Abortti edessä. Mikä ehkäisy sen jälkeen?
Kondomi petti, ei kyllä huomattu että ois luisunut pois tai rikki mennyt.
Laastari aika kallis, kierukan saisin ilmaiseksi, mutta en uskalla ottaa asennus kivun vuoksi.
Onko kapseli toimiva jos ylipainoa? Saako Suomessa niitä ehkäisy pistoksia?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kommentit (105)
Kokeile ensin sopiiko minipillerit esim. Slinda jos kapselia meinaat jos ne sopii sit kapseli. Onneksi itse en kapselia laittanut kiva ois ollut repiä se hetimiten pois.
Kierukka on kuulemma yksi luotettavimmista ehkäisykeinoista, joten kyllä minä sen puoleen kallistuisin.
Abortti on pahin synti. Kai tiedät sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierukan asennus ei sattunut ollenkaan, toisin kuin abortti synnytyspolttoineen.
Mutta varmaan se on yksilöllistä.
Minä en ala edes kokeilemaan. Netissä löytyy asennus videoita. Niiden jälkeen, ei kiitos koskaan.
Abortti tuntui menkkakrampeilta, kai se sitten riippuu ihmisestä.Minulla ei ole ikinä kuukautiskipuja eli en osaa varmuudella sanoa millaisia on menkkakrampit, mutta moni on sanonut että supistukset/synnytyspoltot muistuttavat kuukautiskipuja (ja synnytyksestä supistuksineen minulla on kokemusta), eli puhumme luultavasti samasta kivusta ja se abortti sattui sinulla samaan tyyliin kuin minullakin. :D
Joka tapauksessa älä minkään netin videoiden perusteella jätä kierukkaa ottamatta, jos se muuten tuntuisi sopivalta.
JOS se asennus sinun tapauksessa sattuisikin, niin ei se kauaa kestä.
Mutta ei tosiaan välttämättä satu ollenkaan.
Todellakin jätän, ne videot kertoo totuuden. En halua kärsiä mitään ylimääräistä alapääkkipua, kun on kivuttomia vaihtoehtoja ehkäistä.
Asun rajalla, saakohan pistoksia Ruotsin puolelta?
Kai se täytyy ottaa kapseli.
Vierailija kirjoitti:
Kierukka on kuulemma yksi luotettavimmista ehkäisykeinoista, joten kyllä minä sen puoleen kallistuisin.
Olisin ottanut jo 10v sitten, jos saisi nukutuksessa. Ap
Minulla taustalla kaksi vahinkoraskautta (toisen abortoin, toista en ja ainoa jota olen koskaan katunut on se jota EN abortoinut....), jonka jälkeen kuparikierukka ollut jo vuosikausia ilman vahinkoja, eli omalla kokemuksella sanoisin ainakin kuparikierukan olevan luotettava.
Lisäksi se ei vaikuta elämääni mitenkään, ei pilaa luontoa tai sekoita kehoani tai mitään.
Täydellinen ehkäisy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et anna lapsesi elää?
Tiedä vaikka juuri hän toisi elämääsi paljon iloa.
Koska se ei ole vielä lapsi, vaan solymöykky ja jokaisella naisella on oikeus päättää kehostaan ja keskeyttää raskaus jos ei halua vielä vanhemmaksi, oli syy mikä tahansa. Joten voit jättää nuo horinasi omaksi tiedoksesi.
Ap:lle, jos olisin sinun tilanteessa, ottaisin ehkä kierukan tai kapselin, riippuen että kumpaa suositellaan ja jos toinen ei toimi, niin vaihtaisin toiseen ehkäisytapaan.
Ei täällä kukaan muu horise kun sinä.
Lapsen murha se on ei se siitä jankkaamalla muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Pahin synti on olla uskomatta Jumalaan. Jumalaa taas antaa kaiken anteeksi paitsi sen ettei usko häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierukan asennus ei sattunut ollenkaan, toisin kuin abortti synnytyspolttoineen.
Mutta varmaan se on yksilöllistä.
Minä en ala edes kokeilemaan. Netissä löytyy asennus videoita. Niiden jälkeen, ei kiitos koskaan.
Abortti tuntui menkkakrampeilta, kai se sitten riippuu ihmisestä.Minulla ei ole ikinä kuukautiskipuja eli en osaa varmuudella sanoa millaisia on menkkakrampit, mutta moni on sanonut että supistukset/synnytyspoltot muistuttavat kuukautiskipuja (ja synnytyksestä supistuksineen minulla on kokemusta), eli puhumme luultavasti samasta kivusta ja se abortti sattui sinulla samaan tyyliin kuin minullakin. :D
Joka tapauksessa älä minkään netin videoiden perusteella jätä kierukkaa ottamatta, jos se muuten tuntuisi sopivalta.
Mutta ei tosiaan välttämättä satu ollenkaan.Todellakin jätän, ne videot kertoo totuuden. En halua kärsiä mitään ylimääräistä alapääkkipua, kun on kivuttomia vaihtoehtoja ehkäistä.
Asun rajalla, saakohan pistoksia Ruotsin puolelta?
Kai se täytyy ottaa kapseli.
No nyt paljastuit trolliksi, ei kukaan ole noin tyhmä.
Kerran se kierukan laitto vaan kirpaisee ja sitte on ehkäisy hoidettu 5 vuodeksi eteenpäin. Kannattaa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi pitää tappaa?!
Sitä tuskin tarvitsee sinulle kenenkään selittää. Se on jokaisen henkilökohtainen päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin synti on olla uskomatta Jumalaan. Jumalaa taas antaa kaiken anteeksi paitsi sen ettei usko häneen.
Niin, kumma kun nuo uskovaiset eivät tätä muista vaan valikoivat ihmisten tekojen joukosta jonkin tietyn väittäen sen olevan pahin synti, jotta pääsisivät moralisoimaan ja kiillottamaan omaa sädekehäänsä...
Vierailija kirjoitti:
Kerran se kierukan laitto vaan kirpaisee ja sitte on ehkäisy hoidettu 5 vuodeksi eteenpäin. Kannattaa ottaa.
Ai kerran? Se pitää myös poistaa ja asentaa aina uudestaan.
Ei kiitos koskaan. Ap
oma kohtaisia kokemuksia.
Laastari--->raskaus ---> lapsi
kondomi---->raskaus--->lapsi
miehelle vasektomia ---> raskaus---> lapsi
sterilisaatio---> 10vuotta toiminut (sormet ristissä).
Jokainen lapsi on ollut tervetullut, vaikka ehkäisy pettikin. Olen ajatellut että näin se pitikin mennä enkä voisi kuvitella elämää ilman isoa lapsikatrasta (yllä mainittujen lisäksi muitakin, ihan suunniteltuja).
Suosittelen kierukkaa. Itselläni sen laitto ei ollut kivuliasta.
Hormonikierukka. Minulle on laitettu ja otettu pois kuparikierukka, eikä se tuntunut missään. Enempi pelkään sitä alapäätutkimusta yleensä, kierukan asentaminen siinä sivussa ei ole mitään. Varmaan jotain kohdunkaulan puudutettakin voi saada, jos kertoo että tosissaan pelkää asentamista ja ei ole muuta ehkäisyä.
Kuparikierukkaa en suosittele, tulin raskaaksi 4. vuonna kuparikierukan laitosta. Esim. keskeytetty yhdyntä on meillä nyt toiminut ehkäisynä jo pari vuotta pidempään eli vaikka siitä mitä sanotaan, minun tapauksessa sen teho on parempi kuin kuparikierukalla. Tietysti yksilöllistä tämä ja luottakaa tutkimuksiin, älkää satunnaisten ihmisten jorinoihin.
Minulla ei ole ikinä kuukautiskipuja eli en osaa varmuudella sanoa millaisia on menkkakrampit, mutta moni on sanonut että supistukset/synnytyspoltot muistuttavat kuukautiskipuja (ja synnytyksestä supistuksineen minulla on kokemusta), eli puhumme luultavasti samasta kivusta ja se abortti sattui sinulla samaan tyyliin kuin minullakin. :D
Mutta ei tosiaan välttämättä satu ollenkaan.