Dr Helen Smith: Miehet eivät halua enää naimisiin
Kommentit (35)
Mitä hiton paskaa?!?! Kyllä ne on miehet jotka haluaa naimisiin! Sit jos on niin typerä että suostuu, alkaa vääntö siitä että mies haluaa isot häät!
Seuraavaksi mies haluaa pilvin pimein kakaroita ja omakotitalon landelta. Ei nykynaisen tarvitse moiseen suostua, hakekoot Thaimaasta sen kodinkoneensa!
t. 28v nainen, sinkku, kahlaa tässä 30+ sinkkumies-suossa ja ne kaikki haluaa suhteen "tositarkoituksella", yritäpä siinä sit löytää kevyt seksisuhde prkl.....
Mutta eiväthän nykynaisetkaan halua. Miksi he hyppäisivät eri miesten sängyissä niin paljon, jos haluaisivat naimisiin?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 02:35"]
Mutta eiväthän nykynaisetkaan halua. Miksi he hyppäisivät eri miesten sängyissä niin paljon, jos haluaisivat naimisiin?
[/quote]
Minkä takia te miehet hypitte? Niinpä, samasta syystä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 02:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 02:35"]
[/quote]
Minkä takia te miehet hypitte? Niinpä, samasta syystä.
[/quote]
Niinpä juuri.
Jaa, toi on jokin jenkkien Fox-kanavan juttu... Sieltä tulee sellaista vainoharhais-oikeistofundamentalisti-konservatiivituubaa, että ottaisin tuonkin "uutisen" vähintään keskikokoisella varauksella. :P
Kanavasta ja sen perustajasta, alkujaan australialaisesta foliopiposetä Rupert Murdochista kertova "Outfoxed" -dokumentti kannattaa katsoa niin saa vähän näkökulmaa Fox News'in uutisiin. (Hyvästä journalistisesta tavasta kanavan työntekijät eivät ole kuulleetkaan, tai objektiivisesta tutkimustyöstä, tai muunlaisesta perustelusta kuin että "Raamatussa sanotaan näin!".)
Niin, ja mitä naimisiinmenoon tulee, niin en ole koskaan halunnut "astua pyhään aviosäätyyn" ja "olla miehelle alamainen". Urgh.
"En tahdo siihen vankilaan/ mä pidän sen/ mun vapauden", kuten Naikkarit aikoinaan lauloivat.
Liki neljäkymmentä vuotta eletty vapaana, toiset neljäkymmentä hyvässä lykyssä vielä odottavat! :)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:56"]
Jaa no mun mies halusi naimisiin, mulle ei olisi ollut niin väliksi. Mun mies on romanttinen ja kosi oikein polvillaan ruusukimpun kera. Mutta siitä onkin jo 20 v aikaa. Hän halusi myös lapsia ja olisi halunnut lisääkin, mutta mulle 3 riitti.
Aika monia miehiä tiedän, jotka ovat halunneet naimisiin ja lapsiakin tehdä. Mun ystävän mies kosi häntä heidän ekoilla treffeillään! No, menivät naimisiin kyllä vasta 5 v myöhemmin ja lapsia mies olisi halunnut oikein liudan, mutta vaimo sanoi stopin kahden jälkeen. Voi, tiedän monta miestä jotka riemusta kiljuen menisivät naimisiin, jos vain saisivat jostain vaimon. Jotkut hakee vaimon jopa Thaimaasta, kun eivät kotimaasta löydä. Minusta tuntuu ennemminkin, että naiset eivät halua enää nykyään naimisiin ja lapsiakin tuntuu usein miehet haluavan enemmän kuin naiset.
[/quote]
Minä en ymmärrä edes seurustelun merkitystä. Reilusti yli puolessa suhteista petetään. Suurin osa päättyy eroon. Ne jotka ei pääty ovat yleensä kaikkea muuta kuin onnellisia. Moni jää vaan tottumuksesta suhteeseen. Minusta suhde pitäisi olla katkolla joka päivä. Mitä tämä suhde antaa? Tyydyttääkö suhde seksuaallisesti ja henkisesti? Mitä tästä saa irti? Minusta suhteesta pitää heti lähteä jos se ei täytä tarpeita tai jostain löytyy parempi
[/quote]
Keskenkasvuisen tai katkeroituneen mielipide. Kun kuviossa on lapset, on kyseessä kokonaisuus eli perhe ja kiinnipitämisen arvoista suurella tähtäimellä. Joistakin on siihen, joistakin ei.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:42"]Yks hailee. Minun mieheni meni minun kanssani naimisiin pian 22 vuotta sitten enkä muita miehiä halua. Muut miehet saavat mennä minun puolestani mennä naimisiin tai olla menemättä.
[/quote]
tässä on nyt kyse yleistyvästä sosiologisesta trendistä eikä juuri sinun avioliitostasi,
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:42"]Yks hailee. Minun mieheni meni minun kanssani naimisiin pian 22 vuotta sitten enkä muita miehiä halua. Muut miehet saavat mennä minun puolestani mennä naimisiin tai olla menemättä.
[/quote]
tässä on nyt kyse yleistyvästä sosiologisesta trendistä eikä juuri sinun avioliitostasi,
No, miksi EI mennä naimisiin?
eihän acioliitto rakkautta takaa - mutta ei se tarkoita, että pettäminen olisi avioliittoinstituution syytä.
En suostu uskomaan, että avioliitto on itsessään pahan alku ja juuri, jota pitää karttaa.
mitä etua avoliitto siis tuo suhteessa avioliittoon?
Meillä se meni kyllä nimenomaan niin, että mies halusi kosia ja kosi, mies myös halusi naimisiin ja järkkäsi kunnon häät, mies halusi lapsen (kinusi 3 vuotta, kunnes itsekin lämpenin ajatukselle). Älkää nyt kääntäkö tätä niin päin, että naiset aina poikkeuksetta ruikuttaa avioliitosta ja lapsista ja ahdistavat miestä ja blaablaa.
Tottahan tuo nainen turisee. Avioliitossa mies menettää paljon mutta saavuttaa vähän. Psykologisesti avioliitto tuo miehelle vain kasan velvollisuuksia, samalla kun suhde etenee naisen ehdoilla ja vaatimuksilla. Eipä siis ihme, jos tilastot näyttävät että miesten halu mennä naimisiin on laskussa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 20:30"]
Tottahan tuo nainen turisee. Avioliitossa mies menettää paljon mutta saavuttaa vähän. Psykologisesti avioliitto tuo miehelle vain kasan velvollisuuksia, samalla kun suhde etenee naisen ehdoilla ja vaatimuksilla. Eipä siis ihme, jos tilastot näyttävät että miesten halu mennä naimisiin on laskussa.
[/quote]
Miksi juuri mies menettää paljon? Eikö avioliitossa omaisuus pistetä käytännössä puokkiin/yhteiseksi, oli kyseessä sitten naisen tai miehen omaisuus?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 20:30"]Tottahan tuo nainen turisee. Avioliitossa mies menettää paljon mutta saavuttaa vähän. Psykologisesti avioliitto tuo miehelle vain kasan velvollisuuksia, samalla kun suhde etenee naisen ehdoilla ja vaatimuksilla. Eipä siis ihme, jos tilastot näyttävät että miesten halu mennä naimisiin on laskussa.
[/quote]
Siksi vanha ja hyväksi todettu malli toimi jossa mies sai aseman kunnioitettuna perheenpäänä. Kuinka viisas tämä järjestys onkaan ja mitä ongelmia sen horjutus yrityksistä onkaan koitunut.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:36"]
Miksi pitää edes niitä lapsia tehdä? Todella moni mies tekee lapsia vain sen takia kun vaimo/tyttöystävä niin vaatii. Suostutaan koska ei haluta suhteen loppuvan
[/quote]
Totta. Lapsia ei tosiaankaan ole mikään pakko tehdä, jos ei nimenomaan itse halua olla isä ja toteuttaa kaikkia isyyteen liittyviä vastuita ja tehtäviä. Jos ei halua, on ihan kaikkien kannalta parempi olla hankkimatta lapsia.