Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vegaanit on niin tiukkoja vaikka vakaamuksen ei liity sairautta

Vierailija
23.11.2020 |

Valittavat kun suklaapiirakka näyttää niin hyvältä, mutta häntä nyt ei ole muistettu ja nyrpeenä melkein itkee vieressä. Mitä se nyt haittaa, jos syö yhden palan piirakka kerran vuodessa, jossa on ehkä teelusikallinen maitoa ja kanamunaakin 1/18 osaa?
Taustalla ei ole kuitenkaan mitään allergiaa tai uskontoa jonka mukaan palat nyt helvetissä. Itsekin välttelen lihatuotteita, mutta jos jossain tarjotaan, niin syön. Savutuotteita välttelen ihan karsinogeenien takia, mutta maito ja kanamuna ei lukeudu karsinogeeneihin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nyt yleensä on absolutisteja, selibaattilaisia, vegaaneja... jotkut periaatteliset asiat vaan on helpompi tehdä kunnolla, kuin silloin tällöin lipsuen, varsinkaan kenenkään toisen mieliksi.

Vierailija
42/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää juuri ole jäljellä tavallisia kasvissyöjiä. Kaikkien pitää olla nimenomaan vegaaneja jotta lukeutuisivat "hyviin ihmisiin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni eläinten systemaattista hyväksikäyttöä isolla skaalalla ei ole mahdollista tehdä eettiseksi. 5-vuotiaan naudan, joka voisi elää 20-vuotiaaksi, teurastamisesta ei saa humaania millään.

Luonnon etiikka nyt vain menee noin. Leijona syö antilooppeja, miekkavalas hylkeitä, simpanssit pienempiä apinoita jne. Miksi ihmisen pitäisi poiketa muista?

2000-luvun ihminen, joka hakee lihansa kaupan jääkaapista, ja kertoo tietokoneellaan tekevänsä niin, koska villit leijonat ja miekkavalaat saalistavat lihaa. Aika hassua. Elätkö muutenkin samalla tavalla kuin leijonat?

T. Sekaani

Vierailija
44/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni eläinten systemaattista hyväksikäyttöä isolla skaalalla ei ole mahdollista tehdä eettiseksi. 5-vuotiaan naudan, joka voisi elää 20-vuotiaaksi, teurastamisesta ei saa humaania millään.

Luonnon etiikka nyt vain menee noin. Leijona syö antilooppeja, miekkavalas hylkeitä, simpanssit pienempiä apinoita jne. Miksi ihmisen pitäisi poiketa muista?

2000-luvun ihminen, joka hakee lihansa kaupan jääkaapista, ja kertoo tietokoneellaan tekevänsä niin, koska villit leijonat ja miekkavalaat saalistavat lihaa. Aika hassua. Elätkö muutenkin samalla tavalla kuin leijonat?

T. Sekaani

No en elä samoin kuin leijona, esimerkkini korostivat ääripäätä. Tokihan oma liharuokani pääsee hengestään paljon tuskattomammin kuin leijonan vastaava, tai miekkavalaan saalis, joka toimii pitkän aikaa ensin  leikkikaluna.

Vierailija
45/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanityttäreni suuttui kun vein pihvin mukanani vierailulle.

Oli ajatellut syöttää minulle väkisin vegeruokaa.

ei voinut minulle erikseen liharuokaa tehdä ?

Meillä hänelle tehdään kyllä aina vegeruokaa...

Ihme väkeä.

Vierailija
46/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmist on pedofilian kanssa niin tiukkoja? Ei siitä voi olla haittaa jos sormella vähän koettaa!

Vierailija
47/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin  väsynyttä jauhantaa... Söisittekö itse ihmistä jos kannibaali laittaisi?

Vierailija
48/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harrastus.

Vierailija
49/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei enää juuri ole jäljellä tavallisia kasvissyöjiä. Kaikkien pitää olla nimenomaan vegaaneja jotta lukeutuisivat "hyviin ihmisiin".

Itse olen "tavallinen kasvissyöjä" ja tunnen monia muitakin.

Tällaisten aloitusten taustalla on muuten lähes aina aloittajan huono omatunto. Miksi muutoin edes vaivautuisi tekemään aloitusta aiheesta?

Vierailija
50/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veganismi on ääriliike. Ääriliikkeille on ominaista jyrkkyys ja mustavalkoinen näkemys asioista.

No jos kyseessä on ääriliike, onko "äärimmäisyys" tässä tapauksessa automaattisesti huono asia? Jos on, miksi? Perustele.

En muuten itse edes ole vegaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi