Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<< SYYSkeijujen viikonloppu PE-SU >>

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan. Se edellisyön krampittomuus oli unta vaan, viime yönä tuttu kaava, vetoa molemmissa jaloissa, toistui taas. Kaikenmaailman hoidoista huolimatta :(

NIMISTÄ: Päätettiin miehen kanssa ekan tytön ja pojan nimet melkein heti seurustelun alkaessa :D Kun sitten poika aikanaan syntyi, olin muutama kk sitten tutustunut äitiiin, jonka poika syntyi 3kk aiemmin kuin omani. Ja sai saman nimen kuin meidän poika oli saamassa. Hetken mietin tätä, mutta en todellakaan ollut miehen kanssa aikeissa vaihtaa nimeä. Nyt pojat ovat ylimmät ystävät ja heitä lähinnä huvittaa samat nimet. Kaikenlisäksi minulla ja tällä ystävälläni on samannimiset isät ja isänäidit!

Mieheni serkku sai vuonna 2000 tytön, jolla sama nimi kuin meidän neidillä. Ei olla heidän kanssa tekemisissä, meidän häissä olivat kyllä, mutta siihenpä se on jäänytkin. Tälle toiselle neidille ei ole " lähikaimaa" eikä toivottavasti kerkeä tullakaan ;)

-piias- rv 33+5

Vierailija
2/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta ystävät. Olipas yö, nukutti todella hyvin mutta juri kun hehkutin ettei tarvi yöllä nousta pissalle ni eiköhän viime yönä tai oikeastaa aamuyöstä pitänyt nousta. Minäkin hurahin tohon ennustus hömppään ja kuulemma synnytän tämän pojan 12.8.2006 no ultran ja kaikkien merkkejen mukaan täält on tulos kyll poika, ja sit et viel yx poika syntys 2008 en muista päivää,en oo kyll aikonu tehä enää vauvoja ja aattelin laitattaa piuhat kiinni ku kolme on mun ja mieheni mielestä ihan hyvä. Kurkkuhan tuo on ollut vähä kipiänä. Tosi kiva herätä aamul ja kurkku tuntuu niinku ois muurautunu. Tänää ois ohjelmassa tuon meijän karvasen vauvan spn käyttö rokotuksilla. Eilen käytii hakeen laatu ruokaa vauvalle kasvattajan suositusten mukaan 50 hurahti ni et meinas itku päästä ;)

Vauvanvaatteista: olen ostellut lastenvaatteet.comista 2 aivan ihanaa " pukua" tulevalle pojalle. Mut kaappia en oo saanu perattua ja vauvanvaatteille ei oo oikein tilaa.Eli pitäs hankkia joku lipasto tai lisä hyllyjä.

Kun vain sais aikaseksi,kaikkee pitäs tehä mut sitä vaa jotenkin on niin laiskistunu....

Tanja 32,4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli aamulla neuvola ja kaikki hyvin. Kiva vaan, kun ehdin kehua tädille, että kohtuullisen hyvin on nyt tämä viikko töissä mennyt, että eiköhän se ensi viikkokin mene (olen lyhentänyt omatoimisesti vähän päivää). No, eikös päivän päätteeksi ja koko illan sitten ollut taas alavatsa kipeänä ja kävely siksi jokseenkin vaikeaa. Tänään täytyy tehdä lyhyt päivä, jos yhtään tuntuu pahalta, että ehtii toipua ensi viikoksi. Pitäisi kouluttaa sijainen viikossa, mikä on sinänsä mahdoton tehtävä, mutta helpottaa kuitenkin hänen työsarkaansa jatkossa, kun olen edes alkuopastuksen antamassa.

Nimistä: Kyllä itsellänikin on karsastus nimille, joita tuttavapiirissä on ja olen muutenkin halunnut lapsille nimet, joita ei ihan jokaisella ole. Tämän tulokkaan kohdalla teen kuitenkin poikkeuksen sikäli, että ihan yleinen nimi todennäköisesti tulee, mutta ei ole kuitenkaan tuttavapiirissä. Pojalle on vaan minustakin jotenkin vaikeampi keksiä nimeä, tytölle olisi ollut vaikka kuinka monta vaihtoehtoa. Lopullisen päätöksen teen kuitenkin vasta, kun näen poitsun, että saa " näköisensä" nimen. Ukkoehdokkaalla oli vain yksi nimi tarjota, jota en kuitenkaan ihan suosiolla ensimmäiseksi nimeksi niele, toiseksi kylläkin. Kun tuon nimen lisää lapsikatraaseemme, tulee turhan kimurantti luettelo (lähinnä kuulostaa hölmöltä), mutta saa nyt sitten nähdä. Voihan olla, että mieleni muuttuu. Onneksi ukkoehdokas hyväksyi nimiehdotukseni, mikä oli kyllä suuri yllätys.

Ja nyt muistinkin, että frodo kyseli Lahtelaisia syyskeijuja. Täällä yksi.

fullmoon 33+4

Vierailija
4/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin, kun vielä muistan:

Ittalle oikein ihanaa tätä päivää :) Onnenhali!

Lapset lähtevät tänään anopin kanssa koko viikonlopuksi reissuun, siispä saamme miehen kanssa koko viikonlopun juhlistaa kahdestaan ensimmäistä hääpäiväämme! Kävin eilen ostamassa meidän ison hääkuvan pois valokuvausliikkeestä ja jo viime viikolla ostin kultaisen kravattineulan lahjaksi, nyt kun sellaista töiden takia tarvitsee. Toivottavasti tykkää lahjoista.

Pyöriäisellä tuntuu kaikki olevan hienosti masussa, liikkuu tosi aktiivisesti. Esikko vahtii tosi tarkkaan, etten vaan pötköttele missään selälleen, taisi pieni säikähtää. No niin säikähdin miekii! Miulle on jostakin syystä tullut kanssa alamahakipuiluita, niin ja ne kamalat liitoskivut! Tuskastuttaa välillä aika kovasti tää raskaanaolo... Ei sitä nyt kyllä olisi jäljellä kuin seitsämän viikkoa, eiköhän tuo mene joten kuten...

Nimistä: Tytölle päätimme nimen jo vissii kahden viikon seurustelun jälkeen, satuimme molemmat tykkäämään vanhassa suomalaisessa elokuvassa olevasta, aivan ihanasta kappaleesta Romanssi. Jos joku muistaa elokuvan missä se laulu on, niin tietää, mikä olisi ollut tyttäremme etunimi. Pojalle nimen keksiminen olikin vähän hankalampi, halusin nimen alkavan samalla kirjaimella kuin isukin etunimi, ja niitä hyviä nimiä onkin sitten tosi vähän. Poika saanee nimen, jota ei ihan jokaisella olekaan, kolmas nimi sama kuin isukin toinen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Niina ja pyöriäinen rv 33 tasan

Vierailija
5/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon täällä ihan uus henkilö, oon käyny kyllä lueskelemassa juttuja mutta nyt uskaltauduin itsekkin kirjoittamaan.

Mulla on ollut viime yöt aika hankalia kun oon herännyt keskellä yötä johonkin pieneen ääneen ja oon sitten valvonut tunnista kahteen tuntiin.

Kai mua huolestuttaa niin paljon raskauden aikainen diapetekseni ja insuliini hoito niin nukkuminen on hankalaa kun miettii että onko kaikki hyvin ja kuinka pitkälle päästään raskaudessa.

Me päätimme tytön nimen melkein heti alku raskaudessa mutta pojan nimeä ollaan mietitty kauan ja hartaasti.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Terkuin Leena 31+6

Vierailija
6/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärvistelin eilisillan ja yön selkä- ja liitoskipujen kanssa, tänään kävin lääkärissä ja sain sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka. Huojentavaa, kun on miettinyt kuinka sitä töissä jaksaisikaan kun ei saa nukutuksi ja liikkuminen on hankalaa. Töissäkään ei voi kovin rennosti ottaa vaan täysi meno siellä on päällä heti aamusta alkaen. Eli seuraavan kerran töihin vasta joskus elokuussa 2008 aika hurjaa!

VAUVANNIMISTÄ itse olen ollut tosi tarkka, etten halua lapsille samaa nimeä kun tuttavapiiristä jo löytyy. Kaksi ensimmäistä onkin ensimmäiset minun tuntemat sen nimiset, mutta kolmannelle pojalle oli jo hankalaa löytää nimeä, jota ei tuttavapiirissä kenelläkään ole, joka löytyy suomalaisesta nimipäiväkalenterista ja sopii isoveljien nimiin. Poika saa siis nimen, joka löytyy jo ennestään tuntemaltani ihmiseltä, ei tosin ihan läheiseltä vaan lasten päiväkodista. Mutta kukin tavallaan, en ainakaan itse pahastuisi jos meidän lasten mukaan joku saisi nimensä tai siis samannimen kuin heillä.

SUONENVEDOT mulla helpotti kun muistin taas magnesiumin. Viime yönä jalkoja pallei ja heräsin siihen, oli tunne että kohta vetää suonta mutta kun vedin jalat kippuraan, se meni ohitse. Jatkan siis magnesiumin syömistä edelleen, mulla se näyttää tehoavan hyvin.

HOITOPÖYTÄ ratkesi meillä siihen, että päätimme ostaa pesuhuoneeseen sellaisen kapean tason, jonka alla on amme, ainakin Cam merkkisiä on myynnissä. Yritän löytää huuto.netistä edullisen, ja vauvanvaatteille pitää tehdä kaapeihin tilaa. Vaatteita onkin aika paljon, sattuipa sopivasti nuo ale-myynnitkin ja kun tietää että poika tulee, voi surutta ostaa ihania, pieniä vaaleansinisiä, neutraaleita kun on niin kovin vähän kaupan.

ENNUSTUKSIA vauvan syntymäajasta ja sukupuolesta, oletteko muut kyselleet? Minä kysyin, poika tulossa ja synty 24.9. Sukupuolen kun tiedän jo pitävän paikkansa ja la on 27.pvä niin hyvinhän voisi osua oikeaan tuo päivämääräkin. Toki, kivaa ajanvietettähän tämä on, enkä oikeasti usko että sitä kukaan osaa ennustaa... Kysyin ennustusta jo edellistä odottaessa, silloin sukupuoli täsmäsi, mutta la heitti neljällä päivällä.

Mayella ja Onni 31+2

Vierailija
7/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pikainen viesti täältä Vantaalta. En ole pahemmin kerennyt teitä helssaamaan. Työt loppui viime perjantaina ja kun on ollut kauniit ilmat, niin ollaan yleensä kaiket ajat pojan kanssa ulkona, mitä nyt käydään unet nukkumassa.

Olen itsekin ottanut nyt tavaksi nukkua päikkärit pojan kanssa samaan aikaan. Pari-kolme tuntia menee kevyesti ja jaksaa paljon paremmin taas pikkuvintiön kanssa touhuta.

Tänään on ikävä kyllä supistellut aivan kamalasti :( En uskaltanut omasta kotipihasta lähteä pidemmälle, edes puistoon, olo oli sen verran kamala. Nyt poika nukkuu ja taidan itsekin mennä nukkumaan. Joskos olo helpottuisi!

Nimistä on ollut puhetta. Esikoiselle keksittiin nimi helposti, eikä lähisuvussa tai ystävillä ollut vastaavia. Nyt samoin ollaan päädytty sekä pojan että tytön nimien kanssa sellaisiin, ettei vaan muilla olisi samoja. Mutta kyllä se vähän jännää, jos kaverit kerkee ensin antamaan kys. nimen. On meinaan ristiäiset tulossa ensi viikolla! ja ilmeisesti jo viime kerralla liippasi läheltä, ettei pojista tullut saman nimisiä!

Munkin pitäisi ostaa varmaan tuota magnesiumia, sillä taas (joka yö) joudun sängystä nousemaan ylös, kun jalka kramppaa. Todella ärsyttävää!

Mutta halit keijuille, nyt menen nukkumaan p-unet.

inkuli ja nuppu rv 33+2

Vierailija
8/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo on ihan möhköfantti. Odotan jo ihan todella pääseväni tästä olotilasta, jotenki ei jaksas enää. Tai alkas edes ihan tavallinen arki kaikkine touhuineen. Piristäs mieltä kummasti.

SUKUPUOLESTA: kun tietäskin kuka siellä möyryää niin vois tosiaan investoida tarvittaessa vaatetta. huomasin saman kuin Mayella, neutraaleja vaihtoehtoja on melko vähän tarjolla, ainakaan HM valikoimissa tai Elloksella. Täytyy vielä kierrellä kaupungin kaupat läpi.

NIMISTÄ VIELÄ: siitä pahastun jos lähisukuun laitetaan sama nimi koska olen etsimällä etsinyt nimeä jota ei vielä ole. Saatika että se tehdään kahdesti vielä. Tai jos ystävä veis nimen jota tietää miun ajatelleen. Miun hyvä ystävä haaveilee Helmi-tyttärestä enkä vois unelmoidakaan laittavani omalle tyttärelleni Helmi-nimeä juuri siksi. Vaikka se nimenä onkin kiva. Mutta kuten todettu kukin tyylillään, onneks meitä on moneks eikä kaikki tälläsiä tiukkapipoja :)

On kyllä kiva että syyskeijuista on muodostunut paikka jonne voi kirjottaa mistä tahansa ja olla rauhassa omaa mieltään ilman kauheeta nokittamista (olen seurannu joitakin muita keskusteluja karvat pystyssä kun riitelevät) Ja mikä mukavinta, pinoissa alkaa todella olla lukemista!! JA LEENALLE TERVETULOA MUKAAN!!!

ANMARI: oletko vielä miten pitkään töissä? Mietin vaan niitä meidän treffejä, että miten ne onnistus parhaiten... Ja missä lienee -F-? Olis mukava saada porukkaa kasaan ja tavata!

Minjuska 33+4 (täytyy lähteä hakemaan se pinnasängy anoppilan varastosta, alkaa olla nuo viikkolukemat jo sitä sorttia että...)

Vierailija
9/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä meillä päin Itä-Suomessa on aikasta kylmä ilma. Aurinko tosin paistelee tällä hetkellä mutta tuuli on kyllä aika kylmä ajatellen että nyt on heinäkuu. Tuntuu kuin olisi jo syyskuu, ainakin tuulen perusteella. Olisikin jo.. ;)

NIMISTÄ: Meillä on tuttavapiirissä yhden lapsen etunimi sama kuin meidän pojan toinen nimi mutta se ei kyllä mielestäni haittaa ollenkaan. Varsinkin kun tämä kyseinen nimi ainakin meillä juontaa juurensa siitä kun isukillakin on tämä sama nimi toisena nimenä. Pojan ensimmäistä nimeä ei tietääkseni ole kenelläkään sukulaisella tai tutulla vaikkei meillä mikään erikoinen nimi olekaan.

Nytkin kakkosen kohdalla yritetään miettiä sellainen nimi ettei nyt ihan sama nimi olisi lähipiirissä.

Mistä te noita ennustuksia saittekaan? Onko niistä linkeistä mitä täällä palstoilla on ollut? Hauska olisi itsekin käydä kokeilemassa. :)

Täälläkin muuten asustaa - ehkä - vielä yksi PT:ssa oleva masuasukki. Ainakin viime viikolla kun maanantaina kävin neuvolassa, niin Masukki oli pt:ssa. Nyt alkuviikosta kyllä pikkuisella oli sellaista meininkin masussa että saattaa olla kääntynyt rt:aan mutta varmuuden saan ensi viikolla kun on kontrolliaika neuvolaan tuon tarjonnan suhteen. Mutta potkut ovat kyllä enemmän nyt tuntuneet kylkiluiden alle. En sitten tiedä olisiko Masukki poikittain koska tuntuu että vas. kyljellä olisi jotakin kovaa punkemassa, voisi hyvin olla pää.

Mulla sairasloma jatkuu tämän viikon kokonaan. Selkähän se on oireillut ja saas nähdä miten käy kun maanantaina töihin menen. Kaksi viikkoa tasan olisi töitä jäljellä mutta lääkärin mukaan kipu on jotain hermopuristeista kipua joka paranee vaan levolla/kivun salliman liikkumisen myötä. Iskias siellä taitaa oireilla joka sitten säteilee kivun ikävästi koko alaselkään. Mutta katsellaan sitä sitten maanantaina uudestaan.

Jee, tänään saatiin pesukone huollosta! Meillähän hajosi alkuviikosta koko masiina mutta onneksi siitä ei ollut muuta rikki kuin hihna joka konetta pyörittää. Alle 100e rempalla selvittiin eli huomattavasti halvemmalla kuin uusi kone. Kun ei tuo meidän kone ole kuin sen neljä vuotta vanha ja ihan hyvin on toiminut tähän saakka. Nyt pääsen siis vihdoinkin aloittamaan pikkuvaatteidenkin pesua. :) Tosin tilaa niille pitäisi meidänkin jostain raivata vielä.

Mutta nyt päikkäreille. Olenkin joka päivä nyt saikkulomalla nukkunut päikkärit ja kyllä on hyvää tehnyt. Aurinkoista viikonloppua keijuille!

T: Anmari rv 31+6

Vierailija
10/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin sulle jo edelliseen ketjuun,et ehkä huomannut?

Mikä sua huolettaa siinä insuliinissa,sehän on vaan sun ja vauvan parhaaksi,se on samaa ainetta jota oma kehosikin normaalisti tuottaa,ei oo mikään " lisäaine" tms...On parempi pistää insuliinia kuin kärsiä itse ja kärsittää vauvaa liika korkeistä sokeriarvoista.Vauva joutuu tehdä hurjasti työtä normalisoidakseen omat sokerinsa jos äidin sokrut korkeat.

Diabetes ei ole suurikaan riski raskaudelle,että sen takia ei kannata yöunia menettää.Riittää kun katsot mitä suuhusi pistät eli huolehdit tasaisesta sokeritasapainosta!

Kysy jos joku mietityttää tai laita mailiosoitteesi niin voin kirjoittaa sulle!

Lycka till,hyvin se menee bd bd

Femmis ja Pimuli 33+3

Vierailija
11/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkistä! Täytyypä käydä siellä myyjän luona katsastamassa kantoliinat,en miekään kauheen kallista viittis ostaa. Tuota ohutta liinaa juuri ajattelin,ei tulis niin kuumakaan!

Meillä marjojen poiminta ja mehustus kuumimmillaan,jotta ei tahdo koneelle ehtiä,mutta kunhan sato on korjattu,niin sitten ollaan taas täällä seuraa kärkkymäs ;) Miehen aika menee veljensä raksalla,joten ei siitäkään seuraks nyt ole...

Hönttä,murut ja Jesse 35+3

Vierailija
12/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin ihan raskauden alussa muutaman viestin, mutta sitten työnteko ja muu vei kaiken ajan. Vasta viime viikkoina olen taas ehtinyt lueskella näitä viestejänne ja nyt töiden loputtua, yritän taas vähän kirjoitellakin :-) Äitiysloma alkaa siis maanantaina, joten tässä on ison juhlan paikka! Laskettu aika mulla on siis 4.9 kuten olen aikoinaan sinne listalle kirjoittanutkin.

Meillä on siis lokakuussa 2004 syntynyt esikoispoika ja nyt odotetaan pientä tyttöä tai poikaa - pidämme sen yllätyksenä itsellemmekin ihan synnytykseen asti kuten esikoisestakin. Vointi on ollut ihan hyvä, mutta viime viikkoina on supistuksia alkanut tulla enemmän ja lähes 13kg pojan nostelu tuottaa välillä tuskaa - varsinkin, jos se rimpuilee ja kiukuttelee :-/

Mies aloittaa työt ensi viikolla, joten joudun yksin viihdyttämään poikaamme, mikä varmasti ottaa voimille. Esikoisemme on siis tarhasta lomalla heinä-elokuun ja syyskuussa palaa sitten takaisin tarhaan osa-aikaisesti, jotta ehdin keskittyä enemmän vauvaan. Yritän antaa tälle toisellekin lapselle edes osan siitä ajasta, jota esikoisemme sai aikoinaan ja haluan mennä pelkästään vauvan kanssa muskariin jne. Poika jatkaa tarhassa kolmena päivänä viikossa, kahtena on sitten minun ja vauvan kanssa. Hieman kyllä pelottaa, miten jaksan alkusyksyn varsinkin, jos tämä toinen vauva kärsii koliikista tms.

Sisustan juuri " pienen pojan huonetta" ja tarkoituksena on siirtää esikoisemme uuteen isompaan huoneeseen tavalliseen sänkyyn lähipäivinä, ja hänen vanha " vauvasävyinen" huoneensa jää tulevalle vauvalle. Hän tietää jo, että iso huone on hänen tuleva huoneensa ja pomppii innoissaan myös tuossa tavallisessa sängyssä, mutta saa nähdä, miten tuohon " isoon" sänkyyn nukahtaminen sujuu. Emme kuitenkaan haluaisi ostaa enää toista pinnasänkyä, vaan yritämme totuttaa pojan uuteen sänkyynsä hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa.

Minulla on listat suosikkinimistä sekä tytöille että pojille, mutta mies ei halua yhtään miettiä asiaa ennen kuin nähdään, kumpi sieltä edes tulee ja minkälainen " tyyppi" tämä on. Sinänsä tietysti järkevää, mutta minusta on välillä kiva maistella eri nimiyhdistelmiä pojalle ja tytölle, vaikka päätös tehdäänkin vasta sitten myöhemmin. Tällä kertaa aiomme todennäköisesti paljastaa ainakin kutsumanimen heti, kun olemme sen päättäneet. Viimeksi salailimme nimeä kastajaisiin asti, mikä kävi kyllä itselle hankalaksi ja oikeastaan ihan turhaan. Helpompaa on kutsua vauvaa oikealla nimellä heti alusta jo tuon esikoisemmekin takia, ettei hänelle sitten jää vain " vauva" mieleen pitkäksi aikaa.

Hyvää viikonloppua kaikille syyskuisille!

Vierailija
13/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saan kirjoitettua, tai jaksan. Olen aina iltaisella käynyt näitä juttuja lukemassa, mutta energia ei ole riittänyt muuhun. Päivät menee niin hujauksessa esikoisen kanssa touhutessa ja ulkonakin on niin hienot ilmat että pääsääntöisesti ollaan siellä.

Mun työrupeama on jo ohi, ensin oli kesäloma ja nyt saikulla siihenasti että ä.loma alkaa. Esikoinen tuli 3vko etuajassa ja lääkäri sanoi ettei ota mitään riskejä. IHANA TÄTI!!!!!

Painosta on ollut kirjoitusta, mullaa tullut n.10kg extraa ja edellisestä taisi tulla joku13-15kg, eli samoissa mennään.

Meillä nimiedhotukset on ollut selvillä jo ennen ekaa raskautta. Lähipiirissä ei samannimisiä, mutta ei haittaisikaan jos olisi. minulle kävi niin että yksi tuttu otti lapselleen nimen josta olin puhunut että tykkään ja jos joskus saan lapsia niin siinä oiva nimi. No enää se ei niin harmita, kun siitä on " joutunut" luopumaan ja nykyiset nimet meidän oloisia.

Mullakin suonenvetoa ollut lähes jokayö ja kipeitä sellaisia... mutta omaa tyhmyyttäni kärsin, kun magnesiumpurkki odottaa kaapissa. Jotenkin se on taas jäänyt kuten rautekin. Neuvolassa saa taas kuulla että useammin voisi ottaa kuin yhden viikossa.

Oma olo on hyvä, muttä nyt olen huomannut että aurinko ahistaa. Mielelläni istuisin paahteessa ja sitten taas ei. Nautin lämmöstä suuresti, olen aina nauttinut, mutta jotenkin nyt tyntuu että varjo kelpaa. Syksyä en säänpuolesta odota.

Iloista loppu raskautta keijuille!!!

poika-03 rv 32+6

Vierailija
14/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä eilen sitten äitipolilla pyörähtämässä. Kaikki oli kunnossa, mitäs nyt pikkuinen kasvaa hieman alakäyrillä. ultran mukaan se painoi nyt reilu 1800g. Lääkärin mukaan syntymäpaino olis aikalailla 3000g. eli pikku heppu tulossa. Niin ja ultrassa ihan vahingossa näin kivekset :) Lääkärikin sitten sanoi, että sukupuolesta EI VOI erehtyä. Noh, sitten menin ja ostelin isot kasat poikavaatteita... :)

2 viikon päästä on sitten uusi käynti. tutkailevat ja miettivät tuota minun lantiotani (on murtunut pahasti kolarissa muutamia vuosia sitten)

Masussa ei oikeastaan ole enää potkittu kunnolla pitkään aikaan. liikkeet ovat sellaista möyrimistä ja ryömimistä. Mutta kuulema ihan normaalia näillä viikoilla.

Supistelutkin ovat ihanasti vähentyneet :) minä jopa tänään imuroin, eikä yhtään tullut :) jee jee jee.

Nyt aion uskaltaa lähteä kävelyllekin....

Dotteli 33+4

Vierailija
15/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin tänään vaunut! Yes, edes joku asia saatu päätökseen!

NIMIstä. Meillä on hahmotelma sekä tytölle että pojalle mutta lopullisia muotoja vielä haetaan. Nimet otettu suvussa kulkevista eli ihan tavallisiin nimiin ollaan päätymässä. En ole sitten yhtään " Janette" /" Jessica" /" Jimi" /" Jesse" -tyyppiä vaan kannatan pitkään käytössä olleita suomalaisia nimiä. Ei perinteisiä nimiä nyt niin paljon samanikäisissä vastaan tule vaikka ne pitkällä aikavälillä käytettyjä ovatkin. Ristiäiskeskustelu on kesken, mies kun keksi että jos annettaisiinkin lapsen päättää itse kirkkoon kuulumisesta myöhemmin. Minä olisin kyllä kirkkoon liittämisen kannalla!

AVO/AVIO. Tämä on jo vanha kysely, mutta vastaan nyt kumminkin. Naimisissa ollaan oltu 3 vuotta ja sitä ennen oltiin kihloissa 5 vuotta. Nyt alkaa sitten ihan uusi aikakausi meidän suhteessa, saa nähdä.

TURVAKAUKALOsta on kanssa ollut puhetta. Mahdollisimman turvallinen ja samalla helppokäyttöinen koetetaan ostaa, saa nähdä mikä merkki ja malli sitten päädytään hankkimaan.

NEUVOLAssa kävin muutama päivä sitten myös. Painoa oli tullut 900 gramman viikkovauhdilla! No, tunsin sen kyllä jatkuvana nälkänä jota tuli hoideltua kaikenlaisilla ruuilla terveellisistä hyvin epäterveellisiin... Muuten kaikki oli ok, hemoglobiinikin oli noussut takaisin normaalilukemiin.

Kaunista viikonloppua kaikille!

Vierailija
16/29 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh että otti reissu voimille. Käveltiin siellä ihan sikana ja jalat ovatkin nyt sitten tosi kipeet. Pitää pyytää miestä kohta hieromaan niitä. Ostin vauvalle muutamat ihanat tutit ja tuttipullon.

Keskiviikko iltana kun kävin suihkussa niin kaaduin kun olin vessan lattian pessyt ja se oli jäänyt liukkaaksi. Ei onneksi käynyt mitenkään pahasti, selälleni mätkähdin. Mies säikähti ihan sikana. Vaavi onneks liikkui ihan normaalisti.

Eilennä vaavi ei juurikaan liikkunut ja säikähdinkin jo, mutta onneksi on tänään möyrinyt mahassa ihan urakalla.

Pikku hiljaa alkaa synnytys pelottamaan ja huoli vauvan koosta. Edelleenkin pelkään että jättiläinen ois tulossa.

Tiistaina on viimeinen neuvola-lääkärin luona käynti.

Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa sairaala kassia hieman pakkailemaan. Viikkoja alkaa jo sen verran paljon olemaan. En kyllä siltikään usko että vaavi vielä pitkään aikaan syntyy.

Nyt taidan mennä nukkumaan. Sen verran on väsynyt olo.

Öttis, poitsu 1v10kk ja masuasukki rv35+2

Vierailija
17/29 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäisen hiljaiselon jäleen ajattelin taas kirjoitella kuulumisia. On ollut jo pitempään niin sietämätön väsymys, että se on todella paljon haitannut jo ihan normaalia arki elämää. Nyt onneksi pientä helpotusta havaittavissa.

Nyt olen syönyt paria rautatablettia päivässä, niin Hb on noussut huimiin 105 lukemiin, joten aika alhaalla on varmaan käynyt, eikä siis ihme jos väsyttää.

Eilen kävin neuvolassa ja meinasivat, että mikäli Hb ei tuosta lähde nousemaan tiputtavat punasoluja, joten ei keinot lopu kesken.

Neuvolassa oli muuten kaikki ok. Paitsi proteinit ja ketoaineet oli +.

Nimistä. Meillekin poika tulossa ja työn nimi olisi ollut jo tiedossa, mutta pojan nimestä ei aavistustakaan. Esikoisen kohdalla oli heti nimi tiedossa, mutta nyt ei mitään käsitystä. Jospa sekin asia valkenis tässä ajan myötä.

Avo-/avioliitto. Joku kyseli em asiasta ja me ollaan elelty kohta vuosi avioliitossa. Reilu 6v on nyt vietetty yhteiseloa. Avioliitto sinäänsä ei ollut meille mikään ns." itseisarvo" koska suhde oli ja on hyvä ilman sitäkin, mutta juridisista syistä sitten sidottiin avioliitto (ja tottakait rakkaudesta). Luulen, että ilman esikoista eleltäs vielä tyytyväisesti avoliitossa.

Meillä vaan sattui lyhyessä ajassa lähipiirissä niin paljon " varottavia esimerkkejä" siitä mitä kaikkea oikeuksia aviopuolisolla on verrattuna avopuolisoon.

