Jos myisit kaiken omaisuutesi, niin paljonko jäisi rahaa?
Siis SINULLE, ei sinulle ja miehellesi.
Laita myös ikäsi.
Kommentit (70)
Mun oma varallisuus on puolisen miljoonaa Ilman velkoja. Tässä ei ole mitään perintöjä saatuna, eikä sitä muutamaa kymmentä tuhatta enempää ole tulossakaan. Sanovat, ettei keskiluokka rikastu työllä ja se voi pitää paikansakin, mutta kyllä kovalla työllä varakkaaksi päätyy. Lisäksi puhe siitä, että omaisuudella voisi elää tekemättä työtä on myös ihan puppua. Tätä täytyy hoitaa koko ajan ja sen hoitaminen vie tällä volyymilla jo päiviä kuukaudesta.
Olen nyt 42. Kymmenen vuotta sitten olin niin köyhä, että perusruokaan ja lasten vaatteisiin ei ollut rahaa, omista puhumattakaan, ei edes kirppikseltä, vaan muokkasin sukulaisten vanhoista ryysyistä uusia.
12000e varmaa jos autot ja sohvat myis, ikää 23v vauva vie rahaa ja työtön avopuoliso
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:50"]
Mun oma varallisuus on puolisen miljoonaa Ilman velkoja. Tässä ei ole mitään perintöjä saatuna, eikä sitä muutamaa kymmentä tuhatta enempää ole tulossakaan. Sanovat, ettei keskiluokka rikastu työllä ja se voi pitää paikansakin, mutta kyllä kovalla työllä varakkaaksi päätyy. Lisäksi puhe siitä, että omaisuudella voisi elää tekemättä työtä on myös ihan puppua. Tätä täytyy hoitaa koko ajan ja sen hoitaminen vie tällä volyymilla jo päiviä kuukaudesta.
Olen nyt 42. Kymmenen vuotta sitten olin niin köyhä, että perusruokaan ja lasten vaatteisiin ei ollut rahaa, omista puhumattakaan, ei edes kirppikseltä, vaan muokkasin sukulaisten vanhoista ryysyistä uusia.
[/quote]
Jaa, no mistä tuon puoli milliä sitten olet saanut? Saitko niin hyväpalkkaisen työn? Jos laskee että olet kymmenen vuotta kerännyt puolta miljoonaa, niin aika monta kymmentä tuhatta on pitänyt per vuosi jäädä säästöön. Minulla ei ole varmasti koskaan elämässäni mahdollisuutta tienata yli 40 000€/brutto/vuosi, joten ei kyllä ole millään mahdollista elättää puoliksi perhettä ja säästää rahaa tuollaisia summia.
Tjaa, asunto ~100 000, auto 10 000, toinen auto 6 000, kolmas auto 3 000, loput autot ~6 000, irtaimisto ~10 000...
Ikä 22 v. Ja joo, harrastan autoja.
Arvioisin, että semmonen 1500 - 2000 € tulisi yhteensä kaikesta irtaimistosta. Arvokkaimmat yksittäiset esineet ovat tietokone, älypuhelin ja polkupyörä. Ikä 26.
Asun vuokralla ja säästötilillä on rahaa vain piirun verran enemmän kuin on opintolainaa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 01:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:50"]
[/quote]
Jaa, no mistä tuon puoli milliä sitten olet saanut? Saitko niin hyväpalkkaisen työn? Jos laskee että olet kymmenen vuotta kerännyt puolta miljoonaa, niin aika monta kymmentä tuhatta on pitänyt per vuosi jäädä säästöön. Minulla ei ole varmasti koskaan elämässäni mahdollisuutta tienata yli 40 000€/brutto/vuosi, joten ei kyllä ole millään mahdollista elättää puoliksi perhettä ja säästää rahaa tuollaisia summia.
[/quote]
kuten sanottu, mä olen tehnyt helvetisti töitä. Käytännössä koko tän 10 vuotta. Ei tuo pelkällä 9-5 palkkatyöllä siistissä toimistossa ole tullut. Sitten on eletty erittäin vaatimattomasti ja pantu joka penni joko velkojen maksuun tai tuottamaan voittoa. Mun tulot oli silloin 10 vuotta sitten noin 16 000 euroa vuodessa, ei aina sitäkään, kun opiskelin. Nyt mun tulot on 65000 euroa vuodessa. Tähän vaikuttaa myös se, että vaikkam iehen tulot ja omaisuus ei näy tässä laskelmassa (sen tulot oli mua vähän paremmat silloin, nykyään vähän huonommat, sen omaisuus oli sama silloin, nykyään sillä on satakuntatuhatta enemmän), me on kuitenkin investoitu yhdessä, jolloin vipuvaikutus on aina suurempi.
Jäisi n. 50 000e, aviomiehen osituksen jälkeen. Molempien molemmat vanhemmat elävät vielä.
0-10e. En omista mitään kallista vain merkittömiä tavaroita ja vaatteita, olen työtön ja olen pistänyt kaikki rahat matkusteluun. Silti minulle ollaan kateellisia olemattomista rahoista, huvittavaa!
0-10e. En omista mitään kallista vain merkittömiä tavaroita ja vaatteita, olen työtön ja olen pistänyt kaikki rahat matkusteluun. Silti minulle ollaan kateellisia olemattomista rahoista, huvittavaa!
No varmaan jäisi käteen noin 70 000e (jos myisi talon, auton ja korut ja pistäisi kaiken puokkiin miehen kanssa). Olen 37v luokanopettaja.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 22:59"]
225 000 euroa yhteensä asunnosta ja sijoituksista. En ole perinyt mitään. Ikää 40.
[/quote]
Sama summa, kodista ja sijoitusasunnosta. Enkä ole perinyt mitään myöskään. Ikää 37 v.
29 vuotias, asunnosta sais 150000€ irtaimisto varmaan joku 2000€, ei ole autoa
En omista mitään.
Se mitä on, on vain vaihtuvan hetken lainassa.
Autosta voisi saada jos oikein tuuri käy pari tonnia. Se maksoi aikanaan 5000€ mut tosiaan siitä on aika monta vuotta....
huonekalut on kaikki kirppikseltä, samoin vaatteet, televisiot, kahvinkeitin yms. Jos niitä kirpparille laittaisi niin uskoisin että pari tonnia voisi ihan korkeintaan saada jos osaisi myydä oikeaan hintaan. Uskoisin että jos nyt menetyisin, kutsuisi sukuni vaan roskalavan pihalle :D
Elektroniikka en tiedä ostaako kukaan vanhaa iPadia tai iPhonea, tuskin. Taidetta ei ole eikä säästöjä tai osakkeita. Mitään koruja tmv. arvokasta ei ole.
Summa summarum: kolmekin tonnia kaikesta olisi saavutus.
t. Köyhä yh vuokraluukusta, ikää 28v.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 23:16"]
käsittämättömän varakasta väkeä. selvästi samaa porukkaa joka valittaa siitä 7€ lapsilisäleikkauksesta.
[/quote]Minäkin valitan lapsilisäleikkauksesta vaikka en saa sitä enää. Katsos kun kaikki eivät tuijota pelkästään omaa napaa.
[/quote]
voithan sinä maksaa tuon leikkauksen verran muutamalle lapsiperheelle omistasi jos pahaa tekee. tuntuu sopivan ideologiaasi olla tuijottamatta omaa napaasi (lompakkoasi).
3000e :-D