Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ ENSIKOIDEN perjantaipulinat ¤¤¤

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joku kysymys, mutta en nyt muista mikä se oli...

hetkinen...

..eiku joo.. nyt mä muistan.

Millä viikolla te ootte pakannu/ajatellu pakata synnärikassin valmiiks?

Niin ja ootteko miettiny, että aiotteko sinnitellä kotosalla mahd. pitkään vai suunnistaa heti synnärille?

Mä oon aattellu, että koittais vitkutella kotona niin pitkään ku vaan pystyy... oon suunnitellu, että ostan mm. ison jumppapallon tänne kotiin jos sen avulla sais helpotettua oloa täällä kotosalla + sit meiltä löytyy säkkituoli, lämmitettäviä jyväpusseja, sauna + suihku =), semmonen puinen hieronta juttu (vähän ku ne hieronta-leppäkertut), jne.. Toivoisin, että ei tartteis olla laitoksella sit niin pitkään ku kotosalla koittais potee suppareita... =) Mut kunhan ei tänne kotiin synny. :D

T: Burde ja Pannari-Pennari 30+5

PS. Me lähdetään mökkeilemään tänään enkä tiä koska tullaan takas (viim. tiistaina, kun illalla on aktiivisen synnytyksen ryhmä), mutta käyn kyllä lukemassa pinon ennen lähtöä... =)

Vierailija
2/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä roikun vaikka nukuttaa jo peevelisti. Kävin lukemassa pinon kun olitte eilenkin kirjoittaneet 5 sivua, ihanaa kun jaksetaan kommentoida niin paljon että tulee pitkiä viestejä! Mun ongelma on se, että ehdin tänne yleensä vasta niin väsyneenä, etten ihan täydessä terässä jaksa keskittyä ja tulee luettua sillein hampsien.

Burden Pannari-Pennari taisi jäädä olemaan nimityksenä. =) Hih. Mä en kyllä taida osata vastata tuohon laitoskassi-kysymykseen.

Mäkin olen muuten raivonnut ihan noista samoista mainoksista, se alapää ja sit se äiti jota närästää. Argh. Mut yks mainossuosikki on Marianne-mainos, jonka alun perin bongasin siten, että joku täällä kehui sitä vetoavaksi ja sit mä satuin näkemään sen. Aivan mainio se tanssiva Marianne-karkki! =)

Sirun vaunuostokset sujuivat mutkien kautta odotusten mukaisesti. Kyllä nuorten ja etenkin jollain tavalla valtavirrasta poikkeavien tulee ilmeisesti varautua ihan mihin vaan jopa jonkun myyjän taholta! Suomessa kun vielä ollaan niin hemmetin kohteliaita ja häveliäitä, että ei oikein kehtaa ruveta huutamaan tuommoisessa tilanteessa. Tänään pankissa itse mietin, liekö pikku masu syy, kun ehkä noin itseni ikäinen nuori miesvirkailija teititteli minua! Onhan se tietysti oikein kohteliasta, mutta jotenkin tuntui hassulta, vähän kuin joltain leikiltä. :-)

Viipulille tervetuloa takaisin, ja onneksi jo näin pian :-)! Ihmettelinkin jossain vaiheessa, että mihinkähän ne muutamat toukokuussa mukaan tulleet hävisivät.

Liekö Keinuhepo ollut yksi niistä myös? Mukava nähdä sinuakin, ja mukava kuulla, että olet jo vähän enemmän elävien kirjoissa? Aika hurjalta kuulosti kyllä tuo alkuraskaus sinun osaltasi!

Mykerinokselle myös tervetuloa tänne, missä ei pikkulasten arki vielä hirveästi pääse vaikuttamaan! =) Toivottavasti kotiudut hyvin joukkoomme!

Huoh. Väsy painaa. Kirjoittelin tärkeimmät kommenttini tuonne tapaamispinoon, jota edelleen kehotan kaikkien asiaan vielä perehtymättömien lukaisemaan... :-)

Ollaan tänään sitten aamulla lähdössä Etelä-Suomea ja Billnäsin Faces-festareita kohti, joten olen varmaan poissa täältä sunnuntaihin saakka! Mut pitäkäähän lippu korkealla, ja Suipolle, Queenille ja Miille ainakin synnytyssäteitä jo pikkuhiljaa...

Yöllisin terkuin teidän

Ladie ja pikku-L rv. 21+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eilen iltapäivällä hurjan pitkät kommentit, mutta koska näpräsin viestiä liian kauan vastaus katosi jonnekkin bittiavaruuteen.

Lyhyestä virsi kaunis.

Kaikenlaista noissa vaunukaupoissa saakin kokea, aika monella oli ollut jotain negatiivista tapahtumaa takana.

Mäkin olen yrittänyt miehelle sanoa että voitais käydä pikkuhiljaa kattelemassa mitä löytyy ja vaikka varata omamme, loppuvuodesta ei sitten enää ole mitään kun mallisto vaihtuu, en haluaisi ostaa melkein sellaisia kun haluan.

viipulille sydämelliset tervetulo toivotukset.

Muistan sinut viimekerrasta ja olin tosi järkyttynyt kun kerroit tapahtuneesta, mentiin aikalailla samoilla viikoilla jos oikein muistan.

Mykerokselle teretulemast myös.

Sitten omaa napaa eiliseltä:

Oltiin siellä rakenneultrassa ja vaavilla oli kaikki oikein mallikkaasti.

Muistatte varmaan kun puhuin siitä miten möhis potkii tuonne tosi alas oikealle, nyt selvisi syykin siihen.

Pötkäle on parkkeerannut itsensä tuonne lantion kohdille poikittain ja makaa siellä polvet nenässä melkein kiinni, eli kaksin kerroin.

Kätilö ei saanut pääperä mittaa otettua kyseisestä syystä.

Pipo saatiin kuitenkin mitattua ja kokoa löytyi 16 cm.

reisiluun mitaksi oli laitettu 4,6 jota mä en ymmärrä laisinkaan viimeksi se oli 7,9, onko nyt niin että hän on kasvanut pituutta ja luu on ohentunut vai mikä tuossa mitassa oikein on ???

Kovin oli aktiivinen, kätilö nauroi kun koko ajan heilui joko nyrkki tai jalka.

Suu kävi koko ajan, on ilmeisesti äitiinsä tullut.......

sittenm seuraa pakollinen avautuminen:

Mullahan oli varattu se lääkäri heti ultran jälkeen klo 10:00 tämän geenimutaation takia, no pääsin ultrasta 9:50 kello 11:15 kyllästyin ja kävin kansliassa sanomassa että en voi odottaa pidempään, eikä voi miehenikään pakkohan meidän oli töihin päästä, vielä yksi olis ollu ennen mua, joten vähintään 30-40 minsaa odotusta olisi ollut.

Sain sitten ajan maanantaille, katsotaan kauanko silloin saan jonottaa.

Joku uusi isä siinä sanoi että on ollut paljon synnytyksiä tänään, höh ei kai siellä sama lääkäri ota odottajia vastaan ja käy välillä sitten auttamassa uusia tulokkaita maailmaan........

että sellaista Porvoon Sairaalassa eilen.

Mä mietein tuossa eilen että kun on varattu aika siihen 4D-ultraan 15.8 niin kannattaakohan sinne mennä jos vaavi on kaksin kerroin, yksi syy miksi sinne haluan on hirmuinen uteliasuus möhiksen sukupuolesta, vaikka tietty kaikki muukin on tärkeää ja on ihana nähdä miltä siellä oikeesti näytetään.

mutta eihän ne saa mitään mittojakaan jos toinen on kaksin kerroin.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta, taidan soittaa sinne felicitakseen ja kysäistä sieltä !

Mukavaa perjantaita, palaan kommentoimaan myöhemmin !

Aino ja möhis 19+6 jippiiiiiiiiii puoliväli saavutetaan ihan just !

Vierailija
4/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä mä hörpin aamukahvia (hyvin maistuu naminami), ja tärisen peloissani...kohta lähden huristelemaan kohti EKKS:ää ja gynen polia, pelottaa niin vietävästi - ei enää niinkään se, mitä sille fuckin kystalle kuuluu (se on elellyt hiljaiseloa pian viikon), mutta samalla varmastikin näkyy mitä pikkuiselle kuuluu - sehän tässä tietenkin eniten jännittää!! Pelottaa ettei kaikki olekaan hyvin...no, sillehän ei sitten mitään mahda - ei auta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta, eikö se niin mennyt että pessimisti ei pety?

Eilen oli eka neuvolakin, kauheesti anto kaikenlaisia lappusia matkaan, ja käski alkaa varailla äitipolilta ultra-aikaa, mikäli aiotaan suunnistaa np-ultraan (kunta ei tarjoa kuin yhden ultran!).

Pääsin syömishäiriötaustan vuoksi " erityistarkkailuun" ..joo, toisaalta tuli heti paljon turvallisempi olo kun tietää että muutkin pitävät silmänsä auki, itse kun ei aina oikein tajua jos alkaa painua kohti pohjaa. Nyt on sitten sovittu että " tarkkailua" jatketaan lapsen syntymän jälkeenkin vähän tehostetummin, kun on suurin riski masennukseen ja muuhun - olen kovin tyytyväinen! Vaikka pyörryinkin nätisti kun otettiin verinäyte :) no...semmosta sattuu.

Olen yhä vain liki oireeton, välillä jomottelee masua, viimepäivinä ei oikein sitäkään, rinnat on kuin rantapallot (täytynee katsella uusia rintsikoita), ja väsyttää jonain pvänä ihan tolkuttomasti, toisena taas ei niinkään. Eilen oli lievää kuvotusta havaittavissa illalla, mutta sekin häipyi yhtä vikkelään kun tulikin..ainoa jatkuva oire on kestonuha *niisk niisk.

Joopas, nyt täytyy lähteä etsimään jotain aamupalaa kahvin seuraks että jaksaa aamupäivän kaupungilla (ellei mene koko päivää kun pitäis etsiä yhdelle 14v tytölle synttärilahja...vaikee ikä!!). Palailen iltapäivällä kertomaan mitä ultrassa löytyi, vai löytyikö mitään..

Tappert 7+5 (sain nlassa 4 päivää lisää)

Vierailija
5/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin niin huippu makeat unet että pääsin jo hyvissä ajoin sängystä ylös..en käyny koko yönä vessassa!..pienestä se ihminen ilonsa repii;)

Vanhempi koira änkes aamulla viereen mutta pulla potkutteli niin kovasti koiraraukkaa että hetken päästä se huokas syvään ja vaihto paikkaa:)

Burdelle ja Ladielle mukavia kesäreissuja!

Burdelle vielä siitä kassista, mä oon nyt muutaman viikon aikan pikkuhiljaa pakkaillu kassin valmiiks.

Jennikin oli käyny meitä moikkaamassa:) Hienoa että Daniel voi hyvin:) Entäs sinä, miten oot toipunu synnytyksestä? Kohta saat kokonaisen lauman meitä enskoja sinne vauvapuolelle:)

Mörötin: mustakin tuntu jossain vaiheessa ettei mitään oo hommattu ja aika menee kamalan nopsaan mutta nyt on kuitenki jo kaikki tarpeellinen,toivottavasti:) Kannattaa kyllä hommailla jo hyvissä ajoin pikkuhiljaa niin ei tunnu niin kovasti lompakossa..ois kauhistus jos nyt pitäis kerralla ne kaikki isommat hankinnat hommata:)

Onko kaikki loppusuoran enskat vielä yhtenä kappaleena?Huutakaa hep!:)

Queen ja Pulla rv 38+2

Vierailija
6/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B]Tänään heräsinkin jo seitsemältä..Huh

Ensimmäinen plaplarikampaus oli ihan ok, mutta kokeillaan tänään toista kokonaan pienemmillä rullilla. Fioko sanoi, että jokainen paplarikerta on erilainen? Mutta eihän se ole hyväksyttävää! Täytynee vaan toivoa parasta sitten ensi perjantaina! =)

Pinnis on nyt vaihdoin valmis! Eilen kun laitettiin viimeistä lakkakerrosta systerin kanssa niin naapurin nuori äiti lapsensa kanssa (2,5v) tuli kysymään siihen pihalle, että onko tarvetta hoitopöydälle. Mä tietty, että joo! Eli nyt haetaan tänään hoitopöytä, kantokassi, puuhaviltti (jossa on hassuja pompuloita ym. ja kassillinen isoja ensileluja ja se pyysi koko hoidosta 10¿! Hieman mahtavaa! Se nainen on muuttamassa nyt viikonloppuna ja haluaa vaan eroon kaikesta tarpeettomasta! =)

Mykerinokselle tervetuloa! Mehän ollaanki samanikäisiä =)

MiaMik on erityistapaus kun vaunut juttelee! Mulle juttelee vaan keksipakkaukset kaupassa =D

Sisko toi muuten tuliaisina Beluasta bellybelt-pakkauksen (sellasia välikappaleita hoisuihin)..Aika kätsyjä. Laitoin heti farkkuihin eikä enää puristanu =)

Muuten! Uusimmassa tieteen kuvalehdessä on odotusajasta artikkeli ja siinä sanotaan, että odotusaikana äidin pitkäkestoinen muisti paranee ja stressi ja ahdistuneisuus lievenevät. Jey =)

Mörötin: täysin ymmärrettävää, että haluat olla eka päivänä aloittelemassa lasten kanssa. Mutta! Jos ne supparit ei lopu niin sit hyväksyt sen sairasloman eikös? =)

AinoAurora: kyllä mä menisin sinne ultraan..Voihan olla, että se pieni siellä just sen verran oikenee, että saa sukupuolen selville? Tai jos vaihtaa kokonaan asentoa =)

Tappertille tsemppiä kystan kanssa. Toivottavasti on jo liuennut pois..

Hitsi..mä oon kirjottanu tätä viestiä jo 20 minsaa, kun luen välillä vanhaa pinoa ym.

Perjantaisiivous odottaa aloittajaansa..Yhh..

Mukavaa päivää kaikille!

t. poppis ja räpätti rv14+2

Vierailija
7/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queen: Meikä on ainakin ihan yhtenä kappaleena. Lähden pikapuoliin neuvolaan, tuun sen jälkeen kertomaan enemmän ja kommentoimaan teidän tarinoitanne.

Järjestelin eilen kestovaipat lipaston laatikoihin ja sanoin miehelle, että pidän sitten jonain päivänä esitelmän niiden käytöstä. Hän pyöritteli silmiään ja kysyi, että onko se sitten sellainen luento, josta mieskin ymmärtää jotain, vai onko jotain kotiäitihömppää. :) Ai miten niin epäilevä suhtautuminen? Hahaa.

Ai juu, muut loppusuoralaiset: Onko teillä häntäluun seutu kipeä? Mullla kävellessä sattuu tuonne takapuoleen ja häntäluun tienoolle. Pitänee valittaa asiasta terkkarille.

Niamey on kyllä ollut huolestuttavan monta päivää pois. Ettei vaan olisi jo saanut tiitiä syliin! Niamey: Tule ilmoittautumaan joko pienen kanssa tai ilman!! :)

Suippo ja Emppu 41+1

Vierailija
8/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muistaako minua enää kukaan, kun en kovin aktiivinen kirjoittaja keväällä ehtinyt olemaan...

Tulin kuitenkin kertomaan, että sain uuden plussan testiin ja nyt olis sitten vissiin rv 4+1. Hieman jännittää kyllä, että miten tässä käy.

Varasin kuitenkin jo neuvolaan ajan, kun toivoin, että ne ottaisi minut keväisen (keskeytyneen) keskenmenon takia jo hieman normaalia aiemmin sinne... 7+4 on varmaankin sitten, kun sinne menen, joten ei se nyt kovin kauaksi mennyt!

Varovaisen toiveikas Cactus =)

Vierailija
9/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloista huomenta kaikille! Sain eilen kyllä nauraa tuolle Suipon pullajutulle...kyllä olisi miehen pitänyt vaan ymmärtää vastata, että ilman muuta pulla maistuu, vaikka just oli syönyt :)) Täytyy sanoa, että olen ollut myös aika herkkänä kaikelle pienellekin vastoinkäymiselle...kait se vaan tämä raskaus herkistää.

Enpä minäkään saanut mitään Vau-kirjaa neuvolasta, täytyypi siitä kysyä ensikerralla.

Raskausoireista vain sen verran, että kun sitä söisi koko ajan, eikä ymmärrä mihin se ruoka aina häviää....lisää pitää saada :) mulla on kans toi hajuaisti ihan törkeen hyvä. Sit meinaa voida pahoin, kun kaikki mahdolliset hajut tarttuu nenään.

Poppiupau - kiva kun ollaan saman ikäisiä, voidaan vähän vaihtaa kuulumisia enemmänkin, kun ollaan vielä melko samoilla viikoilla :))

Unelmista - yksi unelma on nyt masussa ja nyt vaan odotellaan, että saa sen syliinsä :))

mahtavaa viikonloppua kaikille

lyhyemmin Mykis vaan

Vierailija
10/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vain jäi nimesi mieleen keväämmällä. Tervetuloa takaisin ja mitä parhainta onnea sinulle ja pikkuiselle! Hienoa, että neuvola-ajan sait jo parin viikon päähän. Kyllä nyt sopiikin olla toiveikas :) *hali*

Suippo 41+1

Vierailija
11/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappertille vielä tsempit! Kaverilla oli tuossa yhdellä vauvalla kystia ja hyvin kaikki lopulta meni, nyt heillä on iloinen ja terve tyttölapsi 5v.

ja kaikille tsemppiä masun kasvatukseen!

Jollain puoliväli raskaudesta täyttyy...upeeta :)) onnea

Mykis

Vierailija
12/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun nämä viikot menee vauhilla..

Kävin neuvolassa tuossa aamusella näyttään tuota minun pimpslooraa. Nyt ei ollu pienintäkään merkkiä hiivasta. Että joko se ei ollutkaan hiiva tai sitten se meni vauhilla ohi.. No empä sitä enää murehi kun limakalvot oli kuulemma tosi siistit. Ja pissakin oli puhdas.

Mut varsinaisesti neuvolaan sit reilun viikon päästä..

Mulla on jotenki alkanu uudestaan hirmu väsymys.. Eilenki nukahdin 2sti sohvalle.. Oiskohan hemppa vain laskussa... ?

Muuta ihmeempää ei omaan napaan nyt kuulu.

Burde: ekkai sie vielä synnärille ole lähössä, kun kassia jo mukaan meinaat pakata :)

Aino: Olipas sulla lääkärissä vastustanut.. Onneksi sait uuden ajan nopeasti!

Tappert: Ei kannata huolia liikaa etukäteen siitä ultrasta, toivon mukaan kaikki on kuitenkin kunnossa!

poppis: No mulla ei ainakaan onnistu tuo paplarihomma ikinä samalla lailla.. Aina on joko liian vähän muotoiluainetta, paplareita tai kosteutta.. tai sitten päin vastoin :) Ei oo reiluu elämä :)

Suipon häntäluukipuilu vois jo melkein enteillä synnytystä.. Ihan kuin oisin jostain lukenu sellaisesta.. Nyt peukut pystyyn bd!!

Cactus: tervetuloa uudelleen tälle puolelle, nyt tosiaan toivotaan että masukki pysyy loppuun asti mukana! Ja mullekki on kyllä jääny sinun nikki mieleen :)

Queen: Meilläkin vanhempi koirus on aina änkeämässä mamman viereen/syliin :) Onneksi vielä kuiten voi raukkasta hellitellä kun masu ei ole kovin tiellä.

Nyt kyllä saattoi tulla roppakaupalla virheitä tekstiin mut jotenki sormet ei nyt oikein toimi, ja vielä vähemmän silmien ja aivojen yhteistoiminta :)

Mut lähen tuonne sohvalle pötköttämään kun tuntuu alkavan vauvan aamujumpat :)

fio rv 22+4

Vierailija
13/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaima, Ihana kuulla että kaikki oli ultrassa hyvin. Ja toivottavasti sukupuoli selviää siellä 4D:ssä 15.8. Mulla on muuten samana päivänä np-ultra. Mä olen kans yhtä utelias sukupuolen suhteen ja meillä ois ulkomaan reissuun lähtö 18. raskausviikolla, joten voisiko näkyä sukupuoli jo silloin jos saan lähtöviikolle rakenne-ultra ajan?? Milloin teillä ketkä olette sukupuolen halunneet tietää, on se ultrassa näkynyt?

Tappert, tulehan kertomaan miten siellä lekurissa meni. Varmasti kaikki on hyvin:=) Mäkin olen edelleen täysin oireeton, edes tissit ei ole kipeät. Ainoa pieni oire on finnit nassussa, inhottavaa:=(

Poppis, toivottavasti saatte kivan kampauksen aikaan. Aika edullisesti muuten sait noin paljon tavaraa! Mullakin pari kaveria keneltä varmaan saisi hoitopöytää sun muuta, kun ne on loppujen lopuksi aika lyhytikäisiä käytössä niin niihin ei tartte niin kauheasti panostaa välttämättä.

Suippo, taitaa sun masussa olla hyvä olla kun ei tahdo vielä pois. Tuu kertomaan miltä näytti, kun neuvolassa olet käynyt.

Niamey missä olet ????

Taas on kauan kaivattu perjantai=)) Toivottavasti työpäivä menee nopeasti. Harmi vaan kun tänne Etelään on luvattu vesisadetta huomiseksi, just kun ois vapaata ja aikaa touhuilla pihalla. Talo alkaa olla loppusuoralla, mutta piha on vielä TÄYSIN kesken eli hommaa riittää vielä ensi kesäksikin.... ja varmasti sitä seuraavaksikin.

Nyt töiden pariin, tulen lukemaan lääkäri/neuvolakuulumisia myöhemmin!

Aurora ja törriäinen 9+3

Vierailija
14/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amylle: Imetyspaidan kaavaa etsiessäni löysin kirjastosta Muksu-nimisen lehden, jossa oli vain ja ainoastaan lastenvaatekaavoja. Kaupassa en ole moista lehteä nähnyt, mutta ainakin Helsingissä kirjastoissa tuntui olevan melko paljon lehtiä. Sieltä löytyi kaavaa niin bodyihin, housuihin, paitoihin kuin ulkoilupukuihinkin...

Burde: mulla on ollut suunnitelmissa pakata synnäri kassi jo monta viikkoa. No niin pitkälle olen edennyt, että olen tehnyt listan mukaan otettavista tavaroista. Mieskin tietää, mistä lista löytyy, niin voi tiukan paikan tullen pakata tavarat mulle mukaan. Meillä varmaankin odotellaan aika tiheää supistusten väliä, ennen kuin lähdetään synnärille. Tietysti, jos lapsivesi menee tms. niin silloin tietäisi synnytyksen varmasti käynnistyneen, niin ehkä nopeamminkin. Nämä muutamat tiukemmat säännöllisten supistusten sessiot on saaneet sen lähtökiireen vähän hälvenemään...

AinoAurora. Mä menisin kyllä sinne ultraan. Meillä pieni oli niin syvällä pää alaspäin, ettei kasvokuvaa meinannut ensin saada. Lääkäri sitten vähän paineli ja " herätteli" pientä, niin hän pikkusen nousi ylemmäs ja kuva saatiin. Sukupuolesta vielä sen verran, että moni lääkäri osaa varmaan katsoa sukupuolta muualtakin kuin alapäästä. Esim näkyykö masun kohdilla munasarjat jne.

Poppis oli saanut kivasti tavaroita naapurin äityliltä! Mukava, että tuli niitä sulle tarjoamaan... Eiköhän se kampaus ole upea, kun sitä perjantaina teette, jos jo pari kertaa kokeilette etukäteen. Varmaan se kuitenkin riippuu niin siitä, millaiset hiukset on ja miten laittaja osaa niitä laittaa!

Suippo. Mä suunnittelin samanlaista kestovaippa infon pitämistä miehelle ensi viikolla. Aivan suloisia ovat kyllä nuo kaikki kirjavat kuorien kuosit, että olisi ihana päästä niitä jo kokeilemaan. Oletko muuten ajatellut käyttää aluksi imuna lähinnä harsoa? Onko joku suositellut jotain erityistä harsomerkkiä? Mulla on nyt n.15 harsoa ja ajattelin, että vähän lisää voisi vielä hommata, mut voisin kokeilla jotain toista laatua, jos olisi imukykyisempiä... Mä en kyllä ole vielä ihan loppumetreillä, mutta häntäluuhun on juilinut aikalailla tällä viikolla. Muutenkin on sellaista menkkamaista jomotusta alaselässä, mitä ei aiemmin ole ollut?! Odottelen sun neuvolakuulumisia!

Cactus mä ainakin muistan sut! Oikein paljon onnea plussasta ja paljon paljon tarrasukkia pienelle matkaan!

Mykis ja muut oli kirjoittaneet hajuista ja hajuaistista. Mä en voi sietää keitettyä kukkakaalia tai sen hajua. No mun äiti, joka oli mun " vahtijana" tämän viikon oli keittänyt kukkakaalia keskiviikkona, kun oli kaupungilla. No onneksi hän oli tajunnut syödä ne ennen kuin tulin. Keitinveden hän oli kuitenkin kaatanut lavuaariin ja musta se kukkakaali haisee siellä edelleen. Jynssäsin lavuaaria illalla, mutta haju vain oli ja pysyi. Eilen illalla sitten kaadoin lavuaariin pesuainetta ja annoin vaikuttaa yön yli. Nyt tuntuu, että kukkakaalin haju on voitettu. Äitiä kyllä pikkuisen hymyilytti mun jynssäilyt ja desinfioinnit!

Omasta massusta vieläs en verran, että 32 viikkoa täyttyi tänään, jee! Äiti lähti äsken kotiin, joten vuorokauden olen ilman vartijaa täällä kotosalla. Päivä menee varmaan isyyspakkausta kootessa, joten mukavaa tekemistä riittää! Olen kyllä jo ihan malttamaton odottamaan miestä. Mutta aivan ihana, kun hän tulee huomenna kotiin! Vähän jo suunnittelin Suipon innoittamana tekeväni jotain hyvää ruokaa miehelle... Katsotaan, mihin voimat riittää. Vielä kysymys: Miten pian olette saaneet päätöksen äitiyspäivärahasta ja miten pian pakkaus on tullut. Lähetin paperit 13.7. ja ne näkyi vastaanotettuina heillä 14.7., mutta päätöstä ei ole vielä tehty. Alan kohta olla kärsimätön odottmaan...

Sippu ja pikku-tikru 32

Vierailija
15/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan uusi täällä, vieläkö mahdun mukaan? Oon kyllä käyny aina välillä lukemassa teidän pulinoita, mut nyt voisin alkaa itsekin kirjoittelemaan.

Joku kysyi sairaalakassin pakkaamisesta, mä ajattelin pakata sen ehkä jotain pari viikkoa aikaisemmin ennen h-hetkeä.

Sippu kysyi kelan tuista, mä hain niitä ihan kesäkuun lopussa, ja viime viikolla tuli äityispakkaus sekä päivärahapäätökset. Mut lapsilisästä ei mainittu mitään. Tietääkö joku tuleeko siitä automaattisesti päätös sit lapsen syntymän jälkeen vasta?

Mul on vielä elokuun vikaan päivään asti töitä ja sit syyskuu on jo äitiyslomaa! Jippii, aika meneekin loppuen lopuks nopeesti!

Hauskaa odotusta kaikille, t. ezzie rv 30 tasan

Vierailija
16/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistinpas sittenkin katsoa sen lehden, jossa oli koko setti kaikkea vauvavaatetta. Eli Suuri Käsityölehti 4/2003 oli semmoinen mistä itse löysin koko perusvaatekerran kaavat.

Paljon noita kaavoja muutenkin käsityölehdistä löytyy, mutta tuo oli semmonen ihana perussetti ilman ylimääräisiä rimpsuja ja röyhelöitä.

Vierailija
17/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queen, tiesitkö muuten, että minipossut kasvaa " aikuisena" jopa 40-kiloisiksi? Tuli vaan mieleen, kun me käytiin yhdellä kotieläintarhalla, jonka esittelijä valitteli, että ihmiset ottaa minipossuja jopa kerrostaloasuntoihin, kun ne on muka niin pieniä ja söpöjä. Vähän punastutti, kun itse olin harkinnut ihan samaa :) No, kyllä sekin könsikäs mikä siellä möyri olisi mahtunut isoon omakotitaloon ihan hyvin, mutta ei sellaista kyllä pikkukämppään ottaisi! Kaikkea sitä oppii :)

Cactus, tervetuloa takaisin! Muistan kyllä kun jäit pois. Kiva, että olet taas täällä :)

AinoAuroralla rakenneultra takana, ihanaa! Mulla on vielä puolentoista viikon odottelu, sitten pääsee näkemään pikku-muhkun. Onneksi olen jo tuntenut liikkeitä jonkin aikaa, niin ei tarvitse hermoilla vauvan kuntoa siinä mielessä. Olisi varmaan tosi raastavaa odottaa ultraa, jos ei tuntisi mitään elonmerkkejä pikkuisesta ennen sitä. Vai kai sekin on aika yleistä, jos ultra on jo vaikka rv 18, ja liikkeet tulee joskus rv20...

Mun maha ei ole vieläkään pullahtanut! Kyllä se kasvanut on, ja jää selällään maatessa pömpöttämään hassusti pystyyn, mutta kun seison tai istun, se maastoutuu jonnekin ihan kokonaan. Ja onpa se kohtu jo suuri! Jo heti navan alapuolella tuntuu sitä kovempaa aluetta. Multa varmaan mitataan sf-mitta seuraavassa neuvolassa rv 22..?

Nyt muihin puuhiin...

Kandi & muhku 18+3

Vierailija
18/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan! Lapsilisäpäätös tuli ainakin mun kaverille noin viikon kuluttua vauvan syntymästä. Ja samalla lapsilisää hakivat, kuin muitakin äitiysavustuksia... Kiitos, kun kommentoit äitiyspakkaus ym. kysymystä. Ehkäpä jo ensiviikolla saisin päätöksen ja pakkauksen minäkin?!

Sippu

Vierailija
19/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiiti on kyydissä edelleen ;)

Ollaan nukuttu varastoon koko viikko.. Nyt olis valmis jakautumaan!

Neuvolassa käytiin äsken!

Pissi puhdas. Hb. 135 :)

Paineet hieman koholla.

Sf kasvanut maanantaista 2cm!!! Nyt 37 ;)

Paino tippunut 400g.

Maanantaille varasi ajan uuteen paino arvioon kun toi Sf lähtenyt uuteen nousuun, laskeutumisen jälkeen!!

Saas nähdä onko meidän tiiti kuin iso??

Taidan varalta ottaa sairaala kassin valmiiks autoon jos pian jäädäänki sisäään!!

Mutta nyt aamupalan laittoon!!

Mies kotona seuraavat 7 viikkoa :) Ihanaa!!

Niamey ja tiiti rv 39+1

Vierailija
20/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

te ootte niin hirmuisen kovia kirjuuttelemaan ja kommentoimaan että oikein itseä välillä hävettää kun tuo pää on niin laho ettei meinaa muistaa mitään.

Mä olen koko viikon naurannu täällä noita paplarijuttuja, hassua että toiset niin innolla kihartaa, kun mulla on luonnonkihara tukka ja olen sitä yrittänyt suoristaa viimeiset 15 vuotta, ennekuin löysin uuden ihkun chi-suoristus systeemin ja nyt on niin paljon helpompi olla.

Tappertille tsemppiä sinne lääkäriin, kyllä se mokoma kysta sieltä katoaa usko pois vaan.

On se kurja että toisille sattuu tuollaisia juttuja.

Ai niin unhoitin melkein kertoa että me kasattiin eilen pinnasänky, siellä se nyt odottelee pikkuista saapuvaksi, paikka on vielä väärä, mutta siirrän sen sitten vasta kun tullaan laitokselta kotiin lähemmäs sänykyä.

Patjat ja petarikin on jo, odottelen vaan jotta äiti saisi tehtyä lakanoita ja pussilakanoita siihen niin tulisi söötimmän näköinen nyt se näyttää vähän tylsältä !

Mun ei kannata ommelaa mitään, tein meinaan jouluksi verhot, ja tuli niin vinot että päätin lopettaa orastavan ompelijan urani heti siihen paikkaan !

cactukselle oikein paljon onnea ja tervetuloa joukkoon, peukut ja varpaat on täällä sun puolesta pystyssä, niiko tietty kaikkien muittenkin.

Löysin kaupasta ihanoita " puklurättejä" toisessa on nellen naaman kuvia ja toisessa luppakorvaisen koiran, olivat tarjouksessa -40 % joten vähän vajaa 5 ¿ tuli kahdelle hinnaksi, taidampa tänään käydä hakemassa vielä toiset 2 niin niillä sitten jo pärjääkin.

Aino ja kovasti riehuva möhis joka monottaa mammaa virtsarakkoon juuri parhaillaan

jaahas, ruokatauko lähestyy, ajateltiin mennä tuon naapurifirman tytsän kanssa testaamaan thaimaalaista, me ollaan kohta koluttu joka ikinen tikkurilan ravintola läpi vaikkei niitä nyt niin hirmuisen montaa olekkaan.