13w raskaana
Moi oon siis 13 w täytän joulukuussa 14w ja Oon jo yläasteel. Mun on poikkis ja ollaan oltu vähä yli 2 kk yhessä. ollaan pantu yhteensä 4 kertaa ja nyt ko mun menkkoi ei tullu niitein raskaustestin ja se näytti et oon raskaana. En haluu tehä aborttiikaa ko se on mun mielest murha. oon miettiny et jos annan sen adopdioon nii saako siitä rahaa.? Ja paljon eli montako tonnia? ja jos pitäisin sen lapsen nii kyl mun sisko ainaki vois hoitaa ja vanhemmat ja kaverit ja poikkis tietty. Ko mun äiti on opettaja nii se tienaa iha hyvi. En oo viel kertonu kellekkää tästä nii miten pääsee lääkäriin niihi ultrakuvauksiin?
Ja ei oo sit trollija kysyn vauva sivulta koska oon raskaana.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:38"]Oletko kuullut suojaiästä 16v
Jos tää on totta, niin voi jumal...ta! Kuka sinut on kasvattanu ja jos joku miltei 18v panee tollasta pentua niin se panee koska saa. Tai siinä on jotain vikaa eikä kelpaa ikäisilleen.
Osaako 14v ajatella abortin moraalia.. Kun se on murha. Tässä tapauksessa se olisi tulevaisuuden pelastus.
Ja pilleri abortti olisi mahdollista. Aika määreellisesti tämä alkaa jo olla aika mahdotonta joten epäilen että on todella provo.
Mutta jos hypoteettisesti ajatellaan että se ekakerta oli se ilman kumia pano. Ja nyt sitten olet ihmetellyt pari viikkoa missä ne menkat on ja olet tehnyt testin niin onpa natsannu. Tämän takia kertakin riittää.
Tuollaiset poikaystävät kyllä yleensä jättää heti kun kuulee että seuraamuksia ja vastuuta olisi luvassa. Samoin kuin voi olla niin tyhmä että haluaa klamydian ja herpeksen. Uskollinenko, 18v kundi... On your dreams beib.
Kuka nyt tv ohjelmassa myöntäisi että elämä on yhtä helvettiä ja vihaa sitä pikkunyyttiä kun sen takia on päässy niin kiinnostavaa asemaan kuin miltei julkkikseks :-P
Ja joo, ei saa adoptiosta rahaa. Itsesi saat rikki ja tunne-elämäsi sekaisin.
Tietysti jos et elämältä mitään muuta toivo mutta koska 14v on lapsi... Kai koulussa on terveydenhoitaja tai sitten alueella olevaan neuvolaan yhteyttä ja sieltä sitten pohtimaan tilannetta
. Ja voin ihan rehellisesti kertoa että yhteiskunnan tuella et elä ruusuisesti. Jotta pärjäisit, voit olla varma että tarvitset hemmetin sitkeän luonteen ja poikkeuksellisen ymmärtäväiset läheiset. Tuollaisessa tilanteessa poikaystävän äiti helposti on sinua vastaan kuin sinun puolella. Eli mieti pärjäätkö ihan yksin? pillereillä tehtävä abortti ei ole pikaisesti suurempi kuin runsaat kuukautiset.
[/quote]
Ap on 13 ei 14. Mutta provohan tämä oli koko aloitus....
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:12"]Miks pitää olla noi ilkee..mä ja mun poikkis rakastetaa toisia. Voiks lauantaisi soittaa sinne neuvolaa? Soitanks sellase lastenneuvolaa vai mihi? Asun helsingis
[/quote]
Helsingissä on monta neuvolaa. Missä päin Helsinkiä ap asut? Toisaalta uskon että höpö höpö trolli koko tämä juttu....
Abortti pyyhkisi sen lapsen pois. Ikäänkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Kuitenkin: jos et sitten koskaan saakaan enää lasta, niin kadut aborttia. Abortin yhteydessä voi jokin mennä vikaan ja sitten et enää myöhemmin raskaudukaan. Lisäksi sua voi alkaa kaivella kohdussa olleen elämän murhaaminen.
Toisaalta lapsesta luopuminen on todella karmivaa sekin. Voisitkohan antaa sen vanhemmillesi adoptoitavaksi. Synnyttäisit jossain muussa kaupungissa ja et koskaan kertoisikenellekään. Olisit saanut aan pikkusistkon.
Sulla menee kyllä elämä ihan sekaisin, jos alat siitä tuossa iässä huolehtia. Tuskin parisuhteenne edes kestää pitkään. Et pysty elämään nuoren ihimimsen ja nuoren aikuisen elämää. Et pysty kjokeilemaan muiden kanssa seurustelua, etkä opiskelemaan täysipainoisesti. Saat hädin tuskin peruskoulun käytyä ja sitten josku kaksikymppisenä jonkun alemman tason ammattikoulun. Jäät köyhäksi ja yksinäiseksi yh-äidiksi.
Annat5 huonoja neuvoja. Pitäisi salata että on lapsi. Ei muuta kun abortti. Onhan tuollasia tapauksia että tulee 13 v raskaaksi jos tuo ylläoleva ei olekaan oikea. !3 v on lapsi, olkoot jos on jo hieman tissit kasvaneet ja kuukautiset alkaneet. Säästäkää tytöt alapää hänelle ketä rakastatte.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:56"]
Jokku ottaneet ihan tosissaan tän :D
[/quote]On olemassa 13 v jotka tulleet raskaaksi jos tuo onkin provo mitä ap kirjoittaa. Lapsilisää saava lapsi äidiksi. Mummiko hoitaa lapsen? Ei hyvää päivää. Suomessa on laillinen abortti oikeus. Lapsi lastensuojelun asiakkaaksi.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 16:11"]
Kyllä mä ainakin osasin ton ikäisenä huolehtia ehkäisystä ja osasin jopa kirjoittaa normaalia suomea. Vaikka vanhemmat oli tavallisia duunareita. Huh huh.
[/quote]eli sinut korkattiin jo 13 vuotiaana. Mihin kiire?
Itse tunsin aikoinaan 14-vuotiaan tytön joka seurusteli 23v miehen kanssa. Harrastivat seksiä kyllä, jo tuolloin tajusin että siinä on jotain sairasta, mutta tytöllä ei ollutkaan isäsuhdetta ja äiti puoliksi alkoholisti. Onneksi tyttö ei tullut raskaaksi! Mutta mahdollisuus oli suuri, koska ystäväni ei todellakaan ollut ajan tasalla ihan kaikista asioista. Tuon ikäinen todellakin on lapsi eikä pitäisi olla edes neitsyya menetetty vielä! Itse menetin omani 17v nykyiselle poikaystävälle. Olemme jo 24-vuotiaita nyt.
55 jatkaa: ja emme ole vieläkään valmiita vanhemmiksi koska opiskelut kesken. Herranisä jos meillä olisi jo 10v lapsi! Joskus lapsettaa vielä itseäkin ihan tarpeeksi :D
Ooon miettiny et jos pidän sen lapsen ja sanoin mun poikkikselle siitä ko olin äsk. Sen kaa nii se tukee ja on valmis isäks. Äitille kerron varmaa huomen tai tänää en tiiä viel mut oon varma et se tukee mua. Ja en tee aborttii koska oon omasta mielestä valmis äidiks ja oon ikäsiini henkisesti vanhempi. Ja on muillaki teineil lapsii ja nykyään on normii et tän ikäset panee, uskokaa tai älkää
Suomessa taitaa olla lasten myyminen kiellettyä, joten ei, et saa rahaa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 17:32"]55 jatkaa: ja emme ole vieläkään valmiita vanhemmiksi koska opiskelut kesken. Herranisä jos meillä olisi jo 10v lapsi! Joskus lapsettaa vielä itseäkin ihan tarpeeksi :D
[/quote]
Miten voi olla 10 v lapsi jos on 7v sitte menettäny neitsyyden?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 17:32"]55 jatkaa: ja emme ole vieläkään valmiita vanhemmiksi koska opiskelut kesken. Herranisä jos meillä olisi jo 10v lapsi! Joskus lapsettaa vielä itseäkin ihan tarpeeksi :D
[/quote]
Miten voi olla 10 v lapsi jos on 7v sitte menettäny neitsyyden?
[/quote]
No lapset kasvaa nopeasti.
Etkö tiedä, että olet sakkolihaa eli alaikäinen seksiin, vaikka kuinka halusit iehkä itsekin sitä. Poikaystäväsi joutuu edesvastuuseen teostaan.
Ap, joko kerroit äidillesi?