Onkohan mun pojalla syömishäiriö? Apua!
Söi ennen hyvin monipuolisesti eikä oikein nirsoillut, mitä nyt muutamaa ruoka-ainetta ei voinut sietää. Viime aikoina on alkanut kieltäytyä ruoasta, sanoo ettei ole nälkäinen. Kehotan/vaadin kuitenkin aina maistamaan. Joskus (mutta ei aina) alkaa kakomaan kesken syömisen ja lopulta juoksee vessaan oksentamaan. Juo paljon vettä. On myös todella tarkka ulkonäöstään ja käy salilla. Kyseessä 16-vuotias miehen alku. Olen aika huolissani.
Kommentit (46)
Ripuloiko? Mulla keliakia aiheutti ruokahaluttomuutta ja oksentelua. Vesi pysyi sisällä niin sitä join ja täytin vatsaani
Soita päivystysapuun, diabeteksen poissulku on nopea ja helppo päivystyskäynti. Muita tutkimuksia ehtii aloittaa huomennakin.
Anna sille tukkapöllyä, loppuu se nirsoilu
Jaksaako opiskella koulussa miten? Oksentaako vain ruoan yhteydessä vai myös muulloin? Onko koulussa paineita? Seurusteleeko? Onko ihastunut?
Tätä olin tulossa sanomaan. Itse sairastin 2-vuotta todella vaikeaa anoreksiaa. Paranemisesta on jo muutama vuosi ja nyt vasta alan näkemään ne oireet mitä silloin en tiedostanut..