Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Romanimiehen kanssa naimisiin?

Vierailija
27.03.2014 |

Olen seurustellut romanimiehen kanssa, joka ei niin elä kulttuurinsa mukaan, ja olemme aikoneet mennä naimisiin. Meillä on ollut kivaa yhdessä, mutta viime aikoina on alkanut tulla erilaisiakin ajatuksia. Pidän hänestä edelleen, mutta hänen sukunsa tavat ovat alkaneet häiritä minua ja tietyt sovinistiset tavat. olen alkanut miettiä, pilaanko elämäni. Varmaa on, että miehen voisin vielä löytää ja kenties olla onnellisempikin tavallisen suomalaismiehen kanssa, jos perhe perustetaan, toisaalta en pysty eroamaan enkä sanomaan miehelle, etten ehkä haluaisi lapsia hänen kanssaan. Olen lupautunut hänelle silloi , kun en ajatellut asioita niin pitkälle. Jos menen naimisiin hänen kanssaan, joudun hänen sukunsa kokoontumisiin pukemaan romanivaatteet ja lapset saisivat vaikutteita ehkä hänen sukunsa naisilta. Lisäksi pelkään, ettei mieheni menekään töihin, kuten on luvannut. Myös omat vanhempani ovat sanoneet, etteivät ovet ole auki mieheni vanhemmille.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tullut toisiin ajatuksiin, kerro miehelle jokin valkoinen valhe ja pelasta itsesi moiselta liitolta, joka epäilyttää jo nyt.

Vierailija
2/37 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:50"]

Romani mieheen sitoutuminen on iso asia ja kannattaa miettiä. Itse voin sanoa sen perusteella mitä romaneja tunnen kaverin kautta (äitinsä meni naimisiin romanin kanssa) että oikein mukavia ihmisiä ovat. Suurin osa ainakin. Toki joo enpä kovin montaa romanimiestä tunne jotka töissä olisivat, myyvät autoja (luulen että kääntelevät mittareita) ja tekevät niin jonkin verran rahaa. Ystäväni äiti on itsekkin kääntynyt siihen kulttuuriin ja käyttää hametta edelleen vaikka he ovat eronneet 2 vuotta sitten. Siinä suhteessa esiintyi perheväkivaltaa (kohdistui äitiin) ja alkoholismia (mies kyllä ollut jo vuosia selvänä) ja lähinnä tuo väkivalta olikin syynä eroon. Eroa he tekivät pitkään sillä nainen ei voinnut lähteä suhteesta sillä pelkäsi miehen vievän heidän yhteisen lapsensa. Hänen piti odottaa kunnes mies itse tajusi lähtä ja siinä kestä vuosia :( 

Ulospäinhän näitä juttuja ei huomaa. Minulle ollaan aina oltu todella mukavia sen suvun johdosta eikä minulla olisi mitään pahaa sanottavaa ellen olisi kuullut näitä juttuja. 

Tässä puhun siis vain yhdestä ihmisestä joka noita juttuja on tehnyt. Muut tuntemani romanit (esim sen miehen tyttäret edellisestä avioliitosta ja heidän miehensä, sekä muutamat muut sukulaiset) ovat todella lämminsydämisiä ja ystävällisiä. Ei heillä ole vastaavaa. Mieti kahdesti ainakin ennen kuin lapsia hänen kanssaan teet. Mutta sinä tunnet miehesi. En halua todellakaan yleistää, kerroin vain mielipiteeni ja toivon että miehesi kuuluu tähän mukavampaan ryhmään :)

[/quote]Tosiaankaan ulospäin ei huomaa. Valkolainen perheelle ja suvulle ollaan mukavia, mutta vaimo pieksetään ja haukutaan perheen piirissä, kun ei käytös miellytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota mustalaista puolisoksi, jos haluat elää normaalia arkea ja itsenäistä työssä käyvän elämää. Jos haluat elämästä yhtä sirkusta, silloin voit ottaa.

Vierailija
4/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitän että romani voi eron tullen ottaa lapsesi, etkä nää heitä enää?

t.Romanisukuun kuuluva valkolainen

Vierailija
5/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies menee töihin, niin menisin hänen kanssaan naimisiin. Romanikulttuuri on ihan ok, yhteisöllinen, vanhempia kunnioittava jne. En ole myöskään koskaan kuullut, että romanit vaatisivat valkoista pukemaan romanivaatteet päälleen. Niitä kun ei voi kerran päälle laitettuaan pois ottaa, eivätkä ne kuulu valkoisille. Mutta voihan olla että jossain suvussa on tällaiset tavat. Mutta itse kulttuuria ja tapoja ei kannata pelätä. Se on vain erilainen. Mutta jos itsestä tuntuu, että se on liian erilainen niin sitten ei tietenkään kannata. Itselleni romanikulttuuri ei olisi avioliiton solmimisen este.

Vierailija
6/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Danita

Vierailija
7/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi naimisiin ja katselisin kyllä todella pitkään ennenkuin muuttaisin,edes yhteen ja vielä pitempään ennenkuin alkaisin lapsia tekemään. Jos tulevaisuus epäilyttää, niin miten se epäilys häviäisi myöhemmin? Ei se epäilys muutu, pahenee vaan. Sama se on ihan kaikissa jutuissa, ei vain tässä.

Vierailija
8/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saisi vain miestä vaan koko suvun, joka suhtautuu sinuun kuin Putin Krimiin. Se on nyt meidän. Asioistasi ja perheesi asioista ylintä sanavaltaa käyttäisi joku 70-vuotias Valde, suvun päämies.

Vierailija
9/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei me eletään Suomessa! Vaikka olisitkin lupautunut naimisiin, niin silti saat muuttaa mieltä, vaikka ihan viime hetkellä.

Jos yhtään epäilyttää, ei kannata mennä naimisiin yhtään kenenkään kanssa, olipa sitten romani, valkolainen tai ihan mikä vaan.

Vierailija
10/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 22:30"] Lisäksi pelkään, ettei mieheni menekään töihin, kuten on luvannut.

[/quote]

Todistakoon asian hankkimalla työpaikan, ennen kuin menette naimisiin, ja pitämällä sen vähintään puoli vuotta.

Vierailija
11/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen tuolla ehdotti valkoista valhetta. Minä vastustan ehdottomasti valehtelua näissä asioissa! Eroaminen on muutenkin raakaa ja vaikeaa, ilman että siihen vielä sotketaan valehtelua. Miettikää nyt itse, jos teidät jätetään, niin kai te haluatte tietää syyn ihan rehellisesti. On julmaa jättää toinen iäksi epätietoisuuteen. Jos ne kulttuuriasiat epäilyttävät, niin nostakaa kissa pöydälle ja puhukaa asiat selviksi. Vaadi vaikka kirjallinen sopimus niistä kohdista, joihin et aio suostua. Oli päätös mikä hyvänsä, se on tehtävä avoimesti ja rehellisin perustein!

Vierailija
12/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 11:19"]

Tiesitän että romani voi eron tullen ottaa lapsesi, etkä nää heitä enää?

t.Romanisukuun kuuluva valkolainen

[/quote]ei kai tällaista lakia ole missään? Tietääkseni Suomen laki suosii äitiä huoltajana, jos hänessä ei ole mitään vikaa.

Vierailija
13/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:00"]

Kakkonen tuolla ehdotti valkoista valhetta. Minä vastustan ehdottomasti valehtelua näissä asioissa! Eroaminen on muutenkin raakaa ja vaikeaa, ilman että siihen vielä sotketaan valehtelua. Miettikää nyt itse, jos teidät jätetään, niin kai te haluatte tietää syyn ihan rehellisesti. On julmaa jättää toinen iäksi epätietoisuuteen. Jos ne kulttuuriasiat epäilyttävät, niin nostakaa kissa pöydälle ja puhukaa asiat selviksi. Vaadi vaikka kirjallinen sopimus niistä kohdista, joihin et aio suostua. Oli päätös mikä hyvänsä, se on tehtävä avoimesti ja rehellisin perustein!

[/quote]Yleensä erossa annetaan toiselle valkoinen valhe ihan kohteliaisuussyistä ja siitä pystyy toipua hyvin. Itse ainakin haluaisin saada syyksi mielummin "en halua vielä avioliittoa" tai "ajattelin vielä opiskella ja olla yksin" kuin "sukusi on niin kamala ja äitisi noita-akka, että haluan erota".

Vierailija
14/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se mustalaisukko kauan miettii, miksei valkolainen ota mieheksi. Enemmän ihmetyksen aihe on, miksi ylipäätänsä alkoi suhteeseen;)

Vierailija
15/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelin nuorempana pitkään romanimiehen kanssa ja suunnittelin jopa yhteistä tulevaisuutta ja perhettä. Jossain vaiheessa kuitenkin romanitavat (joissa ei heille itselleen ole mitään omituista) alkoivat tuntua liian raskailta ja painavilta. Oma itsenäisyys, tietynlainen vapaus ja omien tarpeiden täyttäminen alkoivat tuntua tärkeämmiltä. Siinä vaiheessa erottiin, ja hyvä niin. Kerroin ajatuksistani ihan rehellisesti ja mies ymmärsi kyllä. Tänä päivänä hän on naimisissa heimolaisensa kanssa ja minulla on ihan tavallinen, suomalainen mies. Hetkeäkään en ole ratkaisuani katunut. Olisin kokenut olevani vanki siinä yhteisössä ja mahdollinen ero sitten, kun olisi ollut jo lapsia, pelotti minua jo ajatuksen tasolla. Korostan, että miehessä ei ollut mitään vikaa. Hän oli hyvä mies ja on sitä edelleen tänä päivänä. Uskon kuitenkin, että meistä molemmat ovat onnellisempia omilla tahoillaan, kuin mitä olisimme ikinä yhdessä voineet olla.

Vierailija
16/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies siis koko seurustelun aikana ole ollut töissä? Se vetelehtiminen on verissä. Jos ei toisin todista, niin velttoilu ja yhteiskunnan elättinä elely on suunnitelmissa loppuelämän varalle. Varhaiseläkeläisen puolisoksiko ryhtyisit? Noloa. Juokse, kun vielä voit. 

Vierailija
17/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:00"]

[/quote]Yleensä erossa annetaan toiselle valkoinen valhe ihan kohteliaisuussyistä ja siitä pystyy toipua hyvin. Itse ainakin haluaisin saada syyksi mielummin "en halua vielä avioliittoa" tai "ajattelin vielä opiskella ja olla yksin" kuin "sukusi on niin kamala ja äitisi noita-akka, että haluan erota".

[/quote]No jaa, ehkä tämä on sitten yksilöllistä. Itse ainakin haluan tietää oikean syyn, ei minua tarvitse tuuditella mihinkään pumpulipilveen. Otan mieluummin sen totuuden raakana päin pläsiä, kiitos. Siitä lähtee toipuminen. No hyvä on, ehkä kaikki eivät sitten kestäisi sitä, mutta mistä sinä sen voit tietää, minkä verran toinen kestää. Ähh, en taaskaan ymmärrä teitä naisia, vaikka itsekin sellainen olen... (ainakin virallisesti ja biologisesti).

Vierailija
18/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 16! Aika yleistä heillä on todeta , etteivät väheksy toisten töitä, mutta ei ole itselle sopivaa työtä tarjolla. Silloin pitäisi jo hälytyskellojen soida! Myös sellainen nopea toiseen tarttuminen ja omistautuminen on tyypillistä romanimiehelle, jos saa puhuttua itselleen valkoisen naisen. Luota omaan ajatukseesi ja älä mene naimisiin, jos epäilyttää vähänkin!

Vierailija
19/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17: En ymmärrä, miksi eron syyt tulisi rautalangasta vääntää. Päällimmäinen ajatushan on, ettei halua olla toisen kanssa eli jotain vikaa on. Se vika voi taas olla rikkaus jonkun toisen kanssa, eli miksi loukata toista sen enempää, kun joka tapauksessa hylkää ja jättää tämän.

Vierailija
20/37 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa siltä, ettei ap ole ollenkaan valmis avioliittoon ja vielä on selvitettävää siinäkin, kannattaako suhdetta jatkaa. Yritä keskustella, ja jos ei niin asiat selviä, tee omat johtopäätökset siitä. Älä ainakaan sen takia jatka suhdetta, etteikö muitakin miehiä vielä tulisi kohdalle. Se on kaikista huonoin syy jäädä yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi