Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvähän se on sanoa että pitää olla valmis ottamaan töitä kauempaa

Vierailija
29.03.2014 |

..jos ei itse ole sitä kokenut. Olen korviani myöten täynnä huonossa kelissaä kaahareiden ja seassa ajamista viisi tuntia suuntaansa. Nyt on sentään valoisaa, mutta kaahareita enemmän. Vaihtoehtona on kahdeksan tunnin matka julkisilla kolmella vaihdollaja välillä pitkiä odotuksia, vähän vaihtelee aikataulut puolivuosittain. Joka kolmas kerta aikataulutkin pitivät. Rakastan työtäni, vihaan tätä reissaamista. Mies ei ole löytänyt töitä lähempää. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ethän tuota joka päivä voi ajaa? Oletan että käyt viikonloppuisin kotona, jolloin voit ajatella, että matka-aika on keskimäärin 2h/työpäivä.

Mutta en mä sillä sano, ettenkö tajuais sun vitutusta: On varmasti todella perseestä, koska minä olen itse hiiltynyt 45 min/suunta työmatkaani.

Vierailija
2/4 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi tuntia suuntaansa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo 3 tuntia työmatkoihin päivässä on todella paljon, kun vielä siihen päälle tulee se esim. kahdeksan tunnin työpäivä. Olen itse joskus kesätöissä joutunut lähtemään aamuvuoroon puoli viideltä (kuudeksi töihin) huonojen julkisen liikenteen yhteyksien ja joustamattomat työnantajan takia (ei voinut olla kahta minuuttia myöhässä, jolloin olisin selvinnyt matkasta reilulla puolella tunnilla).

Silloin tuntui, että koko elämä menee ihan sekaisin, olin aivan uupunut ja itkuinen koko ajan. Kun paluumatkaankin meni tunti vaihtojen takia, ja saman joustamattomuuden tähden (ei tietenkään voi lähteä töistä minuuttia aikaisemmin, vaikka silloin ehtisi vikaan suoraan bussiin), työpäivän pituudeksi matkoineen tuli monesti se 10-11 tuntia. Vaihtoihin meni suurin osa ajasta, joten se siitä rentoutumisesta ja omasta ajasta työmatkalla: ota siinä sitten omaa aikaa seistessä jossain kehä ykkösen varrella korvia särkevässä melussa.

Oikeesti aivan sietämätön kesätyöpaikka ja ensisijaisesti juuri tuon työmatkan keston takia. Jos työura on lyhyttä pätkää, ei voi muuttakaan jokaisen paikan perässä lähemmäs asumaan. Autoon ei ole varaa, jos on pienipalkkainen. Ja juuri pienipalkkaisia pätkätyöläisiä kiristämään nuo uudet säännöt on tehty. Ottaa niin armottomasti päähän, vaikka tuo ei itseäni tällä hetkellä kosketakaan.

Vierailija
4/4 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun pitäisi käyttää 3 tuntia työmatkoihin päivässä, mikään päiväkoti ei olisi auki sen jälkeen, kun pääsen hakemaan lapsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi