montako e-pilleriliuskaa syöt putkeen?
Mulle gyne on sanonut, että kolme liuskaa on ok. Montako yleensä syöt putkeen? Mä yleensä 2-3, tarpeen mukaan.
Kommentit (61)
2-4 putkeen. Joskus jätän kesken liuskan jos pitää kuukautiset saada ennen lomaa.
Yhden. Kesällä voisin ottaa kyllä kaksi laattaa peräkkäin.
2 ja sitten vuoto. Oon luullu, ettei kahta useampaa kannattaisi syödä putkeen? Kiva ois kyllä pitää "menkat" vielä harvemmin..
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:03"]
2 ja sitten vuoto. Oon luullu, ettei kahta useampaa kannattaisi syödä putkeen? Kiva ois kyllä pitää "menkat" vielä harvemmin..
[/quote]
Kolme on vielä ihan normaalia. Mihin perustat sen ettei kahta enempää kannata syödä? Kysypä gyneltäsi niin sanoo että ainakin kolme voi syödä.
Mulle sanoi th että ei sais syödä putkeen vaan pitäs jotenki siirtää menkat silleen ettei ne oo sillon "kun sulla on vaikka toukokuussa lomamatka" plaah mitä paskaa :D syön siis oikeesti max 2 pakettii putkeen varsinkin kesällä. Menkat on kyllä niin vitun oksettavat että mulle alkaa riittää jo !
T. Nainen 23v
Voiko esim. Cypretyl merkkiä syödä huoletta pari liuskaa putkeen?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:03"]
[/quote]
Kolme on vielä ihan normaalia. Mihin perustat sen ettei kahta enempää kannata syödä? Kysypä gyneltäsi niin sanoo että ainakin kolme voi syödä.
[/quote]
No siihen perustan, että gyne sanoi minulle niin. Päästänikö luulit minun keksineeni sen? Tottakai olen kysynyt sitä gynekologilta.
Tuskin toi kolmekaan on mikään absoluuttinen totuus, luku varmaan vaihtelee gynestä riippuen.
Kokeilin tota putkeen syömistä, eli kaks liuskaa putkeen, mutta tokassa liuskassa aina tuli tiputteluvuotoa. Tosi rasittavaa. Mut onneks mun menkat on suht helpot ja kuukuppia tarttee tyhjentää vain aamuisin ja iltaisin.
Joten kuukausittaisrt tyhjennysvuodot ei niin haittaa. T. 12
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:57"]Aina en syö kolmatta liuskaa kokonaan vaan jätän kesken. AP
[/quote]
Miksi jätät kesken? Eihän liuskaa SAA jättää kesken ellei halua raskaaksi?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:10"]Voiko esim. Cypretyl merkkiä syödä huoletta pari liuskaa putkeen?
[/quote]
Minulle ei terveydenhoitaja enää kirjoittanut Cypretyl pillereitä, niitä ei kuulemma saisi enää edes myydä viime kesäisen veritulppakohun jälkeen!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:57"]Aina en syö kolmatta liuskaa kokonaan vaan jätän kesken. AP
[/quote]
Miksi jätät kesken? Eihän liuskaa SAA jättää kesken ellei halua raskaaksi?
[/quote]
Saa jättää kesken, jos syö sellaisia pillereitä jotka ovat kaikki samanlaisia. Ei tietenkään ekaa laattaa saa jättää kesken, mutta jos syö useamman putkeen, niin sen ekan kolmen viikon jälkeen voi tauon pitää koska vaan.
itse syön femodenia juurikin näin.
- ei ap
3 eli sen minkä kerralla käyn apteekista. Kerran vain "pitänyt" kuukautiset yhden liuskan jälkeen, tarkistaakseni tuleeko ne kun epäilytti onko pillerit pettänyt.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 19:10"]Voiko esim. Cypretyl merkkiä syödä huoletta pari liuskaa putkeen?
[/quote]
Minulle ei terveydenhoitaja enää kirjoittanut Cypretyl pillereitä, niitä ei kuulemma saisi enää edes myydä viime kesäisen veritulppakohun jälkeen!
[/quote]
Aijaa minulle kyllä tarjottiin yazeja niiden tilalle, mutta päätin pysyä tässä merkissä.
Syön 3 peräkkäin. Aluksi aloitin yhdellä, sitten aloin syödä kahta, lopulta kolmea. Molemmilla kerroilla, kun olen lisännyt liuskojen määrää, on esiintynyt tiputteluvuotoa viimeisen liuskan aikana mutta parien kuukautisten jälkeen keho on tottunut pitempään pillereiden syöntiin ja tiputteluvuotoa ei esiinny enää. Kannattaa jatkaa vaan sitkeästi, niin tiputtelu kyllä helpottaa!
Minäkin inhoan menkkoja ja kärsin melkein 10 vuotta erittäin runsaista ja pitkistä menkoista. Aiheutti anemiaakin ja jouduin ramppaamaan verikokeissa säännöllisesti. Hb oli useasti alle 100. Nyt minulla ei edes ole tarvetta ehkäisylle mutta pillereistä en luovu! En aio ikinä palata luomumenkkoihin, jos ei ole pakko. Ihanaa, kun menkat (niukat sellaiset) on vain kerran kolmessa kuukaudessa.
Anteeksi, meni vähän jo ohi aiheen... :)
Syön 2-3 putkeen. Jos rupeaa tulemaan tiputtelua (ei läheskään aina), jätän liuskan kesken ja pidän menkat "pois alta".
Aina en syö kolmatta liuskaa kokonaan vaan jätän kesken. AP