Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vegaanit on niin tiukkoja vaikka vakaamuksen ei liity sairautta

Vierailija
23.11.2020 |

Valittavat kun suklaapiirakka näyttää niin hyvältä, mutta häntä nyt ei ole muistettu ja nyrpeenä melkein itkee vieressä. Mitä se nyt haittaa, jos syö yhden palan piirakka kerran vuodessa, jossa on ehkä teelusikallinen maitoa ja kanamunaakin 1/18 osaa?
Taustalla ei ole kuitenkaan mitään allergiaa tai uskontoa jonka mukaan palat nyt helvetissä. Itsekin välttelen lihatuotteita, mutta jos jossain tarjotaan, niin syön. Savutuotteita välttelen ihan karsinogeenien takia, mutta maito ja kanamuna ei lukeudu karsinogeeneihin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on uskonto. Ja kun lahkolaisuuteen on kerran hurahtanut, sen erinomaisuutta pitää vakuutella itselle ja muille.

Vierailija
2/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että kakku näyttää hyvältä, mutta en mä kyllä itke sen puolesta, etten voi sitä syödä. Oletkohan nyt ihan itse vetänyt jotain olemattomia johtopäätöksiä siitä, miten kuvittelet vegaanien käyttäytyvän?

Mä en jaksa ymmärtää sitä, että jos menen vanhempien luokse vierailulle ja sanon, että voin itse tuoda ruokaa mukanani ja syön pöydästä vain mulle sopivia juttuja, niin silti mulle tyrkytetään jotain juustopiirakkaa. Mä en halua syödä sitä piirakkaa, olen sanonut, etten syö maitoa, ja silti mun pitäisi jostain syystä nyt syödä sitä piirakkaa, koska voihan sitä nyt kerran vuodessa syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakaumuksiin harvemmin liittyy sairautta. Tässähän se vakaumus on eläinten oikeudet.

Vierailija
4/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun toisilla on periaatteita.

Vierailija
5/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama jos on pettämistä vastaan, parisuhteessa ja tapaa jonkun ihanan tyypin jonka kanssa haluaisi muhinoida. Voihan sitä kai päivitellä että olisi kiva muhinoida, mutta koska ajattelee pettämisen olevan väärin, ei petä kuitenkaan. Ei edes kerran vuodessa tai joulupäivänä.

Vierailija
6/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat pelastaa maailman. Esim. maidon juonti johtaa ilmastonmuutokseen joka taas johtaa merenpinnan nousuun joka taas johtaa siihen, että maailma hukkuu. Paljon parempi on siis valita se kauramaito.

Vierailija
7/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että hän ei ollut itkuinen, kuvittelet vaan. Minua ei ainakaan sekaanileivonnaiset houkuta, vaikka muuten näyttäisikin hyvältä. En tee poikkeuksia siksi, että vegaanisuudessa on kyse etiikasta ja oman etiikan mukaan elämisestä, eikä dieetistä.

Vierailija
8/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin myös minun on vaikea uskoa tuota, että olisi nyrpeänä lähes itkenyt. Kun kyseessä on nimen omaa oma arvovalinta, ei fyysinen rajoite, ei ole mitään tarvetta itkeskellä. Ne jotka eivät voi itkemättä ohittaa eläinperäisiä ainesosia sisältävää syötävää, eivät myöskään ole yleensä vegaaneja.

Vierailija
9/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistöön se silti menee. Jos ei halua jotain omaan elimistöön, niin sitten ei halua.

Vierailija
10/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö ja ruuansulatus tottuu kasvisruokavalioon. Eläinperäisten ainesten pilkkojia ei enää ole ruuansulatuskanavassa. Moni vegaani saa vatsakipuja, jos erehtyy syömään eläinvalkuaista.

Vierailija
11/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vegaanit on luusereita.

Vierailija
12/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vegaanit on luusereita.

Näin on! Tosimies syö lihaa ja rahoittaa eläinten rääkkäämistä sekä luonnon tuhoamista 8)

Vierailija
13/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakaumuksiin harvemmin liittyy sairautta. Tässähän se vakaumus on eläinten oikeudet.

Osalla joo, mutta tuntemani vegaanit ovat vegaaneja ympäristösyistä.

Vierailija
14/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menee maha sekaisin pienestäkin maitotilkasta, joten jätän maitokakut suosiolla maistamattakin. Lisäksi joku kakku on loppujen lopuksi niin turhaa, että en ala arvojeni vastaisesti sitä mässäämään.

Vierailija
15/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lehmän oikeus on lypsää ja sen nämä vegaanit haluavat lehmältä kieltää, Olette aika julmia pas*****

Vierailija
16/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sua haittaa, että joku ei syö?

Vierailija
17/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaakakku on mahdollista ja helppo tehdä vegaanisena. On todella hyvää eikä sekasyöjä huomaa mitään eroa. Tarkoitan tällä että on se suklaakakku mahdollista tehdä niin, että kaikille käy.

Vierailija
18/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niihin ei riitä eettinen kohtelu koska..?

Vierailija
19/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaakakku on mahdollista ja helppo tehdä vegaanisena. On todella hyvää eikä sekasyöjä huomaa mitään eroa. Tarkoitan tällä että on se suklaakakku mahdollista tehdä niin, että kaikille käy.

Miksi kukaan sekaani tekisi sen niin?

Vierailija
20/50 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla joo, mutta tuntemani vegaanit ovat vegaaneja ympäristösyistä.

Outoa, että he ovat sitten vegaaneja, eivätkä katso ruokien hiilijalanjälkeä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme