Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ystäväni kertoi ettei ole feministi mikä tulle mulle järkytykse koska pidin sitä itsestään selvyytenä. Miten itse reagoisit jos mies ystävä kertoisi ettei ole feministi?

Vierailija
24.11.2020 |

Pystyisitkö jatkamaan suhdetta?

Kommentit (172)

Vierailija
1/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle feminismi on suku puolten tasa arvoa ja hyvinvointia. Turn off jos ei keskustelunkaa jälkeen hyväksy niitä arvoja. Oikeastaan niin suuri turn off, että suhde päättyisi siihen 😅

Vierailija
2/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt porvoolainen. Alkaisit sinäkin tasa-arvon kannattajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoa kannatetaan niin vi'tusti, mutta sitten kun puhutaan pakollisesta varusmies- tai siviilipalveluksesta molemmille sukupuolille, niin se tasa-arvo ei olekaan yllättäen enää niin tärkeätä

Vierailija
4/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän parisuhteet yleensä toimii paremmin, jos pariskunta jakaa samat arvot. Jos feminismi on sulle tärkeä juttu, mutta mies on ihana, niin itse jatkaisin tapailua mutta vähän kuulostellen tarkemmin miehen ajatusmaailmaa muutenkin. Voihan se olla, että esim. määrittelee feminismin erilailla kuin sinä, mutta ajattelee tasa-arvosta kuitenkin samalla tavalla. Katso ensin, mitä tekee, älä mieti, mitä sanoo.

Vierailija
5/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSPAP, ASAP

Vierailija
6/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaisi seurustella feministin kanssa?

Vierailija
7/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten euro -ulinat on parasta paskaa, kun ne on debunkattu niin vit'un miljoona kertaa ja silti saa jatkuvasti kuulla näiden id'ioottien suusta sitä

Vierailija
8/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministit ovat fiksuja ja osaavat kirjoittaa. Yhdyssanavirheet paljastavat provon.

Vierailija
9/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi. Kannatan itsekin sukupuoleten tasa-arvoa, en feminismiä.

Vierailija
10/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni kertoi ettei ole sovinisti. Tää tuli mulle täytenä järkytyksenä, koska pidin sitä itsestäänselvyytenä. Miten itse reagoisitte jos naisystävä sanoisi ettei ole sovinisti?

Vierailija
11/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te persu-ukot jaksatte tehtailla näitä typeriä aloituksianne? Korkki kiinni.

Vierailija
12/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän jättäisin muijan samantien, jos ilmoittaisi olevansa feministi.

Vierailija
13/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista. Tuli heti vaan mieleen eräs case, kun joskus eksä kerto olevansa feministi, ja en ees muista mitä vastasin, mut lopputulos oli että exä suuttu ja oli pitkään vihanen.

Vierailija
14/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te persu-ukot jaksatte tehtailla näitä typeriä aloituksianne? Korkki kiinni.

Ehkä heidän kannattaisi mieluummin avata se korkki ja keskittää parhaalle osaamisalueelleen. Näin ei jäisi aikaa suoltaa näitä p**ka avauksia.

Vierailija
15/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisessä tasa-arvossa feministi ja sovinisti kunnioittavat toistensa näkemyksiä. Muuten ei tarvittaisi tasa-arvoa ellei olisi moninaisia arvoja. Inttersektionaalinen sovinismi kirjattava hallitusohjelmaan tasa-arvon vuoksi.

Vierailija
16/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"feminismi tarkoittaa tasa-arvoa"

-> Suomen suurin feministijärjestö, Naisasialiitto Unioni ei ota miehiä jäsenkikseen

Vierailija
17/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"feminismi tarkoittaa tasa-arvoa"

-> Suomen suurin feministijärjestö, Naisasialiitto Unioni ei ota miehiä jäsenkikseen

Jeps..

Vierailija
18/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti kyllä ihan ymmärrä että miksei naisille ole pakollista siviilipalvelusta. Tehtävä heilläkin sodan aikana on tässä maassa.

Niin joo, jos naisilla olisi pakollinen siviilipalvelus niin sekin olisi patriarkaatin sortoa ja ikeeseen alistamista koska naiset pärjäävät armeijassa siinä missä miehetkin yhyy miksei ole pakollista inssiä myös naisille tai vi ttu ei sekään käy ku siel on rankkaa ja me ollaan naisia!!

Vierailija
19/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femimismi on terminä sinänsä hauska, että kaikkien pitäisi olla sitä, mutta se merkitsee kaikille eri asiaa. Toisaalta, jos joku kritisoi feminisminä esitettyjä näkemyksiä, niin paikalle tulee aina feministit kertomaan, ettei kritiikki koske heitä, koska on niin monenlaisia feminismejä. 

Hauskinta on ollut nyt Twitterissä seurata laitavasemmiston feminististä keskustelua, jossa oikeaoppiset feministit yrittävät rajata toisiaan feminismin ulkopuolelle. Useimmat väittävät suoraan, ettei ihminen voi esim. olla kapitalisti (kapitalismi on sortava rakenne) ja feministi samaan aikaan. Samalla käydään kiistoja terfeistä (kuka saa määritellä sukupuolen), ableismista (voiko sanoa asiasta "tämä on ihan hullua"), kulttuurisesta omisesta (kukaa saa joogata). 

Eli olen mies, enkä sano itseäni feministiksi, koska en suoraan sanottuna enää tiedä, mihin sitoudun, jos niin teen. Mutta...,

Kannatan tasa-arvoa. 

Naisen euro ei ole höpinää vaan heijastelee laajemmin yhteiskunnan rakenteita. Korjaaminenkaan ei ole suoraviivaista, koska suoran palkkasyrjinnän lisäksi erot johtuvat mm. uramahdollisuuksista. 

Vastustan luonnollisesti seksuaalista häirintää ja muuta väkivaltaa. Näen, että väkivalta on sukupuolittunutta eli riippuu sukupuolesta, millainen väkivalta ihmistä uhkaa. 

Näen tasa-arvoisen vanhemmuuden väylänä parempaan yhteiskuntaan. En rupea erittelemään vaikutusmekanismeja. 

Katson, että ihmisoikeudet kuuluvat kaikille. En kuitenkaan anna vapaata valtakirjaa määritellä ihmisoikeuksia (ihminen ei voi valita esim. minkä maan sosiaaliturvajärjestelmää haluaa hyödyntää). 

Lopuksi - vaikka nyt on muotia sanoa, että on mies ja feministi, on feministisen liikkeen sisällä edelleen (ja ennen oli enemmän) naisia, jotka haluaa rajata miehet käsitteen ulkopuolelle. Ihan fine. Miksi tunkisin liikkeeseen, joka ei minua halua sukupuoleni perusteella. 

Vierailija
20/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi tasa-arvoa? Ilmeisesti minulla tai jollakin muulla on jäänyt tämä käsite vähän vieraaksi, sillä me käsitämme feminismin lähinnä sovinismin vastakohdaksi. Käsitys perustuu öyhöttäjäfeministien toimintaan.

Tasa-arvo on sitten eri juttu, ja siihen pitäisi pyrkiä, sukupuolesta riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi