Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä jäänyt face auki

Vierailija
28.03.2014 |

saako nyt käydä tutkiin viestit ja muut? Vai sulkea vain mokoma. 

Jokainen mielipide vaikuttaa, mitä sinä tekisit

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään katsoisi. Ne viestit eivät ole tarkoitettu sinulle. Jos miehesi viestittelee esim. kavereiden kanssa fb:ssä niin ne jutut ovat heidän välisiään. En tykkäisi jos saisin tietää että kaverin puoliso on kytännyt meidän viestejämme.

Vierailija
22/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsoisi viestejä. Mieheni kaverit ovat luottamuksella laittaneet juttujaan vain mieheni luettavaksi, eivätkä varmaankaan halua niitä kolmannen osapuolen nähtäville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman mielenrauhasi vuoksi, sulje se heti. Mieti miten haluaisit tomittavan sinun kohdallasi?

Haluaisitko et esim. äitisi tai lapsesi lukisi viestisi?

Vierailija
24/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kyllä utelias, mutta ei mun omatunto kestäisi jos menisin kaiken selailemaan. Kerran oli tällainen tilaisuus, klikkasin viestifeedin auki ja katsoin vain keiltä on tullut viestejä, en avannut kuitenkaan keskusteluja. Jo pelkästään siitä tuli luihu olo.

Vierailija
25/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään lue. Mutta perinteinen status-päivtys on ihan pakko kirjottaa. suosituin aihe näissä varmasti on kakkaaminen :) Mitä nolompi sen parempi!

Vierailija
26/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21: Aivan. Kyse ei ole pelkästään ap:n miehen kirjoittamista teksteistä. Kaikki ne, jotka sanovat, ettei heillä ole mitään salattavaa, kannattaisi muistaa, että teille voi joku muu kirjoittaa luottamuksella asioistaan.

Vierailija
27/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jokaisella (3h) omat koneet, eikä kukaan mene toisen koneelle ilman pakottavaa syytä. Oma kone on vähän kuin oma hammasharja, en haluaisi että kukaan toinen käyttää sitäkään luvatta.

Joten vastaus on,että en lukisi, enkä tekisi mitään muutakaan.

Vierailija
28/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:39"]

Oman mielenrauhasi vuoksi, sulje se heti. Mieti miten haluaisit tomittavan sinun kohdallasi?

Haluaisitko et esim. äitisi tai lapsesi lukisi viestisi?

[/quote]

Minun äiti luki aina kaikki mitä kirjoitin päiväkirjaan.

Ja lapsikin saa lukea mun viestit, kun ei niissä ole mitään salattavaa, jos keskustelen jonkun kanssa asioista, käyn keskustelut muualla kuin facessa. Oikeasti ei kai kukaan käy luottamuksellisia keskusteluja jossaan somessa? Ei voi olla totta.

Vierailija
29/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lukisit? Sulje pois.

Vierailija
30/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja lapsikin saa lukea mun viestit, kun ei niissä ole mitään salattavaa, jos keskustelen jonkun kanssa asioista, käyn keskustelut muualla kuin facessa. Oikeasti ei kai kukaan käy luottamuksellisia keskusteluja jossaan somessa? Ei voi olla totta."

Somessa on myös yksityisviestien puoli ja siellä kyllä voidaan käydä hyvinkin henkilökohtaisia keskusteluja ystävien, jotka asuvat kaukana toisistaan, kanssa. Valitettavaa ettei sinulle ole tuollaisesta kokemusta.

Vierailija
31/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella on oikeus yksityisyyteen, oli salattavaa tai ei. 

Vierailija
32/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:43"]

Meillä on jokaisella (3h) omat koneet, eikä kukaan mene toisen koneelle ilman pakottavaa syytä. Oma kone on vähän kuin oma hammasharja, en haluaisi että kukaan toinen käyttää sitäkään luvatta.

Joten vastaus on,että en lukisi, enkä tekisi mitään muutakaan.

[/quote]

Oi, mutta kun kaikilla ei ole varaa ostaa useampaa konetta, tai edes tarvetta useammalle koneelle. Turhaa tuhlailua sellainen

Vierailija
33/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:27"]

On se hyvä, ettei meistä kumpikaan ole feispuukissa, ei ole noitakaan ongelmia. :)

[/quote]

Täällä myös samanlainen pari. Emme myöskään tavanneet deitti palstoilla, vaan ihan reaali maailmassa. :)  Kummasti helpottaa kun kuuntelee tuttujen vaikeuksia ja näitä viestejä... Harva mies tuntuu sen netti sensseilyn jättävän vaikka "uusi kumppani" löytyisikin. Toinen on miehet jotka katsovat aiheelliseksi käyttää aikaa entisten naispuolisten ystävien kanssa yhteydenpitoon, vaikka olisi perhettä ja velvotteita...omia kavereita ja harrastuksia.

Vierailija
34/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:45"]

"Ja lapsikin saa lukea mun viestit, kun ei niissä ole mitään salattavaa, jos keskustelen jonkun kanssa asioista, käyn keskustelut muualla kuin facessa. Oikeasti ei kai kukaan käy luottamuksellisia keskusteluja jossaan somessa? Ei voi olla totta."

Somessa on myös yksityisviestien puoli ja siellä kyllä voidaan käydä hyvinkin henkilökohtaisia keskusteluja ystävien, jotka asuvat kaukana toisistaan, kanssa. Valitettavaa ettei sinulle ole tuollaisesta kokemusta.

[/quote]

On kyllä, mutta olen sellainen että haluan kuulla ihmisen äänen, eli soitan tai ystäväni soittavat minulle, joskus jopa videopuhelut on käytössä tai skypepuhelut. Nykyään muuten suurinosa käyttää whatsappia, keskusteluun eikä face-meseä, se kun on epäluotettava ja kerää tietoja ihmisistä.

Mutta asian vierestähän toikin on

En aio lukea miehen viestejä :-) kirjoitin miehelle päivityksen jossa ilmoittaa olevansa pönttöön jumittuneena

Vierailija
35/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:27"]

On se hyvä, ettei meistä kumpikaan ole feispuukissa, ei ole noitakaan ongelmia. :)

[/quote]

Täällä myös samanlainen pari. Emme myöskään tavanneet deitti palstoilla, vaan ihan reaali maailmassa. :)  Kummasti helpottaa kun kuuntelee tuttujen vaikeuksia ja näitä viestejä... Harva mies tuntuu sen netti sensseilyn jättävän vaikka "uusi kumppani" löytyisikin. Toinen on miehet jotka katsovat aiheelliseksi käyttää aikaa entisten naispuolisten ystävien kanssa yhteydenpitoon, vaikka olisi perhettä ja velvotteita...omia kavereita ja harrastuksia.

[/quote]

Totta, osa ihmisistä luulee että voi pelata toisilla ihmisillä ja pitää ns. varalla exiä ja muita panoja. Koko facebook voisi kaatua minun mielestä, loppua omaan mahdottomuuteensa. Vaikka eihän se Fb:n vika ole jos ihmiset käyttää sitä pettämistarkoitukseen. Jokainen tekee valintoja, hyviä tai huonoja

Vierailija
36/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:18"]

saako nyt käydä tutkiin viestit ja muut? Vai sulkea vain mokoma. 

Jokainen mielipide vaikuttaa, mitä sinä tekisit

[/quote]

Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin luottamus, kirjesalaisuus, yksityisyydensuoja, omatunto...? Missään nimessä et saa tutkia miehesi FB-puuhailuja vaikka kuinka olisi jäänyt auki koneelle!

Meidän taloudessa tätä sattuu harva se päivä, kun yhteistä konetta käytetään. Monesti olen avannut FB:n niin että miehen profiili on unohtunut auki, mutta aina olen kirjannut hänet ulos välittömästi. Oma moraalini on ehdoton tässä asiassa.

Vierailija
37/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsapp kerää myös tietoja ihmisistä, huomasin sen kirjoitettuani sinne eräästä aiheesta, jota Facebook ja Google alkoivat sitten minulle mainostamaan heti seuraavalla klikkauksella. Ja siis aihe oli tosi random, josta en kirjoittanut mitään esim. Facebookiin, että ei voinut olla sattumaa tämä.

Vierailija
38/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:45"]

[/quote]

On kyllä, mutta olen sellainen että haluan kuulla ihmisen äänen, eli soitan tai ystäväni soittavat minulle, joskus jopa videopuhelut on käytössä tai skypepuhelut. Nykyään muuten suurinosa käyttää whatsappia, keskusteluun eikä face-meseä, se kun on epäluotettava ja kerää tietoja ihmisistä.

[/quote]

Facebook omistaa myös whatsappin. Luuletko ettei se kerää tietoja?

Vierailija
39/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin miehen Face suljettu, en edes katsonut kelle tai kuka on miehelle kirjoittanut. Voin nyt jättää omani auki kun lähden töihin, katson mitä mulla lukee illalla

Vierailija
40/57 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kun face omistaa Whatsapp:in, niin tietojen keruu on käynnistynyt. 

käytetään vaikka Chaton:ia tai GoChat:ia 

Kik:iä tai ihan tavallista txtaria.