Ihan käsittämätöntä, ettei Katainen ja Kokoomus suostu luopumaan rikkaille
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 17:26"]
Mistä lähtien pariskunta, jossa molemmat tienaa 3500€/kk on teidän mielestä rikkaita? Eikö tuo ole about suomalaisten keskipalkka?
Hyvätuloiset maksavat rutkasti veroja. Lisäksi he maksavat korkeimpia päivähoitomaksuja. Ja nyt haluaisitte vielä ottaa heiltä lapsilisänkin pois? Eikö kaksinkertainen progressio riitä, pitääkö sen olla kolminkertainen?
[/quote]
Haha keskipalkka on your dreams. Eiköhän se todellinen keskipalkka pyöri siinä +/- 2000€/kk. Siis normi duunareilla, suuren ja mahtavan kehä kolmosen ulkopuolella.
Ehdottomasti pois kaikki lapsilistä hyvätuloisilta, sinne ne rahat vaan menee säästöön autokoulua tai asuntoa varten, kun köyhät joutuu elättään sillä lapsensa jokapäiväiset menot.
[/quote]
Ensinnäkin, se on "IN your dreams", huoh, school much?
googlaappa vaikka niin löydät tiedon...sen jälkeen voit goiglata mitä tarkoitta keskipalkka tai keskiarvo...
Oopperat, teatterit ja museot olisi hyviä säästökohteita. Mitään näistä ei tarvita. Ooppera ja teatteri toimii kyllä ihan harrastuspohjaltakin ja museoita voisi karsia ja yhdistääkkin saman katon alle.
J-P
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 17:52"]
on paljon yhteiskunnallisia asioita,joista myös köyhät maksavat ja pelkästään rikkaat nauttivat,koska köyhillä ei ole varaa, että pulinat pois, jos lapsilisät lähtee;Oopperat hienoine taloineen, teatterit hienoine taloineen, museot, kaikki kulttuuri-ja urheilutapahtumat. Lasten kalliit harrastukset, joka ikinen urheilu kenttä ja jäähalli, musiikkitalot yms.yms.yms Yhteisillä verovaroilla kaikki rakennettu ja kaikkia tuetaan. Köyhällä ei ole varaa siihen omavastuuosuuteen, että näitä yhteiskunnan pääasiassa rahoittamia palveluja voisi käyttää. Hävyttömät, kateelliset hyvä-ja keskituloiset;katsokaa peiliin!....älkää aina parkuko.
[/quote]
Ei oopperaan, teatteriin tai museoihin ole mitään tulorajoja. Museoissa on usein ilmaisiltoja, teatterin tai oopperan halvimmat liput eivät paljoa maksa.
Jäähallissa harrastaminen on kallista, koska sitä EI makseta valtion varoista, vaan vanhemmat maksavat jääajan.
Kenellä pienipalkkaisella Köyliön mummolla on varaa lähteä oopperaan? Matkat junalla, yöpymiset yms. kunnei takaisin pääse samana päivänä,ihan verorahoilla rakennettu, osa kunnalis osa valtion verorahoista.
Jäähallit pääosin unnat ja valtiot rakennuttaneet ja taas verorahoilla. Kunnat tukee joka ainoaa jäävuoroa.
Olen kunnallispäättäjä, 26
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:18"]Se on lähes tulkoon AINA jokaisen oma valinta, päätyykö köyhäksi tai sairaaksi (ei oteta huomioon sairauksia).
Tiedän tämän itse ja olen niin väsynyt "yhyyy rikkaat pissii silmään, mulle kaikki maailman avustukset, olen KÖYHÄ nyyh" - asenteeseen.
Itse olen perheestä, jonka kotona ei ollut lämpöä, vettä, eikä wc. Tiedän todellakin mitä köyhyys on. Muut lapset harrastivat kaikenlaisia hienouksia ja tekivät perheineen lomia ulkomaille. Minä en koskaan. En kuitenkaan valittanut, vaan olin onnellinen kaikkeen mitä minulla oli ja ennen kaikkea MAHDOLLISUUKSIIN mitä minulle suotiin. Suomessa jokainen pystyy kouluttamaan itsensä vaikka mihin. Kaikki on kiinni asenteesta. Opittu köyhyys on yleinen malli Suomessa, mutta siitä on mahdollisuus päästä eroon.
Itselläni ei ole koskaan tullut edes mielenkään, että rikkailta pitäisi enemmän ottaa pois. He maksavat jo älyttömiä summia. Teidän pitäisi olla kiitollisia tai tavoitella itse parempi tuloisia ammatteja.
T. Lääkäri
[/quote]
*rikkaaksi, ei sairaaksi :D
Sinulle 51, ei ne oopperat paljoa maksa, mutta sille maksaa, kenellä ei ole varaa ruokaa hankkia lapsilleen!
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:11"]
Jos tienaisin vuodessa edes 40 000 euroa, pitäisin itseäni melko varakkaana ja onnellisena. <3
[/quote]
Mutta anna arvaan, lapsilisä kelpaisi edelleen
[/quote]
Itse tienasin karvan verran alle 200k€ ja kyllä -lapsilisät kelpaavat edelleen.
Niitä tulee tuollaiset 69k€ vuosien mittaan (0-16v, 3 lasta) ja kaikki ne sijoitetaan tuottavasti.
Niin, että kaikilla pitäisi olla aina samat etuudet kuin kaikilla muillakin erilaisista tekijöistä huolimatta. Suhteutetaan tämä asia pienempiin ilmiöihin:
Kun se luokan hikari saa 10 kokeesta ja se Eetu vain sen 6, niin tehdäänpä näin, että luovuttakoon se hikari numerostaan kaksi pykälää, jolloin molemmilla arvosanat on 8. Näin kaikilla on hyvä mieli. Ei sillä ole mitään väliä, vaikka hikari luki kokeeseen ahkerasti, kun taas Eetu jätti kirjan kokonaan avaamatta. Tämä on sitä kuuluisaa TASA-ARVOA.
Reilua?
Miettikää tämä rikkaiden ja köyhien kannalta. Rikas tekee kaiken työn (liioitellusti), mutta ei saa mitään vastineeksi. Reilua?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:18"]Se on lähes tulkoon AINA jokaisen oma valinta, päätyykö köyhäksi tai sairaaksi (ei oteta huomioon sairauksia).
Et todellakaan voi olla lääkäri tai olet ainakin emotionaalisesti jälkeen jäänyt. Ei todellakaan ole samat lähtökohdat köyhillä ja rikkailla lähteä lääkäriksi lukemaan. Jos itse olet köyhistä oloista vähän parempaan ponnistanut, onneksi olkoon!
Köyhyys on oikeasti "periytyvää" lähtee jo kodista,kasvatuksesta ja paljon myös tuurista liikkeelle elämän edellytykset.
Jatka haaveilua, lääkärin ammatista, joskus haaveet kantaa kauas....
Tiedän tämän itse ja olen niin väsynyt "yhyyy rikkaat pissii silmään, mulle kaikki maailman avustukset, olen KÖYHÄ nyyh" - asenteeseen.
Itse olen perheestä, jonka kotona ei ollut lämpöä, vettä, eikä wc. Tiedän todellakin mitä köyhyys on. Muut lapset harrastivat kaikenlaisia hienouksia ja tekivät perheineen lomia ulkomaille. Minä en koskaan. En kuitenkaan valittanut, vaan olin onnellinen kaikkeen mitä minulla oli ja ennen kaikkea MAHDOLLISUUKSIIN mitä minulle suotiin. Suomessa jokainen pystyy kouluttamaan itsensä vaikka mihin. Kaikki on kiinni asenteesta. Opittu köyhyys on yleinen malli Suomessa, mutta siitä on mahdollisuus päästä eroon.
Itselläni ei ole koskaan tullut edes mielenkään, että rikkailta pitäisi enemmän ottaa pois. He maksavat jo älyttömiä summia. Teidän pitäisi olla kiitollisia tai tavoitella itse parempi tuloisia ammatteja.
T. Lääkäri
[/quote]
*rikkaaksi, ei sairaaksi :D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:20"]
Oopperat, teatterit ja museot olisi hyviä säästökohteita. Mitään näistä ei tarvita. Ooppera ja teatteri toimii kyllä ihan harrastuspohjaltakin ja museoita voisi karsia ja yhdistääkkin saman katon alle.
J-P
[/quote]
J-P vapaa sana, paljon työttömän YH:n tulisi saada tukia yhteensä per kuukausi mielestäsi ja millä perustein sen saisi. Muistathan, että kyseinen summa ei saisi kannustaa jäämään työttömäksi
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:27"]
Niin, että kaikilla pitäisi olla aina samat etuudet kuin kaikilla muillakin erilaisista tekijöistä huolimatta. Suhteutetaan tämä asia pienempiin ilmiöihin:
Kun se luokan hikari saa 10 kokeesta ja se Eetu vain sen 6, niin tehdäänpä näin, että luovuttakoon se hikari numerostaan kaksi pykälää, jolloin molemmilla arvosanat on 8. Näin kaikilla on hyvä mieli. Ei sillä ole mitään väliä, vaikka hikari luki kokeeseen ahkerasti, kun taas Eetu jätti kirjan kokonaan avaamatta. Tämä on sitä kuuluisaa TASA-ARVOA.
Reilua?
Miettikää tämä rikkaiden ja köyhien kannalta. Rikas tekee kaiken työn (liioitellusti), mutta ei saa mitään vastineeksi. Reilua?
[/quote]
Ei reilua mutta ah, niin suomalaista.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 17:27"]
Porvarille ei ole mikään niin arvokas kuin köyhältä riistetty avustus roponen. Kokoomus on tehnyt niin paljon vahinkoa Suomelle että se pitäisi sulkea oppositioon ja harkita sen toiminnan kieltämistä.
[/quote]
Täysi KOMPPI!!!
[/quote]
ei kokoomus ole pissinyt linssiin, kokoomus on ollut kokoajan oma itsensä.
en ymmärrä miksi huono tuloiset äänestivät kokoomusta. Tyhmiä?
Keskipalkka ei todellakaan ole mikään 3000€.
Ainakin Keski-Suomessa myyjät ja toimistontädit saa alle 2000€ palkka. Yks kaveri oli lastenohjaajana, niin sai varmaan jotain 1500€ ja sit muutti Helsinkiin niin palkka oli heti yli 2000€.
Joku mietti tätä paradoksia, että rikkaita on niin vähän, etteivät heidän lapsilisänsä tunnu valtion kassassa missään, mutta samalla heidän maksamansa verot ovat niin tärkeitä, ettei heitä kannata suututtaa ja kannustaa lähtemään Suomesta. Ensivilkaisulla tuo tuntuu järjettömältä, mutta siinä on takana ihan järkevä argumentti.
Tähänkin, niin kuin moneen muuhunkin asiaan, pätee ns. 20/80-sääntö, vaikkei toki ihan juuri näillä luvuilla. Jos lapsiperheet laitettaisiin tulojen mukaan järjestykseen ja se korkein viidennes maksaisi 80% yhteenlasketuista tuloveroista, niin kannattaisiko 20 prosentin säästön takia mahdollisesti suututtaa se ihmisjoukko, joka toimii niin sanotusti maksumiehinä? Jos tämä olisikin joillekin lapsiperheille se kynnyskysymys ja viimeinen pisara, joka sinetöisi päätöksen ulkomaille muuttumisesta, niin yksi säästetty lapsilisä olisi pieni kärpäsenkakka verrattuna siihen summaan, joka menisi menetetyissä verotuloissa.
Moni täällä on sanonut, ettei tämä seitsemän prosentin leikkaus tunnu oikeastaan missään, mutta kyse on periaatteesta. Niin se on tämänkin asian kohdalla. Lapsilisän perusperiaate on se, että se kuuluu kaikille ja tasaa lasten kasvattamisesta johtuvia kuluja, jotka eivät ole yhtään sen pienempiä rikkaille kuin köyhemmillekään. Suomessa tuloeroja pinennetään jo lukemattoman monilla tavoilla - progressiivisella tuloverotuksella, pääomaverolla, perintöverolla, päivähoitomaksuilla, toimeentulotuella, asumistuella, erilaisilla tuetuilla asumismuodoilla ja niin edelleen. Ehkä voisi olla edes yksi tuki, joka on täysin sama kaikille lapsiperheille tulotasosta riippumatta.
