Stressaan ja pelkään sitä venäjä uutista
Pelkään kun luin sen uutisen että Putin haluaisi Suomenkin että jos jonain päivänä tänne vaan hyökätään:( Mitä mieltä ootte tilanteesta?
Kommentit (36)
tämä nainen lähti jo kuukaus sitten ruotsiin turvaan sukulaisen luo. enkä kadu kun näitä uutisia luen!
Minusta tilanne ei ole vähääkään huolestuttava, mutta olen tavallaan iloinen kaikesta, joka saa ihmiset kääntämään katseensa pois esim. alapäänkarvojen trimmauksesta ja siitä kiistelystä ja keskittymään olennaisempiin asioihin.
Armeijan käyneenä miehenä tiedän millaisten uroiden käsissä puolustuksemme olisi. Tästä johtuen kaapissa aina valmiina hätälaukku, jotta nopea pako maasta olisi mahdollinen. Ei tällaista kannata henkensä kaupalla puolustaa.
No sillehän ei sitten mitään voi jos niin tapahtuu. Tärkeintä on uskoa Jumalaan, pääsee ainakin taivaaseen vaikka maan päällä olisi millaista.
Kuljen Venäjällä työmaitkoilla alvariinsa. Ei pelota.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:51"]
Kuljen Venäjällä työmaitkoilla alvariinsa. Ei pelota.
[/quote]ootko tavannu putinia? voisitko kysyä hänen aikeista?
Putin on opportunisti ja olosuhteet Krimillä olivat hänelle aivan kohdallaan. Suomalaisten pelottelu taas lienee enimmäkseen NATO-intoilijoiden masinoimaa.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:51"]No sillehän ei sitten mitään voi jos niin tapahtuu. Tärkeintä on uskoa Jumalaan, pääsee ainakin taivaaseen vaikka maan päällä olisi millaista.
[/quote]Puolustuksen etulinjan muodostavat näin ollen tosikristityt, heille kun lopputuloksella ei ole ilmeistä merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:48"]
tämä nainen lähti jo kuukaus sitten ruotsiin turvaan sukulaisen luo. enkä kadu kun näitä uutisia luen!
[/quote]
Lue mieluummin näitä uutisia:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013042216931865_ul.shtml
Minä ja perhe kyllä päästäisiin Suomesta pois ja töitä löytyisi varmaan ulkomailtakin. Jollain lailla nauttisin katsella kauempaa kuin suomalaisen virkakyöstiluokan kävisi venäläisten syleilyssä.
No niin aloin stressaamaan minäkin eilen. Olihan Ukrainakin ihan oma valtionsa ja kaikki oli ok, sitten yhtäkkiä onkin Venäjän vallan alla. Miksi noin ei voisi käydä myös Suomelle.
Ja jos näin käy, onko luvallista ja mahdollista ottaa ja muuttaa vaikka USAan?
miksi niin moni suomalainen tuntuu suorastaan toivovan pahaa tälle "paskamaalle"?
Nimenomaan UUTISTA. Milloin mikään mediassa kirjoitettu asia olisi ollut täysin totta eikä millään tavalla liioiteltua? Noi kaikki Venäjä-uutiset on naurettavaa ylidramatisointia, eivätkä liity millään tavalla Suomeen. Kyllähän sen Georgian kriisinkin aikana niin pelättiin että Suomi on ''seuraava'' mut tässä sitä ainakin mun tietääkseni vielä ollaan? :D Venäjällä on syynsä siihen, miksi se on puuttunut Ukrainan konfliktiin; niillä kahdella maalla on yhteinen historia ja eri puolilla Ukrainaa asuu paljon venäläisiä, joihin noi maan mellakat vaikuttaa/kohdistuu. He ovat muun muassa itse pyytäneet Venäjältä apua oman turvallisuutensa varmistamiseen... Tässä ei siis todellakaan ole kyse siitä, että Venäjä alkaisi pikkuhiljaa valloittamaan koko maailmaa, vaikka sitä mediassa uskotellaan.
Mun mielestä parempi kysymys on se, miksi USA puuttuu asiaan ja haastaa jatkuvasti riitaa muiden maiden kanssa (mm. Venäjän)? Siitä ei länsimaisessa mediassa jostain syystä paljoa kirjoiteta, vaikka kaikki sen tietävät. USA:lla on jatkuvasti joukkoja siellä sun täällä ja sitä pidetään ''tilanteen rauhoittamisena'', mutta kun Venäjä ottaa osaa Ukrainan asioihin, missä asuu yli 8 milj. venäläistä, niin asiasta tehdään hullu haloo ja ihmiset alkavat suunnittelemaan maanpakoa...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 22:42"]
Minua huolestuttaa. Mulla 18v. poika jota en rintamalle päästä, enkä mieluusti armeijaankaan näiden uutisten jälkeen.
[/quote]
No kun kutsu tulee, älä allekirjoita armeijan lähettämää lupalappua.