Abortti edessä. Mikä ehkäisy sen jälkeen?
Kondomi petti, ei kyllä huomattu että ois luisunut pois tai rikki mennyt.
Laastari aika kallis, kierukan saisin ilmaiseksi, mutta en uskalla ottaa asennus kivun vuoksi.
Onko kapseli toimiva jos ylipainoa? Saako Suomessa niitä ehkäisy pistoksia?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kommentit (105)
Tarkemmin ajateltuna onhan se aikuinenkin ihminen vain solumöykky, joten.
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatio, sen saat nukutuksessa. Minä kävin n. vuosi sitten sterilisaatiossa yksityisellä. Meilläpäin ei ole kovin pitkät jonot julkisella puolellakaan, alle puolessa vuodessa pääsee tällä hetkellä.
Tai mies menee vasektomiaan, on halvempi ja helpompi kuin steri.
Ei riitä ikä ja siinä voi alkaa vaihdevuodet. Ap
Tein ensimmäistä kertaa abortin elo- syyskuun välissä. Suosittelivat minulle neuvolassa Kyleena hormoonikierukkaa, jonka kävin sitten asennuttamassa 3 viikkoa abortin jälkeen. Oma kokemus oli aika hirveää;
asennus tuntui todella epämiellyttävältä ja tosi kivuliaalta, vaikka olin hyvin varautunut. Tuntui ihan kuin neulalla olisi pistetty kohtuun. Lääkäri sanoi, että minulla on pieni kohtu ja joutui asentamaan kaikista pienimmän kierukan, joka ei melkein edes mahtunut sinne.
Kierukka on ollut käytössä jo muutaman kuukauden ja tiputtelu vuotoa ollut joka päivä, joskus enemmän. Mutta sen sanon, että kivut ovat ihan jotain järkyttäviä! Tuplasti pahemmat mitä kuukautiskipuni ovat (en yläasteen aikan pystynyt olemaan koulussa ensimmäisten päivien aikana kipujen takia)! Joka viikko on ainakin samanlaista kipua kuin abortin aikana oli ja lamaa jalkani ihan täysin. Seksiä en pysty harrastamaan, koska alavatsaan alkaa sattua entistä enemmän.
Varasinkin juuri tänään ajan gynekologille kierukan poistoa varten..
Abortissa tapetaan ihmisen alku.
Järkyttävää miten helposti naiset tappaa lapsiensa alkuja. En ole uskovainen, mutta puolustan elämää ja vastustan tappamista.
olen kahden lapsen äiti.
Ehkä abortin saaminen pitäisi tehdä entistä vaikeammaksi, ehkä se sitten laittaisi etukäteen pohtimaan asiaa.
Suosittelen että laitat siveysvyön ja varmemman vakuudeksi vielä täysimittaisen selibaatin. Äläkä missään tapauksessa päästä miestä kymmentä metriä lähemmäksi. Abortti on murha, ihmiselämän tuhoamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy lääkäriltä, hyvä ihme sentään...
Haluan kuulla kokemuksia.
Kupari-Teen laitto kävi tosi näpsäkästi. Tuntui ehkä hivenen voimakkaammin kuin gynen perustutkimus ilman muita toimenpiteitä.
Nopea homma. En todellakaan mitään nukutusta tiennyt edes kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Kierukan asentaminen sattuu vähemmän, kuin abortti. Suosittelen sitä.
Kondomi on pitkä aikaiseen ehkäisyyn vähän huono, koska normaalikäytössä jopa 30% pareista tulee vuodessa raskaaksi kondomista huolimatta.
Eli 30% mokasi kondomin käytössä jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi pitää tappaa?!
Miksi aikuisen pitää kuolla et lapsen alku, sikiö/alkio, ulkomaailmassa pärjäämätön toistaiseksi loinen saisi elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kondomi on pitkä aikaiseen ehkäisyyn vähän huono, koska normaalikäytössä jopa 30% pareista tulee vuodessa raskaaksi kondomista huolimatta.
Voi olla viallisia, hajota kesken kaiken, vuotaa ohi tai päästä läpi jne. Ei ole mokaamisesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, eiköhän suurin osa kondomin pettämisistä johdu siitä ettei kumia ole muistettu käyttää tai sitä ei ole käytetty oikein. Oikein käytettynä se ei ole sen epäluotettavampi kuin muutkaan ehkäisymenetelmät.
Tuplaehkäisy esim. kondomi ja pillerit jos haluaa kunnolla ottaa varman päälle.
Kondomi jatkossakin vesitestin kera.
Huvittaa nämä solumöykky jutut. 7 viikkoinen ”solymöykky” liikuttaa jo käsiä ja jalkoja. 12 viikkoinen on jo ihan minivauva.
Minusta kannattaa aina valita elämä. Sitä ei tule katumaan.
Nim. Aborttia joskus harkinnut, mutta onneksi en sitä tehnyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatio, sen saat nukutuksessa. Minä kävin n. vuosi sitten sterilisaatiossa yksityisellä. Meilläpäin ei ole kovin pitkät jonot julkisella puolellakaan, alle puolessa vuodessa pääsee tällä hetkellä.
Ei se vaihdevuosia aiheuta. Toisaalta kyllä kaksi kertaa abortissa olleelta voisi munasarjat poistaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kapseleita on kahta eri lajia, kestoltaan 3 vuoden ja 5 vuoden kapseleita. Jos oikein muistan, niin ylipainoisille ja tietyn painorajan ylittäville - 75-80 kg - suositellaan tuota 3 vuoden kapselia, jotta teho riittää. Pistoksia ei käsittääkseni enää Suomessa anneta, koska niiden todettiin mm. lisäävän osteoporoosiriskiä.
Ok kiitos. Kokemuksia laastarista kellään? Saisiko kuparikierukkaa nukutuksessa?
Et voi olla tosissasi. Suosittelen ehkäisykeinoksi jatkoon selibaattia, ettei vahingossakaan pääse nuo geenit jakoon.
Minä suosittelisinpakkosterilaatiota kypsymättömille ihmisille, jotka käyttävät aborttia ehkäisykeinona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran se kierukan laitto vaan kirpaisee ja sitte on ehkäisy hoidettu 5 vuodeksi eteenpäin. Kannattaa ottaa.
Ai kerran? Se pitää myös poistaa ja asentaa aina uudestaan.
Ei kiitos koskaan. ApSulle on ilmeisesti tehty (kohta) 2 aborttia. Nyt pitäisi sunkin katsoa peiliin ja kestää vähän epämukavuutta.
Ettekös te abortin vastustajat vastusta yleensä myös ehkäisyä?
Mitä ihmettä taas. Ehkäisyhän on nimenomaan keino välttää ei-toivottuja raskauksia ja niistä seuraavia abortteja! Eihän kukaan täysjärkinen ehkäisyä vastusta.
Kierukkaa todellakin vastustan! Jos sama tehtäisiin miehille, niin saisi morfiinia ja nukutuksen!
Vastustan, ja toivon että kukaan ei sitä ota, ennen asiat muuttuu niin, että sen saa aina nukutuksessa.Tänäkin vuonna 6000 ei-toivottua raskautta olisi ollut estettävissä, jos kierukan saisi nukutuksessa, kuten kehitysvammaiset saavat.
Voithan toki sanoa olevasi kehitysvammainen. Kukaan ei varmaan epäilisi asiaa.
Mikä teitä naisia ärsyttää siinä, jos joku ei uskalla laittaa kierukkaa kivun vuoksi? :"D
Hirveää kivitystä koko ketju!
Tää!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vaihdevuosia aiheuta. Toisaalta kyllä kaksi kertaa abortissa olleelta voisi munasarjat poistaakin.
Olen alkoholisti eli elämän hallinta muutenkin hukassa. Jännä juttu, kun päihde elämää eläville suositellaan pitkää ehkäisyä, niin kuitenkaan kierukkaa ei laiteta nukutuksessa?
Turhia abortteja ja huostaanottoja. Tunnen parikin narkomaani äitiä, lapset viety. Mutta kierukkaa ei saa nukutuksessa ja lisää tulee lapsia. Eiköhän se nukutus tulisi halvemmaksi, kuin huostaanotot?
Ap
Ei sterilisaatio mitään vaihdevuosia saa aikaan, mistä sinä sellaista soopaa olet lukenut. Joko otat sterilisaation tai sitten mieheltä piuhat poikki.