Hmmmm, mistä muusta on ollut puhetta...? Kääk, en muista. Niin paino asioista, minulle on tullut n2kg painoa lisää, mutta kuten jo joskus aikaisemmin mainitsinkin oli sitä jo ennen raskautta 10-15kg liikaa, joten ihan hyvä näin. Sikäli olen ollut onnekas, että kaikki makea on ällöttäny ja ennen söin karkkia miltei päivittäin. Nyt suurin himo taitaa olla tomaatit ja fetajuusto. Edellisessä raskaudessa ne oli tomaattikeitto (jota en ole syönyt ennen, enkä jlkeen ansimmäisen raskauden!) ja parsakaali, siis ihan ihme yhdistelmiä.

Tomaatissa on muistaakseni foolihappoa (jota joudun epilepsialääkkeiteni vuoksi syömään myös tablettina), joten uskon siihen, että elimistö tietää mitä tarvitsee ja siksipä tomaatteja kuluu kiitettävät määrät:o)

Onko teille muille tullut mitään ällötyksiä, tai himoja joihinkin ruokiin taikka juomiin?

Niin ja himoista tuli mieleeni, että seksitäkin on ollut puhe;o) Se puoli on kyllä toiminut oikein hyvin. Tuntuu, että isukki on villiintynyt massusta entisestään (jos mahdollista) ja kieltämättä omat halutkin on ollut kohdallaan. En tiedä tekikö alkukesän paahtava kuumuus, vai raskaus sen etten itse oikein jaksanut villiintyä, mutta kyllä homma toimii taas. Enkä todellakaan voi väittää, että alkukesä olis ihan kuollutta seksielämän suhteen ollut, mutta ehkä hieman " hiljaisempaa" .

Nyt on sitten viikon verran ollut uutena vaivana ihan mielettömän kova kipu alaselässä ja häntäluussa, joten nämä istuminen ei tee kovin hyvää... Tosin mikään asento ei oikein tunnu vievän kipua pois ja nytkin kipu pitää minut hereillä. Särkylääkettä ei kannata ottaa, kun se ei kipua poista (kokeiltu on), joten olen nyt mitä miellyttävintä seuraa väsyneenä ja kipeänä..... Se helpottaa, kun tietää tämän olevan väliaikaista.

Mitenkäs muuten me Oulunseudun immeiset, olisko toivomusta siitä missä ja milloin treffattaisiin? Onko teidän helpompi päästä lähtemään mihin aikaan vuorokaudesta? Enäähän tässä ei hirmuisesti ole aikaa, kun alkaa pieniä ihmisiä tulemaan lisää maailmaan:o) Josko ennen pikku nyyttejä ehdittäs tapaamaan? Miltä kuulostais?

Terkuin, Kittura

Vierailija
18/29 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas väsyttää... heräsin aamulla jo 6.30 vaikka saisi nukkua niin pitkään kun itse haluaa. Ja yöllä nukuin levottomasti eli olo on kaikkea muuta kuin pirteä. Mies ehdotti, että lähtisimme käymään Tallinnassa, vähän piristystä arkeen. Tiedä sitten, nauttisiko siitä ja kun käveleminenkin on aika hankalaa... tai siis käveleminen sujuu, mutta pitkien matkojen jälkeen illalla sitten alaselkä vihoittelee.

ÖTTIÄINEN missä kävit shoppaamassa vauvan tutteja/pulloja Tallinnassa? Entä muita vauva tarvikkeita, löytyikö mitään mieluisaa? Hurjalta kuulostaa sinun kaatuminen selälleen eikä ihme, että olit huolissasi. Onneksi kaikki näyttäisi olevan kunnossa vauvallakin ja toivottavasti myös sinulla ts et satuttanut selkääsi.

MINJUSKA aika inhottavaa nimien varastaminen sillloin kun kyse on tosiaan erikoisemmista nimistä ts ei voi olla ihan pelkkää sattumaa, etenkin jos kahdesti käy samoin! Minusta olisi tosi tylsää, jos joku tuttu antaisi molemmille/kaikille kolmelle samat nimet kuin meillä, mutta jos yksi näistä lainataan niin en nyt niin pahasti. Tosin jos nyt vaikka siskoni nimeäisi omansa saman nimiseksi, niin kyllä ihmetytäisi siis ei ihan lähisukuun minusta ole suotavaa samoja nimiä käyttää. Vielä nimistä, esikoiselle kun annettiin -99 nimi, niin valitsimme melko harvinaisen mutta nimipäiväkalenterista löytyvän nimen, jota en ollut kuitenkaan koskaan muualla tavannut. No, kuinkas ollakaan, jo vauvauinnissa tuli ensimmäinen kaima vastaan ja nyt kouluun tulee samanniminen samalle luokalle, olivat jo samassa eskarissa ja tämä poika on yksi esikoisemme parhaista kavereista :) Tällä meidän keskimmäisellä on etunimi, joka ei ole tullut vielä kertaakaan vastaan missään tilanteessa muilla lapsilla kutsumanimenä (toisena nimenä lienee käytetympi), mutta kolmannen nimi on jo aika paljon yleisempi. Ellei nyt nimi mene vielä vaihtoon kun vauva syntyy ja näemme millainen hän oikeasti on.

