Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä toivoo, että siivoaisin hänen luonaan, koska hän korjasi autoni.

Vierailija
24.11.2020 |

Mies korjasi autoni jarrut. Noin 4-6 tuntia kesti viikonloppuna. Nyt hän pyysi minua auttamaan kotinsa(omakotitalo) siivouksessa. Onko kohtuullista teistä?

Kommentit (219)

Vierailija
161/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää siivouksella maksaa, jos jotain pitää maksaa? Miksei sitten riihikuivalla rahalla, sikälimikäli suhteenne perustuu kaupankäyntiin? Mikä oikeuttaa miehen määräämään hinnan ja maksutavan, ja vielä jälkikäteen?

Miksi mielestäsi on törkeää, että mies pyytää naiselta apua, mutta ihan ok jos nainen pyytää mieheltä apua? Miksi sinun mielestäsi miehen avunpyyntö on määräilyä, mutta naisen ei?

Miksei raha kelpaa, vastaa nyt?

Jos raha ei olisi ollut hankalan tuntuista taitaisi olla, että ap olisi jo alunperin jättänyt pyytämättä apua jarruremonttiin ja olisi teettänyt työn siellä mistä sai tarjouksen 200-300 eur.

Ap:n rahatilanne ei tullut esiin, joten se ei ole tiedossa. Oletettavaa on, että jos henkilöllä on varaa pitää autoa, hänellä on myös ainakin kohtuudella rahaa huoltaa sitä. Ei lemmikkiäkään oteta, jos ei ole varaa hoitaa sitä.

Mun mielestä ei tullut ilmi asuuko ap Tsadin keskustassa julkisten ulottuvilla vai jossain taajaman ulkopuolella. Se ratkaisee aika olennaisesti onko ap:n auto vain lemmikki vai onko hänellä auto siksi, että pystyy ylipäätään asioimaan missään. Keskustaa vastaan puhuu se, että mies on voinut käyttää auton jarrujen korjaamiseen kuusi tuntia. Ei sitä ainakaan ratikkapysäkin vieressä kadunvarren pysäköintiruudussa varmaan korjattu.

Vierailija
162/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34346 kirjoitti:

Osat voisin maksaa autoon mutta en työstä.

Mäkin korkeintaan maksan eukon pyykinpesupulverit ja muut pesuaineet mutta en todellakaan mistään työstä saati että jotain vastapalveluksia alkasin tekemään. Sitäpaitsi koneethan ne työt tekee että vois maksaa ite ne pulverit ja litkutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämän pitäisi mennä niin, että mies ehdottaa korjaavansa auton jarrut jos nainen nainen suorittaa tietyt määritellyt siivoustehtävät hänen kotonaan.

Epämääräinen ”siivoaa” ei käy, koska se voi sisältää loputtoman määrän siivoustyötä.

Nainen päättää onko ehdotus ok, vastaehdottaako jotain muuta vai maksaako mielummin autokorjaamolle.

Vierailija
164/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on nyt vaikeaa? Jos jotain pyydetään tekemään joku homma, niin miten vaikea on siinä sanoa, että haluaa siitä rahaa tai vastapalveluksen?

Jos sellaista haluaa, se pitää tehdä selväksi kyllä ennen homman tekoa, ei jälkikäteen eikä päättäen itse tekotapa. Mieti vaikka ystävää, joka auttaa sinua jossain pahassa paikassa, ja seuraavalla viikolla auttamiseensa vedoten sitten olettaa, että menet kuuraamaan hänen lattiansa, miltä tuntuisi?

Niinhän minä kirjoitin. Kun toinen pyytää palvelusta, niin siinä tilanteessa pitää sanoa haluaako maksun tai vastapalveluksen.

Niin, olemme tästä asiasta samaa mieltä. 

Vierailija
165/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan miehen kanssa tehty suhteen alusta asti yhdessä myös arkiset hommat. Myös jarruremontit ja siivoukset. Ei ole kyse siitä mitä toinen osaa ja mitä toinen ei osaa, vaan ollaan yhdessä olipa kumman auto, koti tai mikä vain. Nyt ollaan saman katon alla oltu 22 vuotta ja edelleen onnellisia. Tästä ketjusta sai kyllä hyvät naurut, jäin miettimään millaisia parisuhteet nykyään ovat, jos arki ei niihin mahdu.

Vierailija
166/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34346 kirjoitti:

Itsestäänkö ne jarrut korjautuvat kun niitä näyttää autolle?

Vierailija
167/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on nyt vaikeaa? Jos jotain pyydetään tekemään joku homma, niin miten vaikea on siinä sanoa, että haluaa siitä rahaa tai vastapalveluksen?

Jos sellaista haluaa, se pitää tehdä selväksi kyllä ennen homman tekoa, ei jälkikäteen eikä päättäen itse tekotapa. Mieti vaikka ystävää, joka auttaa sinua jossain pahassa paikassa, ja seuraavalla viikolla auttamiseensa vedoten sitten olettaa, että menet kuuraamaan hänen lattiansa, miltä tuntuisi?

Eihän mieskään tässä mitään kai olettanut. Ap:n mukaan hän pyysi auttamaan siivouksessa. Jos mun ystäväni olisi pyynnöstäni korjannut mun autoni, niin tietenkin ilomielin auttaisin häntä vaikka sitten kuuraamalla lattiat. Todennäköisesti ihan itse tarjoaisin apuani sanomalla, että jos voin sua mitenkään auttaa, niin senkun pyydät. Sinäkö et haluaisi auttaa kaveriasi vaikka hän olisi ensin sinun pyynnöstäsi auttanut sinua?

-eri

Vierailija
168/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimaantunut moderni m kirjoitti:

Käyttäjä34346 kirjoitti:

Mäkin korkeintaan maksan eukon pyykinpesupulverit ja muut pesuaineet mutta en todellakaan mistään työstä saati että jotain vastapalveluksia alkasin tekemään. Sitäpaitsi koneethan ne työt tekee että vois maksaa ite ne pulverit ja litkutkin.

Ai, sullako on pesukone joka lajittelee pyykin, käynnistyy itsekseen, nostaa pyykit narulle, viikkaa ne ja vie kaappeihin?

Vierailija
169/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän mieskään tässä mitään kai olettanut. Ap:n mukaan hän pyysi auttamaan siivouksessa. Jos mun ystäväni olisi pyynnöstäni korjannut mun autoni, niin tietenkin ilomielin auttaisin häntä vaikka sitten kuuraamalla lattiat. Todennäköisesti ihan itse tarjoaisin apuani sanomalla, että jos voin sua mitenkään auttaa, niin senkun pyydät. Sinäkö et haluaisi auttaa kaveriasi vaikka hän olisi ensin sinun pyynnöstäsi auttanut sinua?

-eri

Kaveria autetaan, mutta kaverin käskyläinen lattiankuuraaja en ole. Sinä siis olet? 

Vierailija
170/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on provåå.

Mutta tämmöisiä miehiä on paljon. Eli palvelut palveluksesta. Itselkeni ei tulisi mieleenkään että oarisuhteessa toimisin näin

Kannattaa siis viedä auto korjaamolle, pyytää maksullinen remppa-reiska paikalle ja asua miehen kanssa eri osoitteessa jos tommosen miehen kanssa on yksissä. En kyllä olisi. Kaikki olisi vain panos-tuotos- hyötymistä

Vierailija
171/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää siivouksella maksaa, jos jotain pitää maksaa? Miksei sitten riihikuivalla rahalla, sikälimikäli suhteenne perustuu kaupankäyntiin? Mikä oikeuttaa miehen määräämään hinnan ja maksutavan, ja vielä jälkikäteen?

Miksi mielestäsi on törkeää, että mies pyytää naiselta apua, mutta ihan ok jos nainen pyytää mieheltä apua? Miksi sinun mielestäsi miehen avunpyyntö on määräilyä, mutta naisen ei?

Mieti mikä ero on vastapalvelun ja avun pyytämisellä. 

Niin. Mies siis pyysi apua. Ja vastapalveluksen ja avun pyytämisen ero on se, että se on noloa jos toinen joutuu erikseen pyytämään vastapalvelusta.

Vierailija
172/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan miehen kanssa tehty suhteen alusta asti yhdessä myös arkiset hommat. Myös jarruremontit ja siivoukset. Ei ole kyse siitä mitä toinen osaa ja mitä toinen ei osaa, vaan ollaan yhdessä olipa kumman auto, koti tai mikä vain. Nyt ollaan saman katon alla oltu 22 vuotta ja edelleen onnellisia. Tästä ketjusta sai kyllä hyvät naurut, jäin miettimään millaisia parisuhteet nykyään ovat, jos arki ei niihin mahdu.

Joo, minustakin hämmentävä ketju. Mietin, että pyöriikö täällä lauma id*ootteja, provoja, vai onko suhteet oikeasti nykyään kauppasuhteita?

Vierailija
173/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Kaveria autetaan, mutta kaverin käskyläinen lattiankuuraaja en ole. Sinä siis olet? 

Olen eri, mutta ap:n miesytävä vain pyytää apua siivouksessa eikä käskytä. Ihan hyvin voisi pyytää sitä siivousapua vaikka ei olisi mitään jarruja korjannut. 

Vierailija
174/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä seksin antaminen miehelle n. 3 kertaa riittä korvaukseksi tuosta

Vierailija
175/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mies siis pyysi apua. Ja vastapalveluksen ja avun pyytämisen ero on se, että se on noloa jos toinen joutuu erikseen pyytämään vastapalvelusta.

Ei, vaan mies pyysi vastapalvelusta jarrujen korjaamisesta. Jälkikäteen ja itse haluamallaan tavalla. Se se noloa on.

Vierailija
176/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän siitä missä vaiheessa yhdessäoloa ollaan. Tapaillaanko vasta vai seurustellaanko jo tosissaan, asutaan yhdessä jne.

Vierailija
177/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Olen eri, mutta ap:n miesytävä vain pyytää apua siivouksessa eikä käskytä. Ihan hyvin voisi pyytää sitä siivousapua vaikka ei olisi mitään jarruja korjannut. 

Siivousavun pyytäminen sinänsä toki ok. Mutta vastapalveluksena jarrujen korjaamisesta se on noloa.

Vierailija
178/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Miksi sinusta mies on käskyttäjä kun pyysi ap:ltä apua, mutta ap ei ole käskyttäjä, kun pyysi mieheltä apua?

Ei, en ole kaverini käskyläinen, enkä pidä avun pyytämistä käskyttämisenä. Mikäli olen pyytänyt kaveriltani apua, annan sitä mielelläni hänelle kun hän sitä tarvitsee. Kumpikaan ei meistä ole tällöin mielestäni käskyttäjä. Miksi sinusta vain toinen osapuoli on, mutta toinen ei?

Vierailija
179/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan mies pyysi vastapalvelusta jarrujen korjaamisesta. Jälkikäteen ja itse haluamallaan tavalla. Se se noloa on.

Mitä noloa on pyytää apua asiassa, jossa sitä apua tarvitsee? Olisiko ap auttanut miestä ennen kuin itse tarvitsi jarrujen korjauksen?

Vierailija
180/219 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole fiksua tuollainen. Yleensä jos kyse on vaihtokaupasta, asiasta neuvotellaan etukäteen. Eikä jälkeenpäin. Tuostahan seuraa että jokaisesta pikku palveluksesta voi tulla määräys jälkeenpäin että tee tuo, kun minä tein tuon.

Kyllä minäkin leivoin miehelle seurusteluaikana. Eipä tullut mieleen komentaa häntä siivoamaan vessaani vastapalveluksena.

Ehkä mies laittaa sitten laskun jarruremontista. Törkeää on myös ajatella, että toinen tekee työtä ilmaiseksi. Ei kissa kiitoksella elä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan