G: Äitisi ammatti ja oma ammattisi
Katsotaan miten hyvin korreloivat satunnaisotannalla :)
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:59"]
Äiti vaatetussuunnittelija/designer ja itseoppinut taiteilija, jolla elättää nykyään itsensä.
Itse elokuva-alalla, tekijänä. Yliopistossa opinnot kesken.
[/quote]
Lisäys siis, että äidilläni AMK-koulutus.
Äiti koulusihteeri, minä graafinen suunnittelija (mainostoimistossa).
Äiti on ompelija, kävi kyllä aikuisena laskentamerkonomiksi asti koulua, mutta ei mennyt sille alalle koskaan töihin, vaikka alunperin niin suunnitteli. Sai työpaikan ompelijana, ja työkaverit oli niin kivoja, niin ei sitten lähtenyt vaihtamaan työpaikkaa. Minä olen työtön isännöitsijä, saattaa olla että pian pääsen töihin.
Äiti FM, neuvotteleva virkamies, minä FM, ylitarkastaja.
Koulunkäynnin avustaja nykyisin, itse sh amk
Äitini sairaanhoitaja, minä lääkäri. Isoäiti oli kouluttamaton maatilan emäntä, joten multaa se on minullakin varpaissani :)
Äitini sairaanhoitaja, minä lääkäri. Isoäiti oli kouluttamaton maatilan emäntä, joten multaa se on minullakin varpaissani :)
Äitini on menestynyt uranainen, toimitusjohtaja.
Itse olen työtön, köyhä useamman lapsen (eri miehille) yh-äiti, te puhutte meistä täällä nimellä WT :)
Äiti juristi, minä kirjastonhoitaja/informaatikko.
äidinäiti käsityöneuvoja, äiti kielenkääntäjä, minä toimittaja. isä rakennusmestari, isänäiti siivooja.
Äiti oli myyjä, ei koulutusta, mutta oli erittäin pidetty ja työnantajan ja asiakkaiden arvostama. Minä merkonomi, toimistosihteeri, tytär FM, lukion lehtori, apulaisrehtori. Äitini äiti oli pienviljelystilan emäntä.
Äiti lääkäri, minä amk-opettaja.
Äiti sairaanhoitaja, itse olen puutarhuri.
Sairaanhoitaja-äiti, lääkäriminä.
Ööö... äitini on käynyt kauppakorkeakoulun vai minkä lie. Muistaakseni. Jossain asiantuntijahommissa sitten oli. Nyt opiskelee kääntäjäksi yliopistolla.
Ite olen yo-merkonomi ja pyrin vielä insinööriksi(AMK).
Suurimmalla osalla vastaajista taitaa olla saman tasoinen tai korkeampi tutkinto kuin aidillaan. Nykyaan ollaan paljon koulutetumpia kuin aiemmin, mutta erityisesti aidilla on "valtaa" naissa asioissa? onko tutkittu tieteellisesti?
Oma aitini on kansakoulun kaynyt, ja kotiaitina ollut.Ei siis varsinaista ammattia.Itse olen FT (biologia),sukuni ainut ja ehka siten "musta lammas"
Kiinnostaisi erit. nro 90 jonka vanhammat korkeissa asemissa ja itse tyoton (wt omien sanojen mukaan) miksei opiskellut? oliko tarkoitusellista irtiottoa vanhempien valintoihin?
Äiti uudelleen kouluttautunut (aiemmin kampaaja, tarjoilija, sihteeri...) lähihoitajaksi. Itse olen sairaanhoitaja.
Äiti lastenlääkäri, minä työtön ja kouluttamaton luuseri
Äiti terveydenhoitaja, minä sairaanhoitaja (tuleva farmaseutti)
Isä DI, veli DI