KITTURA minulla on samanlaista alaselän kipua plus häpyluun/sisälantion särkyä. Pahimmillaan on silloin kun olen paljon kävellyt päivän aikana tai muuten touhuillut esim siivonnut kotona ja iskee aina yöllä. Jos olen ihan hissukkseen niin helpottaa... Inhottavaa tämä on ja minulla ainakin kokemuksen mukaan vaan pahenee loppua kohden.

POIKA03 älä nyt turhaan kärsi vaan ota magnesiumia purkista! Jos et muuten meinaa muistaa niin purkki vaikka hammasharjan viereen ja illalla siitä yksi pesun jälkeen suuhun.

Mayella ja Onni rv 31+3

Vierailija
19/29 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAYELLA JA KITTURA: Minulla on myös alaselässä inhottavaa särkyä, samoin kuin Mayella kuvailit myös muulla lantion seudulla. Todella inhottavaa ja sen takia olenkin ollut tämän viikkoa töistä saikkulomalla. Teen istumatyötä ja siinä todellakin tuo selkäkipu tuntuu varsin íkävälle. Pari viikkoa mulla vielä olis töitä jäljellä, sitten alkais äippäloma. Saas nähdä kuinka käy kun maanantaina yritän töihin mennä. Eipä kyllä haittaa yhtään jos " joutuu" saikkua hakemaan.. :)

Eilen käytiin hakemassa Lastentarvikkeesta pinnasänky ja tänään saatiin aikaiseksi muutettua makkarissa hieman järjestystä, että saadaan sänky hyvin mahtumaan. Tai ei meidän oikeastaan tarvinnut muuta kuin siirtää yhtä hyllyä toiseen nurkkaan että saatiin pinnis haluamaani paikkaan. Samalla mies sitten päätti että nyt se sänky kasataan ja siinä se nyt nököttää ja odottaa pientä nukkujaa. :) Mitään en ole vielä pedannut enkä meinaakaan ennen kuin kotiudutaan saikulta. Esikoista odottaessa eräs vanha sukulaismummo sanoi, että jos etukäteen sängyn petaat, saat koliikkivauvan. :) Tiedä nyt sitten, vanhankansan juttujahan nämä mutta en pedannut esikoisen kohdalla enkä tee sitä nytkään. Vaikka en kyllä mikään taikauskoinen olekaan. :)

Jätettiin vielä liikkeeseen vaunut säilytykseen ja haetaan ne sitten vasta syyskuun puolella. Turhaa ne täällä kotonakaan vielä ovat tilaa viemässä.

Jeps, mutta nyt hieman syömään jotakin. Mulla olis vielä tänään kaverini polttarit, joissa olis tarkoitus pyörähtää. Viikonlopun jatkoja kaikille!

T: Anmari rv 32 tasan (huh, 8 vkoa(ko?) tässä enää olis laskettuun aikaan... :)

Vierailija
20/29 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille upeille kesäsäille ei tunnu loppua tulevan! :) Toisaalta ihanaa, mutta vähän harmittaa, kun enää en tohdi mennä luonnonvesiin uimaan eikä uuden kotimme pihakaan ole vielä siinä kunnossa, että voisi nurmikolla hengailla. Aina on siis pakko lähteä jonnekin liikkeelle, jos haluaa olla ulkona.

Saapa nähdä, millainen alkutaival meille tulee nelihenkisenä perheenä. Pikkuisännälle (pian 1v2kk) alkaa kehittyä melko voimakas oma tahto ja missään asiassa ei saisi kieltää, kun tulee jo hirveä parku. Muuten on kyllä helppohoitoinen lapsi, iloinen ja sosiaalinen, nukkuu jopa 13 h yössä.. :o) Toivottavasti syntyvä vauva tuntuu yhtä ihanalta kuin pikkuisäntä, sillä tuntuu ihan kummalta, että miten ketään voisi rakastaa yhtä paljon.

Nimistä: minäkään en oikein ymmärrä, miksei kellään saisi olla samaa nimeä kuin omalla lapsellamme. Itse pidän myös perinteisistä suomalaisista nimistä ja minulle on tärkeää se, että nimi on suht helppo lausua ja kirjoittaa sekä se, että valitusta nimestä tulee positiiviset mielleyhtymät. Esikoisen nimi päätettiin joskus ennen joulua -04 ja tammikuussa saimmekin tietää, että ko. nimi oli -05 eka kertaa almanakassa :D Poika siis syntyi kesäkuussa -05. Syntyvän lapsen nimi on jo päätetty; pojan nimi vain kuulostaa meistä mukavalta, kun taas tytön nimi tulee miehen suvusta.

Pikku hiljaa pitää alkaa järjestellä vauvanvaatteita lipastoon ja löytää sopiva hoitoteline yläkerran vessaan. Alakerran kodinhoitohuoneessa ois täydellinen tila vauvan hoidolle, mutta tuskin jaksan kipeän alapään kanssa kuskata pientä keskellä yötä alakertaan vaipan vaihtoon.. Kyllähän sitä sanotaan, ettei vauvan joka kakkaa tartte yöllä vaihtaa, mutta en itsekään haluaisi kakat housussa nukkua. :I

Ihanaa viikonlopun jatkoa syyskeijuille!

Ulpunen rv 34+2