Olisipa minulla varaa muuttaa japaniin :/
Täällä vain olen jumissa ikuisesti, en tunne tätä maata omakseni. Olen ulkopuolinen kaikkialla.
Suomalaiset naisetkin ovat nii minulle sopimattomia
M33
Kommentit (29)
Eli haaveilet vain aasialaisesta vaimosta :D Japanilaiset eivät nykyään enää edes pariudu saati harrasta seksiä XD
Miksi ajattelet juuri japanin olevan sun paikkas?
Ei ne oikein välitä gaijin-tyypeistä. Turistiksi kelpaat, mutta tuskin muuhun. Voit tietenkin olla poikkeustapaus, mutta kirjoittelisiko sellainen vauvapalstalle...
Minuakin Japani kiehtoo, mutta en halua mennä edes hetkeksi käymään. On se samalla myös sen varran vastenmielinen maa.
Japanilaiset on tosi epäluuloisia ja rasistisia maahan tulijoita kohtaan. Et ole tervetullut.
Japanin tuntisit omaksesi. Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Voithan sinä matkustaa lomalle sinne? Hakea töitä sieltä?
Japanista ei ihan noin vain töitä haeta... Lomalle voi kyllä mennä, sitten kun pandemia on joskus ohi. Jos ei viisumikäytännöt muutu niin 3kk voi oleskella.
Halvempaa Japanissa on elää kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne oikein välitä gaijin-tyypeistä. Turistiksi kelpaat, mutta tuskin muuhun. Voit tietenkin olla poikkeustapaus, mutta kirjoittelisiko sellainen vauvapalstalle...
Minuakin Japani kiehtoo, mutta en halua mennä edes hetkeksi käymään. On se samalla myös sen varran vastenmielinen maa.
Mistä tiedät tuon sanomasi, jos et ole edes käynyt?
Olen asunut siellä nuorempana reilun vuoden. Ihmisiä nekin siellä ovat siinä missä muuallakin, ja arki on arkea vaikka Fuji-vuori ikkunasta horisontissa näkyikin. Ja erityisesti Tokiossa on sen verran pieni muurahainen monen muun joukossa, että jos valmiiksi jonkunlaista ulkopuolisuutta tuntee, niin ei se ainakaan siellä parane.
Japani kiehtoo minuakin.
Tunnen monia japanilaisia harrastuksen kautta ulkomailla tavattu, Japanin ulkopuolella.
He ovat aina ystävällisiä ja kohteliaita, vastavuoroisia, mutta kukaan ei ole todella kiinnostunut ulkomaalaisesta.
Olen tullut siihen tulokseen että he peittävät syvän halveksuntansa ulkomaalaisia kohtaan, koska muut kuin japanilaiset ovat heidän mielestään likaisia, sivistymättömiä, vulgaareja, eläimellisiä, henkisesti kehittymättömiä joilta puuttuu hengelliset arvot.
Omat odotukseni eivät ole korkealla, mutta onhan se kiva jos ihmiset ovat sinua matkailijaa kohtaan kohteliaita, sehän on jo aika paljon!
Ja lisäksi se tyyli viehättää, koska olen itse OCD kontrollifriikki niin jonot, siisteys ja järjestys on ihan ok mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät tuon sanomasi, jos et ole edes käynyt?
Lueskellut netistä ja katsellut YouTubesta muiden länkkärien kokemuksia sieltä. Lisäksi dokumentteja löytyy Japanin ja japanilaisten hyvistä ja huonoista puolista.
Kokeile ekaksi katsoa töitä ja sen jälkeen asuntoa sekä sitä naista.
Vierailija kirjoitti:
Japani kiehtoo minuakin.
Tunnen monia japanilaisia harrastuksen kautta ulkomailla tavattu, Japanin ulkopuolella.
He ovat aina ystävällisiä ja kohteliaita, vastavuoroisia, mutta kukaan ei ole todella kiinnostunut ulkomaalaisesta.
Olen tullut siihen tulokseen että he peittävät syvän halveksuntansa ulkomaalaisia kohtaan, koska muut kuin japanilaiset ovat heidän mielestään likaisia, sivistymättömiä, vulgaareja, eläimellisiä, henkisesti kehittymättömiä joilta puuttuu hengelliset arvot.
Omat odotukseni eivät ole korkealla, mutta onhan se kiva jos ihmiset ovat sinua matkailijaa kohtaan kohteliaita, sehän on jo aika paljon!
Ja lisäksi se tyyli viehättää, koska olen itse OCD kontrollifriikki niin jonot, siisteys ja järjestys on ihan ok mulle.
Tuo viimeinen kappale viimeistään paljasti, että mitään kokemusta sinulla ei ole Japanista...
Vierailija kirjoitti:
Japani kiehtoo minuakin.
Heh, se ison porukan toimivuus on kyllä jotain aika fantastista. Olin kerran katsomassa Jokohaman ilotulitusfestareita noin miljoonan (kirjaimellisesti) muun kanssa piknik-tyyliin, ja kun pauke loppui (oli kyllä upeaa!) niin kaikki yksinkertaisesti vain keräsivät filttinsä, eväsboksinsa ja tyhjät tölkit, ja poistuivat hyvässä järjestyksessä junalla kotia kohti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Tiedän monia siihen kulttuuriin ihastuneita.
Me ollaan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japani kiehtoo minuakin.
Tuo viimeinen kappale viimeistään paljasti, että mitään kokemusta sinulla ei ole Japanista...
Se on ristiriitojen maa. Niillä on ”uchi”, sisäpuoli, joka on sitä siistiä, bonsaita, mariekondoa ja sensemmoista. Mutta sitten on ”soto”, ulkopuoli, jota on vaikkapa Tama-joen uomaan kipattu määrätön romu, se kun ei ole sitä uchia. Tai oli ainakin joskus 90-luvulla, ehkä nykyään on jo toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Tiedän monia siihen kulttuuriin ihastuneita.
Me ollaan erilaisia.
Mikä siinä ihastuttaa? Jos yhtään lukuu uutisia kyseisestä maasta, niin enemmän vaan masentaa ja ahdistaa..
Voithan sinä matkustaa lomalle sinne? Hakea töitä sieltä?