Haluatko kysyä jotain svensk mammalta?
Asun Tukholmassa kahden lapsen ja mieheni kanssa ja ajankuluksi voin vastailla jos joku jotain haluaa kysyä.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 17:36"]
Suomenruotsalainen, mutta Suomessa olen suurimman osan elämästä asunut. Muutin Ruotsiin n. kymmenen vuotta sitten. Mieheni on kylläkin ruotsalainen.
[/quote]
Eli sä olet sitten ilmeisesti syntyjäsi ruotsalainen? Ethän sä muuten voisi olla suomen-ruotsalainen?
[/quote]
Väärin. Suomenruotsalainen on ihan suomalainen jonka äidinkieli vaan on ruotsi. Suomenruotsalaisuudella ei ole mitään tekoa ruotsalaisuuden kanssa.
[/quote]
Suomenruotsalaisilla on skandinaaviset huippugeenit ja metsäsuomalaisilla on mongoligeenit.
Ruoka on täällä halvempaa mitä Suomessa, tai Suomessa ruoka on kyllä muutenkin hemmetin kallista. Julkisilla on helppo liikkua ja yhteydet ovat hyvät, Tukholmassa on enemmän suurkaupungin meininkiä mitä Helsingissä, siitä tykkään ja ilmapiiri on parempi. Mitäköhän vielä...
Kyllä myydään.
Pidän ruotsalaisia kyllä kauniina ja tyylikkäinä, mutta tähänkin maahan mahtuu ihmisiä eikä kaikista voi sanoa samaa. Mutta yksi syy mikä vaikuttaa ihmisten kauniuteen (onko se sana?) on positiivisuus ja hymy! Ruotsalaiset ovat hyväntuulisia ja onnellisia ja se tekee heistä kauniita.
Jag mår bra tack men jag e trött.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 18:22"]
Ruotsalaiset ovat hyväntuulisia ja onnellisia ja se tekee heistä kauniita.
[/quote]
Heh, tulepa katsomaan kuinka hyväntuulisia ja onnellisia ihmisiä on metrossa aamulla klo 08.
Oletko nähnyt suomalaisia bloggaaja siellä?
Mistä ruotsalaiset ammentavat huippujääkiekkoilijalupauksia vuosi vuoden jälkeen? Kuinka siellä pyöritetään junioriurheilutoimintaa?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 18:27"]
Oletko nähnyt suomalaisia bloggaaja siellä?
[/quote]
En.
Ruotsalaisten onnellisuus oli yleistys, eihän kaikki suomalaisetkaan ole juroja sisäänpäinkääntyneitä hissukoita, vai mitä? :)
"Suomalaisia bloggaajaa"? Tarkoitatko jotain tiettyä bloggaajaa? Mutta kyllä olen nähnyt, tosin puolia en varmaan tunnistaisi.
Junioriurheilutoiminta on aika samanlaista mitä Suomessakin, isät kuskaavat poikiaan hallille jne :) Olympialaisia ja jääkiekon mm-kisoja lukuunottamatta en seuraa hirveästi jääkiekkoa, lahjakkaita pelaajia täällä on, mutta niin on Suomessakin.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 17:36"]
Suomenruotsalainen, mutta Suomessa olen suurimman osan elämästä asunut. Muutin Ruotsiin n. kymmenen vuotta sitten. Mieheni on kylläkin ruotsalainen.
[/quote]
Eli sä olet sitten ilmeisesti syntyjäsi ruotsalainen? Ethän sä muuten voisi olla suomen-ruotsalainen?
[/quote]
Väärin. Suomenruotsalainen on ihan suomalainen jonka äidinkieli vaan on ruotsi. Suomenruotsalaisuudella ei ole mitään tekoa ruotsalaisuuden kanssa.
[/quote]
Ja mä olen sitten suomen-amerikkalainen ton logiikan mukaan. Veikkaan, että mua kutsuttaisiin kuitenkin hulluksi selän takana, jos tuommoista alkaisin väittämään :-).
Joku oikeesti niin pihalla ettei tiedä mikä on suomenruotsalainen?? Katso googlesta.
Onko ruotsalaiset kauniimpia ja tyylikkäämpiä luonnostaan kuin suomalaiset?