Eli kohta taas 2 miehen kokoista teiniä kotona lounastamassa.
Kun etäopiskelu taas alkaa.
Meillä on Koronan alettua maaliskuussa kasvanut kuukausittainen ruokakauppaan menevä summa aika hurjasti, n.750€ -> 1000-1100€/kk.
Kommentit (78)
Kaikki nyt vain ei ole mitään kotitalousihmeitä.
Eli jotkut vain pyöräyttävät maukasta ruokaa jääkaapin tähteistä ...
Kyllä meilläkin ruokalasku on 1500 e koska teinit treenaa ja kasvaa.
Ja kotiruokaa syödään.
Pistä lapses töihin jos kerran jo pian miehiä ovat niin tuovat myös leipää taloon.
Ne miehekkäät lapset voi laittaa ihan itse hakemaan ruokakassinsa kaupasta ja tekemään sitä ruokaa. Alkavat muutenkin arvostaa sapuskaa vähän enemmän, kun itse ostavat (vanhempien budjetoimilla rahoilla tietenkin) ja kokkaavat. Nyt heillä on hyvin aikaa, kun ei tarvitse koulumatkoja kulkea ja välitunnilla hypätä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kotiruokaa syödään.
KOTIRUOKAAN 1500 euroa kuussa? Ilmeisesti tämä kotiruoka ostetaan kaupan tiskistä valmiina?
Vierailija kirjoitti:
Ne miehekkäät lapset voi laittaa ihan itse hakemaan ruokakassinsa kaupasta ja tekemään sitä ruokaa. Alkavat muutenkin arvostaa sapuskaa vähän enemmän, kun itse ostavat (vanhempien budjetoimilla rahoilla tietenkin) ja kokkaavat. Nyt heillä on hyvin aikaa, kun ei tarvitse koulumatkoja kulkea ja välitunnilla hypätä.
7
Kirjoittaisitko näin, jos kyseessä olisi tytöt?
Mitenkäs se kodinhoitaminen kun äippyli on hoitovapaalla? Naisella on aikaa siivota ja kokata? Eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7
Kirjoittaisitko näin, jos kyseessä olisi tytöt?
Mitenkäs se kodinhoitaminen kun äippyli on hoitovapaalla? Naisella on aikaa siivota ja kokata? Eikö?
Miten tähän liittyy sukupuoli? Oletko jostain keskiajalta?
Siivosin ja kokkasin kyllä, kun olin hoitovapaalla. Oma teini-ikäinen lapseni osaa jo kokata, jos jostain syystä on kotona eikä koulussa - ja siivotakin, ei sen puoleen. Joissakin perheissä ne asiat opetetaan vuosien mittaan lapsille osana arkielämää. Ei tarvitse sitten ihmetellä, kun pitää lähes aikuisia lapsia passata.
Ap on tuskissaan, kun selkä vääränä kantaa ruokakasseja ja laittaa ruokaa lähes aikuisille paapottavilleen.
No pienihän tuo ruokalasku on! Meillä yks teinityttö ja vanhemmat. Lapsi ja mies syövät koulussa ja työpaikalla lounaan, mä otan eväät. Päivällistä syö lähinnä teini ja mies, minä harvemmin. Ruokakauppaan menee kuussa n. 1500€, toki siinä päivittäistavaroita mukana mut ei mitään shampoita tai meikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö koulusta saanut ruokapaketin kotiin, niin halutessaan?
Kommenttisi on päänaukomista, mutta siitäkin huolimatta; eiköhän kys paketit ole tarkoitettu muille kuin heille/meille jotka voivat mainitsemani 1000€/kk ruokaan laittaa.
Ap
PS, kys paketeissa taisi olla ikäraja eli koski vain peruskoululaisia.
Eli sinulla ei ole lukiolaisia, kun et tiedä, että myös lukiot ja amikset jakaa ruokaa etäopetuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kaviaariako teillä syödään?
Meillä menee vielä enemmän. 4 aikuista syö paljon ja varsinkin miehet.
Eipä ole vaikea arvata että asut yksin tai pikku kersoja sulla.
Olisit miettinyt asiaa ennen kuin hankit ne teinit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kotiruokaa syödään.
KOTIRUOKAAN 1500 euroa kuussa? Ilmeisesti tämä kotiruoka ostetaan kaupan tiskistä valmiina?
Meillä menee tuo ja itse tehdään ruokaa. Tyhmän on vaikea käsittää sitä eikä syödä epäterveellistä roskaa. Pelkkä lohi maksaa 20 euroa ja menee yhdellä aterialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi on päänaukomista, mutta siitäkin huolimatta; eiköhän kys paketit ole tarkoitettu muille kuin heille/meille jotka voivat mainitsemani 1000€/kk ruokaan laittaa.
Ap
Ohis, mutta mitä vittua sä täällä vingut rahanmenosta jos sitten kuitenkin olette niin varakkaita ettette edes kouluruokaa ilkeä syödä. :D
Jeesus soikoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tuntuu kukkarossa, i feel your pain, ap.
Meillä myös 16 v sälli syö kaikki ruokansa kotona ja voi veljet, on siinä kauppakassien raahaamista.
Tässä kuussa olen käyttänyt 400€ ruokaan ja päivittäistarvikkeisiin. Tiedän kun seuraan kulutusta s-sovelluksessa. Meillä asuu siis kaksi teiniä ja minä.
Tiedätkö että mulla avovaimo sanoi viime viikolla, että viikossa oli mennyt yli 100 euroa ruokaan ja päivittäistarvikkeisiin. Meillä on siis järjestely että minä siirrän rahaa hänelle joka kuukausi ja hän hoitaa "yhteiset" ostokset. Yksi 10-vuotias (tyttö)lapsi joka syö koulussa joka päivä ja itsekin syön töissä lounasruokaa 1-2 kertaa viikossa, joina päivinä mun ei tartte kotona enää syödä lämmintä ruokaa. Lisäksi ostan itse kaupasta itselle väli- ja iltapalaa, erikoisempia joita muut eivät syö. Ihmettelin helvetisti, että miten sitä rahaa voi mennä noin paljon kun mulla ei yksin asuessa mennyt kuin 100 euroa kuukaudessa kauppaan.
Meilläkin 2aik & 7v tyttö menee tonni kuussa prismaan eikä todellakaan osteta mitään sokeriherkkuja tms. Kalaa ja lihaa syödään kyllä päivittäin hevien lisäksi. Jos suomessa meinaa terveellisesti syödä niin kyllä se kukkaroa vaan keventää.
Muun muassa tuosta syystä ( ja monesta muusta )olen iloinen että meillä on tullut ainoastaan tyttöjä.
Kyllähän tuo on ihan selvää, että ruokalasku nousee, kun lapset syövät kaikki ruokansa kotona. Loma-aikoinahan sen näkee, että ruokaa menee enemmän. Tosin etäkouluaikana meni vielä enemmän kuin loma-aikoina, koska opiskelu kuluttaa enemmän kuin lomailu. Kyllä siihen ruoan energiasisältöön pitää kiinnittää huomio, kun noita kasvavia nuoria miehiä ruokkii. Itse keski-ikäisenä, kevyttä toimistotyötä tekevänä naisena ei voi kuin vähän maistella sitä ruokaa, ja siihen jotain kevyttä salaattia yms. lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos sulla on varaa tuohon niin mikä sitten on ongelma? Halusitko kertoa vaan meille lukijoille että teillä on pinkka kunnossa vai kenties lasten vakavasta ylipainosta?
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/89442772-7ad1-4443-a9b0-5fc8…
Älkää murehtiko, olkaa kuin Jenna.
Ilmainen koululounas pitäisi lopettaa, koska sehän on kuulemma muutenkin syömäkelvotonta pskaa.
Minä en kyllä usko, että noissa leipäkuluissa kauheasti säästää itse tehtynä. Siinä menee paljon aikaa, eivätkä ne säily kauaa hyvänä. Ovat oikeastaan hyviä vain ihan tuoreena. Leipä on kuitenkin elintarvikkeista tosi halpaa ja hyvää kaupastakin ostettuna, jos ei ole mitään ruokarajoitteita.
Itse panostaisin välipalajuttujen sijaan nimenomaan oikeaan ruokaan.