Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko matkustelematon ihminen kuin vammainen?

Vierailija
31.03.2014 |

Tuollaisen käsityksen saa kun mainitsee, että tähän ikään 40v asti ei ole koskaan käynyt Suomen rajojen ulkopuolella. Ihmiset alkavat säälitellä, että mitenkäs nyt noin ikään kuin se jokin Tallinnan tai Tukholman reissu tekisi jotenkin autuaammaksi.

Syy miksi en ole matkustellut Suomen ulkopuolella on, että minulla on todella vahva lentopelko, ei tulisi kuuloonkaan että siihen härveliin, eli lentokoneeseen, astuisin ja nämä laivalla/junalla/autolla saavutettavissa olevat lähialueiden paikat eivät vaan kerta kaikkiaan kiinnosta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas siitä matkustelemattomuudesta mainitseminen kielii jonkin sortin huomionkipeydestä, ikään kuin ketään kiinnostaisi.

Vierailija
2/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se ehkä vähän outoa... Miten voi sanoa ettei kiinnosta, jos ei ole koskaan käynyt?

Tallinna, Tukholma, Pietari, Norja...

Ja laivalla pääsee meren yli ja siitä sitten junalla tai autolla vaikka minne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lentokoneeseen halua ja sillä varjolla jättää matkustamatta, niin silloin on kyse kyllä laiskuudesta. Eikö muka Euroopassa riittäisi näkemistä vaikka kuinka? Autolla, laivalla ja junalla pääsee. 

Se on tietty eri juttu, jos ei kiinnosta nähdä mitä Suomen ulkopuolella on. Kyllä sen voi sanoa ihan rohkeasti, eikä selitellä jostain lentopelosta. Ei matkustaminen mitään pakollista ole, kaikki ei ole edes Helsingissä käyneet.

Vierailija
4/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa ihmisten matkustamattomuus, mikäli he ei oo kieroonkasvaneita muitten maitten ymmärtämyksen suhteen. Ite oon reissannu paljonki, mut en perheeni kanssa ja vasta lukioikäisenä itekseni, ja vanhemmalla iällä sit lapseni saaneena olen myös heidän kanssaan kierrelly siellä sun täällä. Eihän ne kaikkea meidän reissuista muista, mut ihan yhtä vähän heillä jää mieleen kotielämästä.

Vierailija
5/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt muualla kuin Haaparannassa,Luulajassa, Karungissa yms.. eli Ruotsissa vaan. Enää en uskaltaisi edes lähteä. Olen vasta parikymppinen, mutta pelkään että teen itseni pellen lentokentällä ja eri maassa. Haluaisin kyllä. Ehkä sitten joskus kun on rahaa.

Vierailija
6/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta. Jos matkustelemattomuus ei itselle ole ongelma niin moisesta ei mitään avauksia tekisi jollekin nettipalstalle. Tuntuu, että ap:tä oikeasti häiritsee se, että kenties puutteellisen kielitaidon tai vähien varojen vuoksi on jäänyt maailma näkemättä.

Vierailija
7/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 49 enkä ole ikinä käynyt kuin pari kertaa Ruotsissa, muttei se häiritse itseäni eikä ole ikinä häirinnyt ketään muukaan millään lailla. Enkä ymmärrä, miksi siitä omasta matkustelemattomuudestaan pitäisi edes puhua. Ei multa ainakaan ole tultu kyselemään, että missä maissa olet käynyt.

Vierailija
8/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin teen itsestäni pellen lentokentillä ihan jokikinen kerta. Vaikka kerran vuodessa matkustankin, aina on päässyt asioita unohtumaan. Väliäkö tuolla?

Vierailija
9/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokenttien turvatarkastukset alkavat olla nykyään sitä luokkaa, että koko touhu ei enää nappaa.

Vierailija
10/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:41"]

Mä olen 49 enkä ole ikinä käynyt kuin pari kertaa Ruotsissa, muttei se häiritse itseäni eikä ole ikinä häirinnyt ketään muukaan millään lailla. Enkä ymmärrä, miksi siitä omasta matkustelemattomuudestaan pitäisi edes puhua. Ei multa ainakaan ole tultu kyselemään, että missä maissa olet käynyt.

[/quote]

Täällä toinen viisikymppinen, joka ei ole käynyt kuin muutaman kerran Ruotsissa ja kerran Kreikassa. Ja tuolla Kreikan reissulla tajusin, että viihdyn kotonani ja koti-Suomessa parhaiten, joten matkustelu ei huvita. Jos joku kysyy, missä maissa olen käynyt ja pidänkö matkustamisesta, sanon suoraan, että en todellakaan pidä ja haluan olla kotonani. Kyllä kyselyt siihen loppuvat. Jokainen elää tavallaan. Itse pyrin elämään elämäni niin, että olen onnellinen. Ja olen onnellisempi kotonani kuin viikon lomalla jossain vieraassa paikassa.

Vierailija
11/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin nousee pissa päähän ku asuu muutaman kuukauden Jenkeissä. Hyvä itsetunnon kohotus keino;).

Vierailija
12/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamisesta on Suomessa tullut viimeaikoina itseisarvo ja ihmisyyden mitta. Kuitenkin se on aika rajoittunutta vain maarattyihin turistirysiin joissa on ollut pakko kayda.

En ole muissa maissa huomannut tallaista rahantuhlausta ja "kulttuurinhimoa".

Vai onko esim. ranskalaisten tunku Suomeen jaanyt minulta huomaamatta?

Vierailija
13/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait nyt muutenkin pääsee kuin lentämällä. En itsekään ole lentänyt kuin kaksi kertaa ja silti olen 15 maata käynyt.

Vierailija
14/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, piti kirjoittaa että isäni on monivammainen, koska on jo 65-vuotias ja ei ole käynyt kuin Ruotsissa. Mutta ei ole kuin kehari, koska on käynyt saksassa autolomalla 1958.

Vierailija
15/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:28"]

Miten voi sanoa ettei kiinnosta, jos ei ole koskaan käynyt?

[/quote]

Sinulle on epäselvää, mitä kiinnostaminen tarkoittaa?

Vierailija
16/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös lentopelko ole ikäänkuin vamma? Joten kai sä olet vammainen.

Vierailija
17/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vammainen tuttavani ihmettelisi varmaan tässä vaiheessa, että kukahan tässä nyt sitten on se vammainen?

Vierailija
18/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:17"]

Matkustamisesta on Suomessa tullut viimeaikoina itseisarvo ja ihmisyyden mitta. Kuitenkin se on aika rajoittunutta vain maarattyihin turistirysiin joissa on ollut pakko kayda.

En ole muissa maissa huomannut tallaista rahantuhlausta ja "kulttuurinhimoa".

Vai onko esim. ranskalaisten tunku Suomeen jaanyt minulta huomaamatta?

[/quote] Suurimmalle osalle naita matkailijoita isolla rahalla on saatu hikisen kuumaa ilmaa, vatsatautia, inhottavia, karvakasitunkeilijoita jotka tyrkyttavat rihkamaa. Mutta on sentaan avarruttu.

Vierailija
19/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit täällä laskee matkojaan. Voi hyvänen aika, jokaisen oma asia, matkustaa tai ei. Vain mäntit kyselee ja vatvoo. Antakaa jo olla!

Vierailija
20/33 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä erikoinen jotenkin koska en ole käynyt Euroopan ulkopuolella,  enkä viihdy etelän kohteissa esin ollenkaan? Nuorena interreilasin todella paljon mutta nyt kun on perhe olemme pääasiassa tehneet lyhyempiä kaupunkilomia Euroopassa. Mihinkään Thaimaahan en menisi vaikka maksettaisiin. Meilä on kesämökki saaristossa joten ei ole tarveta mennä  minekään rantalomalle. Olen lisäksi mies ja mielestäni etelän kohteissa ei ole mitään kiinnostavaa, no on siellä tietysti naisia vähissä vaatteissa, muta niin on täälläkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi