Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ooO Helmikuisten perjantai Ooo**

28.07.2006 |

Hih! Kerrankin ekana! =)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää aamu on mennyt oksentelussa ja huonossa olossa. Siis voiko nk aamupahoinvointi alkaa vasta rv12?! (niin juu muuten siis kello on täällä vasta 11.25, toim.huom.)

Pomelon nikkijuttu oli hauska!

SJT:kö se ehdotti tapaamista? Minä ainakin oon mukana!!

Omasta nikistä... En kans käyttänyt sen nikin miettimiseen sen enempää aikaa tai pähkäilyjä, toi tais tulla ekana mieleen. Suomeksihan sen vois kääntää joksikin " höppänäksi" tms....ja jotenkin tuo tuntuu " omalta" , heh. Se harmittaa, etten msn:iin ottanut sitä samaa nikkiä! Mikä ihmeen älynväläys sekin oli, että piti sinne ottaa " Nape" , joka on siis meidän vauvan tekonimi (jonka mies puolestaan tokaisi joskus sillon heti plussatestin jälkeen)?!?

Kuumeilupuolella sain nuo lisänimet makkara ja kyrsä, ja hassumakkara...

Makkara

Vierailija
22/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla valtaamatta nykyistä palstaani/ketjuani mutta kovasti tuo näyttää siltä, että se on mission imbossible! =D

Kiitos Rva Pomelo vastauksesta! Ja Makkaralle kiitos myös tsempityksistä!

Siis mä _yritän_ pitää mielen coolina ja " housut jalassa" ettei liian hättäisesti lähtis soitellen sotaan. Mut kyl on vaikeeta yrittää hillitä itseään, kun mieskin on jo taas täpinöissään menossa mukana!

Jep, lupaan ja vannon melkein kautta kiven ja kannon, et tuun hetkeks terroristiks tänne, jos plussan saan tässä ennen helmikuuta.

* Eikös Toukokuu nyt ole melkein sama asia kuin helmikuu..heh..* ( Ai kuinka niin toiveet toukokuussa..?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin täytyy käydä pikaisesti kertomassa kuulumiset, olen ahkerammin ollut msn:n puolella.

( . ) Eilen sain kokea kauhun tunteita kun vessa reissulla huomasin että alkkarit oli veressä. Polille sitten menin ja siellä lääkäri ultrasi ja katsoi kohdunsuun tilanteen ja onneksi kaikki ok. Kylläpä säikäytti tosi hyvin. Lääkäri sanoi että tuollainen niukka (minun mielestä sitä tuli paljon!) vuoto on melko yleistä näillä viikoilla varsin jos kuukautisten olisi pitänyt alkaa kyseisenä ajankohtana kuusta... En kyllä itse ole kuullut.

Edelleen omaa napaa. Maha on mulla pullistunut jo niin isoksi että ihan selvästi huomaa mistä on kysymys, onneksi ei enää näytä sille että on muuten kesä tehnyt tehtävänsä. ;) Huomenna on veljen häät, jonne on tulossa paljon sukulaisia eli varmaan saan kyselyjä mahasta.

Itseasiassa täytyykin lähteä ostamaan sitä sellofaania (en tiedä kirjoitetaanko noin, siis sitä läpinäkyvää) että saan lahjat paketoitua. On vielä paljon hommia tehtäänä ja muistettavana. Oon vielä morsiamen toinen kaaso. Huh.

Hyvää vointia kaikille helmille!

Minttuli 12+5

Vierailija
24/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan me käyty samalla gynellä? Ainakin synnärivaihtoehdot meillä taisi olla samat. Kuulin myös tuon " kansalaisen" A. P.:ltä, oliko sama?

Vierailija
25/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola oli, mutta sydän ääniä ei kuulunut ja ultra on vasta 15.8.

Joten luotan siihen, että kaikki on, kun maha on kuin 6kk kohdalla, kuvotus, nälkä, väsymys jne. on myös seuranani.

Mun nikki on kans keksitty mielikuvituksen puutteessa. Asuimme ulkomailla, olin ikävissäni ja pitkästynyt. Kedelig tarkoittaa sen maan kielellä ikävää.

Mulla ei ole vielä ollut ongelmia msn:n kanssa. Aina olen onnistunut kirjoittamaan sinne. Ja sinne kirjoitinkin aamulla, että minäkin näin viime yönä kauhu-unta, että verta oli housut täynnä. Onneksi mitään vuotoja ei oikeasti ole ollut.

Me kerrottiin jo ennen juhannusta vauvauutiset vanhemmillemme ja sisaruksille. Olisin juhannuksena anyway paljastunut, kun en olisi juonut mitään ja huono olo oli jo silloin aikamoinen, että piti syödä jatkuvasti jotain.

Pikkuhiljaa sopivissa yhteyksissä olen kertonut sitten asiasta töissä, kavereille, tutuille ja tuntemattomille.

Viimeksikin kerroimme jo heti alkumetreillä.

Minä haluan jakaa ihmisten kanssa niin hyvät kuin huonotkin uutiset.

Helpompi sitten itkeä mahdollista keskenmenoa toisten olkapäätä vasten, kun olivat jo tietoisia ja iloinneet kanssani raskaudesta.

Mun kanta on, että jos jotain on tapahtuakseen, en sille itse voi mitään. Siihen ei auta etukäteen hermoileminen tai pelkääminen. Eikä asiasta puhumisen varominen yms.

Siksi minä hölösuu olen jo toitottanut puolelle maailmaa, että meille tulee vauva.

Varsinkin kun esikoinen arvasi asian.... esikoisen takia en aluksi kertonut kuin syrjässä asiasta ja sanoin, että poika ei tiedä. Mutta kun se itse sen hokas, niin sen jälkeen en ole varonut puheitani.

Yleensä me ei viikonloppuisin telkku päivällä katsota, mutta viime sunnuntaina mä katselin telkkua yksin, kun olin niin väsynyt ja poika tulin ulkoa sisään näki sieltä pätkän, jossa raskaana olevia naisia salakuljetettiin kuorma-autontakakontissa.

Pari kertaa raukka on kysynyt multa, että äiti kuljetetaanko suakin sitten rekka-autossa???

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

kedelig 10+4

Vierailija
26/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Makkara[/b]: Mun kädellä käveli yksi päivä kirva ja aloin tavailemaan sitä sanaa, että onpa hassu.

Käymässä ollut kaveri tokaisi

niin, Wilson Kirwa

-ja sit nauratti.

Meidän masuasukki on

Kirva

yksöisveellä

- pienen kokonsa vuoksi ;)

[b]Repohukka[/b] oli nopea keksintö kun tulin tänne :)

Ihana

Pomelo

:)

Laitoin tän jo msn:ään, mut laitan tännekin: (JA lisäsin msn:n myös pituuden mikä oli jäänyt pois)

Ideoita tuubiin

- KIREÄT T-paidat jotka nyt jäämässä vähän lyhyiksi kasvavan mahan takia.

Jos raaskii, leikkaa yläosa pois, huolittele ompelemalla

avot! Masutuubi :)

- Kangaskaupoissa myydään valmista PUTKITRIKOOTA :)

Kiireessä kiireessä :)

Moikspoiks

Vierailija
27/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti säikäytti verenvuoto. Onneksi pääsit noin pian ultraan ja ennen kaikkea onneksi masumaailmassa on kaikki kunnossa!

Vierailija
28/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kerrottu tässä raskaudessa asiasta aika aikaisin lähimmille. Viimeksi sinniteltiin ekaan ultraan! Vanhemmille kerrottiin juhannuksena ja parhaimmille kavereille sen jälkeen. Töissä ei tarvitse varmaan kertoa viel vähään aikaan kun ei tätä raskautta kukaan ulkopuolinen huomaa, ellei sit ihmettele jatkuvaa syömistä .. hehe. Niin ja ehkä kalpeuttani!? Huomasin nimittäin tän uuden " oireen" . Näkyykö raskaus teidän muiden naamoissa? oiskohan hemoglobiini laskemaan päin (neuvolassa oli 121 joitain viikkoja sitten).

Mites teidän lähipiiri on uutisiin suhtautunut? Jaksavatko kuunnella raskausjuttuja hyvin vai jutteletteko niistä enemmänkin täällä " kohtalotovereiden" kanssa?

Nimimerkin takana ei ole mitään mielenkiintoista tarinaa, valitettavasti!

Vierailija
29/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itse olen kans melkoinen hölösuu ja haluan niin ilot kuin surutkin hölöttää ulos. Miehelläkään ei ollut mitään toiveita, että johonkin tiettyyn rajaan asti pidettäis uutinen itsellämme - vähän samanlaista hölösuun vikaa siinäkin :) Noh, juhannukseksi me tultiin Suomeen lomalle ja siinä oli sit hyvä kertoa lähisukulaisille ja ystäville. Olihan se paaaaljon kivempi kertoa kasvokkain kuin puhelimessa! Silloin oli siis rv7 meneillään.

Isoäitini ei vielä tiedä, ja mulla on vähän morkkis kun en ole sille kertonut. Mutta kun siitä on tullut vanhemmiten vähän ylihuolehtivainen ja mun mielestä vähän masentuvainenkin, niin ajateltiin odottaa tuohon np-ultraan vielä. Jotenkin ajattelen, et en mitenkään haluaisi sille km-uutisia kertoa, kun en tiedä miten se sen kestäisi... Mut toivottavasti saan reilun viikon kuluttua soittaa sille ja kertoa että hänestä on tulossa isoisoäiti (ekaa kertaa)!

Makkara

Vierailija
30/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. sai aikaan täällä liikutusta.

Me ollaan [b]kerrottu [/b]myös aikaisin, varsinkin lähipiirille. Tiedän, että ne surullisetkin uutiset haluaisin jakaa enkä salata. Omille vanhemmille kertominen osui vielä oikeaan saumaan, kun olivat juuri saaneet monta huonoa uutista peräjälkeen. Oli kiva kertoa mukaviakin uutisia :) Töissä kerroin jo myös (heti np-ultran jälkeen), koska mun työkuviot menee ä-loman takia ihan uusiksi ja halusin antaa pomolle aikaa järjestelyihin.

Lomille lomps!

Vierailija
31/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toivottavasti vielä luet tätä, vaikka lomailetkin! (Hyvää lomaa muuten!)

Taidetaan asua samalla paikkakunnallakin (tai ainakin lähellä), koska todellakin tuo yksityisen gyne oli A.P. :)

sjt

Vierailija
32/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas mixei mun maha kasva? Kaikilla muilla tuntuu olevan vauvapömppä, mulla on aina vaan ja edelleen tää läskipömppä. Tylsää, höh. No, kaipa se siitä. Mahallani pystyn muuten nukkumaan edelleen ilman ongelmia..

RvaPomelolle HAUSKAA LOMAA!! =)

Minttuli: Onnex kaikki olis sit kuitenki kunnossa! *halaus* Tiän miten hirveesti tollanen pelästyttää..

Unet on väsyttäviä ja hurjia, turhan eläväisiä (paitsi ne x-rated pätkät, ne on kivoja ku on eläväisiä ;)). Ja ku kaiken lisäx joutuu vessassa ravaamaan n. miljuuuuuuna kertaa yössä ni *haukotus* ku aamulla kello soi..

Nimimerkki on = oma nimi pienellä liitteellä. Örppänä taas tais tulla siitä ku alkuraskaudessa röyhtäytti hurjana jatkuvasti *örps* *röyh* *örps* ---> örppänä. Sarjassamme mielikuvituxeton ihminen. Mutt hyvinhän nuo on kelvannu. =)

Nyt syömään, perunakroketteja ja lihapullia. Mieluummin kyl mutustaisin kunnon pihviä mutt ei tuo äijänkutale o suostunu niit ostamaan. Nyyh, se ei välitä raskaana olevasta vaimostaan.. Mutt nyt, päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) & örppänä (rv13+0/13+5)

P.S. HELGAAAA!! Moi! *vilkutus* Muista käydä moikkaamassa meitä! Ja tärppionnea.. *halaus* =)

Vierailija
33/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas täällä mietin, että mitähän mun pitikään kirjottaa..

No niin, ainakin siitä, että ollaan kerrottu aikas monelle tästä raskaudesta ja omille vanhemmille taidettiin kertoa ihan plussan jälkeen. Ja miehen sisko oli meillä ku tein testin niin luonnollisesti hän oli ensimmäisiä jotka asiasta kuulivat.

Töissä olen myöskin kertonut parille tyypille, ihan senkin takia jos pitää äkkiseltään lähtee yökkiin (onneks ei oo tarvinnu!) Ja osa töissä arvas nyt ku palasin lomalta, että olen raskaana!

Myöskin esikoinen tietää. Kaksi parasta ystävääni on aika viimeisillään ja heidän esikoisensa sitten omalleni kertoi vauvauutisista ja siis siitä kuinka heistä tulee isosiskoja.. No johan oma poikanikin sitten rupesi kyselemään, enkä kehdannut valehdella :/

Mä en ole kuullut/nähnyt vielä vinksuttajasta mitään, mutta oletan sen tuolla mahassa kasvavan koska mahani kasvaa ja olo ei ole hyvä.

Vinksuttaja/Vinksu/vinku.. Tuli nimi kesälomalla kun kaverit oli aina lähdössä vinksuttamaan (tekemään jotain määrittelemätöntä), tai jokin määrittelemätön asia/esine oli vinksutin. Ja vinksuttajahan on siis se joka tekee näitä vinksutus juttuja!

Oma onkin sitten taas tosi tylsä. Töissä yksi lapsista vääntää r:n w:ksi ja hyvän ystäväni nimi on sitten miiwa - tuon lapsen suusta. (Varastin siis toisen nimen ;) )

Ens viikolla eka ultra ja nlalääkäri.

Ja johan te olette kohta saaneet minutkin tuohon masutuubi-juttuun mukaan ;)

miiwa

Vierailija
34/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. näköjään iski edelliseen viestiin. Piti siis Minttulille kirjottamani ett kiva ku kaikki OLI sit kuitenki kunnos (eikä olis..). Oikoluku tais jäädä suorittamatta..

Tuosta raskaudesta kertomisesta: Meillä ei viäkää tiä muutako mies (luonnollisesti =)), veljeni vaimo, mun äiti ja yx mun kaveri. Eikä viäkää huvita kellee kertoo, mist lie johtuu.. Oon kyl miettiny ett pitäs kai sitä jo alkaa pikkuhiljaa ihmisiä varotteleen, mutt yhtään ei tunnu siltä ett oisin valmis tän asian jakamaan muitten kans. Semminki ku kommentit saattaa olla tyyliin " ei h*lvetti, joko taas" ja " eikö ne jo ala pikkuhiljaa riittämään" + eräs suosikkini kautta aikain " v*tun hullu, ei sullakaa järki päätä pakota" . Ku kerran o saanu tollast kuulla ei sitä välttämättä toiste haluu.. Ihania kavereita ja sukulaisia mulla (ja miehellä..). No, täytyy sitte asiasta kertoo ku itestä hyvältä tuntuu. Ja kaipa ne sen huomaa jossain vaiheessa anyway.. =) Lapsille aattelin sitte kertoo ku maha kasvaa näkyviin. Tätä menoa siihen menee pitkä, piiiiiiitkä aika..

Nyt täytyy lähtä valmistelee iltapalaa, illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja sekä viikonloppuja!

Maaret(ti) (taas=)) & örppänä (rv13+0/13+5)

Vierailija
35/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukavaa kun helmikuiset ovat niin ahkeria kirjoittajia! Ja eiköhän me jossain vaiheessa pistetä jotkut treffitkin pystyyn, eikö? ;)

Mulla on ollut tänään yökötys-vapaa-päivä, mutta päikkäreitä olenkin nukkunut sitten kaksin kappalein! Ärsyttävää kun veto on vaan niin veks ettei saa itsestään mitään irti...

Mutta toissapäivänä kävin uimassa ja ai että tuli hyvä olo sen jälkeen! Mä en viihdy lenkkipolulla (ainakaan tässä tilassa) ja jotain urheilua olisi kuitenkin harrastettava. Tein miehen kanssa diilin, että se katsoo että käyn ainakin kerran viikossa uimassa. Pitäisi varmaan kehitellä jokin sanktio varuiksi etten ala luistamaan...

Meidän esikoisen työnimi oli tuttavallisesti Napero ja tämä toinen on ollut toistaiseksi Kakkonen tai Nappula. Myös Salamatkustaja on ollut käytössä, tosin se ei ole enää ihan sopiva kun aika moni jo tietää.. Eiköhän noita nimiä vielä tule...

Oma nikki oli vaan hetken välähdys Nalle Puhin suurelta ihailijalta. ;)

Mulla oli jotain asiaa SillySausagelle, mutta se hävis jonnekin... Taisin joskus kysyäkin että missä päin Englantia asustelet? Itse palasin juuri Eastbournesta, etkös ollut menossa etelärannikkoa kiertelemään..? EB on ihana paikka. :)

Juu ja se toinen asia pysyy edelleen jossain tuolla... pitää laittaa myöhemmin viestiä uudelleen... :)

Vierailija
36/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vastaillaan (ja tutut tunnistaa...)

Meillä ei ole vauvalle vielä mitään työnimeä. Toisaalta olemme valinneet tyttö-/poikanimen jo ja joskus käytämme niitä. Tai sitten puhumme tylsästi [b]vauvasta[/b] (niin hiljaisella äänellä, etteivät muut vaan kuule.) Oma nikkini sitä vastoin tarkoittaa perheemme isänkielellä karhua. Toisaalta saan siitä mielleyhtymiä tyttönimeeni.

Meilläkään ei ole vielä mitään " virallista" tietoa masuasukista. Raskaustesti tietenkin oli aikoinaan positiivinen ja raskausoireita on esiintynyt vaihtelevasti, mutta ultrissa emme ole vielä käyneet eikä ensimmäisessä neuvolassa kuunneltu sydänääniä (onneksi, sillä ne eivät takuulla olisi kuuluneet viikolla 8+4 ja olisin muuttunut hysteeriseksi :-/ ) Nyt odotan kuumeisesti ensimmäistä lääkärikäyntiä ja np-ultraa, johon on aivan liian kauan aikaa!

Meillä raskaudesta tietävät kummankin vanhemmat ja osa sisaruksista. Muille tutuille emme halua kertoa ennen ensimmäistä ultraa. Siitä sitten pikkuhiljaa, ensiksi varmaankin niille ystäville, jotka joka tapaamisella muistavat kysellä, joko olisi vauvauutisia. Tällä hetkellä vielä kiertelemme kaartelemme koko aihetta.

(.) Pidin tänään shoppailupäivän ja tunsin itseni [b]läskiksi[/b] ihmisjoukossa kävellessäni. Miksi mahani on yhtäkkiä niin valtava, vaikka ainakaan raskausmahan ei näillä viikoilla pitäisi vielä näkyä!?! Kai se on jotain turvotusta. Tulisipa jo se oikea vauvamaha! Toisaalta pömppömahastani oli hyötyä sovituskopeissa, kun etsin ensimmäisiä mammahousuja. Päätin sellaiset hankkia jo valmiiksi, ettei sitten jonain kiireisenä työaamuna iske paniikki, kun mikään ei mahdu päälle. Löysin h&m:stä kivat farkut, joita voisin oikeastaan alkaa pitää jo nyt. Ne pysyvät jo ihan kivasti päällä valumatta alas (tuon outopömpän päällä pysyy kai mikä vain!), joten epäilen, ettei niistä ole iloa aivan raskauden loppumetreille asti. [b]Vau! Mammahousut![/b]

Joku ehdotti tapaamista. Medve on mukana!

medve rv 10+1

Vierailija
37/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]täältä [/b]

lomaa pidä ;D

Öitä!

Vierailija
38/38 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvittävän kivaa keskustelua täällä aina! On kyllä niin kivan tuntuista porukkaa, että olis hienoa joskus nähdä ihan livenäkin!!

MamaPooh: Me asutaan täällä pohjoosessa, Leedsissä (ja nyt viimeisetkin tutut tunnistaa :) ). Vähän maineeltaan ainakin etelä-enkkujen mukaan huono paikka, mutta maine perustunee lähinnä niihin aikoihin kun tämä on ollut puhdas teollisuuskaupunki... Mutta siis nykyään erittäin viriili ja kiva kaupunki, palveluja enemmän kuin tarpeeksi. Kooltaan ehkäpä suurhelsingin kokoluokkaa? Kauppoja piisaa ihan hirveesti, eikä oo Lontoon hinnat - en tajua miten kaikki ostamani kengät ja vaatteet saadaan mahtumaan autoon kun täältä takas lähdetään :)

Lomareissulla me mennään Brightoniin (olen ollut siellä 14v. kielikurssilla ja haluan mennä verestelemään muistoja, hih), Newquayhin (mies haluaa kokeilla surffausta) ja sitten Walesin kautta takas. Eli Easbourne jää väliin!

No mutta nyt tarttis lähtee kyllä ajelee kohti Manchesteria ja hakea se meidän tämän viikonlopun vieras kentältä!

Muimui kaikille, ja isoja pinoja viikonlopulle!

Makkara