Mullon avanne, kysy jos haluut
Kommentit (36)
Missä se avanne ihan koknkreettisesti sijaitsee? (sori tyhmyyteni) Entä, siis itsekö se tyhjennetään? Kuinka kumppanisi on suhtautunut? Mites seksi?
Mahassa navan vieressä. Ite se tyhjenee ja ilmavaivoi ei oo kun ei syö omenii taikka kaalii. mulla ainakaa. kumppnia ei oo ja kaksikertaa olen ollu seksisuhteessa. eivät huomanee mitää ku pussi oli pois ja pelkkä suojus iholla.
Oliko pussin vaihtamiseen helppo alussa tottua? Täytyy sanoa että kiitos tämän ketjun, en enää pelkää tulevaisuutta. T. Potilas
Minkä verran se vaikeuttaa pukeutumista? Olen miettinyt tätä paljon koska itsellä tulossa leikkaus, jossa jonkun mentyä vikaan on mahdollista, että minulle tulisi avanne. Pelkään tuota aivan mahdottomasti. Työskentelen vaateliikkeessä, jossa on pukeuduttava huolitellusti, eikä aina ole mahdollista pitää löysiä vaatteita. Voiko käyttää farkkuja ja tavallisia paitoja?
Minkä takia avanne piti laittaa? Sairastitko jotain?
T. Suolisto-oireista kärsivä, ei diagnoosia
Alussa aatteli heti että kyllä sen pussin opettelen ja kuivaharjottelin pussin vaihtoo kotona ehjään mahaa. ku kädet toimii tavallisesti ei se ole vaikeaa ja sellasii alushousuja on, mihinkä pussin voi piilottaa sillee että se ei tunnu vaikka heittäsi kuperkeikan. ihan ohuita hameita mahan kohalla en varmaa käyttäsi. se pussinvaihto on oikeasti siistiä ja helppoa. 3 mintsaa
Sen pussin saa siis pois? Ja tilalle jonkinlainen ns. liimalappu?
Ääniä ei siis kuulu. Saanko kysyä, haiseeko se jotenkin, vai onko pussi sellaista materiaalia, ettei tule läpi? Miksi sinulle on tehty avanne ja kuinka kauan se on sinulla ollut? Kuinka helppoa siihen oli tottua?
Olen miettinyt aika paljon avannetta, kun opiskelen alalle ja töissä nyt sitten tullut vastaan muutamalla dementoituneella hyvin pikaisesti. Kuulostaa oudolta, mutta minusta tuntuu jotenkin paremmalta, kun luen tätä ketjua, että hyvin ja normaalisti pystyy avanteenkin kanssa elämään.
En tarkoittanut loukata enkä mitenkään pahalla, jos tuntui jokin kysymys loukkaavalta, siihen ei tietenkään tarvitse vastata. Mutta tarkoituksella en siis ainakaan loukannut. T. 19
pussihan vaihetaa päivittäin tai nii monesti ku tarvii taikka haluaa.pussi on umpinainen ja siihe se valuu. vaihto on helppo ja voi thä vessas missä vaa. Haisee se pussi kun sen irrottaa mutta haisee se tuote pöntössäki. jos olisi pitkää vaihtamatta nii hajua olisi, en oo kokeillu sitä. siihen avanteen päälle saa suojan mutta se ei voi olla mulla siinä tuntitolkulla. pari vuotta ollu tämä ja jo ihan tottunu. Varmaa vanhat ihmiset ei pysty iteksee nii hyvin hoitaa jos muistia ei oo taikka kömpelöt sormet. vaateliikkeessä varmaa voi olla töissä.
Kiitos kun vastasit! Meillä on just ollut mm. suolisyövistä koulussa ja senkin yhteydessä pisti jotenkin hirveästi miettimään. Onpa mukava kuulla, ettei se elämänlaatua laske hurjasti. Ja hienoa, että olet selvinnyt kasvaimestakin ja oppinut elämään avanteen kanssa. Kaikkea hyvää sinulle! T. 19/21
Pakko puuttua, mutta itse olen työn kautta paljon avanteiden kanssa tekemisissä oleva. Nykyajan pussit ovat niin hyviä ja niitä saa kankaisina mitkä näkyvät vähemmän vaatteiden läpi yms. Jos siis vain tätä "pinnallista" puolta ajattelen. Muuten kaikki tsemppi teille ja jutelkaa hoitajille peloistanne kyllä autetaan parhaimman mukaan :) iloksi se muuttuu, kun sen kanssa oppii tulemaan toimeen.
varokaa jotain coloplastin sivua josta pitäisi saada muka ilmaisnäytteitä avanteeseen,tilasin sieltä näytteen jo jokin aika sitten muttei sieltä mitään näytettä ole lähetetty sen sijaa utelevat puhelimitse asioita jotka eivät heille kuulu.Erehdyin antamaan numeroni ja luulin että asia on sillä selvä kun täytin hakemuksen näytteelle.Puheluita uteluineen tulee muttei muuta,pistin luurin kiinni viimeksi kun soittivat enkä enää jatkanut sitä touhua.
ei mitää satseja vähän tulee mutta ei koko ajan.samalla lailla ku oikeastikin mut löysenpää. en oo kauheasti tarkkailu millasta on.