Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun "hintasi"?

Vierailija
25.11.2020 |

Miten arvotat oman aikasi?
Kun olet töissä, myyt työnantajalle omaa aikaasi johonkin hintaan; saat palkkaa. Jossain on raja, jolloin oma aika on arvokkaampaa kuin sitä myymällä saatava korvaus. Mikä on sinun miminituntihintasi, jolla annat aikaa työnantajan käyttöön? Vaikuttaa työnkuva vai onko aikasi hinta sama riippumatta työtehtävistä?

Tuli mieleen kysyä palstalaisilta. Itse tein opiskeluaikoina varastohommia erittäin pienellä palkalla, noin 11 € / h. Jälkikäteen hoksasin, että olisin tienannut käteen melkein saman jos olisin elänyt tuilla ja tehnyt asioita, joista oikeasti nautin. Nyt myin puolet valveillaoloajastani monen vuoden ajan alihintaan. Eri asia olisi ollut, jos ko. työpaikalla olisi voinut kehittyä, saanut haasteita ja pulmia ratkaistavaksi ja työ olisi ollut mielenkiintoista. Tai olisi ollut etenemismahdollisuuksia.

Nyt iän tuomalla kokemuksella ja oman ajan arvottamisella ehdoton minimihintani on 25 € / h käteen (~ 3800 € kk täyspäivätyöstä, netto). Sen alle en tee kuin tehtäviä, joita tekisin muutenkin harrastuksena tai jotka ovat mielenkiintoisia ja sopivan haastavia ja kehittäviä.

Joten, mikä on juuri sinun hintasi? Miksi?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta joka sana... Ei kannata myydä itseään halvalla

Vierailija
2/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on se, että työ on mielekästä ja sillä maksaa kaikki laskut. Se riittää.

Muu on plussaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti hinnoitellut itsesi ulos?

Vierailija
4/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät myy työaikaansa. Vähintään normaalisti tienaavat myy osaamistaan.

Vierailija
5/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sen alle en tee kuin tehtäviä, joita tekisin muutenkin harrastuksena tai jotka ovat mielenkiintoisia ja sopivan haastavia ja kehittäviä." 

Minun palkkatyöni on juuri tällaista. Mitä työtä sinä ap siis teet yli 25 euron tuntipalkalla, mikä ei ole mielenkiintoista, haastavaa tai kehittävää? 

Vierailija
6/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinyrittäjä. En ottanut vastaan tuntityötä, josta maksetaan 45€/h brutto. Yllätyin itsekin, mutta minulla on laskutettavaa työtä jonoksi asti, ja juuri tässä tilanteessa minun ei kannattanut suostua.

En työssäni laskuta tunneista, joten tarkkaa hintaa on vaikea sanoa.

Vierailija
7/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutavaa soopaa koko aloitus.

Sincc

Vierailija
8/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sen alle en tee kuin tehtäviä, joita tekisin muutenkin harrastuksena tai jotka ovat mielenkiintoisia ja sopivan haastavia ja kehittäviä." 

Minun palkkatyöni on juuri tällaista. Mitä työtä sinä ap siis teet yli 25 euron tuntipalkalla, mikä ei ole mielenkiintoista, haastavaa tai kehittävää? 

Tällä hetkellä en mitään. Olen nykyään yrittäjä ja hinnoittelen työni miten haluan. Jos on mukavia hommia, voin joustaa laskutuksessa. Jos taas ei niin mukavia, se näkyy hinnassa, jonka lasken siten, että työtä ei tarvitse tehdä, ts. pelätä että soppari tulee tai jos tuleekin, korvaus on niin hyvä, ettei se edes enää harmita. Voin tietenkin tehdä sopparin, laskuttaa sen ja sitten palkata ko. hommaan jonkun muun, jos itseä ei ns. hotsita. Otan sitten oman siivuni siitä välistä tietenkin.

Vierailija
9/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000€/kk netto koska nyt tulot 1000€/kk tietenkin tämä olisi alan lähtöpalkka johon olisin tyytyväinen. jos lähestyn asiaa elinkustannuksien kuten ruoan,vuokran,sähkön,netin,puhelin, ehkä auton jne. kustannusten pohjalta... tulen lähelle samaan minimi palkkaan kuin ap. eli 3000€ netto

Vierailija
10/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintani on 2500 e/kk. Mitä siitä sitten tulee tuntipalkaksi.

Vierailija
11/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä en mitään. Olen nykyään yrittäjä ja hinnoittelen työni miten haluan. Jos on mukavia hommia, voin joustaa laskutuksessa. Jos taas ei niin mukavia, se näkyy hinnassa, jonka lasken siten, että työtä ei tarvitse tehdä, ts. pelätä että soppari tulee tai jos tuleekin, korvaus on niin hyvä, ettei se edes enää harmita. Voin tietenkin tehdä sopparin, laskuttaa sen ja sitten palkata ko. hommaan jonkun muun, jos itseä ei ns. hotsita. Otan sitten oman siivuni siitä välistä tietenkin.

Olet yrittäjä, joka ei tee mitään? 🙄

Työtön siis.

Vierailija
12/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yrittäjä, mutta silti ihan palkan itselleni maksan ja osaan siitä kyllä laskea itselleni tuntipalkan. Mikset nyt vain kerro, mitä työtä teet, josta sinulle jää yli 25 euron tuntipalkkaa? Et voi sanoa, että olet yrittäjä ja laskutat työstäsi, mutta kuitenkaan et muka mitään työtä tee. Kyllä se laskutettavakin työ on työtä .

Vierailija
13/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan samalla työnantajalta arvokasta työkokemusta. Miten se hinnoitellaan tässä, miinuseuroina?

Vierailija
14/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, ap...

Vierailija
15/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yrittäjä, joka ei tee mitään? 🙄

Työtön siis.

Ei, vastasin kysymykseen: "Mitä työtä sinä ap siis teet yli 25 euron tuntipalkalla, mikä ei ole mielenkiintoista, haastavaa tai kehittävää? "

Noihin spekseihin sopivaa työtä en tee. Teen yli 25 € tuntipalkalla töitä, jotka ovat mielenkiintoisia, haastavia ja kehittäviä. Bonuksena harrastan ko. alaa muutenkin.

Sisälukutaito kunniaan.

Vierailija
16/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on asia mikä on saanut minut jäämään työttömäksi. Arvostan aikaa paljon enemmän kuin mitä työpanoksestani ollaan valmiita maksamaan. Mulla on sijoituksia sen verran, että aikanaan ovat minulle vanhuudenturva tms. vaikka mitä tapahtuisi. Vaikka tipun kohta työmarkkinatuelle, niin en tule katumaan vaikka voi kuulostaa askeettiselta. Tämä on oikeasti nautinnollista kun voi käyttää koko valveilla olon juuri siihen mikä itse kiinnostaa. Voi tehdä extempore matkoja (ennen koronaa) varsinkin kun olen lapseton.

Vierailija
17/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yrittäjä, mutta silti ihan palkan itselleni maksan ja osaan siitä kyllä laskea itselleni tuntipalkan. Mikset nyt vain kerro, mitä työtä teet, josta sinulle jää yli 25 euron tuntipalkkaa? Et voi sanoa, että olet yrittäjä ja laskutat työstäsi, mutta kuitenkaan et muka mitään työtä tee. Kyllä se laskutettavakin työ on työtä .

En tietenkään kerro yksityiskohtaisesti mitä teen, koska haluan säilyttää anonymiteetin. Ala on eräästä harrastuksestani noussut palvelualan yritys. Pääasiassa tarjoaa koulutuspalveluita ko. harrasteen ympärillä, sekä myy siihen tarvittavia laitteistoja ja aineettomia muita palveluita. 

Vierailija
18/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on asia mikä on saanut minut jäämään työttömäksi. Arvostan aikaa paljon enemmän kuin mitä työpanoksestani ollaan valmiita maksamaan. Mulla on sijoituksia sen verran, että aikanaan ovat minulle vanhuudenturva tms. vaikka mitä tapahtuisi. Vaikka tipun kohta työmarkkinatuelle, niin en tule katumaan vaikka voi kuulostaa askeettiselta. Tämä on oikeasti nautinnollista kun voi käyttää koko valveilla olon juuri siihen mikä itse kiinnostaa. Voi tehdä extempore matkoja (ennen koronaa) varsinkin kun olen lapseton.

Hienoa! Itse ajattelin toimia juuri samoin. Nyt joudun vielä käyttämään aikaani tämän yrityksen pyörittämiseen 4-12 tuntia viikossa. Reilu parannus kuitenkin rasittavaan ja tylsään päivätyöhön. Saa nukkua ihan niin pitkään kuin haluaa ja herätä ilman kellonsoittoa auringonsäteisiin. En voisi kuvitellakaan palaavani perustyöhön. Oma aika on lopulta ainoa, mitä meillä täällä pallolla on. Siksi hinnoittelen sen aika ylös, niukka hyödyke kun on.

-ap

Vierailija
19/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yrittäjä, olen ollut jo yli 10 vuotta ja tykkään työstäni. En laske itselleni periaatteessa hintaa, mutta pärjään oikein mukavasti. Työni on iloni ja enemmänkin harrastus, josta voin laskuttaa. Asiakkaani ovat todella mukavia ihmisiä, jotka ovat ja pysyvät asiakkaitani, vaihtuvuutta heissä on aika vähän. Joskus saatan ottaa jonkun uuden asiakkaan, mutta huolin vain mukavia asiakkaita, joista tulee hyvä fiilis.

Jos en tekisi tätä työtä, niin minulla on mielessä jo muutama muu hyvä idea, joista tulisi varmasti yhtä mielekäs ja antoisa arki.

Vierailija
20/44 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Itse ajattelin toimia juuri samoin. Nyt joudun vielä käyttämään aikaani tämän yrityksen pyörittämiseen 4-12 tuntia viikossa. Reilu parannus kuitenkin rasittavaan ja tylsään päivätyöhön. Saa nukkua ihan niin pitkään kuin haluaa ja herätä ilman kellonsoittoa auringonsäteisiin. En voisi kuvitellakaan palaavani perustyöhön. Oma aika on lopulta ainoa, mitä meillä täällä pallolla on. Siksi hinnoittelen sen aika ylös, niukka hyödyke kun on.

-ap

Suosittelen. Olin nuorena tosi kova säästämään ja sainkin kerrytettyä tuon 90 000 € potin. Tajusin kuitenkin miten kaukana todellinen taloudellinen riippumattomuuteni on jos sitä työllä tavoittelen. Nyt jätinkin tuon vain kasvamaan korkoa ja se uskomatonta kyllä paisuu oletettavasti inflatiokorjattuna puolen miljoonan paikkeille eläkeiässäni. Samalla kun nautin tästä vapaudesta.

Isäni on juuri jäämässä eläkkeelle ja tunnelma on vähän sellainen, että tuliko nyt aika kuitenkaan käytettyä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi