rv11+0 ja ruskeaa vuotoa vähän, onko normaalia?
Kommentit (4)
Esikoisesta minulla tuli ruskeaa vuotoa useampanakin viikkona alkuaikoina. Kävin tuolloin useamman kerran ultrattavana ja kaikki oli kuitenkin ok. Vuoto oli pientä tiputtelua. Muistaakseni kävin viimeisen kerran joskus 10+ polilla ultrassa asian takia ja kaikki oli ok ja raskaus sujui hyvin loppuun saakka. Soittele vaikka neuvolaan huomenna jos asia vaivaa. Tuollaiset pienet ruskeat vuodot ovat kyllä hyvin yleisiä :)
mutta kyllä silti olen säikähätnyt edelleen, vuotoa oli n.kolikon kokoinen läntti ja sellaista liman sekaista.
Mutta mulla oli heti testin jälkeen ruskeaa todella niukkaa vuotoa melkein 2 viikkoa(välillä jopa loppui kokonaan ja välillä oli sellasta limaista, seassa selvästi jotain kudospalasia), jonka jälkeen vuoto lisääntyi ja muuttui veriseksi. Lääkäri totesi tuulimunaksi. Voithan käydä tarkastuttamassa tilanteen, vaikka vain oman mielenrauhan vuoksi.
Pidän peukkuja!
Mariposa
Eli en haluaisi maalailla piruja seinille, mutta mulla tuli myös ekassa raskaudessa pikkuisen ruskeaa vuotoa ja menin tarkastuttamaan asian gynellä. Ultrassa löytyi vain lyyhistynyt sikiöpussi eikä alkio vastannut viikkoja. Oli kuollut jo vähän aikaisemmin, mutta keskenmeno ei ollut vain syystä tai toisesta käynnistynyt. Pieni tulehduskin oli jo ehtinyt kehkeytyä. Kohtu kaavittiin ja paranin hyvin.
Sinuna kävisin siis ihan varan vuoksi tarkastuttamassa asian lääkärissä, juuri tuon tulehdusvaaran vuoksi, vaikka ruskea vuoto alkuraskaudessa voi toki olla ihan normaaliakin!
Kovasti tsemppiä ja toivottavasti sulla ja pikkuisella kaikki on hyvin!!!!