Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tajuukohan noi bloggaajat

Vierailija
28.03.2014 |

Että noista saaduista tuotteista ja yhteistyrahoista täytyy maksaa vero, mahtaa yllättää lasku ku verottaja kiinnostuu ja lähettää 5 vuoden takaisia selvityksiä..

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin muutenkin sponsoreiden tajuavan, että mainostaa voi muutenkin. Nykyinen blogimaailma on muutenkin jotenkin vääristynyt meillä Suomessa, pitäisi ostaa milloin kapselikeitintä, kelloa tai Lumenen meikkejä.

Ja se miten tuotteet esitellään, on vain lähikuvia yms luokatonta ja bloggaja saa tuotteet itselleen ja kohta ahh niin ihana kello on myynnissä.

Muutenkin tälläinen kulutushysteria antaa väärää kuvaa nuorille ja en ihmettelisi, jos esim lindan faneilla olisi pikavippi velkoja.

Anteeksi :D

Vierailija
2/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostajat niin käyttää hyväks näitä bloggaajia. Ällöttää että sitten jokatoinen bloggaaja yhteenääneen jaksaa hehkuttaa samaa shaissee. Yök

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:46"]Mainostajat niin käyttää hyväks näitä bloggaajia. Ällöttää että sitten jokatoinen bloggaaja yhteenääneen jaksaa hehkuttaa samaa shaissee. Yök

[/quote]

Amen!

Vierailija
4/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku verotietäjä kertoa miten nuo bloggi tavarat verotetaan?

Vierailija
5/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisella blogia ammatikseen pyörittävällä henkilöllä se oma toiminimi ihan ole.

Vierailija
6/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi verottaja ottaisi yhteyttä vasta viiden vuoden päästä? Kysynpä vaan

Vierailija
7/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:21"]Ai miksi verottaja ottaisi yhteyttä vasta viiden vuoden päästä? Kysynpä vaan

[/quote]

koska verottaja voi periä viisi vuotta takautuvasti omiaan ja noillahan on kaikka tuolla netissä esillä joten miksi ei.

Vierailija
8/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:33"]

Että noista saaduista tuotteista ja yhteistyrahoista täytyy maksaa vero, mahtaa yllättää lasku ku verottaja kiinnostuu ja lähettää 5 vuoden takaisia selvityksiä..

[/quote]

Mäkin olen miettinyt että kuinkakohan moni niistä verot maksaa, sillä hehän saavat tuotteita palkkioksi mainostusta vastaan eli saadut tuotteet ovat palkkaa. Ihmettelen vaan bloggaajien ahneutta sisällön kustannuksella, joku Xeniakin mainostaa kaurapuuroa... Ei varmaan niillä yli 60.000€ tuloilla puuroa ostella...? :D Mulle ihan sama paljonko mainostaa kukakin ja mitä, mutta ihmettelen että mainostetaan mitä tahansa jotta saadaan rahaa, eikä esim. jotain oikeasti uskottavaa mikä sopisi bloggarin ja blogin tyyliin.

Vierailija
9/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:33"]

[/quote]

Mistä tiedät mitä kukakin bloggaaja ilmoittaa?

Vierailija
10/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt seuraamaan läheltä yhden blogin kirjoittajaa ja ainakin hänellä joka ikisestä sponsoroidusta tuotteesta menee heti tieto kirjanpitäjälle. Muista bloggaajista en tietenkään osaa sanoa mitään.

Vierailija
11/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:33"]

[/quote]

Mistä tiedät mitä kukakin bloggaaja ilmoittaa?

[/quote]

minä en tiedä muttä verottaja tietää jos sattuu kiinostumaan asiasta..

Vierailija
12/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten se verottaja saa tietää, jos bloggaajan julkinimi on vaikka "Sanni" ja hänelle postitetaan satunnaisesti jotain paketteja. Aikamoinen salapoliisi saa verottaja olla, jos osaa yhdistää tämän "Sannin" blogin vaikka verotettavaan Salla Sallaseen (jospa ei bloggaa edes omalla etunimellään). Eri asia on sitten nämä toiminimityypit mutta monet ei-nimekkäät bloggaajatkin tekevät yhteistyöpostauksia ja kuka niitä muka valvoo?

Vierailija
13/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:33"]

[/quote]

Mäkin olen miettinyt että kuinkakohan moni niistä verot maksaa, sillä hehän saavat tuotteita palkkioksi mainostusta vastaan eli saadut tuotteet ovat palkkaa. Ihmettelen vaan bloggaajien ahneutta sisällön kustannuksella, joku Xeniakin mainostaa kaurapuuroa... Ei varmaan niillä yli 60.000€ tuloilla puuroa ostella...? :D Mulle ihan sama paljonko mainostaa kukakin ja mitä, mutta ihmettelen että mainostetaan mitä tahansa jotta saadaan rahaa, eikä esim. jotain oikeasti uskottavaa mikä sopisi bloggarin ja blogin tyyliin.

[/quote]

hän varmaa sai kaurapuujen lisäksi rahallisenkin korvauksen tuosta kaurapuurojen hehkuttamisesta :D

Vierailija
14/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:33"]

[/quote]

[/quote]

hän varmaa sai kaurapuujen lisäksi rahallisenkin korvauksen tuosta kaurapuurojen hehkuttamisesta :D

Vierailija
15/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen bloggaaja, joka on saanut pari yhteistyösopimusta. Olen saanut ilmaiseksi jotain pientä. En kuitenkaan ihan pysy kärryillä, miten veroviranomaiset osaisivat yhdistää oikean minäni blogiminääni. Se ei ole mahdollista mitenkään, en bloggaa edes omalla nimelläni.

Vierailija
16/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:39"]Siis miten se verottaja saa tietää, jos bloggaajan julkinimi on vaikka "Sanni" ja hänelle postitetaan satunnaisesti jotain paketteja. Aikamoinen salapoliisi saa verottaja olla, jos osaa yhdistää tämän "Sannin" blogin vaikka verotettavaan Salla Sallaseen (jospa ei bloggaa edes omalla etunimellään). Eri asia on sitten nämä toiminimityypit mutta monet ei-nimekkäät bloggaajatkin tekevät yhteistyöpostauksia ja kuka niitä muka valvoo?

[/quote]

johonki rahasummaan asti noita yhteistyö juttuja voi tehdä ilman että verottajalle täytyy ilmottaa tai verottaja edes on kiinostunut asiasta, mutta halutessaan kyllä he ovat aikamoisia salapoliiseja ;) enkä puhu nyt mistään pikkublogeista jotka saa jotai teepusseja vaa näitä ns. Ammattibloggaajat

Vierailija
17/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noissa suosituissa blogeissa ihan hienost summat pyörii..

Vierailija
18/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:44"]Mä olen bloggaaja, joka on saanut pari yhteistyösopimusta. Olen saanut ilmaiseksi jotain pientä. En kuitenkaan ihan pysy kärryillä, miten veroviranomaiset osaisivat yhdistää oikean minäni blogiminääni. Se ei ole mahdollista mitenkään, en bloggaa edes omalla nimelläni.

[/quote]

hei jos noi yhteistykumppanit on sut löytänyt ni miks ihmees luulet ettei verottaja löydä halutessaan, älä ole tyhmä

Vierailija
19/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No varmaan on saanutkin, kuvittelisin ainakin mutta pointti lähinnä siinä että jotkut mainostavat oikeasti mitä tahansa rahan edestä. Minusta se vaan on jotenkin vähän naurettavaa, että mainostetaan kaikkea maan ja taivaan välillä niin kuin toiset ja siksi en sellaisia blogeja luekaan enää. Arvostan enemmän sitä, että vaikka bloggari mainostaa niin valitsee blogiin laadullisesti sopivia mainoksia, eikä lähde ihan jokaista sampoota ja hammastahnaa hehkuttamaan. Minusta se vie tavallaan epäuskottavuutta bloggarin suosituksilta ja jos kyseessä on pakko olla jokin random tuote, se kuuluisi mielestäni sivupalkkiin eikä postauksen sisällöksi.:)

Vierailija
20/41 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:44"]Mä olen bloggaaja, joka on saanut pari yhteistyösopimusta. Olen saanut ilmaiseksi jotain pientä. En kuitenkaan ihan pysy kärryillä, miten veroviranomaiset osaisivat yhdistää oikean minäni blogiminääni. Se ei ole mahdollista mitenkään, en bloggaa edes omalla nimelläni.

[/quote]

hei jos noi yhteistykumppanit on sut löytänyt ni miks ihmees luulet ettei verottaja löydä halutessaan, älä ole tyhmä

[/quote]

Niin ja verottajalla on kyllä keinoja harmaan talouden estämiseksi ja kun haluavat tutkia jotain asiaa, mutta eipä niitä nyt huudella miten he toimivat;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi