Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä toivoo, että siivoaisin hänen luonaan, koska hän korjasi autoni.

Vierailija
24.11.2020 |

Mies korjasi autoni jarrut. Noin 4-6 tuntia kesti viikonloppuna. Nyt hän pyysi minua auttamaan kotinsa(omakotitalo) siivouksessa. Onko kohtuullista teistä?

Kommentit (219)

Vierailija
181/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on nyt vaikeaa? Jos jotain pyydetään tekemään joku homma, niin miten vaikea on siinä sanoa, että haluaa siitä rahaa tai vastapalveluksen?

Jos sellaista haluaa, se pitää tehdä selväksi kyllä ennen homman tekoa, ei jälkikäteen eikä päättäen itse tekotapa. Mieti vaikka ystävää, joka auttaa sinua jossain pahassa paikassa, ja seuraavalla viikolla auttamiseensa vedoten sitten olettaa, että menet kuuraamaan hänen lattiansa, miltä tuntuisi?

Eihän mieskään tässä mitään kai olettanut. Ap:n mukaan hän pyysi auttamaan siivouksessa. Jos mun ystäväni olisi pyynnöstäni korjannut mun autoni, niin tietenkin ilomielin auttaisin häntä vaikka sitten kuuraamalla lattiat. Todennäköisesti ihan itse tarjoaisin apuani sanomalla, että jos voin sua mitenkään auttaa, niin senkun pyydät. Sinäkö et haluaisi auttaa kaveriasi vaikka hän olisi ensin sinun pyynnöstäsi auttanut sinua?

-eri

Kaveria autetaan, mutta kaverin käskyläinen lattiankuuraaja en ole. Sinä siis olet? 

Olen eri, mutta ap:n miesytävä vain pyytää apua siivouksessa eikä käskytä. Ihan hyvin voisi pyytää sitä siivousapua vaikka ei olisi mitään jarruja korjannut. 

Siivousavun pyytäminen sinänsä toki ok. Mutta vastapalveluksena jarrujen korjaamisesta se on noloa.

Ehkä mies ei ole kehdannut pyytää apua aiemmin, mutta nyt rohkaistui, kun ap:kin pyysi apua. 

Hänellä on nyt matalammpi kynnys pyytää sitä apua. 

Vierailija
182/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää siivouksella maksaa, jos jotain pitää maksaa? Miksei sitten riihikuivalla rahalla, sikälimikäli suhteenne perustuu kaupankäyntiin? Mikä oikeuttaa miehen määräämään hinnan ja maksutavan, ja vielä jälkikäteen?

Miksi mielestäsi on törkeää, että mies pyytää naiselta apua, mutta ihan ok jos nainen pyytää mieheltä apua? Miksi sinun mielestäsi miehen avunpyyntö on määräilyä, mutta naisen ei?

Mieti mikä ero on vastapalvelun ja avun pyytämisellä. 

Niin. Mies siis pyysi apua. Ja vastapalveluksen ja avun pyytämisen ero on se, että se on noloa jos toinen joutuu erikseen pyytämään vastapalvelusta.

Ei, vaan mies pyysi vastapalvelusta jarrujen korjaamisesta. Jälkikäteen ja itse haluamallaan tavalla. Se se noloa on.

Oletko sinä ap? Jos et ole, niin mistä olet saanut päähäsi, että mies pyysi nimenomaan vastapalvelusta eikä apua? Ja jos ap:llä kerran on oikeus pyytää mieheltä apua haluamallaan tavalla, niin miksei miehellä olisi samaa oikeutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole fiksua tuollainen. Yleensä jos kyse on vaihtokaupasta, asiasta neuvotellaan etukäteen. Eikä jälkeenpäin. Tuostahan seuraa että jokaisesta pikku palveluksesta voi tulla määräys jälkeenpäin että tee tuo, kun minä tein tuon.

Kyllä minäkin leivoin miehelle seurusteluaikana. Eipä tullut mieleen komentaa häntä siivoamaan vessaani vastapalveluksena.

Ehkä mies laittaa sitten laskun jarruremontista. Törkeää on myös ajatella, että toinen tekee työtä ilmaiseksi. Ei kissa kiitoksella elä.

Ei kissa kiitoksella elä!   Hahhahaaaa. Kiitos hyvistä nauruista. Täällä on näköjään hölmäläisten kokoontumisajot käynnissä.

Vierailija
184/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää siivouksella maksaa, jos jotain pitää maksaa? Miksei sitten riihikuivalla rahalla, sikälimikäli suhteenne perustuu kaupankäyntiin? Mikä oikeuttaa miehen määräämään hinnan ja maksutavan, ja vielä jälkikäteen?

Miksi mielestäsi on törkeää, että mies pyytää naiselta apua, mutta ihan ok jos nainen pyytää mieheltä apua? Miksi sinun mielestäsi miehen avunpyyntö on määräilyä, mutta naisen ei?

Mieti mikä ero on vastapalvelun ja avun pyytämisellä. 

Niin. Mies siis pyysi apua. Ja vastapalveluksen ja avun pyytämisen ero on se, että se on noloa jos toinen joutuu erikseen pyytämään vastapalvelusta.

Ei, vaan mies pyysi vastapalvelusta jarrujen korjaamisesta. Jälkikäteen ja itse haluamallaan tavalla. Se se noloa on.

Oletko sinä ap? Jos et ole, niin mistä olet saanut päähäsi, että mies pyysi nimenomaan vastapalvelusta eikä apua? Ja jos ap:llä kerran on oikeus pyytää mieheltä apua haluamallaan tavalla, niin miksei miehellä olisi samaa oikeutta?

Ööh, niinku vaikka otsikko? Osaatko muuten lukea? Noi sananlaskut näyttää ainakin olevan hiukan hakusessa.

Vierailija
185/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia naisia on jotka eivät edes ymmärrä että jotain voisi ja pitäisi hyvittää tai tarjota vastavuoroisesti. Ne on juntteja emäntiä. Olen vain lopettanut kaikki tarjoamiset ja palvelukset. Se on helpointa näin niiden kanssa, joiden kanssa homma ei toimi.

Vierailija
186/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34346 kirjoitti:

Minusta miehen tehtävä pitää "naisen tyytyväisenä". Siis jos itse tekee palveluksia eikä nainen ole pyytänyt erikseen. Itsellä ainakin tällainen kokemus että mies palvelee ja itsekin olen siksi pysynyt tyytyväisenä suhteessa ja myös mies sitä kautta että minä olen tyytyväinen. En sitten tiedä miten muilla mutta itselle noin sopinut hyvin.

Juuri tällainen "tasa-arvo" on feministienkin mieleen.

Vierailija
187/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei raha kelpaa, vastaa nyt?

Kelle ei raha kelpaa? Onko ap tarjonnut miehelle siis rahaa vaivanpalkaksi?

Vierailija
188/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei rahaa sitten ole juurikaan ehdotettu ketjussa, miksi juuri siivoamista? 

Vierailija
189/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies totesi että sovittu varvi oli niin huono ettei se riitä.

Vierailija
190/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos raha ei olisi ollut hankalan tuntuista taitaisi olla, että ap olisi jo alunperin jättänyt pyytämättä apua jarruremonttiin ja olisi teettänyt työn siellä mistä sai tarjouksen 200-300 eur.

Ap:n rahatilanne ei tullut esiin, joten se ei ole tiedossa. Oletettavaa on, että jos henkilöllä on varaa pitää autoa, hänellä on myös ainakin kohtuudella rahaa huoltaa sitä. Ei lemmikkiäkään oteta, jos ei ole varaa hoitaa sitä.

Ap itse kertoi ketjussa pyytäneensä miestä korjaamaan autonsa jarrut sen takia, että olisi joutunut muuten maksamaan siitä ammattikorjaajalle 200-300€.

Vierailija
191/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön aamiaiseksi graham-puuroa joka ainoa päivä. Syön sitä kauramaidon kera. Mieheni syö graham-puuroa voisilmän kera. Meille ei ole koskaan tullut riitaa kotitöiden jaosta. Ei milloinkaan.

Jaha, grahampuuromamma löytänyt tämänkin ketjun :)

Vierailija
192/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok tuollainen pyyteellinen auttaminen, jossa vieläpä jälkikäteen pyydetään vastapalvelusta. Se on kaupankäyntiä. Entä jos mies olisi pyytänyt pildeä, ei läpällä, vaan tosissaan. Miltä tuntuisi? Niinpä, prostituoidulta.

Sinuna maksaisin miehelle jarrujen korjauksesta - ja sitten nostaisin kytkintä!

Tää suhde oli tässä, moukka!

Voi pyhä Sylvi. Olen itsekkin nainen, mutta en todellakaan nää mitään järkeä että ap sais poimia russut pullasta.

Moi Sylvi Russupulla! Miksi pitää maksaa juuri siivouksella, miksei raha käy? Vai tuleeko siitä suhteen laatu liian kiusallisen selvästi esiin?

No, ottaen huomioon, että ap oli pyytänyt miestä korjaamaan autonsa jarrut juuri sen takia, ettei halunnut joutua maksamaan siitä rahaa, niin luulisi että sitten olisi halukas korvaamaan saaneensa avun auttamalla toista. Mutta vastavuoroisuus ei tosiaan taida kaikkien hyveisiin kuulua.

-eri (n43)

Aloituksessa ei sanottu, että ap oli pyytänyt miestä korjaamaan auton jarrut, koska ei halunnut maksaa siitä.

