G: Äitisi ammatti ja oma ammattisi
Katsotaan miten hyvin korreloivat satunnaisotannalla :)
Kommentit (126)
Minä tutkija (yhteiskuntatieteiden maisteri), äiti toimistosihteeri (merkonomi).
Äitini kodinhoitaja (vastaa nykyään vissiin perushoitajaa/lähihoitajaa?). Ei tosin tee ko. työtä. Itse olen sh.
Äiti maatilan emäntä (koulutus karjatalouteen maatalousoppilaitoksessa 60-luvulla)
Mä olen puheterapeutti.
Miten oletat niiden korreloivan?
Äitini on sairaanhoitaja (amk), minä valtion virkamies (vtm). Isoäiti oli peruskoulun käynyt maanviljelijä, joten 1-2 koulutustasoa on joka sukupolvena noustu.
Äitini sairaanhoitaja (yliopisto), minä kokki, ylioppilas ja ao:n käynyt.
Äiti kuvaamataidonopettaja eli taiteenmaisteri taikista, minä ammattikorkeakouluopiskelija ja valmistun graafiseksi suunnittelijaksi.
Isäni on myös taiteen maisteri. Minä ja velijeni (ammattikorkea) olemme alemmin koulutettuja kun vanhempamme.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:44"]Äitini sairaanhoitaja (yliopisto), minä kokki, ylioppilas ja ao:n käynyt.
[/quote]
Sairaanhoitaja, yliopisto? Valmustunut joksikin yliopistosta, mutta työskentelee sairaanhoitajana?
Äiti on uudelleenkouluttaitunut ja nykyisin lh, olen lto eli yks ylemmäs. Isovanhemmat ovat kaikki hoiva alalla (harvinaisia miehiä tuossa ikäluokassa).