LÄSKIMOOSEKSET, eli Suomen suurin pudottaja
Kommentit (464)
Ennen punnituspäivää pitäisi olla yksi lepopäivä, enintään rauhallista kävelyä. Lihaskuntoharjoittelu kumminkin kerää nestettä lihaksiin ja painoero treeni- ja lepopäivän välillä voi olla kilonkin.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:42"]
Mitään painonpudotuksen ammattilaisia en ohjelmassa ole nähnyt. Valmentajatkin ihmettelevät viikkopudotuksia, vaikka kyse on täysin normaalista ilmiöstä laihdutettaessa: isoa painoa pudotettaessa viikkotavoitteissa ei ole järkeä. Keho ei ole kone, eikä toimi lyhyellä viikkoperiaatteella, vaan paljon monimutkaisempi prosessi on laihtumisen taustalla. Laihdutettaessa paino ei joka viikko putoa tai putoaa vain vähän ja toisena viikkona taas voi pudota runsaastikin ilman, että ruokavaliossa tai liikunnassa olisi ollut muutosta. Sen näkee hyvin tässäkin tv-ohjelmassa, kun joinain viikkoina pudotus on nihkeää ja toisina taas yllättäen on humpsahtanut isokin määrä pois. Kyse EI ole tiukennetuista treeneistä ja siitä, että vain kovalla rehkimisellä paino putoaa. Ruokavalion pitkäjänteinen noudattaminen on kaiken a ja o (eikä isokaan yhden päivän mässäys vaikuta missään pitkällä aikavälillä).
[/quote]
Kyllä tuo Mikko ihan ammattilainen on, Personal trainerien kouluttaja, luennoitsija, kirjailija ja kirjoittanut juuri ilmestyneen kirjan Kestävä muutos eli psyykkisestä valmennuksesta. Minusta se on ollut nimenomaan Jenni tuolla silmät pyöreinä ja haavi auki että miten voi lähteä vain 2 kg viikossa.
Panisin, siis Mikkoa. Jossain kuntosalin pukuhuoneessa. Kaloritkin palais.
Helppo se on täällä haukkua, ohjelma ei todellakaan näytä kaikkea mitä leirillä on tapahtunut tai miten kukakin on siellä kiukutellut. Hyvin järkevää arvostella ihmisten ystävyyssuhteita, ihmisten keiden kanssa ikinä ette ole jutelleet tai edes ole kyseistä henkilöä nähnyt. Leikkaajat ja tuottajat tuon ovat päättäneet mitä ohjelmassa näytetään, joistakin kohtauksista näkee aivan selvästi miten on keskeltä lausetta leikattu sanoja pois. Vähän kun käyttäis sitä omaa järkeä (jos sellaista on) niin kannattaa miettiä ketä lähtee arvostelemaan. Hannankin kommentteja täällä haukutaan vaikka itse heittelette pahempia, Hanna sentään kommentoi ihmisiä ketkä tuntee henkilökohtaisesti. (en ole itse kilpailija)
Mikko ärsytti mua aluksi mutta ohjelman mittaan olen oppinut tykkäämään siitä. Vaikuttaa lämpimältä ihmiseltä toisin kuin Jenni.
Mikolla on selvästi valmentajista terveempi asenne, minäkin olen huomannut saman. Myös treenit vaikuttavat monipuolisemmalta tv:ssä näytetyn perusteella.
Ihanpa se on sama, mitä telkkariin leikataan, mutta aina kannattaa käyttäytyä sivistyneesti kun kuvataan, niin ei pystytä leikkamaan mitään negatiivista.
Harmikseni juuri äsken kuulin Mikon tsemppaavan sinisiä isoon viikkotavoitteeseen ("yhdessä viisi kiloa") ja myös uskovan, että kova täsmätreeni tuo sen tuloksen. Tietenkin ohjelmaan on leikattu otoksia, jotka eivät koko totuutta kerro. Silti formaatti on pöljä, koska se painottuu (meille katsojille näytettynä ainakin) lähinnä rehkimiseen, eivätkä ruokavalio ja syöminen ole niinkään esillä, vaikka laihtuminen on ennen kaikkea niistä kiinni. Ja kuten tuossa yllä kirjoitin, isossa painonpudotuksessa viikkotavoitteet ovat järjettömiä ja tae sille, että tulee välillä pettymään rankasti.
En usko, että meidän katsojina tarvitsee olla huolissamme. Luin (12.5) valmentaja Jennin päivityksen (mtv.fi) pudottajien treeneistä. Siellä on huomioitu rankkojen treenien ohella lepopäiviä, keveyitä/palauttavia treenejä ja annettu myös aikaa kehon huoltoon jne. Ihan mukavaa luettavaa. On huojentavaa jättää turhat murheet ohjelman sisäpiirin ammattilaisille.
Video avautui vihdoinkin ja siellä se Kati reippaili, olisko ollut aamulenkillä. Vesisade ei tahtia haitannut. Kati näytti pärjänneen kotona hyvin. Tsemppiä jatkossakin, toivottavasti puoliso jaksaa kannustaa:)
Aika jännä, miten eri tavalla ihmiset katsoo ja tulkitsee ohjelmaa. Selvästihän Emmillä on tuo rokkityttö/pinup-look ihan verissä eikä asialla mitään tekemistä kai Juhon torttukampauksen kanssa. Muutenkin Emmi on selvästi piristynyt ohjelman aikana, varmuutta näkee kasvoista. Peukutan kaikkia kyllä, huikeita suorituksia!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:25"]
Tää nyt on tyhmää, mutta mietin, miksi Emmi ennen makeoveria kertoili, että joku fiftarityyli voisi olla kiva. Olisko tunteet heränneet leirillä Juhoa kohtaan...No, onneks Juhon tyttis tuli paikalle.
[/quote]. Niii, Emmi on muuten vaa pukeutunut nuoresta teinitytöstä asti fiftarityyliin oikeassa elämässä...
[/quote]
No ilmankos hehkuu Jullin läheisyydessä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:59"]
Aika jännä, miten eri tavalla ihmiset katsoo ja tulkitsee ohjelmaa. Selvästihän Emmillä on tuo rokkityttö/pinup-look ihan verissä eikä asialla mitään tekemistä kai Juhon torttukampauksen kanssa. Muutenkin Emmi on selvästi piristynyt ohjelman aikana, varmuutta näkee kasvoista. Peukutan kaikkia kyllä, huikeita suorituksia!
[/quote]
Eikös se ole ihan normaalia, että kukin tulkitsee ja kokee tv-ohjelmat kuin kaiken muunkin maailmasta havainnoimansa yksilöllisesti. Minä esimerkiksi rekisteröin 50-luvun tyylin vain siitä poikaparista, Juho ja se toinen en muista nimeä. Alkupään jaksoja en ole nänyt, jos siis Emmi niissä näkyi eri lookissa.
Mitä luulette miten seuraavassa pudotuksessa käy? Mä todella toivon, että punaiset häviävät ja joutuvat äänestämään jonkun vihdoin pois tuosta heidän moneen kertaan hehkuttamastaan hyvästä porukasta.
Mun mielestä Emmi piristy kun Kati häädettiin...
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:17"]
Mitä luulette miten seuraavassa pudotuksessa käy? Mä todella toivon, että punaiset häviävät ja joutuvat äänestämään jonkun vihdoin pois tuosta heidän moneen kertaan hehkuttamastaan hyvästä porukasta.
[/quote]
Kyllä sen verran vois joo kauko-ohjata vaakojen näyttöjä.
Tarkotin kyllä tolla lauseella "kaks paria" sitä että nää neljä muuta olivat olleet supun alusta asti porukassa. Säpinöistä mä tiedä mitään. Asuin eri siiveessä :-)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:35"]
Tarkotin kyllä tolla lauseella "kaks paria" sitä että nää neljä muuta olivat olleet supun alusta asti porukassa. Säpinöistä mä tiedä mitään. Asuin eri siiveessä :-)
[/quote]
Onko PaPa eksynyt AV:lle? :D
Olit mun lempparipudottaja. Mahdottoman sharmantti mies :p.
Pst. Vieläkö sulla on bemari, levikset ja fleeceruutupaita...?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 15:22"]
"Eihän tämä kaunista katseltavaa ole, ellei nyt sitten juuri tämmöisestä himoitse"
Ihana symppis tuo Papa.
[/quote]
Rakastan itseironista huumoria <3 !!!
Tsemppiä jatkoon!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:15"]Näin muuten eilen punaisen joukkueen sen nuoremman naisen Tallinnan laivalla. Oli laihtunut, mutta ei ollut vielä ns. "normaalipainoinen"
[/quote]
Yritän tietoisesti tehdä elämäntapamuutosta, en laihdutusta :) plus iho ehtii vetäytyä paremmin kun laihtuu hitaammin :) mutta kiva kommentti sulta kuitenkin! :) kyllä mua saa tulla moikkaamaan ja tulla juttelemaan jos mut tunnistaa ;) en pure! Ja yleensä oon ihan hymyissä suin ja juttelen kyllä jos mulle jutellaan! T punasen tiimin nuorempi nainen Matilda :)
[/quote]
Olet symppis! Mitä Marjutille kuuluu?
Ihosi kiittää rauhallisemmasta tahdista koska nopealla laihduttamisella pakkaa jäämään ylimääräistä ihoa. Minulla, alle nelikymppisellä jäi leuan alle tyhjä pussi eikä minulla ole varaa leikkautta helttaa pois.
Mahtavaa siniset!!!!!! Aamu on mun lemppari aja ihanin, joka äidin unelmavävy :))
No mut noi onkin läskileirillä, missä pudotetaan painoa ammattilaisten valvonnassa. Eihän noi loppuelämäänsä tuolleen elä. Terve aikuinen kestää kyllä tollasen leirin. Jatkossa sitten painonpudotusta maltilla.