13w raskaana
Moi oon siis 13 w täytän joulukuussa 14w ja Oon jo yläasteel. Mun on poikkis ja ollaan oltu vähä yli 2 kk yhessä. ollaan pantu yhteensä 4 kertaa ja nyt ko mun menkkoi ei tullu niitein raskaustestin ja se näytti et oon raskaana. En haluu tehä aborttiikaa ko se on mun mielest murha. oon miettiny et jos annan sen adopdioon nii saako siitä rahaa.? Ja paljon eli montako tonnia? ja jos pitäisin sen lapsen nii kyl mun sisko ainaki vois hoitaa ja vanhemmat ja kaverit ja poikkis tietty. Ko mun äiti on opettaja nii se tienaa iha hyvi. En oo viel kertonu kellekkää tästä nii miten pääsee lääkäriin niihi ultrakuvauksiin?
Ja ei oo sit trollija kysyn vauva sivulta koska oon raskaana.
Kommentit (54)
Miks pitää olla noi ilkee..mä ja mun poikkis rakastetaa toisia. Voiks lauantaisi soittaa sinne neuvolaa? Soitanks sellase lastenneuvolaa vai mihi? Asun helsingis
Voiko poikkis laittaa poikki ton takia. :D Poikkispoikkis. :D
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:01"]
Edelleenki en tee aborttii et kannan kyl seuraukset. Mut saaako adopdiosta rahaaaaa
[/quote]meinaat myydä lapsen. ei saa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:04"]
Oottepa hyvii äitei. Jos teiä lapsi ois raskaana nii ootteko te sille sillee että tapa ittes hyppää sillalt jne. Mä ainaki tukisin mut joo olkaa tommosiii...kypsii ihmisii nii ei näköjäää.
[/quote]Ei ole tyttölasta mutta johan koulussa on jo terveystietoa ja itse valistaisin. Ei 13 v kuulu vielä paneskella.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:04"]
Oottepa hyvii äitei. Jos teiä lapsi ois raskaana nii ootteko te sille sillee että tapa ittes hyppää sillalt jne. Mä ainaki tukisin mut joo olkaa tommosiii...kypsii ihmisii nii ei näköjäää.
[/quote]Ei ole tyttölasta mutta johan koulussa on jo terveystietoa ja itse valistaisin. Ei 13 v kuulu vielä paneskella.
[/quote]jatkoa, ehdottoaisin heti aborttia, muu ei tule kysymyksenkään
Kenelläkään opettajalla ei ole tuollaista kieltä käyttävää lasta, eikä myöskään noin asioista mitään tietämätöntä.
Joten provo tämän on oltava.
terveisin opettaja
Aiheutat myös isoja ongelmia vanhemmillesi. Edessä on lastensuojeluilmoitus, perheenne syynätään tarkkaan, ehkä ihan hyvä niin. Sinut todennäköisesti otetaan huostaan.
Olet lapsi, sun pitäis leikkiä nukeilla, ei pippelillä.
Sinua ei oteta huostaan :D älä kuuntele näitä.
Saat kyllä apua, kun pyydät sitä. Lauantaina ja sunnuntaina ei voi soittaa neuvolaan. Katso jo kuitenkin puh.nro valmiiksi täältä: http://www.hel.fi/hki/terke/fi/Terveyspalvelut/Neuvolapalvelut
Suosittelen juttelemista äitisi kanssa heti tänään.
Maanantaina vasta, äitiysneuvolaan soitat, kerro äidillesi vaikka jo tänään asiasta hän osaa varmasti parhaiten auttaa. Ja voit ottaa äitisi neuvolaan mukaan, siellä yhdessä pohditte vaihtoehtoja :)
T. eka lapsi 17 vuotiaana
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:28"]
Sinua ei oteta huostaan :D älä kuuntele näitä.
Saat kyllä apua, kun pyydät sitä. Lauantaina ja sunnuntaina ei voi soittaa neuvolaan. Katso jo kuitenkin puh.nro valmiiksi täältä: http://www.hel.fi/hki/terke/fi/Terveyspalvelut/Neuvolapalvelut
Suosittelen juttelemista äitisi kanssa heti tänään.
[/quote]huostaan koko roikka
Oletko kuullut suojaiästä 16v
Jos tää on totta, niin voi jumal...ta! Kuka sinut on kasvattanu ja jos joku miltei 18v panee tollasta pentua niin se panee koska saa. Tai siinä on jotain vikaa eikä kelpaa ikäisilleen.
Osaako 14v ajatella abortin moraalia.. Kun se on murha. Tässä tapauksessa se olisi tulevaisuuden pelastus.
Ja pilleri abortti olisi mahdollista. Aika määreellisesti tämä alkaa jo olla aika mahdotonta joten epäilen että on todella provo.
Mutta jos hypoteettisesti ajatellaan että se ekakerta oli se ilman kumia pano. Ja nyt sitten olet ihmetellyt pari viikkoa missä ne menkat on ja olet tehnyt testin niin onpa natsannu. Tämän takia kertakin riittää.
Tuollaiset poikaystävät kyllä yleensä jättää heti kun kuulee että seuraamuksia ja vastuuta olisi luvassa. Samoin kuin voi olla niin tyhmä että haluaa klamydian ja herpeksen. Uskollinenko, 18v kundi... On your dreams beib.
Kuka nyt tv ohjelmassa myöntäisi että elämä on yhtä helvettiä ja vihaa sitä pikkunyyttiä kun sen takia on päässy niin kiinnostavaa asemaan kuin miltei julkkikseks :-P
Ja joo, ei saa adoptiosta rahaa. Itsesi saat rikki ja tunne-elämäsi sekaisin.
Tietysti jos et elämältä mitään muuta toivo mutta koska 14v on lapsi... Kai koulussa on terveydenhoitaja tai sitten alueella olevaan neuvolaan yhteyttä ja sieltä sitten pohtimaan tilannetta
. Ja voin ihan rehellisesti kertoa että yhteiskunnan tuella et elä ruusuisesti. Jotta pärjäisit, voit olla varma että tarvitset hemmetin sitkeän luonteen ja poikkeuksellisen ymmärtäväiset läheiset. Tuollaisessa tilanteessa poikaystävän äiti helposti on sinua vastaan kuin sinun puolella. Eli mieti pärjäätkö ihan yksin? pillereillä tehtävä abortti ei ole pikaisesti suurempi kuin runsaat kuukautiset.
Adoptioon annettavasta lapsesta ei todellakaan makseta mitään, jos alat maksuja vaatia niin saat syytteen ihmiskaupasta.
Ja lapsesta huolehtiminen ei ole leikkiä, lapsi ei ole nukke jonka voi laittaa syrjään kun ei enää huvita. Sitä on hoidettava 24/7. Etkä todellakaan voi olettaa että siskosi tai äitisi ottaisi lapsesta vastuun. Ei se vastuu on yksin sulla ja lapsen isällä, täysin ja kokonaan. Jos meinaat lapsen sysätä siskolle ja äidilles niin kysy niiltä ensin haluaako ne. Mä en ole mikään suuri abortin ystävä mutta jos sä oikeasti olet 13v. ja raskaana niin suosittelen aborttia. Ei lapsen kannata tehdä lapsia, jollekin muulle se lapsi kuitenkin hoidettavaksi päätyy, et sä sitä jaksa hoitaa. Eikä isästäkään juuri apuja taida olla, karkuun se juoksee heti kun pääsee. Eli jos äitisi ei lasta ota 100% hoidettavakseen ja huollettavakseen niin tee abortti. Se on kaikkien kannalta paras. Ja sen jälkeen muista kumi, ihan joka kerta.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:03"]Sori nyt vaa mut se on mun poikaystävä enkä oo ollu muitten kaa. Ja se täyttää kesäl 18 nii sillä on varaa huolehtii lapsestaki.......miks pitää vaa vittuilla
[/quote]
Suojaikä seksiä harrastaessa on 16 vuotta. Sun poikaystävä voi pahimmillaan saada tuomion. Ja mun käsittääkseni koska ikäsi on noin nuori, niin jos sun vanhemmat haluaa viedä asian poliisille niin et voi tehdä mitään.
Mutta miksi melkein 18 vuotias haluaisi seurustella 13 vuoriaan kanssa? Ja muutenkin, tuon ikäisten ei pitäisi vielä harrastaa seksiä. Oma äitini oli 16 vuotias kun sai ensimmäisen lapsensa ja on hyvin avoimesti kertonut kuinka kamalaa oli. Aborttia suosittelen.
Tosin tämä huutaa provoa ja paljon. :D
Eikö nykyisin puhuta yläkoulusta eikä yläasteesta? Porvoossa voi tietysti olla asiat toisin.
Jokku ottaneet ihan tosissaan tän :D
Olet niin nuori, ettei kehittymätön ruumiisi ole valmis raskaudelle. Moni asia raskauden kuluessa voi mennä todella pahasti vikaan todella nopeasti. Voit vammautua pysyvästi tai kuolla. Oletko valmis ottamaan riskin? Siksi aikuiset tekevät lapsia, koska vain aikuinen voi tehdä tietoisen valinnan hyväksyä raskauden riskit. Aikuisella naisella riskit ovat huomattavasti pienemmät kuin lapsella. Silti se on hyväksyttävä, jos haluaa lapsia. Pystyisikö lapsi oikeasti tekemään tällaisen päätöksen...
Kyllä mä ainakin osasin ton ikäisenä huolehtia ehkäisystä ja osasin jopa kirjoittaa normaalia suomea. Vaikka vanhemmat oli tavallisia duunareita. Huh huh.
Sun poikaystävä on sen ikäinen, että hänen pitäisi tietää, mikä on ehkäisy. Hän on erittäin paljon vastuussa tilanteesta, oletko jutellut hänen kanssaan?
Sun pitäis nyt heti kertoa sun äidille tai ainakin soittaa heti maanantaiaamuna terveyskeskukseen ja pyytää aika lääkärille.
Minä sinuna tekisin abortin, koska ei ole perheenjäseniesi tehtävä huolehtia lapsestasi. Lapsesta huolehtiminen on 18 vuoden iso työ, ja sitä ei voi vain sysätä jollekin. Adoptiota en kannata myöskään siksi, koska joutuisit kuitenkin käymään läpi raskauden, synnytyksen ja luopumisen. Etkä saa siitä rahaa tietääkseni.