Miksikähän naiset on niin kamalan julmia
ja ilkeitä toisilleen?
Olen lueskellut tätä palstaa jonkin aikaa ja todennut että täällä ollaan todella julmia ja ilkeitä. Haukutaan ihmisiä vaikka ei tunneta näitä, jonkin pienen lauseen takia tai kysymyksen.
Onko naisilla noin pahaolo, omassa elämässään että omaa pahaaoloaan helpottaakseen aiheutetaan toisille pahaamieltä? Monesti ihan tarpeettomalla julmuudella ilkeydellä
Hävettää olla nainen.
Kommentit (30)
Hyvänä esimerkkinä voi mainita täältä Chicago Iidan blogiin suuntautuvan anonyymien av-mammojen haukkumisryöpyn. Hävettää lukea kommentteja joissa haukutaan nuorta tyttöä vaikka miksi vaikka tytön mitat ovat: pituus 159 cm, vaatteiden yläosat 40, alaosat 36, kengät 35-36. Vaikka olisin itse pienempi kuin tuo Iida, en menisi haukkumaan tuntematonta ihmista koska mitäpä se minulle kuuluu minkämallisia ja -kokoisia muut ovat.
Kysymyksesi on johdatteleva. Olen 42-vuotias nainen, enkä ole ikinä elämässäni ollut julma yhdellekään ihmiselle. Muut naiset ovat olleet minulle enimmäkseen ystävällisiä - muutamat miehet eivät todellakaan. Miksiköhän naiset ovat niin ihania ja kivoja?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 15:57"]
Juuri, tässä se nähtiin
Ilkeys ja puuttuminen ns. asioihin joilla ei ole mitään merkitystä. Kirotusvihreet, täällä onkin monta äidinkielenopettajaa "lälläälälläää" Kirjoitan vieläkin ihan niin kuin haluan.
Tuliko jollekin nyt hyvämieli kun sai purkaa pahaamieltään, ja ilkeyttään? Toivottavasti, sillä surullista että tartutatte tuon ilkeyden lapsiinne.
Onko oikeasti vaikeaa olla kiltti ja ystävällinen, tai edes kohtelias ja asiallisesti käyttäytyvä.
Yhä vieläkin hävettää olla nainen
[/quote]
Olen nainen, äidinkielen ja kirjallisuuden ja suomen kielen opettaja - enkä ole koskaan ilkeä.
Minulla on tytär ja poika. Ja mies. Täytyy sanoa, että poika ja mies ovat paljon ilkeämpiä kun minä ja tytär. Poikien ja miesten ystävyyssuhteissa on paljon kilpailua ja nokittelua joukon herruudesta. Ihan kivoja hekin silti enimmäkseen ovat. Kiistaton tosiasia on, että suurin osa maailman pahuudesta on miesten tekemää: rikoksista yleensä, sodista, raiskauksista, alistamisesta.
Palstan pilaamiseen provoilulla ei montaa ääliötä tarvita. Muistakaa tuo "ilmoita asiaton sisältö" nappula. Sen avulla voi poistattaa ääliöviestejä, jolloin niiden kirjoittamiseen käytetty aika meni provolta hukkaan ja palstaa on mukavampi lukea.
Mielenterveystapauksiahan ei anonyymiltä palstalta saa mitenkään pois. Pitää oppia sitä paljon puhuttua medialukutaitoa eli ohitetaan koiranpaskat ja oksennusläiskät kadulla ja jatketaan matkaa. Jos jäätte analysoimaan ja tökkimään tikulla niitä pökäleitä niin haju vain lisääntyy. Ei siis pidä antaa niille huomoita, sen kun kylmäsi ilmoittaa asiattomiksi tai ohittaa kommentoimatta.
Käy ap katsomassa keskustelua taloussanomien keskustelupalstalla. Löydät miesten aaveen. ;)
Luultavasti sen ilkeilevän naisryhmän omat unelmat ja toiveet ovat kariutuneet, elämä katkeroittaa. He eivät salli tosillekkaan minkäänlaista iloa, tai hyvää mieltä. Koska muidenkin positiiviset tulevaisuudennäkymät on latistettava ja tuhottava. Se mitä ei ole itse saavuttanut, ei sitä toisillekkaan sallita.
Ehkä heiltä puuttuu läheisistä kostuvat taustajoukot, jotka rakastavat, auttavat, hyväksyvät ja välittävät. Nainen on naiselle susi. Raadollista, mutta niin totta.
- Näin minä tämän asian olen av-palstalta ymmärtänyt. Itse toivoisin naisten olevan toisilleen rohkaisevia ja kannustavia ystäviä. Sekä itsetuntoa kohottava, voimakas tukiryhmä.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 16:15"]
Se näkyy tälläkin palstalla: harvoin syntyy konsensusta mistään, paitsi siitä että miehet ovat sikoja. :D
[/quote]
Tähän en kyllä naisena voi yhtyä. En ole yhtään sitä mieltä, että miehet ovat sikoja. En ole ainakaan itse joutunut yhdenkän miehen kaltoinkohtelemaksi. Paljon ilkeämpiä ovat olleet nimenomaan naiset elämässäni.
Maailmassa tuskin on kovin monta asiaa, josta kaikki naiset olisivat samaa mieltä. Eikä yhtään enempää asioita, joista kaikki miehet olisivat samaa mieltä. Suurin osa ihmisistä on ihan kivoja, jos eivät ole nurkkaan ahdistettuja. Varsinkin naiset ovat ihania.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 16:10"]
Evoluutiota, evoluutiota. On ollut eduksi pitää muut naaraat loitolla omasta ruokavarastosta, mutta samalla houkutella muidenkin uroksia tuomaan sinne täydennystä.
Miehet sen sijaan ovat metsästäessään tarvinneet yhteistyötaitoja ja väijytyksessä on pitänyt pystyä luottamaan siihen, ettei kaveri takana keihästä sinua.
[/quote]
Voi vittu... :D