Tämä nyt ei suoranaisesti ole minun oma mielipiteeni, enkä minä tosiaankaan ostaisi menolippua ulkomaille, vaikka hyvätuloisten lapsilisistä luovuttaisiin. Halusin vain tuoda esille, että tälle päätökselle on ihan oikeat perustelut eikä pelkkä Kokoomuksen ahneus.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:27"]
Reilua?
[/quote]
Mahtava esimerkki! Unohdetaan hetkeksi se pieni prosentti joka on täysin ilman omaa syytää joutunut huonoon rahalliseen tilanteeseen ja varmasti pienellä avustuksella vielä nousee köyhyydesta ja olisi kiva kuulla näiden "köyhien" mielipiteitä tähän esimerkkiin!
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 17:27"]
Porvarille ei ole mikään niin arvokas kuin köyhältä riistetty avustus roponen. Kokoomus on tehnyt niin paljon vahinkoa Suomelle että se pitäisi sulkea oppositioon ja harkita sen toiminnan kieltämistä.
[/quote]
Täysi KOMPPI!!!
[/quote]
ei kokoomus ole pissinyt linssiin, kokoomus on ollut kokoajan oma itsensä.
en ymmärrä miksi huono tuloiset äänestivät kokoomusta. Tyhmiä?
[/quote]
Ihmiset ovat vaan ymmärtäneet että vasemmistolainen politiikka ei toimi eikä todellakaan ole ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:42"]
Ainakin Keski-Suomessa myyjät ja toimistontädit saa alle 2000€ palkka. Yks kaveri oli lastenohjaajana, niin sai varmaan jotain 1500€ ja sit muutti Helsinkiin niin palkka oli heti yli 2000€.
[/quote]
Tilastokeskuksen mukaan suomalaisten keskipalkka on vähän yli 3000 e/kk. Mutta emme tietenkään usko Tilastokeskusta, emmehän?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:48"]
[/quote]
Tilastokeskuksen mukaan suomalaisten keskipalkka on vähän yli 3000 e/kk. Mutta emme tietenkään usko Tilastokeskusta, emmehän?
[/quote]
Miljonäärit nostaa tuota "keskipalkkaa" ihan kivasti. Kun joku tienaa miljoonan ja joku 15000€ niin onhan se vuoden keskipalkkakin ihan kiva luku. Mediaanipalkka taitaa olla joku vähän päälle 2000€.
Ei noihin tilastoihin ole uskomista. Ensisynnyttäjien keski-ikä on muka 30v ja suurin osa kansasta arvostaa nykyhallitusta ja mitä vielä..
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:54"]
[/quote]
[/quote]
Miljonäärit nostaa tuota "keskipalkkaa" ihan kivasti. Kun joku tienaa miljoonan ja joku 15000€ niin onhan se vuoden keskipalkkakin ihan kiva luku. Mediaanipalkka taitaa olla joku vähän päälle 2000€.
Ei noihin tilastoihin ole uskomista. Ensisynnyttäjien keski-ikä on muka 30v ja suurin osa kansasta arvostaa nykyhallitusta ja mitä vielä..
[/quote]
Mutta eihän niitä suomeen veroja maksavia miljonäärejä pitänyt olla eli ei heitä tässä tilastossakaan pitäisi näkyä!!! XD
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
EN tiedä mistä landelta olet kotoisin, mutta pääkaupunki seudulla lapsia ei saada 20vuotiaana. Ja me edustamme yhtä viides osaa suomalaisista!
Se on lähes tulkoon AINA jokaisen oma valinta, päätyykö köyhäksi tai sairaaksi (ei oteta huomioon sairauksia).
T. Lääkäri