Kuinkahan suuri osa uskovista, pitää masturbointia syntinä?
Ja onkohan tässä jakautumista eri uskontokuntien välillä, vai enempi henkilökohtaiset mielipiteet?
Oletko sinä kenties uskovainen, ja mitä ajattelet asiasta? Ovatko kaikki synnit yhtä pahoja, vai onko tämä pahimmasta päästä?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:25"]
En pidä syntinä eikä se ole evlut. kirkon mielestä syntiä. Ei myöskään kenenkään tuttavani mielestä. Terveisin kirkon työntekijä
[/quote]
Hyvä kirkon työntekijä ja kristitty! Entä sitten, jos avioliitossa tai muussa vakaassa suhteessa tuntee haluja muuhun ihmiseen kuin puolisoon ja tätä halua purkaa itsetyydytyksen kautta? Toki miljoona kertaa parempi kuin pettäminen, mutta eikö siinä ole ihan todellinen riski, että alkaa hellitellä ja kasvattaa fantasiaa jos ei pyri eroon fantasiasta arvostuksesta puolisoon ja yhteiseen suhteeseen? Käytännössä minulla voikin yhtäkkiä olla syntynyt "henkinen sivusuhde" eli henkisesti petän puolisoani. Mitä mieltä?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:07"]
Jehovan todistajille se on kiellettyä hupia.
[/quote]hmm kaikki kielletty on hauskaa
[/quote]
Muuten Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä. Luin että masturboinnista tehtiin ongelma vasta joskus 1800-luvun loppupuolella. Aikaisemmin asiaan ei ollut edes kiinnitetty huomiota. Onaniaan syntiin on vedottu usein kun masturbointia on pidetty syntinä mutta todellisuudessa sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa eikä Raamatussa mainita masturboinnista mitään.
"Silloin Juuda sanoi Onanille: "Makaa veljesi
lesken kanssa, täytä velvollisuutesi hänen
lankonaan ja herätä eloon veljesi suku." 9 Mutta
Onan tiesi, ettei lasta pidettäisi hänen omanaan,
ja aina kun hän makasi kälynsä kanssa, hän antoi
siemenensä mennä maahan, ettei antaisi jälke-
läisiä veljelleen. 10 Herran silmissä hänen
tekonsa oli paha, ja siksi Herra antoi hänenkin
kuolla."
Jehovan todistajat pitävät itseään tosikristittyinä.
Nuoret kysyvät -kirjassa Jehovan todistajanuorille annettiin käytännön vinkkejä seksuaalisten halujensa hillitsemiseksi, esimerkiksi rukoilun. Muistan kuinka mietin olevani murkkuikäisenä heikko, kun rukouskaan ei hillinnyt himojani. Kerroin sitten asiasta äidilleni, joka kertoi asiasta seurakunnan vanhimmille, jotka puhuttelivat minua ja kyselivät mm. nautinnon määrästä. Tämä on traumatisoinut minua niin paljon, että tuskin pystyn koskaan normaaliin seksielämään parisuhteessa. Mieluummin olen ilman. Häpeä on niin suuri :(
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:07"]
Jehovan todistajille se on kiellettyä hupia.
[/quote]hmm kaikki kielletty on hauskaa