G: Äitisi ammatti ja oma ammattisi
Katsotaan miten hyvin korreloivat satunnaisotannalla :)
Kommentit (126)
Äiti myyjä, minä terveydenhoitaja
Äiti merkantti, teki erilaisia toimistotöitä, kuoli niin nuorena, ettei voi tietää, mihin olisi lopulta päätynyt. Minä olen FM, tehnyt erilaisia toimisto- ja asiakapalvelutöitä, ja nyt teknistä myyntiä. En silti katso koulutukseni menneen hukkaan.
Äiti palkanlaskija, minä tuleva palkanlaskija.
Äitini oli maatalon emäntä, kansakoulupohjalta.
Minä olen johdon sihteeri.
Äiti: kielenkääntäjä, Minä: toimittaja. Bonuksena äidinäiti: äidinkielen opettaja. Eli aika "kielellistä" sakkia ollaan :)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:47"]Myyjiä molemmat :)
[/quote]
Sama!
Äiti on toiminnanjohtaja vanhustenhoitoalalla minä olen logistiikan spesialisti suuressa tavarataloketjussa. Kummallakin koulutus kaupan alalta: äiti merkantti, itse AMK (ei tosin tradenomi)
Äiti tehdastyöläinen, minä tutkija.
Äitini professori, minä siivooja.
Vai miten se nyt meni...
Äitini sairaanhoitaja, minä lääkäri.
Äiti: karjakko, keittäjä, huoltoaseman työntekijä, sittemmin laitossiivooja. Minä: toimistosihteeri, tulkki, opettaja, nykyään kääntäjä.
No, korreloiko vastaukset AP:n mielestä?
Meillä äidillä teknisesti korkeampi koulutus kuin mulla, äiti (ja isä) lääkäreitä (LL, erikoislääkäritutkinnot), minä YTM toimittajana.
Äidilläni on kätilön sekä metallialan paperit. Minä olen painaja.
Äiti on iltalukion käynyt, opiskeli äidinkielenopettajaksi, jätti yliopiston kesken. Sen jälkeen opiskellut sähköpiirtäjäksi, lähihoitajaksi, ajanut taksia ja hoitanut lapsia.
Itse haen oikikseen, ja toivon, että kohtaloni on valmistua lakimieheksi.
Äitini oli ensin siivooja ja sittemmin perusti pikkuisen putiikin, yksinyrittäjä. Ei ammatillista koulutusta Minä olen insinööri suunnittelutehtävissä.
Äiti tehdastyöntekijä, kansakoulu, sittemmin uudelleenkoulutus perushoitaja (vastaa nykyään lähihoitaja), nyt eläkkeellä. Isä arkkitehti. Minä viestintäpäällikkö, FM. Mummot ja vaarit käyneet vain kansakoulun tai kiertokoulun.
Numeron 77 insinöörin molemmat mummot olivat piikoja, kerrotaan nyt sekin, olen sen verran iäkäs jo että mummoni ovat eläneet piikakaudella.
Äiti vaatetussuunnittelija/designer ja itseoppinut taiteilija, jolla elättää nykyään itsensä.
Itse elokuva-alalla, tekijänä. Yliopistossa opinnot kesken.
Äiti vaatetussuunnittelija/designer ja itseoppinut taiteilija, jolla elättää nykyään itsensä.
Itse elokuva-alalla, tekijänä. Yliopistossa opinnot kesken.
Merkantti ja minä merkonomi. :D En olisi ikipäivänä uskonut, että äidin jalanjälkiä menen. Aina olin ajatellut, että isäni ammatti on lähempänä sitä mistä tykkään enkä edes ollut ajatellut äitini ammattia mitenkään, kun pidin itsestään selvänä, että menen korkeakouluun. Pari vuotta sitten päätinkin opiskella merkonomiksi ja nyt sitten ollaan molemmat palkanlaskijoita.