Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pienituloiset tulee pärjäämään??

Vierailija
31.03.2014 |

Kun lapsilisiin tulee leikkaus, ansiosidonnaista pienennetään, verotus kiristyy ja hinnat nousee. 

Itse olen ansiosidonnaisella ja miehellä on koko ajan yt-neuvottelut päällä. Lomautuksia on ollut ja tulee olemaan.

Miten voi selvitä? Lapsia on kaksi

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:35"]

Mene töihin? Kenen tulot on jostain lapsilisän -7€ kiinni? Silloin ei olisi alunperinkään pitänyt niitä lapsia tehdä.

[/quote]

Kiitos, olen jo töissä, teen 40 tuntista viikkoa 950e bruttopalkalla. Ei ole elämä 7 eurosta kiinni, mutta siitä kaikesta on kiinni mitä hallitus ensi vuonna alkaen kiristää. 

Meillä se tarkoittaa perheen rajua ostovoiman laskua. Yhä useampi vaate on löydyttävä käytettynä, ei enää kotimaista ruokaa vaan edullisempaa ulkolaista jne. Tarkoittaa siten vähemmän verotuloja valtiolle, mutta tämä oli hallituksen päätös ja minä kansalainen elän sen mukaan.

Vierailija
22/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:42"]

Mene töihin? Kenen tulot on jostain lapsilisän -7€ kiinni? Silloin ei olisi alunperinkään pitänyt niitä lapsia tehdä.

[/quote]

Kiitos, olen jo töissä, teen 40 tuntista viikkoa 950e bruttopalkalla. Ei ole elämä 7 eurosta kiinni, mutta siitä kaikesta on kiinni mitä hallitus ensi vuonna alkaen kiristää. 

Meillä se tarkoittaa perheen rajua ostovoiman laskua. Yhä useampi vaate on löydyttävä käytettynä, ei enää kotimaista ruokaa vaan edullisempaa ulkolaista jne. Tarkoittaa siten vähemmän verotuloja valtiolle, mutta tämä oli hallituksen päätös ja minä kansalainen elän sen mukaan.

[/quote]

No niin varmaan teet :D Mikäköhän työehtosopimus tuon palkan sallii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan vaan yleisurheilua ja jalkapalloa. Ennenmaailmassa tosiaan sitä palloa potkittiin ihan ilmaiseksi, ei enää. Just tuli toinen yleisurheiluleiriltä, siihenkin uppos sata euroa. Ja mikä tarve sulla on mun lapsia "kersoitella" eivät tietääkseni ole loukanneet sua mitenkään?

Vierailija
24/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

KVTES, liite 12,  perhepäivähoitaja.

Vierailija
25/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin on, että vaikkei yhteiskunta enää näekkään lapsiin sijoitusta tulevaisuuteen satsaamisena, vanhemmat sen kuitenkin edelleen tekevät. Lapsille yritetään antaa mahdollisuuksia, vaikka mitä vyötä sitten kiristämällä.

Vierailija
26/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asia on se, että päätät lapsikiintiön olevan täysi. Se on 10 vuoden päästä niin, että sinä maksat lapsien koulunkäynnistäkin (ainakin yliopisto) ainakin muutaman tuhatta euroa vuodessa. Se on pieni summa maailmanlaajuisesti ajateltuna. Et kai halua, että lapsesi joutuu menemään lainaluukulle sen vuoksi, että olette iloisesti kuksineet ja lisääntyneet yli taloudellisen sietokykynne.

Vierailija
27/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

KVTES, liite 12,  perhepäivähoitaja.

[/quote]

Tyhmästä päästä kärsii näköjään koko perhe. Onnea valitsemallesi teille :D

Vierailija
28/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olisit valmis maksamaan hyväkuntoisista käytetyistä lastenvaatteista? Olisin myymässä edullisesti, mutta ongelmana on, kun moni niitä haluaa ja sitten kuitenkin laittaa myyntiin, eikä niinkuin oli puhe, lastensa käyttöön.

Mihin säästyneet rahat menisivät, jos ostaisit vaatteita havalla?

Tyhmää antaa ilmaiseksi hyväntekeväisyyskirpparillekaan, kun niillä on nykyään niin koekeat hinnat, että kilpailevat ihan kauppojen kanssa. Eivät taida maksaa arvonlisäveroakaan. Jos olisin köyhä (olen ollut opiskelijana), kokisin kirpparit liian hintaviksi!

Vierailija
29/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alv alas pienyrittäjiltä! Ja varsinkin käsityöläisiltä.

Syntyy työpaikkojakin, kun tehdään yrittämisestä kannattavaa.

Vierailija
30/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin ennenkin. Pakkohan se on. Ehkä herkkujen osto jää pois, jos alkaa perunan kilohinta nousta oikein reippaasti. Kahvinpurutkin käytetään kahdesti, ihan juomakelpoista se on toisellakin kerralla.

Autosta ei voi luopua, kun sitä ei ole. Kulkemisesta muutenkaan ei voi pienentää, kun kulkuvälineenä on pyörä ja jalat. Juomisesta ollaan jouduttu jo säästämään vuoden alusta. Kotikulutuksessa saattaa jäädä saunan lämmittäminen kerran kuukauteen kertaviikon sijaan. Hellaa käytetään jo nyt rajoitetusti, kun ruokaa tehdään kerralla enemmän pakkaseen.

Harrastuksina jatketaan koiran lenkittämistä ja lukemista. Onneksi kirjastosta saa lainata vielä ilmaiseksi.

Nimim. Taloudessa yksi työtä tekevä, 4 suuta ruokittavana

Vierailija
31/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattava osa maailman ihmisistä pärjää todella huonosti. Nykyään suomalainen ja bangladeshilainen duunari kilpailevat osin samoilla markkinoilla. Bangladeshilainen asuu dormissa tehtaan kellarissa.

Vierailija
32/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 12:44"]

Kun lapsilisiin tulee leikkaus, ansiosidonnaista pienennetään, verotus kiristyy ja hinnat nousee. 

[/quote]

Jossain vaiheessa heikkenvä ostovoima leikkaa myös hintoja.

Tukileikkaukset on kuitenkin pakko tehdä, että saadaan maksettua ylisuuren julkisen sektorin kohtuuttomat palkankorotukset. Niistä ei voida tinkiä, koska demarien ja kokoomuksen virkamiesäänestäjät saattaisivat suuttua.

Vierailija
33/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä miksi yhteiskunnan edes pitää osallistua perheiden taloudelliseen tukemiseen, mikäli siis omia tuloja kuitenkin on sen verran, että niillä voi elää. Itse ainakin aion opiskella sellaiseen työhön, minkä palkalla elättää koko perheen.

Vierailija
34/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä. Takuueläke ja eläkkeensaajan asumistuki on. Mutta kuinka kauan?

Vierailija
35/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:36"]Ja turha tulla ehdottelemaan käpylehmien tekoa ja talonympärijuoksua, ehdotettu on, ei kelvannut.

[/quote]Toimeentulotuellakin perheen lapset pystyvät harrastamaan edes jotain. Sillä perusosalla siis. Onko asuminen mitoitettu oikein?

Vierailija
36/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella ja muilla eduilla varmaan pärjääkin paremmin, kuin kahden pienipalkkaisen palkkatuloilla.

Vierailija
37/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella ja muilla eduilla varmaan pärjääkin paremmin, kuin kahden pienipalkkaisen palkkatuloilla.

Vierailija
38/38 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:29"]

[/quote]

Totta. Palkoista menee veroa, matkakulut, tarhamaksut, yms. Toimeentulotuella pärjää yllättävän hyvin, kun vain suunnittelee asiat kunnolla. Koreita ravintolaillallisia ei järjestetä, mutta helpommin lähtee vaikka piknikille ulos, kun aikaakin on sellaiseen ylimääräiseen.

Ei ne pienet tulot, vaan pienet menot. Harmivain, että työssäkäyvällä ne menot ei välttämättä ole kovinkaan pienet :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi