Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi meille tyrkytetään intiimipesuaineita? Se on turhaa ellei jopa haitallista, sanoo gynekologi – ”Vedellä huljuttelu ja pimppipuhelin ri...

Vierailija
23.11.2020 |

Niih, lopettakaa sen hinkkaminen

Alapää ei ole likainen, vaikka sitä ajatusta meille yritetäänkin myydä. Liian innokkaasta pesemisestä on ennemmin haittaa. – Isojen häpyhuulten sisälle ei ole saippualla mitään asiaa, sanoo naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri.

https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000007635732.html

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin Riihimäenkin vastaanotolle tulee asiakkaita, jotka ovat laittaneet sisäreisiin tai emättimen lähettyville hajuvettä tai hajustettua voidetta.

– Koetaanko pimppi rumana tai häpeällisenä, kun sen luonnollinen tuoksu yritetään häivyttää? Pimppi tuoksulle pimpille, ja se on sillä hyvä. Sen peittämiseen ei ole mitään syytä.

Vierailija
2/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pessyt koko ikäni samalla saippualla kuin muunkin kehon. Joskus kokeilin pestä pelkällä vedellä , kylläpä oli likainen olo muutaman päivän päästä. Ei ole ollut tulehduksia eikä muitakaan vaivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve pimppi ei haise pahalle. Jos haisee, niin siellä on jokin tulehdus tai hiiva.

Vierailija
4/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esinahan päältä voi pestä muttei terskaa sinänsä.

Vierailija
5/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole käynyt mielessäkään pestä emätintä. Vielä ikinä. Tekeekö joku niin? Mutta alapää on kyllä syytä pestä. Saippuan käyttöä en ole harkinnut. Intiimipesuaine on hyvä.

Vierailija
6/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen Lactacydilla kaiken naamasta kainaloihin ja nivusiin. Ehdottomasti paras pesuaine myös kasvoille, voittaa kymmenen kertaa kalliimman aiemmin käyttämäni cliniquen heittämällä. Kyllä minusta esim takapuoli on hyvä pestä välillä muullakin kuin vedellä, mutta tavallinen saippua olisi varmasti huonompi vaihtoehto. Emättimen sisään en toki saippuaa laita, tuskin kukaan...

Vierailija
7/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sebamedillä olen pessyt ja pesen edelleenkin. 

Vierailija
8/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pese saippualla mitään muuta kuin kainalot ja jalat. Iho kiittää. Mielenkiintoista sinänsä, että kainalot ja jalat ovat ainoa ruumiinosa jotka haisee joskus joltain.

Olen miettinyt, että mitä jos syy-seuraussuhde meneekin toisin päin: aiheutan sen hajun saippuapesulla, joka sotkee ihon bakteerikantaa ja happovaivaa? Eikä niin että saippuapesu on välttämätön hajun takia?

Vierailija
9/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite joskus aikuisiän kynnyksellä pesin pimperon ihon pesuaineella. Ihmettelin katkua ja jatkuvaa hiivaa. Kun sitten lopetin shampoolla läyräilyn ja pelkästään vedellä pesin alapään, niin johan loppui hiivakierrekin. Sen jälkeen ei ole ikinä enää ollut hiivaa tai käryä.

Vierailija
10/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve pimppi ei haise pahalle. Jos haisee, niin siellä on jokin tulehdus tai hiiva.

Hiiva ei tuota hajua. Bakteerivaginoosi tuottaa. Siinä on ero miten ne tunnistaa.

Vierailija
11/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää lämmintä vettä ja ei haise eikä kutise. 😊

Vierailija
12/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin tällöin Riihimäenkin vastaanotolle tulee asiakkaita, jotka ovat laittaneet sisäreisiin tai emättimen lähettyville hajuvettä tai hajustettua voidetta.

– Koetaanko pimppi rumana tai häpeällisenä, kun sen luonnollinen tuoksu yritetään häivyttää? Pimppi tuoksulle pimpille, ja se on sillä hyvä. Sen peittämiseen ei ole mitään syytä.

Minä ainakin levitän monesti tuoksullista vartalorasvaa reisiin (kuten muuallekin vartaloon), mutta kuka sitä nyt pimppiin hieroo?

Vierailija
13/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alspäätä ei pidä missään nimessä pestä millään saippuoilla yms. vaan pelkkä vesi. Pesuaineita käyttämällä alkaa haista. Bakteerivaginoosi ei poistu pesemällä, vaan apteekista saa siihen tarkoitettuja emätinpuikkoja, tabletteja. Paha haju ei johdu pesemättömyydestä vaan bakteerivaginoosista. Kunnon huuhtelu vedellä riittää.

Vierailija
14/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ETTÄ puhelin?

Vierailija
15/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin joskus noita intiimipesuaineita, mutta siitä alkoi vain kuivuminen, kutina ja hiivatulehdukset. Ei enää.

En siis pese häppäreiden sisäpuolia muuta kuin vedellä. Eikä haise liiemmin miltään ikinä.

Vierailija
16/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ihan normaali suhtautuminen nykyään oikeastaan kaikkiin luonnollisiin hajuihin. Meille on pinttynyt ajatus siitä ettei mikään oikein saisi tuoksua miltään mitä tulee etenkin ihmiseen. Heti jos pienikin inhimmillinen haju puskee läpi koetaan se p*skalta haisemiseen ja epähygienisyyteen, millä ei kyllä oikeastaan ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Vaikka suihkuttelisi päivittäin, kyllä ihminen silti aina jollekin haisee.

Vierailija
17/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän niitä intiimipesuaineita, mutta en ole koskaan isojen häpyhuulten sisältä pessyt muulla kuin vedellä. Jynssään niillä V-careilla ja vastaavilla peppu- ja nivustaipeet, jotka minulla tuppaa ikävästi tuottamaan pallihien tuoksuista hajua :(

Vierailija
18/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pese saippualla mitään muuta kuin kainalot ja jalat. Iho kiittää. Mielenkiintoista sinänsä, että kainalot ja jalat ovat ainoa ruumiinosa jotka haisee joskus joltain.

Olen miettinyt, että mitä jos syy-seuraussuhde meneekin toisin päin: aiheutan sen hajun saippuapesulla, joka sotkee ihon bakteerikantaa ja happovaivaa? Eikä niin että saippuapesu on välttämätön hajun takia?

75%:lla ihmisistä kyllä niin päin, että noissa ruumiinosissa + nivustaipeissa olevat isot hikirauhaset tuottaa pahanhajuista eritettä, ja siksi ne haisee, pesi tai ei. 25% on geneettisesti sellaisia, ettei nioden rauhasten hiki haise sen enempåää  kuin vaikka mahan päältä tai selästä tuleva hikikään.

Vierailija
19/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä kunkin mielestä on paha haju... Labrahoitajana kun papa-näytteitä otetaan on tullut haisteltua paljonkin ja joo, joku hiivan tai trikomonaksen haju on kyllä ihan omaa luokkaansa. Mutta ei se vähän ummehtunut ja hapahko farkuissa hautuneen terveen pimpin hajukaan nyt mikään ihana ole, enkä ainakaan itse toivo että sellainen noin arkitilanteessa lemahtelisi itsestäni, kun nousen vaikka työtuolista. Se nyt on ihan luonnollista että siinä se haiskahtaa, kun näytteenottaja on siellä haarojen välissä työssä, mutta kyllä paljon haistaa sitäkin että se tuttu normipimpin haju tulee jostain naisesta kun nousee istumasta.

Vierailija
20/35 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä kunkin mielestä on paha haju... Labrahoitajana kun papa-näytteitä otetaan on tullut haisteltua paljonkin ja joo, joku hiivan tai trikomonaksen haju on kyllä ihan omaa luokkaansa. Mutta ei se vähän ummehtunut ja hapahko farkuissa hautuneen terveen pimpin hajukaan nyt mikään ihana ole, enkä ainakaan itse toivo että sellainen noin arkitilanteessa lemahtelisi itsestäni, kun nousen vaikka työtuolista. Se nyt on ihan luonnollista että siinä se haiskahtaa, kun näytteenottaja on siellä haarojen välissä työssä, mutta kyllä paljon haistaa sitäkin että se tuttu normipimpin haju tulee jostain naisesta kun nousee istumasta.

Ja mitähän väliä tällä on.