Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tajuukohan noi bloggaajat

Vierailija
28.03.2014 |

Että noista saaduista tuotteista ja yhteistyrahoista täytyy maksaa vero, mahtaa yllättää lasku ku verottaja kiinnostuu ja lähettää 5 vuoden takaisia selvityksiä..

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja kuule mielellään odottaa sen 5v ni ottaa kuule koroilla ja sakoilla mielellään rahansa :D hahaha

Vierailija
22/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ärsyttää kun hyvätkin blogit menee mainostamiseen mukaan. Mm. At marias. Olen seurannut pitkään. Tällä viikolla veti sitten jotkut naamarasvat blogiin!!! Miksi? Varaa olisi blogin perusteella ostaa itsekin ja kirjoittaa vaan omaa hyväntuulista tekstiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä mitää veroa makseta, nehän on lahjoja daaa-a

Vierailija
24/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:33"]

Että noista saaduista tuotteista ja yhteistyrahoista täytyy maksaa vero, mahtaa yllättää lasku ku verottaja kiinnostuu ja lähettää 5 vuoden takaisia selvityksiä..

[/quote]

Mäkin olen miettinyt että kuinkakohan moni niistä verot maksaa, sillä hehän saavat tuotteita palkkioksi mainostusta vastaan eli saadut tuotteet ovat palkkaa. Ihmettelen vaan bloggaajien ahneutta sisällön kustannuksella, joku Xeniakin mainostaa kaurapuuroa... Ei varmaan niillä yli 60.000€ tuloilla puuroa ostella...? :D Mulle ihan sama paljonko mainostaa kukakin ja mitä, mutta ihmettelen että mainostetaan mitä tahansa jotta saadaan rahaa, eikä esim. jotain oikeasti uskottavaa mikä sopisi bloggarin ja blogin tyyliin.

[/quote]

Money talks, en ihmettele ollenkaan.

Vierailija
30/41 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 22:59"]

[/quote]

lahjavero, daaaaaa-a

Vierailija
31/41 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:44"]Mä olen bloggaaja, joka on saanut pari yhteistyösopimusta. Olen saanut ilmaiseksi jotain pientä. En kuitenkaan ihan pysy kärryillä, miten veroviranomaiset osaisivat yhdistää oikean minäni blogiminääni. Se ei ole mahdollista mitenkään, en bloggaa edes omalla nimelläni.

[/quote]

hei jos noi yhteistykumppanit on sut löytänyt ni miks ihmees luulet ettei verottaja löydä halutessaan, älä ole tyhmä

[/quote]

Täh? Mua on aina lähestytty sähköpostilla, jonka osoite on blogissani. Mitä se kertoo mistään? Postiosoite, johon paketit lähetetään on Poste restante. Miten ihmeessä verottaja osaisi yhdistää minut ja blogini? Kerropa se.

Vierailija
32/41 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:44"]Mä olen bloggaaja, joka on saanut pari yhteistyösopimusta. Olen saanut ilmaiseksi jotain pientä. En kuitenkaan ihan pysy kärryillä, miten veroviranomaiset osaisivat yhdistää oikean minäni blogiminääni. Se ei ole mahdollista mitenkään, en bloggaa edes omalla nimelläni.

[/quote]

hei jos noi yhteistykumppanit on sut löytänyt ni miks ihmees luulet ettei verottaja löydä halutessaan, älä ole tyhmä

[/quote]

Täh? Mua on aina lähestytty sähköpostilla, jonka osoite on blogissani. Mitä se kertoo mistään? Postiosoite, johon paketit lähetetään on Poste restante. Miten ihmeessä verottaja osaisi yhdistää minut ja blogini? Kerropa se.

Vierailija
33/41 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
34/41 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 22:38"]

Ja ärsyttää kun hyvätkin blogit menee mainostamiseen mukaan. Mm. At marias. Olen seurannut pitkään. Tällä viikolla veti sitten jotkut naamarasvat blogiin!!! Miksi? Varaa olisi blogin perusteella ostaa itsekin ja kirjoittaa vaan omaa hyväntuulista tekstiään.

[/quote]

Olen lakannut kokonaan lukemasta tuota blogia koska on muuttunut jotenkin tosi omahyväiseksi ja alkaa muistuttaa jo Mungoannaa miljoonalla samanlaisella omakuvallaan postauksissa. Kaukana on tuon blogin "vanhat hyvät ajat". Blogaajalla on tietysti kaikki oikeus tehdä itsensä näköistä blogia mutta tämä lukija on tippunut matkasta tämän uuden tyylin myötä. Harmi koska oli ihan hyvä blogi. Nimenomaan oli.

Vierailija
35/41 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verohallinnon nettisivuilta:

"Lahjansaajan täytyy maksaa lahjaveroa, jos lahjan arvo on 4 000 euroa tai enemmän. "

Eli tuskimpa täytyy monenkaan blogistin maksaa veroja, harva saa tuon summan asioita ilmaiseksi. Yleensähän ne on jotain maksimissaan satasen vaatepaketteja, yksittäisiä tavaroita tai ehkä niillä suosituimmilla parinsadan laitteita.

Vierailija
36/41 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue mitään blogeja joissa tehdään "blogiyhteistyötä". Kun riittävän moni ottaa saman asenteen, saadaan tämä kitkettyä.

Vierailija
37/41 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei ne mitään lahjoja ole, jos niiden antaja vaatii jotain "lahjastaan" takaisin. Esim. jos "lahjan" saannin ehtona on, että "lahja" esitetään blogissa, niin kyse ei ole "lahjasta" vaan palkkiosta.

Sitten eri asia, jos tavara ilmestyy postilaatikosta sisään ilman erityisiä sopimuksia asiasta.

Vierailija
38/41 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:12"]

[/quote]

Ei ne mitään lahjoja ole, jos niiden antaja vaatii jotain "lahjastaan" takaisin. Esim. jos "lahjan" saannin ehtona on, että "lahja" esitetään blogissa, niin kyse ei ole "lahjasta" vaan palkkiosta.

Sitten eri asia, jos tavara ilmestyy postilaatikosta sisään ilman erityisiä sopimuksia asiasta.

[/quote]

Pitäisikö veroja siis maksaa myös jokaisesta joululahjasta, jonka työnantaja antaa? Ei hän sitä lahjaa antaisi jos et olisi hänellä töissä.

Vierailija
39/41 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:12"]

[/quote]

[/quote]

Pitäisikö veroja siis maksaa myös jokaisesta joululahjasta, jonka työnantaja antaa? Ei hän sitä lahjaa antaisi jos et olisi hänellä töissä.

[/quote]

Tuskinpa se työnantaja vaatii, että lahjan saadaksesi sun pitää esimerkiksi tehdä yksi tunti ylitöitä pelkän lahjan vuoksi. Jos vaatisi, niin kyllä, kyseessä olisi palkkio, joka on veronalainen.

Vierailija
40/41 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 09:41"]Verohallinnon nettisivuilta:

"Lahjansaajan täytyy maksaa lahjaveroa, jos lahjan arvo on 4 000 euroa tai enemmän. "

Eli tuskimpa täytyy monenkaan blogistin maksaa veroja, harva saa tuon summan asioita ilmaiseksi. Yleensähän ne on jotain maksimissaan satasen vaatepaketteja, yksittäisiä tavaroita tai ehkä niillä suosituimmilla parinsadan laitteita.

[/quote]

ei ne taida vaa lahjoja olla vaa palkkioita.

sitäpaitsi tuo on vuodessa yhtensä per. Henkilö ja uskon että aika monella suositumalla blogilla tuo 4000e ylityy helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän