Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOisten Perjantai***

28.07.2006 |

" Hyvää" huomenta vaan täältä..

Yksissä ollaan edelleenkin.. :( Vauvalla tosin kaikki kunnossa, äidistä en ole niinkään varma..Tässä on ollut hiukan ohjelmaa, siksi siis olen ollut pois kuvioista..Ti oli ne kemut, jotka meni loppujen lopuksi ihan hyvin..Sain tosin hirveän selkäsäryn niillä kamalilla penkeillä, joka on nyt sittemmin pahentunut poltteluksi, joka tulee myös alavatsalle ja säteilee reisiin.Pahimmillaan se on vaakatasossa, siedettävä istuessa ja helpointa kävellessä..

Ke meni puoliksi horroksessa, ja potiessa " krapulaa" miehen kanssa..Mulla on jostain syystä taipumus näemmä tähän myötätunto krapulaan..Tosi kiva olotila joo, varsinkin näin viimeisillään.. :)

Eilen sit oli neuvola, jossa kanssa kaikki ok, muutoin, mutta edellisyön olin valvonut niitä selkäsärkyjä ja nukkunut sellaisia 5 min. pätkiä silloin tällöin..Eli päivä meni aika kuutamolla..Illasta, kun mies lähti töihin, mä kiilasin mukaan ja se tipautti mut svo:lle, jonne menin myös terkan suositteluista..

Mulla siis mieletön selkäsärky ja siihen tietty päälle huonot olot jne vaivat mitä tässä nyt on ollutkaan, mutta ei kunnollisia supistuksia.Käyrällä ollessani sen parikymmentä minuuttia sain yhden vaivaisen supistuksen siihen paperille..Lääkäri tutki parin tunnin odotuksen jälkeen ja sanoi ensin kanavaa olevan 1,5 cm, mutta myöhemmin, että olikin 2,5 cm(?) ja korjasi tuon vielä neuvolakorttiinkin..Mutta kohdunsuu oli auki 2 sormelle..

Lääkäri olisi tarjonnut mulle tramalia, panacodia jne. särkylääkkeitä ja mulle jäi parinvuoden takaisesta tramal-kokeilusta traumat.Aiheutti hirveät vieroitusoireet jälkeenpäin..Kylmää hikeä ja vapinaa jne..Panacodillakin mä saan nuppini sekaisin ja se on ollut jo valmiiksi, kuin haminan kaupunki..Päädyttiin, että otan 600mg buranaa ja palaan takaisin, jos ei auta/kivut pahenee tai säännölliset supistukset alkaa..

Sisätutkimus teki kipeää, mutta se räjäytti säryt hirveinä, kun päästiin kotiin ja päätin, etten kuitenkaan ihan vielä lähde takaisin..

Suihkussa sain yhden kipän supistuksen ja toivo jo heräsi..Löysinkin vielä kotoa panacodia ja otinkin sitten sellaisen..Ei apua särkyyn, mutta päässä humisi kivasti..Selkää särki edelleen ja sit alkoikin tulemaan supistuksia, mutta kivuttomina ja juuri, kun piti alkaa kellottaan niin nekin perkele loppui!!!!No nukahdin pariksi tunniksi ja tässä taas kärvistellään selkäsäryissä ilman supistuksia!!!

Pohdin, että menenkö takaisin ja kinuan aamulla sen käynnistyksen.Mä kun en aio tätä kestää enää pahimmillaan 3 viikkoa!!!!!Väsyttää jo hiukan lähes kahden vuorokauden valvomisen jälkeen..

No, mä jään tuota pohtimaan..

[color=blue]ONNEA TAAS JO NYYTTINSÄ LUNASTANEILLE!!!![/color]

pikku_ruu & tytsy rv 39+1

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti käännös onnistuu ja jos ei niin sullahan on hyvät mahdollisuudet monta synnyttäneenä perätilasynnytykseen.

Ihailen kyllä sitä, että annat miehen tehdä tuollaisia reissuja. Mulla kun vetää noi harvat iltamenotkin välillä pinnan tiukalle, vaikka tosiaan mies käy erittäin harvoin missään. Soimaan itseäni, mutta minkäs teet.

Ja siitä lentokentälle ajamisesta. Nouset vain HML-moottoritieltä kehäkolmoselle ja sieltä on sitten Jumbon kulmilta hyvät opasteet kentälle. Kun pääset kentälle, valitset suunnaksi ulkomaan terminaalin ja olet oikeassa paikassa (toinen vaihtoehto on se kotimaan terminaali, eli ei sinne suuntaan). Varmasti löydät hyvin perille ja saatte iskän kotiin ;-)

Vierailija
22/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se vaan sängyssään huuteloo.... (ja äitiä ärsyttää kun ei pääse jäätelön kimppuun jos täytyy kohta lähtee viereen notkumaan....)....

VIIMEYÖN muuten nukuin toooooooosi hyvin, liekkö syynä se että innostuin juomaan illalla lasin siiderii :). Ja sit näin UNTA että tissit vuoti ihan hirveesti maitoo????!!! No herätessä ei ollu mikään paikka märkänä.

että näin tärkeetä tälläkertaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppi on kyllä aika kuutamolla..Väsyttäis ihan sikana, mutta kun tuo poika ei noita päikkäreitä juuri nuku enää, enkä uskalla hirveästi jättää tuohon koiran kanssa touhuamaan..Siinä on kyllä sellainen parivaljakko, että oksat pois..Nyt kun tuolle pojalle on vielä iskenyt joku 5-vuotiaan uhma ja kiukku, niin täällä tulee kans tuota ääntä käytettyä ehkä enemmän, kuin laki sallii..Illalla sit aina, kun katsoo tuota nukkuvaa enkeliä, niin tulee paha mieli, kun on taas huutanut, ehkä jopa välillä turhaankin..

Onneksi poika lähtee isänsä luo viikonlopuksi!!Mä saan täällä yksin potea tätä selkää..Ja muita vaivoja ja nukkua jos uni tulee..

Sain omalääkärille ajan tälle päivälle..En tiedä miksi svo:n lääkäri käski mun mennä omalääkäriltä kysymään mistä mun selkäsäryt johtuu..Kyllä mä nyt tasan tiedän, että ne johtuu vain vauvasta ja siitä, että siellä ilmeisesti kuitenkin tapahtuu jotain kokoajan..

[color=purple]KIITOKSET TSEMPITYKSESTÄ KAIKILLE!!![/color]

Kylläpä oli taas valitusta..

On vaan nyt pää niin tohjona, etten enää edes muista mistä muista aiheista oli puhetta..

Tänään en varmaan kerkiä enää tulemaan uudestaan, mutta viimeistään huomenna tulen kertomaan mitä lääkäri sanoi, jos en pääse jo tositoimiin... :)

Vierailija
24/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärsitään kuumuudesta. Huomaa kyllä, että ollaan muutama sata kilsaa etelämmässä, jos Suomeen verrataan. Me siis asutaan noin 200 km Tukholmasta etelään. Tää kuumuus on jotenkin erilaista. Muistuttaa sellaista aurinkokohteista tutuksi tullutta paahdetta. Naapurin kanssa juttelin ja kertoi, että nyt on 5. viikko menossa ilman sadetippaa. Nurmikot ovat ihan keltaiseksi palaneita. Kaikki kukat ja osa puistakin kärsii. Tänään ei edes paista aurinko, vaan taivas on täysin pilvessä. Silti näyttää mittari 31 astetta ja olo on ihan nuutunut.

Hanneli80: Kirjoittelin itsekin tuossa alkuviikosta mahdollisista eteen tulevista lapsenhoito-ongelmista synnytyksen käynnistyttyä. Meillä on vielä astetta huonompi tilanne. Ollaan asuttukin tässä uudessa paikassa vasta pari viikkoa, joten naapurit on ihan vieraita. Minäkin varmaan menen taksilla ja mies jää kotiin lapsen kanssa. Taksin numeron etsin jo eilen valmiiksi jääkaapin oveen odottamaan.

Alkoi ahdistamaan, kun luin aamuisesta lehdestä täällä sattuneesta tapauksesta, jossa syntyvällä lapsella oleva vamma oli jäänyt huomaamatta, koska hoitava taho (kätilö ja lääkäri) eivät ottaneet vanhempien toiveita huomioon. Perheessä oli perinnöllinen sairaus, jonka vuoksi vanhemmat halusivat tarkempiin tutkimuksiin. Ultraan eivät päässeet toiveistaan huolimatta rv12:n ultraa lukuun ottamatta ja siitä rakenteita ei vielä voinut tarpeeksi hyvin tarkastella. Tämmöinen meininki on kyllä täällä naapurissa vähän tyypillistä. Oletusarvona on, että kaikki menee hyvin ja tutkimuksia tehdään huomattavasti vähemmän kuin Suomessa. Ultraan ei todellakaan pääse kuin todella painavilla syillä, jos niilläkään. Yksityisiä palveluita ei ole, joten edes rahalla ei saa.

Tulikin synkisteltyä... Harvoinhan tuollaista sattuu, mutta hyvä, että asia tulee julki, niin jatkossa ollaan tarkempia ja kuunnellaan odottajaa paremmin.

Velho78 rv 37+2

Vierailija
25/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tekstiä lukiessa huomaan, että olen taas ollut Suomessa ;) Siellä on vaan kaikki niin paljon paremmin... Sitten, kun täällä olen taas viettänyt hetken, niin yritän sitkeämmin löytää ne hyvät puolet täkäläisistä käytännöistä. Molemmissa maissa tehdään joitakin asioita varsin hienosti ja välillä taas menee metsään...

Velho78 rv37+2

Vierailija
26/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kaupassa käyty ja pojan synttäreille kakkuleivottu (vallan kolmas kerta kun täyttärin tein.. ) poika nukkunut jo pidemmän aikaa päikkäreitä ja äidillä omaa aikaa koneella :)

Calathea: Eipä törmätty eilen Kättärillä. itse kävin myös koko arviossa.

G: minusta päivät menevät hirmuisen nopeasti mutta silti viikot eivät tunnu kuluvan. Ristiriitaista eikö.

Minusta tuntuu, että olen tehnyt jotain väärin esikoisen kanssa. onko normaalia, että poika hermostuu yöllä jos lähden käymään vessassa???Viime yönä kaveri siirtyi viereemme nukkumaan puoli kahden maissa ja mulle iski tietysti herättyäni kamala vessa hätä. odottelin reilu puoli tuntia, että poika rauhoittuisi nukkumaan. Juuri kun olin lähdössä vessaan niin toinen nousee ylös salaman nopeudella ja sydäntä raastava itkun sekainen huuto alkoi. Ei auttanut vaikka kuin lohdutti ja selitti mihin olin menossa. Mies yritti silitellä poikaa ja lohdutella mutta ei auttanut. minä sitten istuin pöntöllä itkuinen pari vuotias kainalossa. Kävimme sitten yhdessä nukkumaan. Poika nukahti tutti suussa, unilelu kainalossa ja käsi äidin hihassa. Onkohan poika kokenut jossain vaiheessa hyljätyksi tulemisen tunteen vai mikä vaivaa? Saas nähdä kuin öiden käy jos vauva on itkuisempi ja yösyöppö. Täytyy alkaa miettimään pojalle omaa huonetta mutta miten sekään mahtaa onnistua. Kiitos kun sain purkautua :)

pubu ja Unski rv37

Vierailija
27/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iski niin totaalinen väsymys ja ärsytys ja vaikka mikä...

Olen totaalisen kyllästynyt tähän kumpuun keskivartalollani ja vielä olisi reilu 4 viikkoa laskettuun... N. kolmen viikon kuluttua voisin sanoa vuokrasopimuksen tämän asukkaan kanssa irti...

Siivota pitäis mut ei vois vähempää kiinnostaa ja sitten äiti ilmoitti, että on tulossa ruotsin sukulaisten kanssa kylään...

Ilmoitin, että mikäli jalat ei nouse tavaroiden yli mitä on hujan hajan, niin sitten pitää jäädä eteiseen...

Minulla oli suunnitelmana siivota perusteellisesti huone/päivä, nyt olen siivonnut keittiön ja olohuoneen sekä tyttöjen huoneiden ikkunat on pesty... Alakerrassa olen kulkenut silmät kiinni ;)

Onkohan minulle eksynyt se planeetan ainut ukko, joka ei saa mitään hommia tehtyä yksin? Meillä nimittäin isäntä on ollut kaksi viikkoa lomilla ja loman aikana oli tarkoitus pihaan rappuset sekä n. 80 m2 patio takapihalle. Arvatkaa vain onko saanut mitään aikaiseksi?! Ei edes puita ole hommannut!

Leikkimökkiä (joka appiukon piti tehdä) se on väsännyt peräti kahtena päiväna ja nytkin piti kiireellä lähteä mittailemaan vielä leikkimökiin puita jostakin hevonkuusesta...

Mitähän se sanois, jos palkkaisin kirvesmiehen tekemään sen pation?

Isäntä suunnitteli jossain vaiheessa viettävänsä varpajaisia patiolla grillaten, just just... la on 30.8. ja ukko menee takaisin töihin maanantaina, joten kenenköhän patiolla meinaa grillata?

Sen verran kuitenkin valituksen perään täytyy ukolle tunnustusta antaa, että eilisen vietti lasten kanssa Särkänniemessä, kotiutuivat vasta klo 23. joten minä sain vapaapäivän.

Siivosin olohuoneen ja siinä sain selkäni kipeäksi joten siirryin sohvalle katsomaan elokuvaa ja luin kirjan...

Nyt täytyy yrittää piristyä... anteeksi valitus, mutta piti päästä purkamaan...

Emma-Liinu rv 35+2

Vierailija
28/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kirjoittaa tossa edellisessä viestissä että onneksi jonkin lainen Samu-Sirkka (kuten disneyn elokuvissa) istuu tuossa olkapäällä ja neuvoo miten oikeesti pitäisi tehdä eli joskus sentään virheetkin tulee huomattua.

Lohdullista että muillakin on vaikeaa jaksaa, ehkä tämä todellakin liittyy raskauteen ja on ohi menevää. Minä nukuin juuri kaksi tuntia pienimmän kanssa ja nyt on pää ihan pehmeä, takis mieli kahvit, mutta sitten taas närästää. Kumpi parempi?

Yrittäkäämme pinnistellä vielä vähän..

Vierailija
29/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään peukkuja ettei olisi niin sitkeä kuin meidän...joka istuu tai makaa vielä viikolla 39, mutta koska vauhti mahassa on niin kauhea että ihan sattuu niin ei toivo vielä ole ihan menetetty..

kretu

Vierailija
30/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei täällä mitään ihmeitä....kuhan kirjoittelen....vaivana kamala unettomuus. alkaa pian niinkun ärsyttää...alkaa pää olee aika pöllö.

nyt jo tosi kauan menny 3-5h unilla joten miten sitä sitten jaksaa kun vauva tulee?????

onko muilla vaivana unettomuutta?????

muuten ei merkkejä synnytyksestä vielä.

minttu 37+5

Vierailija
31/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhiksella ja Kretulla vissiin perätilamuksut...?...nyt peukkuja, että kääntyisivät nokka menosuuntaan ennen starttia!

Pumpuli: Parempi myöhään kuin ei milloinkaan:) siis huomata tässä vaiheessa, että laskettu aika on melkein käsillä:)

Pubu: Olipa hyvä juttu ettei toista jättiläistä ainakaan arvion mukaan ole tulossa (en kyllä kamalasti luota niihin...minulla heitti kilon kolmosen kohdalla...) Ultra ei kuulemma anna enää kovin relevanttia tulosta, jos tulokas on yli nelikiloinen...Joku oli juuri punnertanut viisikiloisen tuolla heinäkuisissa, taisi olla Ras-Mam...

Missäs se Karmiini ja Air luuraavat?

Kuinkas Pantterin, Erian, Katzun, Myryn, Pantouflen, Pepperin...iik kuka puuttuu...Petraelenan vauvantuoksuinen arki sujuu?

Nyt häivyn häiriköimästä...lupaan...

Opemamma

Vierailija
32/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä taas...eikä mitään erikoista. Painokin jo laskussa/ennallaan ja vauvan pää ehkä pikkasen alempana kuin oli viime viikolla. Ei muuta kuin ensi viikon lopulla sitten 40+jotain neuvolaan, jos sinne vielä tarvitsee mennä. Hope not. Käytiin vaan läpi sitä mitä merkkejä synnytyksestä voi tulla ja mitä tehdään missäkin tilanteessa. Mutta mähän tiedän jo tosi paljon kun täällä on tullut palstailtua niin ahkerasti ;)

Oletteko huomanneet, että nämä p:llä alkavat nimimerkit on yliedustettuna noissa vauvan saajissa ;) Onkohan joku enne...sittenhän munkin pitäisi pian jo jakautua.

Vierailija
33/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs eloisat ovat kadonneet, kun ei kohta pariin tuntiin ole kukaan kirjoitellut??? Eipä sillä, että tässä mitään ihmeitä olisi itselläkään, kunhan aikaa tapetaan.

Eiliseen pinoon valittelin kestosupparista, joka sitten yön aikana helpotti, valitettavasti. Olin jo kovastikin synnärille lähdössä, mutta natiainen päättikin toisin. Tänään on ollut normaali päivä, supistellut ajoittain, muttei mitenkään kipeästi.

Kysymys: LIIKKUUKO TEIDÄN VAUVAT SUPISTUSTEN AIKANA? Tämä meidän tulokas ei nimittäin liiku silloin juuri yhtään (ei mahdu?) ja siksipä eilinenkin päivä oli hiljaiseloa masun puolella. Yöllä otettiin sitten koko päivä takaisin ja tänään on sama meno jatkunut...

Muutenkin viime yö meni harakoille, kun esikoinen valvotti antaumuksella. Nukuin kaikenkaikkiaan 3,5h kolmessa eri erässä. Vauva riehuu vähintään ½h joka ylösnousun jälkeen ja siinäpä ne omat unet kerkeääkin karata ja sittenpä huutelee taas esikoinen uudemman kerran... Univelkaa on jo vähän liikaakin, mitenhän sitä jaksaa vauvan synnyttyä?

Kyselin eilen myös teidän muiden MASUNMITTOJA, joten kaivakaapa mittanauhat esiin. Oma mittani oli 119cm navan kohdalta mitattuna.

Neeuska rv 38+2

Vierailija
34/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin möksällä saunoo.. tää mamma taas mätti vettä kiukaalle niin paljo ku sielu sieti, ja sehän sieti!

MAHANYMPÄRYS 97cm, eli tippunu nytten 1cm..

PÄIVÄT KULUU nopeeta, mutta raskaus hitaasti...

Vierailija
35/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna heräsin seittemältä mahakipuihin ja olin ihan innoissani, että tänään tulee lähtö. Eilisillasta asti on tullu limasta vuotoa. Nukuin kuitenkin aamulla vielä pari tuntia, että sit jaksasin pakertaa. Arvaahan sen miten siinä kävi..ei jälkeäkään supistuksista kun heräsin ;(. Äsken käytiin taas kävelemässä ja se olikin aikamoista taaperrusta. Tuli ekaa kertaa ihan kunnon kivuliaita synnytyssupistuksia. Niitä kesti säännöllisesti puolisen tuntia ja nyt ne taas katos...ääh! Oisin niin valmis jo lähtemään Babybeliä moikkaamaan. Toisaalta kyllä muistu hyvin äkisti ja täysin kirkkaasti mieleen kuinka ilkeeltä se synnytys oikeesti tuntuukaan ja alko pelottaa miten niistä kivuista selviytyy. Pitää pitää lopputulos mielessä ja yrittää sen avulla kestää. Jännä yö tulossa!

Hipsuhiiri ja Pipana 38+5

Vierailija
36/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei pitkään!

Vierailija
37/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohoh,ukkeli ja tyttöseni olivat puuhamaassa tänään,mä jäin anopille hoitoon..siellä pihalla istuskellessa ampparikin pisti selkään :S.supisteluja on ollu nyt muutamana päivänä aika tiuhaan mutta on kivuttomia.joku kyseli liikkuuko vauva kun supistelee niin täällä aina välillä.

mä oon päivisin ihan naatti kun ei öitä saa nukuttua,ihme juttu että herään koko aika siihen että masu on kovana (supistaa),sitten saan raahattuu itteni vessaan ja taas kohta herään kun on maha kovana + että vielä maha nahkaan sattuu,oon ottanu kylmägeeli pussin viereen ja paan sen aina kipukohtaan jopa unen pöppörössäkin.

sitten masun ympäsrys on 104 :O ,ei ihme että nahkaa kiristää..koska nyt on viikkoja vasta 35+5.

maanataita ootellen poistun nyt iltapalalle :) jaksuja kaikille kolotuksista yms muista vaivoista kärsiville :)

k.h.p ja tärppi 35+5

Vierailija
38/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpulille kiitokset vastauksesta :)

Puuhis: tehdäänkö sulle nyt sitten joku synnytystapa-arvio, että mahtuuko alateitse? Tsemppiä ajoreissuun.

Velho: kuulostipa kurjalta se virheellinen hoito -juttu. Aina sitä tietty alkaa sitten miettiä, että mitähän omalla kohdalla voi mennä vikaan.

MAHANYMPÄRYS: piti jo eilen vastata neeuskan galluppiin, mutta unohtui kun pälpätin muita juttuja, elikä vatsanympärys navan kohdalta oli 108cm. Normaalisti jotain 78 cm. Ei kauheesti tarttis kasvaa, jos vielä olisi mahdollisuus säästyä raskausarvilta. Esikoista odottaessa juuri ennen synnytystä mitta oli 96cm! Kakkosta odottaessa sitä ei neuvolassa mitannut, enkä muista itsekään mitä silloin on ollut.

UNIVAIKEUKSIA: mua nukuttaa päivällä niin älyttömästi, yöllä taas en saa unta vasta kuin joskus 1-2 aikaan. Aamulla kyllä uni maistuisi ja iltapäivällä. Tänään tein sen virheen, että nukuin iltapäivällä pari tuntia, nyt ei taaskaan tule yöllä unta ja helposti joudun sellaiseen kierteeseen, että yöunet vaan lyhenee ja päiväunet pitenee... Kuten joku päivä kirjoitinkin, ei tämä raskaus ehkä ole se, joka valvottaa vaan muut asiat.

Jamssa