Tämän ap kertoi myöhemmin ketjussa. Joskus kannattaa lukea muutakin kuin pelkkä aloitus.

Vierailija
193/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä miehenä auttaisi toista kertaa, jos se avun pyytäminen toimii vain yhteen suuntaan. 

Ollan valmiita ottaaan apua vastaan, mutta ei sitten itse olla valmiita auttamaan. 

Vierailija
194/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei rahaa sitten ole juurikaan ehdotettu ketjussa, miksi juuri siivoamista? 

Mies oli sitä siivousapua pyytänyt. Ap itse kertoi pyytäneensä mieheltä apua, jotta hänen ei tarvitsisi maksaa työstä.

Vierailija
195/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok tuollainen pyyteellinen auttaminen, jossa vieläpä jälkikäteen pyydetään vastapalvelusta. Se on kaupankäyntiä. Entä jos mies olisi pyytänyt pildeä, ei läpällä, vaan tosissaan. Miltä tuntuisi? Niinpä, prostituoidulta.

Sinuna maksaisin miehelle jarrujen korjauksesta - ja sitten nostaisin kytkintä!

Tää suhde oli tässä, moukka!

Voi pyhä Sylvi. Olen itsekkin nainen, mutta en todellakaan nää mitään järkeä että ap sais poimia russut pullasta.

Moi Sylvi Russupulla! Miksi pitää maksaa juuri siivouksella, miksei raha käy? Vai tuleeko siitä suhteen laatu liian kiusallisen selvästi esiin?

No, ottaen huomioon, että ap oli pyytänyt miestä korjaamaan autonsa jarrut juuri sen takia, ettei halunnut joutua maksamaan siitä rahaa, niin luulisi että sitten olisi halukas korvaamaan saaneensa avun auttamalla toista. Mutta vastavuoroisuus ei tosiaan taida kaikkien hyveisiin kuulua.

-eri (n43)

Aloituksessa ei sanottu, että ap oli pyytänyt miestä korjaamaan auton jarrut, koska ei halunnut maksaa siitä.

Tämän ap kertoi myöhemmin ketjussa. Joskus kannattaa lukea muutakin kuin pelkkä aloitus.

Meinaat ihan tosissasi, että jonkun pitäisi lukea tämä koko provoketju läpi?

Vierailija
196/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että jatkossa saat mitään apua jos toiselle ei jää käteen muutakuin työn ilo?

Tuostahan oli hirveä vaiva jos 4-6h kesti korjaus.

Vierailija
197/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miaaaauuuu! Ei kissa...

Vierailija
198/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jarrujen huolto kestää korjaamolla alle tunnin ja voi olla varma siitä, että ne on korjattu oikein.Eri asia, jos mies on ammatiltaan ajoneuvoasentaja.Maksaisin mieluummin korjaamolle 50-100 euroa kuin käyttäisin viikonlopustani toisen ihmisen kodin siivoamiseen melkein koko päivän.

Ei ole olemassa mitään tunnin jarruremonttia. Viidellä kympillä ei vaihdateta korjaamolla yhtään mitään. Jarruissa on useita vikamahdollisuuksia. Palojen ja levyjen vaihto on alle tunnin suoritus. Satula vaihtuu kanssa ripeästi, mutta ilman ajoneuvonosturia yksinomaan ilmaamiseen menee tunti. Pääsylinterin ja tehostimen rempat on tapauskohtaisia. Tunti riitä. Käsijarruvaijerit vaihtaa tunnissa jos on nosturi. Ellei ole, aikaa voi kulua useita tunteja. ABS:n vianhaku ja korjaus on aina useita tunteja.

Ajoneuvokohtaista. Joissakin automalleissa on pyöränlaakeri integroitu jarrulevyyn, joten jos vaihdat jarrulevyt, joudut irrottamaan pyöränlaakerit tiivisteineen vanhoista levyistä ja laittamaan ne uusiin kiinni (tai laittamaan samalla uudet pyöränlaakerit). Tuosta hommasta ei kyllä yksi henkilö tunnissa selviä ja kotioloissa saattaa olla ettei päiväkään riitä, jos joutuu käymään ammattipajalla painattamassa laakerikehät hydraulisella prässillä uusiin levyihin.

Vierailija
199/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole olemassa mitään tunnin jarruremonttia"

Ei ne naiset ymmärrä näistä asioista. Sen lisäksi että halutaan säästää muutama satanen, ei olla edes valmiita itse tekemään mitään kun on saatu apua.

Vierailija
200/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietekin on!

Jos hän haluaa jatkuvan siivouksen, niin ajat auton seinään. Siinä riittää hänellä autonkorjaushommaa ja saat paremmat kiesit kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi