Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähänkö on säästämisessä tultu: Koulusta loppui ruoka.

Vierailija
27.03.2014 |

Ja tämä siis Tampereella tänään eräässä koulussa. Ok, ymmärrän että vahinko, joka voi satunnaisesti käydä ja tällaista sattua. Se on inhimillistä, mutta jotenkin surkuhupaisaa että se satuu juuri tähän saumaan kun on eilinen keskustelua ja tunteita herättänyt kehysriihi käyty läpi. Tampere on oikein mukava paikka elää, mutta on täällä ns. "kuumiakin perunoita"; juuri hetki sitten alkoi kiistellyn rantaväylän tunnelin rakentaminen - kustannusarvio n. 150 miljoonaa- eikä varmaan edes riitä. Ja kansalaisäänestystähän tästä ei järjestetty kun valtuusto lobbareineen tiesi miten siinä olisi käynyt. Sitten kuulee jatkuvalla syötöllä juttuja kuinka vanhukset on Koukkuniemessä kuset ja paskat housuissa kun väkeä hoitamassa heitä ei ole. Ja tänään sitten koulusta jäi usemapi kymmenen lasta ilman ruokaa, kun ruoka loppui kesken. 

Tiedän kyllä että lapsi pärjää koulupäivän hengissä vaikkei ruokaa saisikaan, mutta kyllä välillä pistää miettimään että mihin minäkin maksan lähes 30% veroa joka ainoasta eurosta, jonka tienaan?? 

Kiitos, sain avautua. Mukavaa päivänjatkoa vain kaikille! =)

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 13:01"]

No minä olen ainakin valmis maksamaan siitä että lapseni saa parempaa ruokaa koulussa. Samoin kuin olen valmis maksamaan siitä että äitini saa hoitokodissa kunnon ruokaa kun tai jos sen aika tulee.

[/quote]

Eli jos ruoan aika ei tule, niin silloin äitisi ei tarvitse saada ruokaa? Okei...

Vierailija
62/64 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:52"]

Itse kävin vanhempana syömässä Terva-Toppilan koulussa nyt keväällä 2014 erään tapahtuman yhteydessä. Salaattia ei ollut, ruoka oli luotaantyöntävää ja minusta täysin syömäkelvotonta. Samoin kuulin henkilökunnan ihmettelen muten voi ruoaksi olla uunimakkaraa - kolmannen kerran tällä viikolla!

Kyllä kouluruokaan tarvitaan uudistus.

Enempi tietävät: paljonko saa yksi annos maksaa?

[/quote]   Oulussa suomen huonoin kouluruoka, yhden annoksen raaka-aineiden osuus on jotain 30 senttiä.  Monissa kaupungeissa 1-2 euroa !!!

[/quote]

No minä olen ainakin valmis maksamaan siitä että lapseni saa parempaa ruokaa koulussa. Samoin kuin olen valmis maksamaan siitä että äitini saa hoitokodissa kunnon ruokaa kun tai jos sen aika tulee.

Jos kuukaudessa on 30 pv, joista 8 viikonloppuja se tekisi Oulussa 7,8€/kk/lapsi.

Tällä siis saataisi budjetti TUPLATTUA. Itse olisin valmis maksamaan 20€ jokaisen 3 kouluikäisen lapsen ruokailusta kuukaudessa. Sehän on ihan naurettavan pieni summa!

Joten seuraavassa vanhempainillassa tms: ottakaa asia esiin.

[/quote]

OLEN YRITTÄNYT EHDOTTAA, mutta Oulussa ei saa edes rahalla lapsille kunnon ruokaa.  Vieläpari vuotta sitten myytiin kunnon sämpylöitä kunnon täytteillä, mutta paikallinen serviisi kielsi senkin

Eli ei saa edes rahalla  !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululainen kouluruoka on todellakin suomen huonointa. Lapset eivät syö ja ovat koko päivän ilman ruokaa. Onneksi nuorinkin lapsi menee ensi vuonna lukioon eli saa poistua ruokatunnilla syömään kunnon ruokaa

Vierailija
64/64 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 18:52"]Miksi minäkin lapseton maksan veroa 30% vaikka minulla ei ole yhtään lasta syömässä koulussa?

[/quote]

Joku lapseton on kuule muinoin maksanut sen sinunkin kouluruokasi (logiikkaasi lainaten), joten.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme