G: Äitisi ammatti ja oma ammattisi
Katsotaan miten hyvin korreloivat satunnaisotannalla :)
Kommentit (126)
Äiti oli pankkialalla-sitten kotiäiti-kotirouva
Minä pankkiala-kotiäiti nyt kotirouva
Äiti toimittaja ja valtiotieteen maisteri, minä toimihenkilö yo-ja amispohjalla, tytär ammattikorkean käynyt taiteilija.
Äitini oli maatilan emäntä (korkein koulutus kansanopisto). Minä sanomalehdentoimittaja, FM.
Äiti pappi, minä kuvataiteen maisteri.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:40"]
Miten oletat niiden korreloivan?
Äitini on sairaanhoitaja (amk), minä valtion virkamies (vtm). Isoäiti oli peruskoulun käynyt maanviljelijä, joten 1-2 koulutustasoa on joka sukupolvena noustu.
[/quote]
en muuten usko, tai sit sulla on tosi nuori isoäiti ja äitisikin on enintään teiniäiti.
Minä tohtoriopiskelija (FM), äiti siivooja.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:47"]
Myyjiä molemmat :)
[/quote]
Samma här!
Äiti kokoonpanija tehdastyössä, ei koulutusta.
Minä rekkakuski, koulutuksena merkonomi.
Äiti it-asiantuntija, minä it-konsultti.
Äitini on musiikinopettaja, minä taideopettaja.
Äiti äidinkielen ope, minä en ikinä valmistunut mutta insinöörin töitä teen.
Taitaa tulla isän puolelta... hän on fysiikan tohtori.
äitini kouluttamaton kaupan kassa, minä amk-virkamies.
Yhteen aikaan äitini tiensi iltalisien takia enemmän kuin minä :p
Äiti on sairaanhoitaja, minulla ei ole ammattia, olen fil.kandi mutta vielä opiskelija.
Äiti maatilan emäntä (eläkkeellä) ja minulla opistoinsinöörin koulutus, projektipäällikkönä työskentelen.
Äiti talousjohtaja (ekonomi), minä viestintäpäällikkö (FM)
Äiti: Kaupanmyyjä, minä: ohjelmistoarkkitehti
Äiti oli kääntäjä, ulkomailla opiskellut. Minä olen KTM, asiantuntijatehtävissä. Isoäitini yo, varakkaan perheen tytär eikä ollut töissä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:44"]Äitini sairaanhoitaja (yliopisto), minä kokki, ylioppilas ja ao:n käynyt.
[/quote]
Sairaanhoitaja, yliopisto? Valmustunut joksikin yliopistosta, mutta työskentelee sairaanhoitajana?
[/quote]
Olen eri vastaaja, mutta mitäs kummallista tuossa nyt olisi? Onhan av:llakin pilvin pimein kommentteja, joissa surraan sitä, kun ei pääse oman alan töihin. Jotkut tietenkin (ehkä myös yllämainittu äiti) ovat tarkoituksella valinneet muunlaisen työn. Minullakin on yliopistotutkinto, mutta olen omasta halustani työssä, johon riittäisi lukio. Tämä on vain niin paljon helpompaa elämää :).
Äiti kanslisti, minä metsäluonnonhoitaja.