Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä jotain svensk mammalta?

Vierailija
27.03.2014 |

Asun Tukholmassa kahden lapsen ja mieheni kanssa ja ajankuluksi voin vastailla jos joku jotain haluaa kysyä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis ruotsalainen?

Vierailija
2/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole svenska mamma? Ruotsi ei ole äidinkieli, entä miehesi, onko (suomen)/ruotsalainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mikä on 30+ ikäisten keskuudessa nyt keväällä/kesällä muodissa siellä? Millaiset hiukset, tyyli ja meikki ja laukut jne? Värit myös?

Vierailija
4/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsalainen, mutta Suomessa olen suurimman osan elämästä asunut. Muutin Ruotsiin n. kymmenen vuotta sitten. Mieheni on kylläkin ruotsalainen.

Vierailija
5/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 17:36"]

Suomenruotsalainen, mutta Suomessa olen suurimman osan elämästä asunut. Muutin Ruotsiin n. kymmenen vuotta sitten. Mieheni on kylläkin ruotsalainen.

[/quote]

No et sinä sitten mikään ruotsalainen äti ole. 

Vierailija
6/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en viimeisimpiä trendejä tiedä, tyylini on enemmän klassisen ajaton (en nyt kuitenkaan millekään 80-luvulle ole jäänyt). Mutta neutraalit värit, hyvät materiaalit, laadukkaat nahkalaukut, siisti ja viimeistelty, muttei liian meikattu meikki, luonnollisen väriset hiukset. Katukuvassa näkyy todella paljon Longchampin nahkalaukkuja (en tarkoita niitä ostoskassi Le pliageita), Vuittoneita on enää harvalla kun tuntuu että Suomessa jokaisella bloggarilla on pakko olla Lv. 

Vierailija
7/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ruotsinkielinen naistenlehti jota voi luke netissä?

Vierailija
8/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, jumitutaanko nyt tuohon otsikkoon?

Vierailija
9/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset hiustrendit siellä jylläävät?

Vierailija
10/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 17:44"]

Itse en viimeisimpiä trendejä tiedä, tyylini on enemmän klassisen ajaton (en nyt kuitenkaan millekään 80-luvulle ole jäänyt). Mutta neutraalit värit, hyvät materiaalit, laadukkaat nahkalaukut, siisti ja viimeistelty, muttei liian meikattu meikki, luonnollisen väriset hiukset. Katukuvassa näkyy todella paljon Longchampin nahkalaukkuja (en tarkoita niitä ostoskassi Le pliageita), Vuittoneita on enää harvalla kun tuntuu että Suomessa jokaisella bloggarilla on pakko olla Lv. 

[/quote]

Kiitos, eli sitten seuraava laukku onkin minulla longchamp. Itsekin omistan vuikkareita mutta en kehtaa pitää niitä blogien takia. =( En pidä että joku tunnistaa merkin. Meikki onkin minulla huomaamaton ja hiukset värjätty lähelle omaa väriä. Vielä tuo pukeutumisasia. tarkoitatko jotain silkkipaitoja, villaa, cashmereä ja pellavaa vaatteilla? Millaisia on esim. kevät takit tai kengät? Entä hiukset, onko pitkät vai mitä pituutta.

t:se tyylikysyjä

Vierailija
11/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ska vi gå til puska på spermsatsen?

Vierailija
12/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein käytte Suomessa - kummalla laivalla tuutte yli? :)

Vierailija
13/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro muutama esimerkki siitä mitkä asiat ovat Ruotsissa paremmin? Suomen paskapolitiikka on kyllä varmaan helppo päihittää...

Vierailija
14/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 17:46"]

6, jumitutaanko nyt tuohon otsikkoon?

[/quote]

Buuhuu. Naurettavaa kun ihminen koittaa olla niin ruotsalaista, niin ruotsalaista vaikka on ihan tavallinen suomipallero.

Vierailija
15/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkielisistä lehdistä luen vain Sköna hemia ja Kloka hemia sekä Aftonbladetia ja Expressenia. Luen paljon englantilaisia ja amerikkalaisia naistenlehtiä (ja juorulehtiä).

Hiustrendeissä aina tyylikäs on suora leikkaus, ei siis mitään kerrostuksia ja väri joko luonnollisen tumma tai vaalea joita voi raidoilla piristää. Ombre hiuksia, jossa juuri on tumma ja latvat vaaleat näkee varsinkin nuorten keskuudessa. Monivärjäykset, luonnottomat värit ja pätkityt mallit kannattaa unohtaa. Pituus on olkapäille asti tai siitä vähän yli tai ali. Ei siis mitään Maria Montazami-pidennyspehkoja. Pituuksista on hankala sanoa, kun jollekin polkkatukka sopii todella hyvin ja toinen näyttää siinä pojalta. 

Kevyitä silkkipaitoja jotka menevät arkeen ja vähän parempiin tilaisuuksiin suosittelen. Samoin neuleita, joita pystyy yhdistelemään vaikka minkä kanssa. Kannattaa satsata muutamiin laadukkaisiin vaatteisiin, jotka eivät ole ensimmäisen pesun jälkeen täynnä nukkaa. Materiaali on tärkeä. 

Kevätkengissä on paljon Acnen tyylisiä nilkkureita, valkoisia Converseja on katukuvassa todella paljon ja perus mustia saappaita jotka menee lähes joka asun kanssa. Trenssi tai rento maihari on hyvä kevättakki.

Vierailija
16/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli sä olet sitten ilmeisesti syntyjäsi ruotsalainen? Ethän sä muuten voisi olla suomen-ruotsalainen?

Vierailija
17/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään Suomessa 3-4 kertaa vuodessa ja koneella on helppo mennä Tukholma-Helsinki väli.

En yritä olla mitenkään ruotsalainen, mutta kymmenen vuotta olen täällä asunut niin en pidä itseäni oikein suomipalleronakaan.

Vierailija
18/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että Systembolagetissa myydään alkoholitonta snapsia?

Vierailija
19/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 18:10"]

Onko totta, että Systembolagetissa myydään alkoholitonta snapsia?

[/quote]

On, 

Vierailija
20/36 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 18:06"]

[/quote]

Eli sä olet sitten ilmeisesti syntyjäsi ruotsalainen? Ethän sä muuten voisi olla suomen-ruotsalainen?

[/quote]

Väärin. Suomenruotsalainen on ihan suomalainen jonka äidinkieli vaan on ruotsi. Suomenruotsalaisuudella ei ole mitään tekoa ruotsalaisuuden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme