<< SYYSkeijujen viikonloppu PE-SU >>
Morotus täältä meiltä :)
Ke-to: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7887829&p=&mpage=1&tmode=…
-piias-
Kommentit (29)
NIMISTÄ: Esikoisen nimi valittiin jo melko varhaisessa vaiheessa eli oli nimet valmiina tytölle ja pojalle. Kun varmistui että poika on tulossa, niin puhuttiin siitä lähtien melkeinpä oikealla nimellä vauvasta. Nytkin olemme ilmeisesti päässeet yhteiseen ymmärrykseen nimestä (sukupuoli jälleen tiedossa) ja kutsummekin jo välillä vauvaa tuolla nimellä. Toinen poika siis tulossa. Esikoisen muskariryhmässä oli yksi samanniminen poika kun tämä toinen todennäköisesti tulee olemaan, mutta muussa lähi- tai tuttavapiirissä nimi ei ole käytössä.
SELKÄVAIVOISTA: Alaselän jomotus ja 24h särky siis kuuluvat jokaiseen päivään. Maha on tosi alhaalla ja vauvakin viimeisimmän ultran mukaan yläkäyrillä kokonsa puolesta eli varmasti siitä johtuvaa. Tosin muutamaan viimeisimpään pissanäytteeseen on tullut tikun mukaan paljon verta ja tätä nyt tutkitaan tarkemmin lisäkokein. Minulta otettiin jo verikokeita ja pissanäytteen vein uuden tänä aamuna. Alkuviikosta menen munuaisultraan. Toivottavasti kaikki olisi hyvin!
Ihmettelen suuresti noita ultria ja kokoarvioita, jotka siis todellakin ovat ARVIOITA sillä kävin 2 vkoa sitten yksityisellä ultrassa ja silloin vauva oli täysin keskikäyrillä ja n. 1200g. Eilen sairaalassa ultraava lääkäri saikin niin isot mitat, että vauvahan hyppäsi yläkäyrille ja painoikin jo muka 2000g! Onneksi joskus rv36-37 pääsen synnytyssuunnitelman tekoon, jospa silloin katsottaisiin vauvan koko vielä uudelleen. Kauhistuttaa miten näin iso vauva nyt olisi tulossa kun esikoinenkin oli sellainen " kirppunen" syntyessään. Maanantaina on myös sokerirasituskoe edessä... Täytyy kait vielä tänä viikonloppuna herkutella jos vaikka tuon rasituskokeen jälkeen joutuisikin tiukemmalle dieetille... Painoa tosin tähän asti tullut vaan n. 8 kg vaikka olenkin herkutellut melkein päivittäin (ja potenut huonoa omaatuntoa siitä hyvästä :(
Hyviä viikonloppuja ja vaivattomia oloja toivottelen kaikille!
Misuli rv32
Pitkästä aikaa taas nau netin ääressä. Saatiin juuri netti hommattua kotiin. Onkin tässä oltua pimennossa melkein 3kk! Ihan on jo pudonnut kärryiltä.
Nimistä on ollut juttua. Tytölle keksittiin nimi aika helposti. Se ei löydy almanakasta, mutta kuulostaa ihan normaalilta nimeltä. Toinen nimi olisi isoäitini toinen nimi. Pojalle onkin ollut vaikeampi keksiä. Tykkäämme nimistä jotka tarkoittavat jotain, mahdollisesti jotain muinaissuomalaisia.
Kitturalta kysyisin mitä " varottavia esimerkkejä" siitä mitä kaikkea oikeuksia aviopuolisolla on verrattuna avopuolisoon on tullut vastaan? Me ollan oltu avoliitossa 6vuotta ja välillä mietitty naimisiin menoa. Olisi kiva kun kaikilla olisi sama sukunimi. Mutta nyt juuri on ystäväpariskunta eroamassa vuoden liiton jälkeen ja on alkanut itseäkin pelottaa koko touhu.
Vointi on ollut hyvä. Ihmeesti on ison mahan kanssa vielä jaksanut tehdä 5 tunnin shoppailureissuja. Yöllä kyllä huomaa olevansa raskaana, kun ei meinaa saada nukuttua. Mikään asento ei tunnu hyvältä ja vessassa joutuu ramppaamaan.
Oon ollut lomalla jo juhannuksesta asti, kun opiskeluun liittyvä työharjoittelu loppui silloin ja reiluksi kuukaudeksi, kukaan tuskin olisi ottanut viimeisillään raskaana olevaa kesätöihin. On nyt joutunut olemaan kuukauden ilman rahantuloa ennen kuin varhennettu äitiysraha alkaa, mutta onneksi on saanut vanhemmilta hieman avustusta. Ja vauva tarvikkeista saamme suurimman osan miehen siskolta, joten aika pienellä rahalla sitä on tullutkin toimeen.
Vaikka on ollutkin lomalla ei oo kauheesti saanut aikaiseksi, kun on ollut niin tuskaisen kuuma.
Täytyypi jatkaa lueskelua, että saa vähän päivitetty itseään, mitä kaikille kuuluu.
Sopivan lämpöistä kesän jatkoa kaikille!
t:nau rv 33+2
Olen pitänyt hiljaiseloa netin suhteen muutaman päivän. Mehua olen keitellyt monta litraa ja vanhemman pojan kummitäti tuli perheineen viikonloppua viettämään. eilen kylläkin lähtivät iltasella jo ajelemaan kotiinpäin, kun matkaakin on 300km.
Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Kovasti vauva möyryää ja venyttelee raajojaan. Hikkakin tuntuu vähän väliä olevan. Yöllisiä suonenvetoja on täälläkin ja huomenna tämä mamma astelee neuvolan jälkeen apteekkiin ostamaan magnesiumia!! Anopin synttäritkin olisivat huomenna! Mitä ihmettä sillekkin keksii lahjaksi? Jäänyt taas nuo kaupungilla ravaamiset vähiin, etten ole juuri ruokakauppaa kauemmas jaksanut raahautua. Kukkakimppu on niin tavanomainen ja lyhytkestoinen kaunistus, mutta tuntuu, että 59 vuotiaalla jo on kaikkea... Ehkä jokin kynttilä Drockilan pajasta??
Hui, tässähän ihan alkaa jo jännittämään, kun miettii että oma nyytti saattaisi olla kainalossa jo joskus kuukauden päästä!!! Tai sitten menee railakkaasti yli ;D joka taitaa mun kohdalla jäädä haaveeksi. uumoilvat jo neuvolassa että kun pysyisi vielä neljä viikkoa masussa niin sitten saisi syntyä jos on tullakseen. Ja siihen tähdätään =)
Tervetuloa kaikille uusille palstailijoille! Taisi muutama uusi nikki vilahtaa kun luin viikonlopun pinoa.
*tiitiäinen rv.32+5* kohtahan se viikkokin taas vaihtuu =D
tänään pitkästä aikaa liitoskipuja, supistuksia ei ole ollut pariin päivään, ihan hyvä vissiin näin. välillä oli aika tiuhaankin koko vatsa ihan kivikova :(
nimi-asioista sen verran, että en myöskään ole kovin viehättynyt tämän hetken suosituimmista nimistä, ei myöskään tuleva isä. pojalle olisi tullut aika harvinainen nimi, ja tyttöä kun nyt ultran mukaan odotellaan, nimi on etunimi on päätettynä. viime vuonna ei kastettu yhtään sen nimistä, ja sitä edeltävänä viitenä vuotena kastettiiin 9.
en osaa kuvitella miten suhtautuisin jos joku nappaisi saman nimen. toisaalta se ei ole mahdollistakaan, sillä en ole tekemisissä kenenkään raskaana olevan kanssa. tai no nyt olen tutustunut yhteen odottavaan tyttöön, mutta hän saa pojan :)
en tiedä miksi nimi pitää sitten kertoa kenellekään etukäteen, jos kerran pelkää sen varastettavan..? itse olen kyllä sanonut mikä nimi on päätetty jos joku on kysynyt, mutta kysyjät ovat olleet läheisiä ystäviä jotka eivät varmasti nimeä veisi vaikka lapsi olisikin tulossa.
nimet kuitenkin ovat yleistä omaisuutta. hölmöksi kyllä tuntisin itseni jos jonkun toisen valitseman nimen laittaisin omalle lapselle, mutta jotkut ihmiset ovat muutenkin sellaisia, että omat ideat eivät ole jänniä ja pitää sitten kopioida muilta. nykyisin kuitenkin pääsee laittamaan niin erikoisiakin nimiä, että luulisi jonkun riittävän kummallisenkin löytyvän, jos harvinaisuutta kaipaa. :)
ensi keskiviikkona eka perhevalmennus, tuntuu että aika myöhään nämä meillä kun vasta elokuun 2. ja 3. keskiviikkona on synnytysvalmennukset, mutta ehkä tuo misu masussa pysyy siihen asti :)
rv 32+5
En muista mikä lastentarvikeliike se oli josta noita tutteja ostin tallinnasta. Se oli siinä vanhan kaupungin vieressä.
Huh kun alko supistelemaan ihan kunnolla äsken. Tusi tukalaa. Maha kovettuu jatkuvasti. Varsinkin istuessa supistelee. Seistessä tai kävellessä ei supistele. No tässä vaiheessa raskautta tuskin tarvitsee supistuksista paljon huolestua. Vaavi varmasti alkaa jo iahn hyvän kokoinen olemaan. Esikoinenkin kun oli niin iso syntyessään.
Miehellä on tänään synttärit, täyttää 23.v. Pitkään pohdin synttäri lahjaa miehelle ja päädyin sitten ostamaan uuden partakoneen. Tylsä lahja mutta en muutakaan keksinyt ja sitä ainakin tarvitsee ja on jo pidempään toivonut.
Ens lauantaina on meijän koiruudella ensimmäinen näyttely. Tässä pohdin että kuka sen esittää siellä. Vaan minä oon sen kanssa harjoitellut. Voin vaan olla aika huvittava näky siellä kehässä masuni kanssa.
Vaavi möyrii masussa paljon. Nyt on sellainen tunne että on jäänyt pääalas päin. No senkin varmistuu tiistaina lääkäri käynnillä. Painon nousu myös hieman hirvittää. On taas tullut herkuteltua.
Nyt meen pikku hiljaa laittamaan poitsulle iltapalaa.
Öttis, poitsu 1v10kk ja masuasukki rv35+4
En ollut yhtään huomannu et olit kirjotellu mulle aikaisemmin..... Anteeksi viivästys vastaamiseen.
Yritänkin kokoajan ajatella että insuliini on vain parempi vauvalle ja mulle itselleni, mutta kun olen kuullut niin paljon " kauhutarinoita" siitä miten lapsi voi kuolla insuliini hoitoon jne.
No oon kyllä tosi tarkasti katsonut ruokavalioni että eiköhän tää loppu aika mene ihan hyvin.
Terkuin Leena 32+1
Leena_Maija
Yritänkin kokoajan ajatella että insuliini on vain parempi vauvalle ja mulle itselleni, mutta kun olen kuullut niin paljon " kauhutarinoita" siitä miten lapsi voi kuolla insuliini hoitoon jne.
***Siis mitä?!? En ole ikinä kuullutkaan. Voisitko kertoa enemmän tietoa asiasta?
En todellakaan halua pelotella ketään odottavaa jolla on ongelmia sokereitten kanssa tai vaikka ei olisisikaan ongelmia.
Kummipoikani äiti oli insuliini hoidolla raskaus aikansa ja lapsi meinasi kuolla kun synnytys oli liian kova rasite lapselleja sokeri arvot laskivat heti synnytyksestä, mutta asia saatiin korjattua kun poika vietiin teholle pariksi päiväksi.
TAYS:issa mulle ei ole sanallakaan mainittu et mitä lapselle voi tapahtua, eivät kai halua pelotella mutta pahimpaan on varauduttava.
Sairastimme koko perhe ikävän vatsataudin, ja täytyy myöntää että en muista olenko koskaan tuntenut itseäni niin sairaaksi kuin niinä parina päivänä jotka vietin sängyn pohjalla :-( Olo oli tosi heikko, ja paino laski olosuhteiden pakostakin. Toivotaan että muut säästytte tuolta taudilta näin odotuksen loppumetreillä.
Vauveli pyörii ja möngertää masussa vielä entiseen malliin. Sen perusteella missä hikka parhaiten tuntuu, luulen ettei ole vielä asettunut pää alaspäin.
Tuntuu että olen tuntenut itseni janoiseksi ja juonut sitä mukaa vettä paljon enemmän tämän odotuksen aikana kuin edellisissä. Kuitenkaan pissassa ei ole ollut sokerit kohollaan eikä painon nousustakaan ole tullut sanomista. Tähän mennessä kiloja taitaa olla kertynyt n. 12-13 kg, mutta olen kyllä yrittänyt vähän katsoa etteivät ole niitä rasvaisimpia tai sokerisimpia nuo syömiset/juomiset.
Meillä mihellä on vielä pari viikkoa lomaa jäljellä, mikä on tosi suuri helpotus noiden vilkkaiden poikasten viihdyttämisen kannalta. Tänään mies lähti isomman kanssa mökille ja tulevat sitten huomenna takaisin. Ensi viikolla lupasi viedä kuopuksen 2,5 v. Muumimaailmaan, kun isompikin siellä tykkäsi käydä samnaikäisenä eikä minusta enää oikein ole lähtijäksi kyseiseen " lapsiperhemagneettiin" . Vähän kyllä hirvittää, että miten sitä jaksaa ne viimeiset pari-kolme viikkoa ennen vauvan syntymää, kun mies on päivät töissä, samoin isovanhemmat yms. No turha kai sitä on vielä murehtia...
Hyviä vointeja kaikille!
moisku rv 34+5