Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyö ja kakara kotona, huoh!

Vierailija
23.11.2020 |

Lapseni häiritsee etätöitä. Aina kun kuulee että puhun mikkiin niin tulee kailottamaan pyypyy-juttujaan niin että kaikki osallistujat kuulee. Joutuu sitten siinä pahoittelemaan tapahtunutta. Miten saatte lapsenne pysymään kurissa etätyöpäivien aikana?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi lapselle tekemistä kokouksen ajaksi. Eikä se ole vaarallista, jos lapsi keskeyttää kokouksen. Lapselliset yleensä ymmärtävät ja ne, jotka eivät ymmärrä, niistä ei tarvitse välittää.

Ennen kokouksen alkua, anna lapselle ruokaa ja juotavaa tarjolle.

Tekemistä:

Piirtely, muovailuvaha, yle areenasta lastenohjelmia, äänikirjat, uusi lelu (vaikka pikkuauto tai nukke), nindendo, playstation

Lapset eivät kuulu työpalavereiden taustalle. Edes koronan aikana. Lapsi päivähoitoon ja sillä sipuli. Jos lapsi on taas sairaana, niin se on pätevä syy pitää itsekin sairaspäivä töistä.

Vierailija
22/44 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin itsekin lapsen pois päikystä ja ollaan etänä koko lössi. Minä en altista lasta koronalle kun ei ole pakko. Vanhempana lapseni turvallisuus on velvollisuuteni eikä mikään, ei työkään, mene sen yläpuolelle. Jos menisi, olisi elämänarvoissa korjaamista. Rokotekin on nyt kuukausien päässä jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin itsekin lapsen pois päikystä ja ollaan etänä koko lössi. Minä en altista lasta koronalle kun ei ole pakko. Vanhempana lapseni turvallisuus on velvollisuuteni eikä mikään, ei työkään, mene sen yläpuolelle. Jos menisi, olisi elämänarvoissa korjaamista. Rokotekin on nyt kuukausien päässä jo.

Korona on lapsille täysin vaaraton.

Vierailija
24/44 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä levitä väärää tietoa. Ei ole. Vaarattomampi toki tilastojen valossa kuin muun ikäisille, mutta pitkäaikaisvaikutuksia esim elimiin ja hedelmällisyyteen ei tiedetä vielä ollenkaan.

Miksi ottaa riski oman lapsen kanssa? Ottakoon ne jotka haluavat, minä en.

Vierailija
25/44 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä levitä väärää tietoa. Ei ole. Vaarattomampi toki tilastojen valossa kuin muun ikäisille, mutta pitkäaikaisvaikutuksia esim elimiin ja hedelmällisyyteen ei tiedetä vielä ollenkaan.

Riskit kuuluvat elämään. Ilman jatkuvaa riskienottoa on mahdoton elää. Mietipä vaikkapa kaupassa käyntiä lapsen kanssa. Koronariskin ohella siinä altistaa lapsen mm. auton alle jäämisen riskille tai sille riskille, että kaupassa hylly kaatuu lapsen päälle.

Vierailija
26/44 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset levittävät koronaa aivan samalla tavalla kuin aikuisetkin.

Vierailija
27/44 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä riski kuuluu elämään. Korona ei ole kenellekään järkevä riski. Samalla tavalla kun polio, isorokko, hiv, mikään näistäkään ei ole järkevä riski. Yleisvaaralliset tartuntataudit ovat vaarallisia.

Kuinka moni puhuisi vaikka laumaimmuniteetistä jäykkäkouristukseen? Niin, rokotuksilla kyllä. Sama koskee koronaa, me tarvitaan siihen rokote. Mutta niitä on tulossa.

Vierailija
28/44 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä riski kuuluu elämään. Korona ei ole kenellekään järkevä riski. Samalla tavalla kun polio, isorokko, hiv, mikään näistäkään ei ole järkevä riski. Yleisvaaralliset tartuntataudit ovat vaarallisia.

Kuinka moni puhuisi vaikka laumaimmuniteetistä jäykkäkouristukseen? Niin, rokotuksilla kyllä. Sama koskee koronaa, me tarvitaan siihen rokote. Mutta niitä on tulossa.

Ihan samalla logiikalla influenssa on yleisvaarallinen tartuntatauti.

Vierailija
29/44 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla logiikalla influenssa on yleisvaarallinen tartuntatauti.

Influenssa on aivan eri tauti kuin tämä covid-19. Influenssoihin meillä on myös vastustuskykyä väestössä sekä rokotteita olemassa.

Aivan eri virustyyppi kyseessä, covid-19 tautia aiheuttaa koronavirus.

Vierailija
30/44 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK, jos et halua riskiä ottaa, mutta et voi silti jättää lastasi heitteille työpäiväsi ajaksi. Meillä oli keväällä 2v kanssa järjestely, jossa minä hoidin lasta aamupäivän. Jos sattui hyvä päivä ja lapsi nukkui päikkärit, niin sitten tehtiin hetki molemmat töitä. Kun lapsi heräsi tein minä töitä tai vuoroteltiin iltaan asti. Käytännössähän tässä vuorottelussa syntyy 8+8=16 tunnin työpäivät! Rankkaa oli. Itsepähän valitset, mutta lapsesi ansaitsee hoitajan ja leikittäjän. Palkkaa se vaikka kotiin. Ei Korona oikeuta olemaan huolehtimatta lapsestaan.

Vierailija
31/44 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tänä syksynä muutamia päiviä kotona 2 vuotiaan kanssa, koska ollut kipeä eikä ole voinut hoitoon viedä. Olen tehnyt koko syksyn etätöitä, palasin töihin perhevapaita kesän jälkeen. Ja täytyy sanoa, että ihan hirveän ahdistavaa ja raskasta.

Tulee huono omatunto, kun ei pysty tekemään kumpaakaan työtä kunnolla. Lapsi ei jaksa muutamaa minuuttia kauempaa katsoa ohjelmia. Mutta nyt vähitellen olen päässyt yli siitä syyllisyydestä, minulla on oikeus olla kotona hoitamassa sairasta lasta. Päiväuniaikaan pystyn tekemään pakolliset.

Vierailija
32/44 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskit kuuluvat elämään. Ilman jatkuvaa riskienottoa on mahdoton elää. Mietipä vaikkapa kaupassa käyntiä lapsen kanssa. Koronariskin ohella siinä altistaa lapsen mm. auton alle jäämisen riskille tai sille riskille, että kaupassa hylly kaatuu lapsen päälle.

Sun kaltaiset ihmiset on tämän maan vitsauksista ehkä koronaakin pahempi. Voi kun ottaisit oikein KUNNON riskejä, mene vaikka riippuliitämään ilman valjaita.

Vierailija
33/44 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on ihmeellinen käsitys, että etätyö onnistuisi aina ihan mainiosti lastenkin kanssa. No, ei onnistu. Esim puolison etätyö on etäterapian antamista lähes tunti tunnilta. Veikkaan, ettei yksikään asiakas hyväksyisi maksullisen aikansa taustalle tylsyyttään mölyävää päiväkoti-ikäistä.

Vierailija
34/44 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana velvollisuutesi on myös hankkia itsellesi edes jonkinlaisia elämänhallinnan kannalta arvokkaita taitoja. Älykkyyskään ei olisi pahitteeksi.

Vierailija
35/44 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan OK, jos et halua riskiä ottaa, mutta et voi silti jättää lastasi heitteille työpäiväsi ajaksi. Meillä oli keväällä 2v kanssa järjestely, jossa minä hoidin lasta aamupäivän. Jos sattui hyvä päivä ja lapsi nukkui päikkärit, niin sitten tehtiin hetki molemmat töitä. Kun lapsi heräsi tein minä töitä tai vuoroteltiin iltaan asti. Käytännössähän tässä vuorottelussa syntyy 8+8=16 tunnin työpäivät! Rankkaa oli. Itsepähän valitset, mutta lapsesi ansaitsee hoitajan ja leikittäjän. Palkkaa se vaikka kotiin. Ei Korona oikeuta olemaan huolehtimatta lapsestaan.

Ei korona-aikana saa maksullistakaan hoitajaa sairaalle lapselle. Isovanhemmat on riskiryhmää ja muut tukiverkot käyvät itsekin töissä. Aika ahtaalla ollaan näiden sairastumisten kanssa.

Vierailija
36/44 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei korona-aikana saa maksullistakaan hoitajaa sairaalle lapselle. Isovanhemmat on riskiryhmää ja muut tukiverkot käyvät itsekin töissä. Aika ahtaalla ollaan näiden sairastumisten kanssa.

Mitä oikein selität? Jos pieni lapsesi on sairas, niin sinulla on oikeus olla poissa töistä.

Vierailija
37/44 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi! Huoh.

Kamalaa, huoh.

Kuinka kestät, huoh?

Huoh huoh kun huohottaa.

Voi sinua raukkaa, huoh huoh!

Vierailija
38/44 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaan lapsen kanssa on tietenkin vanhempi. Silloin vanhempi ei ole töissä.

Käsitin, että AP:n lapsi oli terveenä kotona, koska ei uskaltanut koronariskin vuoksi viedä lasta päiväkotiin. Kyllä terveelle lapselle löytyy maksullinen hoitaja.

Vierailija
39/44 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on riskeistä muodostuva jatkumo.

Pumpulikorissa uunin päällä, se on turvallista. Onko se elämää?

Sairastuminen koronaan ei ole suurin pelkoni. Onko sinun?

Vierailija
40/44 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan ap sopinut työnantajasi kanssa tilanteesta, että hoidat lasta työpäiviesi aikana? Tämä kun vaikuttaa työn tekemiseksi ja työnantajasi maksaa palkkasi työajalta. Ihan samoin siis pitää sopia kuin sopisit siitäkin, että lapsesi tulisi työpaikallasi sinun kanssasi töissä käydessäsi.