Etätyö ja kakara kotona, huoh!
Lapseni häiritsee etätöitä. Aina kun kuulee että puhun mikkiin niin tulee kailottamaan pyypyy-juttujaan niin että kaikki osallistujat kuulee. Joutuu sitten siinä pahoittelemaan tapahtunutta. Miten saatte lapsenne pysymään kurissa etätyöpäivien aikana?
Kommentit (44)
Suunpesu on hyvä lääke pyypyyjuttuihin.
En mitenkään. Joko minä menen töihin tai lapsi menee hoitoon.
Miksi urpo vietät etäpäiviä lapsen kanssa?
Miksi lapsi on kotona? Sairas? Jos on yksittäisestä päivästä kyse niin anna katsoa telkkaria vaikka koko päivä. Niin minä ainakin teen.
Keväällä kun lapset olivat kotona (2 alakoululaista + 1 eskarilainen) tehtiin päiväohjelma jota kaikki noudatti. Kokousten aikana ei saanut häiritä, se oli ehdoton sääntö.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni uskoo kun korottaa ääntä.
Ja jos se ei auta niin kuritus auttaa.
Ikävästi puhut lapsestasi, eiköhän ne kolleegat ymmärrä, että hän on lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Annan tabletin käteen ja kokousten ajaksi karkkipussin.
Meillä noudatetaan arkisin terveellisiä elämäntapoja, viikonloppusin vähän rennommin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Miksei lapsi ole hoidossa, kun sinä teet töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona koska koronariski.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapseni uskoo kun korottaa ääntä.
Kerro se hänelle!
Ap
Joo. Täällä 2 lasta ja kyllä ne välillä ääntä pitää, tulee työhuoneeseen kysymään jotan tms. En tiennyt että ärsyttää muita, kunnes joku laittoi mulle Teams palaverissa Peppi Pitkätossu kirjan kannesta muokatun kuvan, jossa oli piirretty Peppi ja keppihevonen ja otsikoksi muokattu: "Peppi Pitkätossun heppa menee (v-sana isolla):n siitä hirnumasta" :\ Kaikki muut tiimissäni ovat lapsettomia nuoria miehiä, ei ole oikein ymmärrystä lasten äänille.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Täällä 2 lasta ja kyllä ne välillä ääntä pitää, tulee työhuoneeseen kysymään jotan tms. En tiennyt että ärsyttää muita, kunnes joku laittoi mulle Teams palaverissa Peppi Pitkätossu kirjan kannesta muokatun kuvan, jossa oli piirretty Peppi ja keppihevonen ja otsikoksi muokattu: "Peppi Pitkätossun heppa menee (v-sana isolla):n siitä hirnumasta" :\ Kaikki muut tiimissäni ovat lapsettomia nuoria miehiä, ei ole oikein ymmärrystä lasten äänille.
Ei viisain tapa huomauttaa aiheesta... Mutta pakkohan sen on jonkun herätellä, jos ei mamma itse tajua, että pennut häiritsee muidenkin työntekoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona koska koronariski.
Ap
No niin, eikun foliohattua päähän. Itse aiheutettu ongelma.
Ei tuosta tule mitään. Sen takia päiväkodit on olemassa, että ne hoitavat lapsia sillä aikaa, kun vanhemmat tekee töitä.
Mitä jos vaikka kasvattaisit sitä lastasi?
Saattaisi osata ollakin hiljaa, kun käsketään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat eivät myöskään välttämättä ymmärrä nykyajan kasvatusta, eli positiivista vahvistamista ja tunnetaitojen opettamista. Elävät henkisesti jossain vanhassa 1900-luvun maailmassa missä lapsi sai näkyä mutta ei kuulua.
Keksi lapselle tekemistä kokouksen ajaksi. Eikä se ole vaarallista, jos lapsi keskeyttää kokouksen. Lapselliset yleensä ymmärtävät ja ne, jotka eivät ymmärrä, niistä ei tarvitse välittää.
Ennen kokouksen alkua, anna lapselle ruokaa ja juotavaa tarjolle.
Tekemistä:
Piirtely, muovailuvaha, yle areenasta lastenohjelmia, äänikirjat, uusi lelu (vaikka pikkuauto tai nukke), nindendo, playstation
Annan tabletin käteen ja kokousten ajaksi karkkipussin.