Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhearki on yhtä helvetin myrskyä ja sotkua

Vierailija
23.11.2020 |

Tuntuu että nykysi romantisoidaan ajatusta siitä että lapsiarki on helvettiä ja toivotaan että äiti saisi nanosekan päivässä omaa aikaa. On tukiverkkoa ja yksivuotiaat kakarat päivähoidossa. Mies ei hoida hommiaan. Miksi nää kuviot nostaa päätään lapsiarkikeskustelusta. Se on helvettia mutta silti ne kakarat hommattava ja lisää vaan pukattava.

t. lapseton

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ei ole ollenkaan tuollaista! Kivaa ja antoisaa se on! Jos lapsia oikeasti haluaa, siitä osaa nauttia! Jos ei, niin sittenhän ne lapset kannattaa jättää tekemättä!

Vierailija
2/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin lapsiarki oli mukavaa. Kolme poikaa reilun parin vuoden välein. Raskasta ei ollut. Olin kotona melkein kuusi vuotta lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä paskaa ihan oikeesti. Onneks ne on kaikki jo koulussa.

Vierailija
4/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeessä lapset kannattaa saada jos tuntee valtavaa paloa kasvattaa uutta polvea. Missään nimessä ei mikäli yhtään empii. Lapsia on hankala peruuttaa.

Vierailija
5/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nipise lapseton, vaan hommaa itsellesikin jos haluat. Sittenpähän voit tehdä omat havaintosi. Nyt havaintosi ovat vain sanahelinää.

Vierailija
6/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, aikansa. Nyt kun homma on jo hoidettu niin sitä jaksaisi päivän silloin tällöin.

Vierailija
7/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen kanssa on leppoisaa. Lelut ja leikit pysyy pääsääntöisesti lapsen huoneessa. Me vanhemmat saadaan helposti omaa aikaa sekä yhteistä aikaa, koska yhdelle lapselle hoitajia löytyy. Talouskin kestää.

Yhtään enempää lapsia en haluaisi. Nyt voidaan itse päättää, milloin tänne voi tulla kavereita. Ei tarvitse kuunnella meteliä kaikkina päivinä.

Vierailija
8/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden lapsen kanssa on leppoisaa. Lelut ja leikit pysyy pääsääntöisesti lapsen huoneessa. Me vanhemmat saadaan helposti omaa aikaa sekä yhteistä aikaa, koska yhdelle lapselle hoitajia löytyy. Talouskin kestää.

Yhtään enempää lapsia en haluaisi. Nyt voidaan itse päättää, milloin tänne voi tulla kavereita. Ei tarvitse kuunnella meteliä kaikkina päivinä.

Totta tämäkin. Mutta onko kivaa, kun lapsesi kasvaa ihan yksin. Hautaakin joku päivä sinut yksin, ja sitten hänellä ei ole enää ketään, joka tietäisi ja tuntisi hänet kunnolla.

Vierailija
9/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nipise lapseton, vaan hommaa itsellesikin jos haluat. Sittenpähän voit tehdä omat havaintosi. Nyt havaintosi ovat vain sanahelinää.

Herranjumala ei! Lapsia ei synnytetä kokeiluun. 18 vuotta tulee sietää mm. itkua,sotkua, mielialavaihteluita, rahanmenoa..

Vierailija
10/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä paskaa ihan oikeesti. Onneks ne on kaikki jo koulussa.

Tämä tiivistää sen mitä en voi ymmärtää näissä monilapsisten perheiden vinkujissa. Ensimmäisen jälkeen pitäisi jo tietää mitä se arki pienen lapsen kanssa on. Mutta ei, kun pukataan vai lisää ja sitten vingutaan kun ei ole omaa aikaa ja rahat on loppu ja minnekkään ei raaski matkustaa jne. jne. 

Vierailija
11/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tämäkin. Mutta onko kivaa, kun lapsesi kasvaa ihan yksin. Hautaakin joku päivä sinut yksin, ja sitten hänellä ei ole enää ketään, joka tietäisi ja tuntisi hänet kunnolla.

Mut tuntee kyllä puoliso paljon paremmin kuin veli. Ollaan asuttukin kauemmin yhdessä. Vanhemmat edelleen hengissä.

Vierailija
12/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin kateellinen sinulle. Meillä tuota kesti 7v. Rakastin sitä aikaa. Oli ihana reissata yhden kanssa ja panostaa siihen ainokaiseen. Esikoinen oli ja on edelleen fiksu ja hänen kanssaan on helppoa olla. Mieheni toiveesta teimme kuitenkin vielä toisenkin lapsen vaikka olinkin ihan eri mieltä asiasta. Mieheni toiveena oli PALJON lapsia, joten joustin sillä yhdellä.

No nyt mieskin harmittelee että miksi tehtiin se toinenkin. Tämä toinen olikin sitten eri maata kuin esikoinen ja hän hakee huomiota huutamalla ja raivoamalla. Tuntuu että pakka on levähtänyt auki ja olen menettänyt elämän.

Vierailija
13/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se raskasta vaikka ei se mitään paskaa ole. Vaativaa, mutta ihanaa ja monella tavalla palkitsevaa, toisille perhe on. Yleensähän lapset onneksi kasvaa ja yleensä niistä kasvaa sellaisia, ettei niitä vielä silloinkaan kadu. Kyllä loppujen lopuksi oli hyvä, etten liikaa aikaillut milloin lapsia uskaltaisi tehdä. Perushoidon vaivaa ei saa paljon millään keinoilla minimoitua jos lapseensa haluaa muodostaa myös erityisen ja läheisen siteen. Nytpä ne onkin jos isoja eikä seuraava saavutukseni ole luultavasti hauta. Ehdin nähdä myös aikuiset lapseni. Olisihan se varmasti erilaista jos olisi vain minä ja mieheni olisikin ex-mies kun olisi lähtenyt etsimään jotain toista hedelmällistä vastakappaletta. Johonkin vastuunpakoilijaukkoon olisin varmaan tyytynyt hädissäni. Sellaiseen, joka luulee tietävänsä millaista lasten kanssa on ja että mitään muuta ei elämään mahdu jos ei ole ihan yksin ilman, että toisen eteen koskaan mitään tekee. Ja hei maapallo, se on jo pilalla.

Vierailija
14/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kitise. Jos sulla ei olisi lapsia itkisit täällä kaiken turhuutta, masennusta ja perheen kaipuutasi.

Vierailija
15/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut tuntee kyllä puoliso paljon paremmin kuin veli. Ollaan asuttukin kauemmin yhdessä. Vanhemmat edelleen hengissä.

No taidatpa kuulua johonkin onnekkaaseen vähemmistöön. Minun puolisoni ei ehdi edes keskustella kanssani, kun on niin kiirettä älypuhelimen kanssa.

Vierailija
16/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus tästäkö alkaa taas vääntö kuka osaa hankkia parhaan määrän lapsia ja mikä on oikein. Riippuu perheestä hitto vie!

Vierailija
17/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No taidatpa kuulua johonkin onnekkaaseen vähemmistöön. Minun puolisoni ei ehdi edes keskustella kanssani, kun on niin kiirettä älypuhelimen kanssa.

Voi tietysti olla, viihdytään hyvin yhdessä, näin korona-aikaan oikein pesitään. Tuossa vieressä tuo on nytkin, toisella koneella. 

Vierailija
18/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo onse ihan yö ja päivä, 1 vs monta lasta.

Ai että oli seesteistä aikaa yhden lapsen kanssa...

Vierailija
19/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sisaret kaikille merkitse mitään. Minulle on tärkeimpiä omat lapset ja ystävät.

Vierailija
20/22 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo onse ihan yö ja päivä, 1 vs monta lasta.

Ai että oli seesteistä aikaa yhden lapsen kanssa...

Ei se ole kaikilla seesteistä. Meillä kaksi lasta leikkii todella ihanasti keskenään ja minulle vapautuu päivästä useita tunteja täysin omaa töiden jälkeen aikaa kun eivät kummemmin aikuista kaipaa. Ja kun mieskin on. Lähistöllä sitten on yksi ainokainen, joka on kamalin lapsi jonka tiedän. Kiusaa kaikkia, on huonokäytöksinen, ilkeä, aina tyytymätön, valittaa, mankuu, valehtelee... Okei kaksi sellaista niin kyllä varmaan kaduttaisi. Vanhemmilla luultavasti kyllä vaikutusta tässä asiassa. Serkullani taas on rauhallinen, omissa oloissaan viihtyvä ainoikaonen, jonka kanssa on varmasti mahdottoman helppoa. Meidän perheessä on paljon riemunhetkiä, joiden järjestäminen yhdelle lapselle on vanhemmalta haastavaa. En minä ainakaan jaksa niin vilkkaasti touhuta lapsen seurana, kyllä omilla lapsillani olisi tylsää kanssani. No sitten toisenlainen lapsi viihtyy erittäin hyvin vanhemman silmäteränä ja rauhassa kotona, kaverien kanssa leikkien. Sitten jotkut lapset ovat aivan hirveitä. Yksi on ihan hyvä määrä monille, silti toinen ei tiedä mikä on hyvä toisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi