Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ystäväni kertoi ettei ole feministi mikä tulle mulle järkytykse koska pidin sitä itsestään selvyytenä. Miten itse reagoisit jos mies ystävä kertoisi ettei ole feministi?

Vierailija
24.11.2020 |

Pystyisitkö jatkamaan suhdetta?

Kommentit (172)

Vierailija
21/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti kyllä ihan ymmärrä että miksei naisille ole pakollista siviilipalvelusta. Tehtävä heilläkin sodan aikana on tässä maassa.

Niin joo, jos naisilla olisi pakollinen siviilipalvelus niin sekin olisi patriarkaatin sortoa ja ikeeseen alistamista koska naiset pärjäävät armeijassa siinä missä miehetkin yhyy miksei ole pakollista inssiä myös naisille tai vi ttu ei sekään käy ku siel on rankkaa ja me ollaan naisia!!

Semmoinen lotta-tier palvelus olisi kyllä aika jeba. 6KK missä ensiapua, jotain perusteellista käsiaseharjoittelua, amatööriradismia, ruoan jakamista, toimistotyötä jne

Vierailija
22/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te persu-ukot jaksatte tehtailla näitä typeriä aloituksianne? Korkki kiinni.

Kas, palstafeministi näyttää persuille miten keskustellaan järkevästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvat tasa-arvosta, mutta luovat eriarvoisuutta paremman sukupuolen eduksi ja vaativat erityiskohtelua.

Vierailija
24/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän kannattaa tasa-arvoa, eikä feminismiä tai sovinismia.

Kaikki sanat tarkoittavat jotain. Osa mieltää niiden tarkoittavat jotain muuta, osa tietää oikean merkityksen.

Vierailija
25/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle feminismi on suku puolten tasa arvoa ja hyvinvointia. Turn off jos ei keskustelunkaa jälkeen hyväksy niitä arvoja. Oikeastaan niin suuri turn off, että suhde päättyisi siihen 😅

Mulle feminismi on rusinat pullasta tasa-arvoa ja keinotekoista vastakkainasettelua. Turn off jos ei keskustelunkaa jälkeen pysty näkemään sitä. Oikeastaan niin suuri turn off, että suhde päättyisi siihen

Vierailija
26/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-i, paradoksi. Naiset luulee haluavansa tasa-arvoisen parisuhteen joka on täynnä tasa-arvoa ja sitten kuitenkin erotaan, kun se naapuri alfa-uros onkin vetävämpi. Niin nähty. Alfa-uroksille on vientiä, ne tasa-arvoa kannattavat stereotyypit eivät sytytä.

Vierailija
27/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Femimismi on terminä sinänsä hauska, että kaikkien pitäisi olla sitä, mutta se merkitsee kaikille eri asiaa. Toisaalta, jos joku kritisoi feminisminä esitettyjä näkemyksiä, niin paikalle tulee aina feministit kertomaan, ettei kritiikki koske heitä, koska on niin monenlaisia feminismejä. 

Hauskinta on ollut nyt Twitterissä seurata laitavasemmiston feminististä keskustelua, jossa oikeaoppiset feministit yrittävät rajata toisiaan feminismin ulkopuolelle. Useimmat väittävät suoraan, ettei ihminen voi esim. olla kapitalisti (kapitalismi on sortava rakenne) ja feministi samaan aikaan. Samalla käydään kiistoja terfeistä (kuka saa määritellä sukupuolen), ableismista (voiko sanoa asiasta "tämä on ihan hullua"), kulttuurisesta omisesta (kukaa saa joogata). 

Eli olen mies, enkä sano itseäni feministiksi, koska en suoraan sanottuna enää tiedä, mihin sitoudun, jos niin teen. Mutta...,

Kannatan tasa-arvoa. 

Naisen euro ei ole höpinää vaan heijastelee laajemmin yhteiskunnan rakenteita. Korjaaminenkaan ei ole suoraviivaista, koska suoran palkkasyrjinnän lisäksi erot johtuvat mm. uramahdollisuuksista. 

Vastustan luonnollisesti seksuaalista häirintää ja muuta väkivaltaa. Näen, että väkivalta on sukupuolittunutta eli riippuu sukupuolesta, millainen väkivalta ihmistä uhkaa. 

Näen tasa-arvoisen vanhemmuuden väylänä parempaan yhteiskuntaan. En rupea erittelemään vaikutusmekanismeja. 

Katson, että ihmisoikeudet kuuluvat kaikille. En kuitenkaan anna vapaata valtakirjaa määritellä ihmisoikeuksia (ihminen ei voi valita esim. minkä maan sosiaaliturvajärjestelmää haluaa hyödyntää). 

Lopuksi - vaikka nyt on muotia sanoa, että on mies ja feministi, on feministisen liikkeen sisällä edelleen (ja ennen oli enemmän) naisia, jotka haluaa rajata miehet käsitteen ulkopuolelle. Ihan fine. Miksi tunkisin liikkeeseen, joka ei minua halua sukupuoleni perusteella. 

Kuulostat minun aviomieheltäni!

T: feministi

Vierailija
28/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

FeminismiKIN (vähemmän yllättäen) JUTKUSYÖPÄÄ.

Vierailija
29/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin enemmän siitä, että joku ei osaa edes kirjoittaa sanaa miesystävä.

Vierailija
30/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministimies=kaverimies, saksan kielessä on ihan oma käsite "frauenversteher".

Vierailija
31/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon soijaa täytyy syödä, että mies muuttuu feministiksi?

Vierailija
32/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on samantekevää puhuuko mies itsestään feministinä vai tasa-arvon kannattajana. Asenteet ja toiminta ratkaisevat.

Vierailija
33/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministimies=kaverimies, saksan kielessä on ihan oma käsite "frauenversteher".

Juuri tästä syystä miehen ei kannata kysyä naisilta neuvoja pariutumiseen.

Vierailija
34/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoa kannatetaan niin vi'tusti, mutta sitten kun puhutaan pakollisesta varusmies- tai siviilipalveluksesta molemmille sukupuolille, niin se tasa-arvo ei olekaan yllättäen enää niin tärkeätä

Tai muista miesten kokemista tasa-arvo ongelmista. Silloin selitetään ummet ja lammet ja lopulta provosoidutaan ja haetaan syyt historiasta ja kysytään miksi ette itse hoida jne. Suomessa ja pohjoismaissa naisten asema on parempi jopa huomattavasti.

Vierailija
35/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies sanoisi olevansa feministi? Muuten kuin naisia miellyttääkseen. Feministit eivät ole kiinnostuneita miehiin kohdistuvasta epätasa-arvosta, vaan ajavat vain naisille vielä parempia oloja. Miesten kuuluu edelleen maksaa treffeillä ja olla herrasmies, naiseen taas ei saa kohdistaa mitään vaatimuksi.a

Vierailija
36/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva mooseksenuskoinen kannatti sitä höyrypäistä, tupsuviiksistä räyhääjää, jonka poliittinen liike käytti hinduilta lainattua ristiä symbolinaan.

Vierailija
37/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toksinen feminismi pelottaa, joten en voi kannattaa asiaa.

Vierailija
39/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle feminismi on suku puolten tasa arvoa ja hyvinvointia. Turn off jos ei keskustelunkaa jälkeen hyväksy niitä arvoja. Oikeastaan niin suuri turn off, että suhde päättyisi siihen 😅

Sinulla ei ole oikeutta mihinkään itse keksittyihin yleisessä käytössä olevien termien määritelmiin. Sana feminismi ei tarkoita "tasa____arvoa ja hyvinvointia", vaan tiettyä ideologiaa, jonka nimi on feminismi ja jonka suuntauksia ovat esim. queer-feminismi, radikaalisfeminismi, liberaalifeminismi, ekofeminisni jne.

Vierailija
40/172 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään usko, että sukupuolet ovat luontaisia vihollisia, ja että jokin oikea ongelma tässä maailmassa olisi ratkaistavissa vihanlietsonnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan