Maanviljelyn tukeminen pitäisi lopettaa Suomessa. Täysin turhaa ja tehotonta kun ulkomailta saa ruokaa edullisesti.
Ja huoltovarmuudesta sössöttäville tiedoksi, että sitä ulkomaista ruokaakin voi varastoida. Maanviljely ei kuitenkaan olisi mahdollista poikkeustilanteen aikana kuten sota.
Kommentit (99)
Mistäs sitä ruokaa hankitaan sitten jos joku muu laittaa rajat kiinni? Yhtä hyvin voidaan hankkia kaikki Suomessa tarvittava tavara muualta kuin Suomesta. Aloituksesi on varsin tyhmä
Idiootti provohan tuo nyt on, mutta kyllä vieä nytkin jotkut älykääpiöt eivät tajua miksi suomalaista kannattaa suosia.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sitä ruokaa hankitaan sitten jos joku muu laittaa rajat kiinni? Yhtä hyvin voidaan hankkia kaikki Suomessa tarvittava tavara muualta kuin Suomesta. Aloituksesi on varsin tyhmä
Sen vuoksi on juuri ne varmuusvarastot. Maatalous on Suomessa järkevää vain poikkeusoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti provohan tuo nyt on, mutta kyllä vieä nytkin jotkut älykääpiöt eivät tajua miksi suomalaista kannattaa suosia.
Selitä se meille.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää paljon Suomi säästäisi kun suomalainen maatalous ajettaisiin alas. Lisäksi luonto saastuisi vähemmän.
Niinpä, miettikää kuinka paljon luonto saastuisi vähemmän kun ostetaan ruoka Venäjältä ja Saksasta! Uuh...
Suomessa saa kaupoista niin paljon ruokaa ettei maataloutta enää tarvita
1/3 peltoalasta voisi metsittää ja silti ruoka riittäisi. Homma tehostuisi. Minun kaltaiset näennäisviljelijät pitäisi pakottaa lopettamaan, mutta otanhan minä tuet kun tyrkytetään. Ja käyn muualla töissä.
Vierailija kirjoitti:
1/3 peltoalasta voisi metsittää ja silti ruoka riittäisi. Homma tehostuisi. Minun kaltaiset näennäisviljelijät pitäisi pakottaa lopettamaan, mutta otanhan minä tuet kun tyrkytetään. Ja käyn muualla töissä.
Hieno provo, mutta tuota näennäisviljelyä on onneksi suitsittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno provo, mutta tuota näennäisviljelyä on onneksi suitsittu.
Ei tarpeeksi. T: sivutoiminen maanviljelijä vuodesta 2012.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää paljon Suomi säästäisi kun suomalainen maatalous ajettaisiin alas. Lisäksi luonto saastuisi vähemmän.
Kyllä joo. Ja sitten ostettaisiin kiinalaisia laatutuotteita, kuten melamiinimaitoa. Palan painikkeeksi venäläistä "juustoa". Ja jenkeistä ja brasseista antibioottilihaa.
Siis oikeastiko vuosina 1941 - 1944 meillä ei sodan takia voitu viljellä maata?
Myös sähkö voitaisiin ostaa ulkomailta, suomalainen sähkö pätkii.
Jos oman maan maatalous ajetaan alas ja kaikki ruoka tuodaan ulkomailta, kriisin tullessa Suomeen tulee välittömästi nälänhätä jos ulkomailta ei saadakaan enää ruokaa edes rahalla. Kansallinen ruoantuotanto on tärkeää muuttuvassa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Niihän siitä ostetaankin varsin suuri osa.
Vierailija kirjoitti:
Jos oman maan maatalous ajetaan alas ja kaikki ruoka tuodaan ulkomailta, kriisin tullessa Suomeen tulee välittömästi nälänhätä jos ulkomailta ei saadakaan enää ruokaa edes rahalla. Kansallinen ruoantuotanto on tärkeää muuttuvassa maailmassa.
Ei kotimaista ruuantuotantoa voi kokonaan lopettaa, mutta sitä tulee rajusti tehostaa. Nyt osa tuista menee kankkulan kaivoon, mikä on väärin. T: Sivutoiminen maanviljelijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihän siitä ostetaankin varsin suuri osa.
Tilastojen mukaan todella pieni osa, mutta Helsingissä sähkö tulee kaikki Venäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Säästäisi? Luuletko, että laadukas ruoka myytäisiin tänne halvalla enää siinä kohtaa kun Suomen on pakko ostaa sitä hinnalla millä hyvänsä? Koomista.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saa kaupoista niin paljon ruokaa ettei maataloutta enää tarvita
Tyypillistä cityvihreän logiikkaa. Cityvihreällä ei tietenkään riitä aivokapasiteetti siihen, että ymmärtäisi, mistä se ruoka sinne kauppoihin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissahan ovat jo heränneet ettei oma ruuan tuotanto riitä heillä.