin jokunen viikko kestettävänä ja ehkä helpottaa jo ensi viikolla. Lisäksi sun hyvä kuntosi raskausaikana on säästänyt sut varmasti monilta vaivoilta, joita olisi vielä päälle, jos olisit joutunut olemaan paljon levossa ja varomaan liikuntaa suurimman osan raskautta.

Vierailija
20/59 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:20"]

[/quote]

Idiootti